Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te hysteerikot pidätte hengityssuojaimia kaupassa?!

Vierailija
11.04.2020 |

Minua eivät haittaa ja ymmärrän että mielenterveysongelmat pahenee tällaisena aikana, mutta luuletteko että on kiva kun lapset säikkyy joka kauppareissulla? Niille sitten pitää selittää että setä tai täti on vähän semmoinen erikoinen mutta ei tarvitse pelätä. Nuorin lapsi on jopa alkanut saamaan painajaisia! Hävetkää!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitävät, jotka luulevat että suoja estää tautia tarttumasta.

Ne eivät estä koronaan tarttumasta, sillä tavallinen suusuojus läpäisee aivastuksen ja yskmisen pisarat.

Suusuojus suojaa vain sitä, että käyttäjä itse ei levitä tautia, ja heikosti sitäkin.

Pitää olla kunnon maskit, että torjuisivat tartunnat ja niitä ei tavallisilla kansalaisilla.

Ja useimmat eivät edes osaisi käyttää tehokkaita maskeja oikein, ja väärinkäytettynä nuo maskit levittävät tautia eli niistä on vain haittaa tavalliselle ihmiselle.

Mutta antakaa ihmisten käyttää niitä, se saa heidän olonsa tuntumaan turvallisemmalta, mutta toisaalta tuudittaa väärään uskomukseen, että nyt ainakaan tauti ei tartu minuun, kun mulla on tämä suosuojus.

Edelleen käsienpesu on ykkösasia ja mitä useammin ja perusteellisemmin sen parempi.

Tiheä käsien pesu on hävittänyt tavallisen flunssa lähes kokonaan nyt.

Voi kuule, kyllä se maski suojaa.

Ihmiset pelkäävät maskin käyttäjiä kuin ruttotautisia ja pitävät kunnon turvavälit.

Kaupassakaan ei muita edes yritä tunkea samaan hyllyväliin kun käyttää maskia 😃

Käytän myös käsidesiä ja pesen käsiäni erittäin ahkerasti. Maskia en käytä yli tuntia ja pesen sen aina yhden käytön jälkeen

Vierailija
22/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän koska minulla on melko varmasti koronatartunta jotta en tartuta muita kaupassakävijöitä. Eihän siitä altistumatttomille ole edes mitään hyötyä. Tai no, on sen verran että on vaikeampi kosketella kasvojaan. Mutta jos pystyy olemaan kauppareissun koskettelematta kasvojaan ja pesee kädet huolella heti kotiin päästyään niin maski on aivan turha.

Jos sulla on korona ,niin kiitos, pysy kotona niin kauan, kunnes oireet ovat pois! Et ole sattunut lukemaan ohjeita, miten käyttäydytään tilanteessa, jos on sairastunut??!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sairastua ja tehdä isoa laskua julkiselle terveydenhuollolle aivan tahallaan? Kaikki eivät voi valita sitä, kuinka terveinä pysyvät. Minä syön elinsiirtopotilaana immunosupressiivista lääkitystä ja teen kaikkeni että en sairastu.

Koeta kasvattaa lastasi. Onhan hän varmaan tottunut näkemään juoppojenkin riehumista ihmisten ilmoilla eli maskia käyttävän ihmisen näkeminen varmasti arkipäiväistyy hänelläkin.

Vierailija
24/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ihmiset käyttävät suojaimia ihan päin helkkaria. Joku vanha pappakin laski hengityssuojaimen leuan alle ja siitä taas takaisin suun eteen. Sillälaillahan kaikki pöpöt oikein imuroidaan hengitysteihin... 🙄

Vierailija
25/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän koska minulla on melko varmasti koronatartunta jotta en tartuta muita kaupassakävijöitä. Eihän siitä altistumatttomille ole edes mitään hyötyä. Tai no, on sen verran että on vaikeampi kosketella kasvojaan. Mutta jos pystyy olemaan kauppareissun koskettelematta kasvojaan ja pesee kädet huolella heti kotiin päästyään niin maski on aivan turha.

Jos on melko varma, että on tartunta niin ei saa käydä kaupassa. Pitää tilata ruoat kotiin ja pyytää kontaktitonta toimitusta.

Vierailija
26/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa yksi pikkupoika sanoi "tuolla oli maski!" kun näki minut ja kuulosti vain innostuneelta ja kiinnostuneelta eikä yhtään pelokkaalta. 

Vierailija
27/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön joka asuu paikkakunnalla jossa ei ole koronaa ja hän käy maskin kanssa kaupassa. Jokaisen oma asia

Vierailija
28/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska omistan maskeja ja koska minulla on ollut kasvain hengitysteissä.

Samalla vältän tartuttamasta myös sinua ja lapsiasi. Hyvää hengityspäivää!

Vierailija
29/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hengityssuojainta, ei kai niitä edes saa mistään.

Vaikka saisikin, niin käyttäisin siinä tapauksessa, että se määrättäisiin lailla pakolliseksi.

Olen ollut aina tarkka käsienpesun suhteen, en räplää kasvojani kodin ulkopuolella, enkä sairastele flunssia, vatsatauteja, kausiinfluenssaa tmv. muutenkaan, joten pitäisin outona, että tämän taudin saisin.

Olen ollut viimeksi kuumeessa 23 vuotta sitten, eli osaan ilmeisen hyvin välttää sairastumista.

Kaupan kassat altistuvat päivittäin virukselle ja siellä ne samat kassat työskentelevät edelleen ilman hengityssuojaimia, eli eivät ole valtavasta päivittäisestä ihmiskontakteistaan huolimatta sairastuneet hekään.

Kaikkien on syytä pestä niitä käsiään huolelliseti ainakin kaupasta ja töistä kotiin tullessa, ruokaa laittaessa ja ennen ruokailua.

Vierailija
30/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule minä pidän jos haluan! Ajattelen terveyttäni!

Toivottavasti sinä ja perheesi kuolette.

Vierailija
31/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten varmasti olette kuulleet, niistä ei ole edes hyötyä! Eli pelästytätte muita ihan turhaan. Seuraavalta nappaan maskin naamalta pois ja viskaan lattialle. t.Ap

Vierailija
32/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on melko varma, että on tartunta niin ei saa käydä kaupassa. Pitää tilata ruoat kotiin ja pyytää kontaktitonta toimitusta.

Pakko on käydä kaupassa kun en elä syömättä, eikä siitä ole minulle enää edes mitään vaaraa.

Vierailija
33/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks sun lapses jotain erityisherkkiä 😂

Joo ja tämä mutsi on erityisääliö, joka ei välitä omasta ja muiden, ei edes lastensa terveydestä p*skaakaan.

Vierailija
34/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein että minun lapseni saa ehkä ikuisia traumoja teidän maskeistanne? Joillain on myös mustia huiveja...näyttää ihan kamalalle!

Vierailija
35/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten varmasti olette kuulleet, niistä ei ole edes hyötyä! Eli pelästytätte muita ihan turhaan. Seuraavalta nappaan maskin naamalta pois ja viskaan lattialle. t.Ap

Onpas hyötyä, tonttu - Itävallassakin on pakotettu pitämään maskia jopa hallituksessa, koska ovat alkaneet avata säännöksiään.

Mieti pienessä päässäsi, että jos sulla ja muilla olisi maskit, ei pärskeet lentäisi minnekään, onhan tutkittu ja ihan selvä juttukin, että kun ihminen puhuukin, sylki lentää!

Vierailija
36/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein että minun lapseni saa ehkä ikuisia traumoja teidän maskeistanne? Joillain on myös mustia huiveja...näyttää ihan kamalalle!

Olisiko sitten fantsua, jos kakarasi näkisi mieluummin ruumiskasoja kaduilla, häh??!!

Vierailija
37/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi saa trauman siinä vaiheessa kun sinä makaat hengityskoneessa teholla, kun et ymmärtänyt suojautua. Maalia käyttävät ihmiset ajattelevat ennen kaikkea muiden ihmisten terveyttä! Heille iso kiitos siitä! Käyttäisin itsekin, jos niitä vielä jostain saisi.

Vierailija
38/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on oireeton? On arvioitu että viruksenkantaja tartuttaa jo 4-5 päivää ennenkuin oireet alkavat. Joidenkin oireet ovat niin lieviä, etteivät he osaa edes epäillä koronaa.

Minun maskini suojaa sinua, sinun maskisi suojaisi minua, jos käyttäisit sitä. Ethän voi varmasti tietää, oletko viruksen kantaja vai et. Texasissa saa tonnin sakot, jos on julkisella paikalla ilman maskia.

Vierailija
39/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaisi kertoa lapsillesi totuus. Että maailmalla leviää vaarallinen koronavirus, johon on tähän mennessä kuollut muutamassa kuukaudessa yli 100 000 ihmistä. Ja että virusta on tavattu vähän myös Suomessa, joten jotkut ihmiset haluavat varmistua etteivät saisi tartuntaa. Ja että lastenkin kannattaa välttää nenän kaivamista ja pestä kätensä.

Vierailija
40/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän henkilön joka asuu paikkakunnalla jossa ei ole koronaa ja hän käy maskin kanssa kaupassa. Jokaisen oma asia

Joo, siis voi ei näiden juttujen taso taas!!!!

Minä ja ikäiseni keski-ikäiset pidämme maskeja, koska meitä kuolee maailmassa kaikkein eniten, joten vähänkö on järkevää maskia pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi