Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona-virus ei tartukaa pinnoilta - olet pessyt käsiäsi turhaan !

Vierailija
10.04.2020 |

– Olemme olleet kotitaloudessa, jossa asuu useita infektion saaneita, emmekä ole löytäneet miltään pinnalta yhtään elävää virusta, hän sanoo.

Berliinin Chariteé-sairaalan virologi Christian Drosten on uutiskanava NDR:n podcastissa kertonut, että koronavirus näyttää olevan hyvin herkkä kuivumaan. Tästä syystä vaikuttaa siltä, että jotta ihminen saisi tartunnan, hänen on hengitettävä se sisäänsä.

https://yle.fi/uutiset/3-11301104

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo lapsesta saakka tapana pestä kädet aina ulkoa/ kaupasta jne. tulon jälkeen. Kotona oleillessa en kuitenkaan välttämättä pese käsiä esim. WC-käynnin jälkeen. 

Vierailija
22/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit luovat vaarallisen turvallisuudentunteen. Siis itsetehdyt kankaat. Tungetaankin taas liian lähelle jne. Toki ok käyttää jos silti pitää 2-3m etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut käsienpesijätyyppiä ja olen ollut varsin terve koko ikäni. Olen 47v. Mutta nyt olen kyllä alkanut pestä hiukan useammin.

Vierailija
24/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen kaiken käsidesin vielä palauttaa?

Vierailija
25/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se käsien pesu ole koskaan turhaa mutta hysteerikot nyt unelmoi että suomi voitaisiin pitää kiinni koko loppu vuoden.

Vierailija
26/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelko on niin syvään juurtunut ettei tämä muuta omaksuttuja uskomuksia.

Joillain on tosiaan kummallinen usko maskien kaikkivoipaisuuteen. Joku psykologi voisi selittää, mikä ilmiön taustalla on.

Jos viruksen todetaan tarttuvan hengitysilmasta - niin maski on sinun mielestäsi turha?

Tämä virus on vain yksi miljoonasta, pidät varmasti myös jatkossa maskia aina päällä ettei vaan joku virus pääse systeemiisi?

Vierailija
27/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aina muistanut pestä käsiäni kaupassa käynnin jälkeen. Alussa yritin muistaa pestä, mutta sitten ajattelin, että se on turhaa. Jos virus tarttuu ja kuolen siihen, niin sitten kuolen. Minusta tässä koronaepidemiassa on koko ajan ollut mukana jonkinlainen hysterian ja kuolemanpelon lietsominen. 

En ota kantaa tuohon käsien pesuun kun en tiedä miten tärkeää se on tämän viruksen torjunnan kannalta, mutta oletko ajatellut että tässä ei ole kyse vain sinusta? Ennen kuin kuolet, voit tartuttaa lukuisa ihmisiä jotka eivät olisi vielä halunneet kuolla.

Vierailija
28/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se käsien pesu ole koskaan turhaa mutta hysteerikot nyt unelmoi että suomi voitaisiin pitää kiinni koko loppu vuoden.

Se taas ei liity koronaan vaan muihin loisiin.

Vierailija
29/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää sikäli, ettei käsienpesu sit riitäkään, kuten luvattiin. Sitä voisi torjua vain hengityssuojaimilla ja niitä ei Suomeen hankittu ajoissa.

Vierailija
30/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en aina muistanut pestä käsiäni kaupassa käynnin jälkeen. Alussa yritin muistaa pestä, mutta sitten ajattelin, että se on turhaa. Jos virus tarttuu ja kuolen siihen, niin sitten kuolen. Minusta tässä koronaepidemiassa on koko ajan ollut mukana jonkinlainen hysterian ja kuolemanpelon lietsominen. 

En ota kantaa tuohon käsien pesuun kun en tiedä miten tärkeää se on tämän viruksen torjunnan kannalta, mutta oletko ajatellut että tässä ei ole kyse vain sinusta? Ennen kuin kuolet, voit tartuttaa lukuisa ihmisiä jotka eivät olisi vielä halunneet kuolla.

Suurin osa kuolleista olisi kuolleet joka tapauksessa ihan pian, korona vain vauhditti sitä. Lisäksi ei ole olemassa todisteita siitä että kuolivat juuri koronaan.

Vierailija
31/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pessyt hyvin käsiä ja sairastan harvoin. Esimerkiksi kun lapset sairastaa vatsatautia minä pysyn terveenä, mutta mies sairastuu joka kerta. En siis kertaakaan ole saanut lapsilta vatsatautia vaikka siivoan sotkut (hanskat kädessä) ja pitelen oksentava lasta sylissä. Pesen käteni hyvin enkä lähmi naamaani, kaiva nenää tai nuole sormia. Miehen käsihygienia on ihan jotain muuta...

Pahassa flunssassa olin viime keväänä ensimmäistä kertaa muutaman vuoden jälkeen, sain sen todennäköisesti pisaratartuntana tosi pahasti yskivältä työkaverilta. Lapsilta olen vuosien varrella saanut jotain lähes olematonta köhää. Influenssa rokotteen otan joka vuosi.

En todellakaan lopeta käsien pesua tällaisten "tutkimusten" takia. Kyllä se suojaa taudeilta. Tosin elän muutenkin terveellisesti, liikun luonnossa, möyrin maata puutarhassa, enkä elä yli hygieenisesti käsien pesusta huolimatta, joten luonnollinen vastustuskyky on varmaan hyvä muutenkin.

Vierailija
32/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattumaa että piikki suunniteltiin juts Pääsiäiseksi jolloin Jeesus surmattiin ja ne laittoivat meidät pesemään käsiä kuin Pilatus, koska Roomaan valta pesi kätensä teloituksesta

https://gulfnews.com/world/offbeat/uncanny-asterix-comic-featured-maske…

Vierailija
33/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että tämä koronan levittämiseen tähtäävä ketju ("olet pessyt käsiäsi turhaan") ei poistu edes asiattomaksi ilmoittamalla.

Vierailija
34/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on tosiaan kummallinen usko maskien kaikkivoipaisuuteen. Joku psykologi voisi selittää, mikä ilmiön taustalla on.

Jos viruksen todetaan tarttuvan hengitysilmasta - niin maski on sinun mielestäsi turha?

Tämä virus on vain yksi miljoonasta, pidät varmasti myös jatkossa maskia aina päällä ettei vaan joku virus pääse systeemiisi?

Itse ainakin toivon, että tämä toisi Suomeen kulttuurin, jossa vähän nuhaisena laitettaisiin maski päälle, jotta pyritään välttämään taudin leviämistä.

Ja olisi hyvä jos vastaisuudessa jokaisella perheellä olisi muutama suojamaski varalta. On muitakin koronaviruksia joista joillakin ~50 % kuoleisuus.

Vierailija
35/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu pinnoilta jos joku on aivastanut vaikkapa ostoskärryyn päin. Kannattaa pestä kädet.

Mutta tätä helvatan käsidesi hamstrausta koteihin en ymmärrä!!! Ei auta mitään, ei kerrassaan mitään, mutta voi altistaa resistansseille bakteereille. Lopettakaa.

Vierailija
36/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyaluksella löytyi eläviä viruksia pinnoilta 17 päivän kuluttua.

Alppimökin seuraava asukas sai tartunnan edelliseltä, vaikkei tavannut edellistä (silloin ihan alkuvaiheessa)

Vierailija
37/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää sikäli, ettei käsienpesu sit riitäkään, kuten luvattiin. Sitä voisi torjua vain hengityssuojaimilla ja niitä ei Suomeen hankittu ajoissa.

Niitähän pitäisi olla jokaisessa rautakaupassa.

Vierailija
38/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä jossain korkealla nautitaan psykopaattien voimin tästä spektaakkelista.

Vierailija
39/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele YLE radion Tiedeykkönen 19.4.2019, "Tutkijat ovat yksimielisiä: Jeesus on elänyt Galileassa, vaikka todisteita siitä on vähän" Löytyy yleareenasta.

Vierailija
40/92 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 50 - 80 % ihmisistä käyttäisi maskeja, niin voitaisiin muut rajoitukset poistaa ja epidemia sammuisi itsestään. Ei tuon esittämiseen tarvita psykologia vaan jokainen voi googlata tutkimuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi