Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Passikuvani on samalla mun 60-vuotiskuvani. Olen tosin vasta 45-vuotias. Laitoin kuvaa varten huulipunaa, että oisin vähän pirteemmän näköinen. Kuvassa näkyy ohut verinen poikkiviiva, niin kuin joku olis vetänyt puukolla naaman halki. Mut tukka on hyvin!
kai se vika on katsojan silmissä... :o]
ensimmäisessä ajokortissani oli surkimus maksimus tukka lättänä,
työkuvassani vanhentunut reilusti.
Kiitos rakkaat palstalaiset <3
Teidän kuvaustenne jälkeen oma passikuvani ei enää masenna minua :D
(on myös kamala)
Vierailija kirjoitti:
Silmissäni on tyhjä, tuijottavat katse ja jostain syystä levitän silmiäni suureksi. Näytän tuulitunnelista tupsahtaneelta.
Alaleukani vaikuttaa kadonneen ja olen säilönyt poskipusseihini pähkinöitä talven yli. En vähättele itseäni tai puhu itsestäni rumasti; näytän oikeasti hämmästyneeltä/vainoharhaiselta pidätys kuvaan päätyneeltä jyrsijältä. Kuvalleni on naurettu ulkomailla passin tarkastuksessa.
:.D
Mää näytän raiskatulta itä-eurooppalaiselta huoralta, joka on vetänyt huumeita, viinaa ja lääkkeitä koko yön, kaktus perseessää, nukkunut tunnin ja sitten herätetty ja otettu passikuva.
Oli pakko ottaa henkkari esiin ja katsoa miltä itse näyttää: Kansankynttilä vuodelta 1952, kireä nuttura ja tiukkis ilme.
Silloin kun pasdikuvat olivat väri kuvia olen aivan itseni näköinen, mutta nyt nämä mustavalkoiset eivät onnistu.
Ai kiitos illan nauruista :D. En ole ainut joka näyttää järkyttävältä :D.
Noh, apinoiden planeetalla passikuvani olisi varmaan ihan kelvollinen...
Toisessa passissani oleva kuva oli minusta tosi hyvä. Olin käynyt kampaajallakin ja jotenkin se kuva oli otettu kauempaa kuin nykyiset kuvat. Tai ainakin kuva näytti siltä. Onneksi passi oli silloin voimassa 10 vuottakin. Toisessa ja tässä nykyisessä olevat kuvat ovat karmeita. Joudun näyttämään passiani hakiessani paketteja postista, ja muutenkin se on minun henkkarini, koska ei ole ajokorttia. Tosin kuva ajokortissa olisi varmaan aivan yhtä kamala. Totuuden nimessä on myönnettävä, että olin nuorena ehkä ihan ok naamaltani, mutta vanhemmiten näytän äidiltäni. Ihan luonnollistahan se on. Pitäisiköhän huulia jotenkin "törröttää", kun kaikki valittavat niiden näyttävän kapeilta? Kun minulla on oikeasti hyvin kapea ylähuuli. Pitää ainakin kokeilla sitä "salahymyä". Ja muistella näitä kirjoituksia :)
Joo, ihan hirveä oli, ikinä ollu niin kamalaa kuvaa musta :D kiitos vaan ammattitaitoiselle (ko??:D) kuvaajalle hkin foorumiin. :) En tienny että kauniiks kehutusta saa kuvaa varten niin epäviehättävän näköisen.
Ihana ketju, tosi moni kirjoittaa niin hauskasti kuvastaan, en voi olla nauramatta.
Tuoreimmassa passikuvassa näytän kananmunalta, jolla on pieni tupsu tukkaa. Minulla on soikeat kasvot ja tosi korkea otsa, pidän normaalisti hiuksia auki mutta sinä päivänä laitoin jostain syystä tukan ranskanletille. Tuloksena päälaelta hapsottaa muutama sekalainen haituva, ja loppu pitkistä hiuksista on pään takana näkymättömissä. Lisäksi kulmakarvoistani on kadonnut puolet.
Ensimmäisessä ajokorttikuvassa näytin kolmekymppiseltä uskovaiseltä perheenäidiltä (polkkatukan leikkaaminen oli virhe). Kaikista hirvein oli kyllä ensimmäisen työpaikan kulkukorttiin otettu kuva. Olin ollut pari päivää aiemmin viisaudenhampaiden poistoleikkauksessa ja kuvaan tallentui surullinen, särkylääkepöllyinen hamsteri.
40-vuotias elämäänsä kyllästynyt ja muutenkin väsähtänyt kotiäiti, joka ei jaksa pitää huolta itsestään. Tukka hapsottaa, silmät tuijottavat tyhjyyteen ja silmien alla komeilee silmäpussit. Kasvot ovat pyöreät ja valo korostaa kaksoisleukaa. Ohuet viivahuulet. Ilmeetön.
Asuin kaukana keskustasta, joten kuva otettu samalla kun oli muitakin asioita.
No, räntäsateessa tallustellut kaupungin halki ja takana astetta henkisesti kuormittava palaveri, joten passikuvassa tuijottaa elämänhalunsa menettänyt vankimielisairaslasta karannut....
DDR:n kuulamörssäri. Pää on kuin se kuula, kaulaa ei ole ja silmät muljottavat suurina, kun pitää tuijottaa alhaalta ylöspäin. Kuvaaja erikseen sanoi, että älä siristä silmiä, kun yritin saada niitä näyttämään vähemmän valkuaiset suurina mulkoilevilta. Muuta korjattavaa ei ilmeisesti havainnut.
En laittaisi passikuvaani tinder profiilikuvaksi !
Näytän säikähtäneeltä, "silmät selällään". Heti toiseksi katse kiinnittyy paksuun kaksoisleukaan, näyttää kuin vetäisin päätä taaksepäin ja leukaa alaspäin. Huvipuiston kauhulaitteen kuvassakin näytän kirkuvana paremmalta.
Kävin juuri passikuvassa ja kuvan nähtyäni piti mennä vessaan vähäksi aikaa itkemään. En tajunnut, että olen niin ruma. Suukin oli jotenkin vino. Yritin nostaa sillee aavistuksen suupieliä. Jossain ”näin onnistut passikuvassa” ohjeen mukaan.
Näytän transulta (anteeksi epäkorrekti ilmaus, mutta tämä on paras kuvaus). Olen pirkko-einari, jolla on matala otsa, orastava kaksoisleuka, omituisen taikinamaiset kasvonpiirteet ja kirvesmurhaajan katse.
Mun mies sanoi "Muista sitten passintarkastuksessa ottaa aina toi sama ilme" ja imitoi kuvaani laittamalla suupielet niin alhaalle kun sai. 😅
Ilmeen lisäksi näytän kuvassa about 85-vuotiaalta ja sarjamurhaajalta. Olen 45.