Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhön lentäjä on niin arvostettu ammatti? Hehän käyvät parivuotisen "ammattikoulun"

Vierailija
10.04.2020 |

eli opettelevat kädestä pitäen, että näin lennät lentokonetta ja sitten seuraavat 40 vuotta ne sitten lentävät sitä ja jokainen työpäivä kulkee käytännössä ihan saman kaavan mukaan.

Kommentit (1139)

Vierailija
1/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä sitä on pidetty jotenki erityisen arvostettuna ammattina? En minä ole huomannut, vaikka toki sitä ammattia kyllä suuresti itse arvostan.

Miksi sinä ap haluat tehdä tällaisen väheksyvän aloituksen lentäjän ammatista? Etkö sinä arvosta lentäjän ammattia?

Vierailija
2/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenemismahdollisuudet uralla: jossain vaiheessa saatat päästä ohjaamon oikealta istuimelta istumaan vasemmalle istuimelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä lyhyt koulutus se on totta, mutta mikään muu tuossa ei kyllä ole totta 😂

Ei ole olemassa mitään yhtä tiettyä lentokonetta jota opetellaan lentämään ja sitten lennetään aina niin. On tyyppikoulutuksia eri koneille. Ei koneita lennetä samalla tavalla todellakaan.

Ps. Lentäjän koulutus on tosi vaativa. Mulla on läheinen joka valmistunut lentäjäksi parin vuoden sisään ja koulutus oli kyllä erittäin haastava, mitään lomia ei myöskään sisälly ollenkaan tuohon 1,5-2v koulutukseen vaan myös kesät opiskellaan.

Vierailija
4/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa inhottavan väheksyvä aloitus. Mikäs sun ammatti ap on?

Vierailija
5/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun pääsee vasemmalle istuimelle on lentoemojen esimies.

Vierailija
6/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun pääsee vasemmalle istuimelle on lentoemojen esimies.

Ei ole. Purseri on lentojen aikana emojen "pomo", mutta hallinnollinen esimies on jossain konttorissa.

Viime kädessä kapteenin sana on tietysti laki, mutta normityössä purseri hoitaa omaa tiimiään matkustamossa ja kapteeni+perämies puuhailevat ohjaamossa omiaan.

Vierailija
7/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä lyhyt koulutus se on totta, mutta mikään muu tuossa ei kyllä ole totta 😂

Ei ole olemassa mitään yhtä tiettyä lentokonetta jota opetellaan lentämään ja sitten lennetään aina niin. On tyyppikoulutuksia eri koneille. Ei koneita lennetä samalla tavalla todellakaan.

Ps. Lentäjän koulutus on tosi vaativa. Mulla on läheinen joka valmistunut lentäjäksi parin vuoden sisään ja koulutus oli kyllä erittäin haastava, mitään lomia ei myöskään sisälly ollenkaan tuohon 1,5-2v koulutukseen vaan myös kesät opiskellaan.

Ei lomia pariin vuoteen, hui kauhea.

Minä kävin päivätöissä raksalla, illat luin insinööriksi, muutama lapsikin tuli tehtyä ja asuntolainat hankittua siinä ennen valmistumista.

Neljä vuotta meni ilman lomia, aamukuudelta lähdin töihin, sieltä kouluun suoraan ja puolysi illalla kotona, joka arkipäivä. Viikonloppuisin sitten oli aikaa koulutöille ja perheelle ja harrastuksille.

Kyllä toi lentäjän koulutus on varmaan tosi tosi rankkaa, siihen verrattuna.

Vierailija
8/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän aloituksen idea on?

Vierailija
9/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen pituusko korreloi arvostuksen kanssa?

Minä arvostan osaamista ja taitoa. Oli taito mikä tahansa. Kädentaito, bisneksen tekemisen taito, johtamisen taito. Vaikka ei olisi yhtään käynyt koulua.

Kasvatustieteilijänä ja opettajana pidän koulutusta yliarvostettuna.

Vierailija
10/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vähän samoilla linjoilla kuin ap. Lentäjän koulutus on erittäin kallis, joten lentäjäksi harvoin pääsee, ellei ensin ole hyväosainen alunperin. Lisäksi suuri osa lennoista on turhia, joten en näe kovin hienona ja arvostettavana työnä tukea tätä.

Vierailija
11/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, lentäjän ammattia kyllä arvostan siinä missä ketä tahansa suorittavan työn tekijää. Sen sijaan sitä en tajua, miksi juuri lentäjille maksetaan niin poskettomia palkkoja, ei se nyt niin ihmeellisen vaativaa tai vastuullista ole.

Vierailija
12/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lomia pariin vuoteen, hui kauhea.

Minä kävin päivätöissä raksalla, illat luin insinööriksi, muutama lapsikin tuli tehtyä ja asuntolainat hankittua siinä ennen valmistumista.

Neljä vuotta meni ilman lomia, aamukuudelta lähdin töihin, sieltä kouluun suoraan ja puolysi illalla kotona, joka arkipäivä. Viikonloppuisin sitten oli aikaa koulutöille ja perheelle ja harrastuksille.

Kyllä toi lentäjän koulutus on varmaan tosi tosi rankkaa, siihen verrattuna.

Juu kuule minä olin 50 vuotta töissä 30 tuntia vuorokaudessa ja oli 20 lasta ja opiskelin 3 ammattia joka kevät ja hiihdettiin kesät talvet ja molempiin suuntiin oli vielä ylämäki meni minne tahansa!!! Minulla on ollut rankempi elämä ku sulla ni!!

Vierailija
13/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä sitä on pidetty jotenki erityisen arvostettuna ammattina? En minä ole huomannut, vaikka toki sitä ammattia kyllä suuresti itse arvostan.

Miksi sinä ap haluat tehdä tällaisen väheksyvän aloituksen lentäjän ammatista? Etkö sinä arvosta lentäjän ammattia?

Palkoissa.

Johtunee siitä että ovat vastuussa kalliin omaisuuden pysymisestä ehjänä.

Vierailija
14/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, lentäjän ammattia kyllä arvostan siinä missä ketä tahansa suorittavan työn tekijää. Sen sijaan sitä en tajua, miksi juuri lentäjille maksetaan niin poskettomia palkkoja, ei se nyt niin ihmeellisen vaativaa tai vastuullista ole.

Ei ole vaativaa olla vastuussa monen sadan ihmisen hengestä?

Kaikissa töissä vastuu nostaa palkkaa.

Vierailija
15/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei ole vastuullista lentää tuolla yläilmoissa ja laskeutuminenkin itsessään on jo niin helppoa että!!

Vierailija
16/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostus nousee potenssiin ziljoona sinä päivänä kun tuo ap istuu lentokoneessa ja puikoissa on todellakin kouluttamaton kapu ja koneen nokka osoittaa maata kohti kilometrin korkeudella...

Täysin älyvapaa aloitus!

Vierailija
17/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaativaa olla vastuussa monen sadan ihmisen hengestä?

Kaikissa töissä vastuu nostaa palkkaa.

No ei kyllä kaikissa töissä nosta vastuu palkkaa jos mietitään, juu jälleen kerran, hoitajia. Esimerkiksi.

Vierailija
18/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjä on aika lailla bussikuskiin verrattavissa oleva työ. Paitsi että konetta saa aikalailla pitää autopilotilla ja lähinnä vahtia päältä, kun taas bussikuski joutuu koko ajan seuraamaan liikennettä ja tekemään itse ratkaisuja.

Jännästi palkoissa "pieni" ero.

Vierailija
19/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei ole vastuullista lentää tuolla yläilmoissa ja laskeutuminenkin itsessään on jo niin helppoa että!!

Lentokoneet pystyvät nykyään laskeutumaankin automaattisesti!

Vierailija
20/1139 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillä on niin komeat uniformut. Tavallinen lökäpöksykin näyttää uniformussa niin upealta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän