Oliko teilläkin lapsena niin, että jos elitte jotenkin epäterveellisesti niin äitinne / isänne ei rakastanut teitä?
Mulle syyti silloin vihaa äiti. Tuli vain nyt aikuisena mieleen, kun terveys on kärsinyt kun en jaksa koko ajan suorittaa.
Kommentit (18)
Kielsikö äiti syömästä karkkia vai miten elit epäterveellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Kielsikö äiti syömästä karkkia vai miten elit epäterveellisesti?
Joo, kaikki toi ns. itselle hyvä. Se käännettiin suorittamiseksi ja vihaa tuli jos ei jaksanut elää suorittaen terveyttä.
Ap
Miten voi lapsena elää epäterveellisesti ilman vanhempien myötävaikutusta? Hehän sen päättävät, mitä lapsi syö, milloin menee nukkumaan ja milloin herää, mitä urheilua harrastaa jne.
Miten lapsi olisi näistä vastuussa?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lapsena elää epäterveellisesti ilman vanhempien myötävaikutusta? Hehän sen päättävät, mitä lapsi syö, milloin menee nukkumaan ja milloin herää, mitä urheilua harrastaa jne.
No lapsena / nuorena. Sanotaan siinä 12-15-v.
Ap
Ei todellakaan. Siis ei meille karkkia ostettu kuin harvoin, ja jos omilla viikkorahoilla ostin karkkia niin isä sanoi, että rahoille on parempaakin käyttöä notta olis syytä syödä vähemmän karkkia. Koskaan vanhempieni kanssa ei ole tullut oloa etteikö minua rakastettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lapsena / nuorena. Sanotaan siinä 12-15-v.
Ap
Niin. Sama asia. Vanhempien vastuulla.
Jos nyt välillä karkkia syö niin eihän sillä ole tuossa kokonaisuudessa mitään merkitystä.
Kerran toin laivalta pari kiloa karkkia, kun oli halvempaa. Äiti nakkasi kaikki roskiin. (Olin laivalla isäni kanssa). Ideana oli syödä niitä karkkeja seuraavat 1/2 vuotta, ei saman tien.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Siis ei meille karkkia ostettu kuin harvoin, ja jos omilla viikkorahoilla ostin karkkia niin isä sanoi, että rahoille on parempaakin käyttöä notta olis syytä syödä vähemmän karkkia. Koskaan vanhempieni kanssa ei ole tullut oloa etteikö minua rakastettaisi.
Mulla taas ei tullut koskaan äidin kanssa oloa, että hän mua rakastaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No minä jäin miettimään ihan samaa. Joskus takavuosina lapset saivat pienen 5-10 markan viikkorahan. Tosin kaikki ei sitäkään. Ei siinä paljon epäterveellistä elämää vietetä.
Kyllähän meillä kaikesta läksytettiin ja ilkeiltiin, mutta ei kyllä liittynyt terveyteen.
Uhriudu, uhriudu, niin kirkkaimman kruunun saat! 🤦🏻
Jos vanhempi rakastaa lastaan, ei ole hänelle ilkeä ja paha millään tavalla, joten eipä se voi olla millään tavalla ehdollista mihinkään karkin syömiseen liittyen. Eli paska äiti, siitä huolimatta miten terveellisesti olisit elämääsi suorittanut. Paskoja ihmisiä on olemassa, ja jos he jostain syystä tekevät lapsen, eivät he siitä epäpaskaksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Kerran toin laivalta pari kiloa karkkia, kun oli halvempaa. Äiti nakkasi kaikki roskiin. (Olin laivalla isäni kanssa). Ideana oli syödä niitä karkkeja seuraavat 1/2 vuotta, ei saman tien.
Ap
Ja tästä tuli trauma? Paljonko karkkia sinun olisi mielestäsi pitänyt saada syödä, jotta olisit voinut tuntea olosi rakastetuksi?
Taas joku on käynyt våhån terapeutilla ja on yhdessä tultu siihen tulokseen että äiti oli NARSISTI. Huoh.
Suosittelen eutanasiaa tuon hirveän ylitsepääsemättömän trauman takia.
Tsemppiä Ap! Älä välitä ikävistä kommenteista.
Hm, vanhempieni rakkaus oli ehdollista, piti siis olla/tehdä/toimia/ juuri heidän tahtonsa mukaan.