Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te hysteerikot pidätte hengityssuojaimia kaupassa?!

Vierailija
11.04.2020 |

Minua eivät haittaa ja ymmärrän että mielenterveysongelmat pahenee tällaisena aikana, mutta luuletteko että on kiva kun lapset säikkyy joka kauppareissulla? Niille sitten pitää selittää että setä tai täti on vähän semmoinen erikoinen mutta ei tarvitse pelätä. Nuorin lapsi on jopa alkanut saamaan painajaisia! Hävetkää!

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä töissä enkä kaupassa, töissä yli 20 henkeä samassa toimipisteessä ja työkseni liikun kaupungilla.en ole sairastunut eikä merkkiäkään siitä toimin työnantajani korona ohjeistuksen mukaan.

Kerkeäähän se korona iskemään sinuunkin oikein monta kertaa ja ihan täydellä voimalla, koska et tajua suojata itseään millään tavoin - mutta minkäs tyhmyydelle voi.

Vierailija
62/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän koska minulla on melko varmasti koronatartunta jotta en tartuta muita kaupassakävijöitä. Eihän siitä altistumatttomille ole edes mitään hyötyä. Tai no, on sen verran että on vaikeampi kosketella kasvojaan. Mutta jos pystyy olemaan kauppareissun koskettelematta kasvojaan ja pesee kädet huolella heti kotiin päästyään niin maski on aivan turha.

Jos sulla on korona ,niin kiitos, pysy kotona niin kauan, kunnes oireet ovat pois! Et ole sattunut lukemaan ohjeita, miten käyttäydytään tilanteessa, jos on sairastunut??!

No täytyyhän sitä kaupassa käydä

Tilaa ruuat kaupasta kotiin, joko suoraan tai pyydä joku tuomaan ovelle. Jos epäilet tartuntaa, pysy karanteenissa.

Ei kukaan voi pakottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitävät, jotka luulevat että suoja estää tautia tarttumasta.

Ne eivät estä koronaan tarttumasta, sillä tavallinen suusuojus läpäisee aivastuksen ja yskmisen pisarat.

Suusuojus suojaa vain sitä, että käyttäjä itse ei levitä tautia, ja heikosti sitäkin.

Pitää olla kunnon maskit, että torjuisivat tartunnat ja niitä ei tavallisilla kansalaisilla.

Ja useimmat eivät edes osaisi käyttää tehokkaita maskeja oikein, ja väärinkäytettynä nuo maskit levittävät tautia eli niistä on vain haittaa tavalliselle ihmiselle.

Mutta antakaa ihmisten käyttää niitä, se saa heidän olonsa tuntumaan turvallisemmalta, mutta toisaalta tuudittaa väärään uskomukseen, että nyt ainakaan tauti ei tartu minuun, kun mulla on tämä suosuojus.

Edelleen käsienpesu on ykkösasia ja mitä useammin ja perusteellisemmin sen parempi.

Tiheä käsien pesu on hävittänyt tavallisen flunssa lähes kokonaan nyt.

Olet lapsellinen tai uskot thl propagandaa. Ffp2 ja ffp3 suojaavat melko TÄYDELLISESTI koronalta. Ja käytän sellaista kaupassa koska olen RISKIRYHMÄÄ. Ja niin, en ole eläkeläinen vaan nuori.

Ap ei tiedä mistään mitään mutta mölisee... mikäs termi se olikaan tätä vastaava... persu?

Vierailija
64/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maski on turha, ei sitä tarvita sairaaloihinkaan.

Vierailija
65/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en vahingossa halua koskettaa kasvojani.

Toiseksi on todettu, että mitä enemmän virusta saa, sitä vakavampi infektio tulee. Jos maski estää edes osan viruksista tulemasta, niin se on hintansa hankkinut.

Ammattitason maskiin ei tarvitse koskea koska se on muotoiltu ja tiivis ja hengitysvastus on ffp3 aktiivihiiliauodattimen kanssa olematon, eli on kevyt hengittää. Suojaa 100% viruspartikkeleilta aerosolimuodossa.

Vierailija
66/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät estä koronaan tarttumasta, sillä tavallinen suusuojus läpäisee aivastuksen ja yskmisen pisarat.

Suusuojus suojaa vain sitä, että käyttäjä itse ei levitä tautia, ja heikosti sitäkin.

Pitää olla kunnon maskit, että torjuisivat tartunnat ja niitä ei tavallisilla kansalaisilla.

Ja useimmat eivät edes osaisi käyttää tehokkaita maskeja oikein, ja väärinkäytettynä nuo maskit levittävät tautia eli niistä on vain haittaa tavalliselle ihmiselle.

Mutta antakaa ihmisten käyttää niitä, se saa heidän olonsa tuntumaan turvallisemmalta, mutta toisaalta tuudittaa väärään uskomukseen, että nyt ainakaan tauti ei tartu minuun, kun mulla on tämä suosuojus.

Edelleen käsienpesu on ykkösasia ja mitä useammin ja perusteellisemmin sen parempi.

Olet lapsellinen tai uskot thl propagandaa. Ffp2 ja ffp3 suojaavat melko TÄYDELLISESTI koronalta. Ja käytän sellaista kaupassa koska olen RISKIRYHMÄÄ. Ja niin, en ole eläkeläinen vaan nuori.

Ap ei tiedä mistään mitään mutta mölisee... mikäs termi se olikaan tätä vastaava... persu?

Älä unohda tiiviitä suojalaseja ja kunnollista käsidesinfektiota aina ennen suojaimiin koskemista. Muuten vaivannäkösi on turhaa ja suojaus kaukana täydellisestä. Mutta niinhän se on kaikilla.

Vierailija
67/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä tämä maskiasia tulee vielä julkisuuteen. Maski auttaa eniten. Käsidesi toisiksi eniten. Pesukin jossain määrin.

Vierailija
68/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda tiiviitä suojalaseja ja kunnollista käsidesinfektiota aina ennen suojaimiin koskemista. Muuten vaivannäkösi on turhaa ja suojaus kaukana täydellisestä. Mutta niinhän se on kaikilla.

Enköhän tiedä tämänkin. Olen alusta asti ottanut ohjeet ulkomaalaisilta epidemiologeilta, enkä ole uskonut THL paskaa.

Vierailija
69/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin juttu että maski on kauppareissun jälkeen niin täynnä koronavirusta, että se pitää niin varovasti riisua ja mielellään polttaa, ettei kuole tautiin?

Siinä vaiheessa ilman maskia olisi keuhkot pullollaan koronavirusta...

Vierailija
70/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa YouTube ajankohtaista Pekka Reinikainen sarja. Jaksossa 3 tai 4 opastaa miten teet maskin ja desinfioit sen. On maskin käytön kannalla, maskipakko laski koronatartuntoja 10 pvn jälkeen. Ja oikeat maskit oli loppu, kansalaisten piti itse tehdä. Silti auttoivat. Turha länkyttää etteivät auta. kyllä suomalaiset on urpoja kun uskovat tahoa joka valehtelee että ilman maskia on parempi kuin että joku fyysinen este on naamasi edessä! sama kun uppoavassa laivassa vakuuttaisivat että parempi on olla ilman kellukkeita kun pelastusliivit on loppu. että hukkukaa vaan!

Ja sinä maskiton kaupan työntekijä, olet todella yksinkertainen. Tajuatko että ennen pitkää voit saada sen viruksen vaikka nyt et olekaan saanut? Ja sen lisäksi tartuttaa kaikkiin työtovereihisi ja asiakkaisiin? 

Minulla on viruksia suodattava maski, suojalasit ja hanskat. hankin ajoissa ihan koska näin jo alkumetreillä että Suomi sössi koko homman ja sössii edelleen. Vaikka maskipakko on ainoa mikä on saanut tartunnat laskuun, ja tämä on kerrottu päättäjille ja thl:lle ym tahoille,niin Suomi toimii toisin. Joko meidät halutaan tappaa tai asumme Hölmölässä.Hölmölässä on pakko käyttää omia  aivojaan ja pelastaa itsensä ja rakkaansa. Hölmöt eivät ymmärrä vaaraa ennen kuin makaavat koronaosastolla ja tukehtuvart keuhkoveteensä kun hengityskonetta ei riittänyt. Luoja. auta ja armahda hölmöläiskansaamme, joka horisee laumasuojasta (ainoana maailmassa), heiluu ostareilla ja hiihtotapahtumissa ilman maskeja ja urp. oilee keskustelupalstoilla. Uskoo kaiken mitä valkotakkinen asiantuntija telkussa sönköttää: "älä käytä hanskoja, älä suojalaseja äläkä etenkään hengityssuojaa. Hengityssuojat ei auta, etenkään itsetehdyt.  Ainiin hoitajille pitäis kyllä ostaa pari miljoonaa maskia. Mutta muista! ne ei siis auta! joten ethän itselles hanki."

Vierailija
71/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän tiedä tämänkin. Olen alusta asti ottanut ohjeet ulkomaalaisilta epidemiologeilta, enkä ole uskonut THL paskaa.

THL noudattelee ECDC:n ohjeita. Paskaa, ok.

Vierailija
72/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien käyttö on pelkkää Aasiasta apinoitua sosiaalista teatteria. Sillä pönkitetään vain kuvitelmaa että viranomaiset tekevät jotain. Länsimaissa ei pitäisi ottaa mitään mallia tuolta. Pelkkiä kehitysmaita ja puolue diktatuureja.

Taustalla on puolueen pelko kontrollin menettämisestä. Suomessa on arvioitu kuolevan pahimmillaan 500-3000 koronaan. Joku esitti myös arvion 8000 mutta se on näitä huuhuu spekulaatioita. Koronan aiheuttama kuolleisuus on mitätöntä kaikesta huolimatta.

Uhkaava lama on se todellinen kaikkea uhkaava kriisi. Mieluummin kuin käsitellään aihetta käperrytään jauhamaan tehohoidon ruuhkasta. Laman seurauksia ei haluta edes ymmärtää koska totuus on liian karmea.

Vierailija
73/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin juttu että maski on kauppareissun jälkeen niin täynnä koronavirusta, että se pitää niin varovasti riisua ja mielellään polttaa, ettei kuole tautiin?

Siinä vaiheessa ilman maskia olisi keuhkot pullollaan koronavirusta...

Suojaimet riisutaan aina puhtain käsin, ei räpsäyttämällä, ei repimällä eikä kosketa mihinkään kasvo-osaan. Ja hävittämisen jälkeen taas putsataan kädet. Älkää sitten tunkeko lähelle, edes maskin kanssa.

Vierailija
74/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIet trolli ja tiedämme sen. Voit nyt lopettaa tämän saman kommentin toistamisen kaikkialla.

Ei mielisairaat pysty lopettamaan, eivät edes huomaa omaa sairauttaan

Vierailija
75/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa YouTube ajankohtaista Pekka Reinikainen sarja. Jaksossa 3 tai 4 opastaa miten teet maskin ja desinfioit sen. On maskin käytön kannalla, maskipakko laski koronatartuntoja 10 pvn jälkeen. Ja oikeat maskit oli loppu, kansalaisten piti itse tehdä. Silti auttoivat. Turha länkyttää etteivät auta. kyllä suomalaiset on urpoja kun uskovat tahoa joka valehtelee että ilman maskia on parempi kuin että joku fyysinen este on naamasi edessä! sama kun uppoavassa laivassa vakuuttaisivat että parempi on olla ilman kellukkeita kun pelastusliivit on loppu. että hukkukaa vaan!

Ja sinä maskiton kaupan työntekijä, olet todella yksinkertainen. Tajuatko että ennen pitkää voit saada sen viruksen vaikka nyt et olekaan saanut? Ja sen lisäksi tartuttaa kaikkiin työtovereihisi ja asiakkaisiin? 

Minulla on viruksia suodattava maski, suojalasit ja hanskat. hankin ajoissa ihan koska näin jo alkumetreillä että Suomi sössi koko homman ja sössii edelleen. Vaikka maskipakko on ainoa mikä on saanut tartunnat laskuun, ja tämä on kerrottu päättäjille ja thl:lle ym tahoille,niin Suomi toimii toisin. Joko meidät halutaan tappaa tai asumme Hölmölässä.Hölmölässä on pakko käyttää omia  aivojaan ja pelastaa itsensä ja rakkaansa. Hölmöt eivät ymmärrä vaaraa ennen kuin makaavat koronaosastolla ja tukehtuvart keuhkoveteensä kun hengityskonetta ei riittänyt. Luoja. auta ja armahda hölmöläiskansaamme, joka horisee laumasuojasta (ainoana maailmassa), heiluu ostareilla ja hiihtotapahtumissa ilman maskeja ja urp. oilee keskustelupalstoilla. Uskoo kaiken mitä valkotakkinen asiantuntija telkussa sönköttää: "älä käytä hanskoja, älä suojalaseja äläkä etenkään hengityssuojaa. Hengityssuojat ei auta, etenkään itsetehdyt.  Ainiin hoitajille pitäis kyllä ostaa pari miljoonaa maskia. Mutta muista! ne ei siis auta! joten ethän itselles hanki."

Hoitajilla on maskit koska kuumeessa ei voi tulla töihin. Nämä ovat sen ikäisiä jotta sairastavat koronan influenssan oireilla tai lievempänä. Ongelma tuleekin jos on monta kerralla saikulla.

Vierailija
76/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne lapset kotiin isän kanssa kauppareissun ajaksi, etenkin näin korona-aikaan, niin ei tarvitse selitellä.

Ai niin, isä otti ja lähti tai on niin kädetön, ettei pärjää kotona lasten kanssa eikä myöskään osaa käydä yksin kaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan