Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te hysteerikot pidätte hengityssuojaimia kaupassa?!

Vierailija
11.04.2020 |

Minua eivät haittaa ja ymmärrän että mielenterveysongelmat pahenee tällaisena aikana, mutta luuletteko että on kiva kun lapset säikkyy joka kauppareissulla? Niille sitten pitää selittää että setä tai täti on vähän semmoinen erikoinen mutta ei tarvitse pelätä. Nuorin lapsi on jopa alkanut saamaan painajaisia! Hävetkää!

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tilanne voi olla sellainen, että maskia käyttämätön ihminen saa vielä myöhemmin syytteen kuolemantuottamuksesta ja vaarallisen tartuntataudin levittämisestä. Tämä voi olla tulevaisuutta Suomessakin, kun koronan jälkeen tulee joku muu uusi vaarallinen virus. Monessa muussa maassa ei tällä hetkellä ole mitään asiaa kauppaan ilman maskia.

Vierailija
42/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin lapseni säihkähti, kun näki ensimmäisen kerran kadulla ihmisellä hengityssuojaimen. En vastannut, että käyttäjä on erikoinen vaan että hän on halunnut suojautua bakteereilta ja suojata meitä muita hänen bakteereiltaan. Nyt lapsi itsekin haluaisi hengityssuojaimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein että minun lapseni saa ehkä ikuisia traumoja teidän maskeistanne? Joillain on myös mustia huiveja...näyttää ihan kamalalle!

Siis etkö oikeasti kerro yleensä lapsille tosiasioita? Pelkäätkö lasten harhan ja kuplan puhkeavan jos saavat tietää elämän todellisuudesta? Mielestäni on huono ajatus valehdella asiasta lapsille, he kuitenkin kuulevat asiasta jotain kautta. Ja lapsilla on tapana täyttää tietotyhjiö omilla kuvitelmillaan, jolloin lopputulos voi olla todella yllättävä.

Vierailija
44/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi saa trauman siinä vaiheessa kun sinä makaat hengityskoneessa teholla, kun et ymmärtänyt suojautua. Maalia käyttävät ihmiset ajattelevat ennen kaikkea muiden ihmisten terveyttä! Heille iso kiitos siitä! Käyttäisin itsekin, jos niitä vielä jostain saisi.

Ompelin itse. Ensimmäisessä meni tunti, neljäs valmistui vartissa. Ei ole vaikeaa, ja voi ommella vaikka käsin, jos ei ole konetta. 👍 ohjeita on esim Naisten valmiusliiton sivuilla ja YouTubesta kymmeniä.

Vierailija
45/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en vahingossa halua koskettaa kasvojani.

Toiseksi on todettu, että mitä enemmän virusta saa, sitä vakavampi infektio tulee. Jos maski estää edes osan viruksista tulemasta, niin se on hintansa hankkinut.

Vierailija
46/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks sun lapses jotain erityisherkkiä 😂

Taitaa olla autistinen tai asperger.

Vierailija
47/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskon, että WHO tuntee asian paremmin kuin minä.

Vierailija
48/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä lääkärit pitävät maskia töissä vaikka eivät tapaisi potilaita, eivät halua saada tautia. Tauti leviää aerosolina, sisäänhengityksestä keuhkoista keuhkoihin. Se ei mene käsien ihon läpi verenkiertoon, hanskat ovat turhat.

Pidän maskia kuten lääkäritkin, etenkin kaupassa, kuten infektioproffa telkussa neuvoi.

Se höpö ettei se suojaa johtuu siitä ettei niitä riitä kaikille.

Vierailija
49/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kertonut lapsille rehellisesti tosiasiat koronatilanteesta. Ja siitä miten suojautua infektiolta. Katsottiin myös hallituksen tiedonantoja yhdessä. Lapset eivät ole hysteerisiä tai ahdistuneita sillä he tietävät että äiti pitää heidät ajan tasalla ja neuvoo miten välttää tartuntaa. He tuntevat olevansa turvassa. Heidän ei tarvitse huolehtia koska äiti huolehtii.

Vierailija
50/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän koska minulla on melko varmasti koronatartunta jotta en tartuta muita kaupassakävijöitä. Eihän siitä altistumatttomille ole edes mitään hyötyä. Tai no, on sen verran että on vaikeampi kosketella kasvojaan. Mutta jos pystyy olemaan kauppareissun koskettelematta kasvojaan ja pesee kädet huolella heti kotiin päästyään niin maski on aivan turha.

Jos sulla on korona ,niin kiitos, pysy kotona niin kauan, kunnes oireet ovat pois! Et ole sattunut lukemaan ohjeita, miten käyttäydytään tilanteessa, jos on sairastunut??!

No täytyyhän sitä kaupassa käydä

Vierailija
51/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä lääkärit pitävät maskia töissä vaikka eivät tapaisi potilaita, eivät halua saada tautia. Tauti leviää aerosolina, sisäänhengityksestä keuhkoista keuhkoihin. Se ei mene käsien ihon läpi verenkiertoon, hanskat ovat turhat.

Pidän maskia kuten lääkäritkin, etenkin kaupassa, kuten infektioproffa telkussa neuvoi.

Mielenkiintoista. Missä sairaalassa lääkärit toimivat näin? T: TAYS

Vierailija
52/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa jaetaan metroasemilla maskeja. Pitäkää nyt hyvät ihmiset edes jotain nenän edessä ettette hengitä koronaa suoraan keuhkoihin! Sillä tavalla vanhainkodin potilaat sen saivat!

Vierailija
53/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule minä pidän jos haluan! Ajattelen terveyttäni!

Toivottavasti sinä ja perheesi kuolette.

Miksi toivot jollekin kuolemaa? Oletko kateellinen?

Vierailija
54/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hussissa, täällä missä sitä tautia on!!!

Vierailija
55/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastailette tuollaiselle trollille.

Mutta kysymyshän on joltain taholta tarkoin heitetty tänne.  Halutaan kuulostella ihmisten mielipiteitä maskinkäytöstä, paljonko pitäis niitä tilata, miten nopeasti menee nyt apteekeihin saapuvat erä ja niin pois päin.

Kyllä täällä kalastelee tietoja monet tahot, huijaritkin utelee tarvetta, että voivat aloitaa nettimyynnin joillain kangaspalasilla, väitteän niitä tehokkaiksi suojuksiksi.

Vierailija
56/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä töissä enkä kaupassa, töissä yli 20 henkeä samassa toimipisteessä ja työkseni liikun kaupungilla.en ole sairastunut eikä merkkiäkään siitä toimin työnantajani korona ohjeistuksen mukaan.

Vierailija
57/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hussissa, täällä missä sitä tautia on!!!

HUS ei ole sairaala. Mikä sairaala?

Vierailija
58/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän koska minulla on melko varmasti koronatartunta jotta en tartuta muita kaupassakävijöitä. Eihän siitä altistumatttomille ole edes mitään hyötyä. Tai no, on sen verran että on vaikeampi kosketella kasvojaan. Mutta jos pystyy olemaan kauppareissun koskettelematta kasvojaan ja pesee kädet huolella heti kotiin päästyään niin maski on aivan turha.

Jos sulla on korona ,niin kiitos, pysy kotona niin kauan, kunnes oireet ovat pois! Et ole sattunut lukemaan ohjeita, miten käyttäydytään tilanteessa, jos on sairastunut??!

No täytyyhän sitä kaupassa käydä

Tilaa ruuat kaupasta kotiin, joko suoraan tai pyydä joku tuomaan ovelle. Jos epäilet tartuntaa, pysy karanteenissa.

Vierailija
59/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo kommentoija 48 visertelee.  Maskeja ei meinaa riittää edes potilastyöhön, saati sitten pelkkään toimistokäyttöön.

Valeuutisia tosiaan levitetään joka puolella ja tiuhaan.

Vierailija
60/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein että minun lapseni saa ehkä ikuisia traumoja teidän maskeistanne? Joillain on myös mustia huiveja...näyttää ihan kamalalle!

Veikkaan, ettei räkänokkas niistä maskeista traumoja saa vaan ihan jostain muusta... outoo muutenkin, että keharilla on lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä