Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
321/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omassa muutama viikko sitten otetussa passikuvassa Christer Petterssonin näköinen. Tappava katse, yrmeä ilme ja leuassa kolmen päivän parransänki.

Siis se ruotsalainen gangsteri, jota epäiltiin Olof Palmen murhasta.

Vierailija
322/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän että mulla on hyvä luusto, mutta passikuvassa näyttöön vanhalta kunnon Ridgeltä (Ron Moss) j📦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän että mulla on hyvä luusto, mutta passikuvassa näyttöön vanhalta kunnon Ridgeltä (Ron Moss) j📦

Ja lisään vielä että olen nainen. Kunnon kuutiopää.

Vierailija
324/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva on ainakin erikoinen. Minulla on jotenkin pirullinen hymynkare huulilla, vaikkei passikuvassa vissiin saisikaan hymyillä. Tukka hapsottaa pystyssä kaikkiin ilmansuuntiin, koska tulin suoraan tuulesta ja tuiverruksesta kuvaan.

Vierailija
325/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pettymykseksi ja järkytykseksi niin kyllä se passikuva vaan taitaa sen oikean totuuden omasta ulkonäöstä kertoa. Itsellä aiemmin passikuvat oli ihan onnistuneita kun olin laiha ja elämäniloinen. Nyt kun olen lihava ja masentunut niin eipä enää näytä passikuvat entisen veroisilta vaan näytän juuri siltä järkyttävältä suohirviöltä..

Vierailija
326/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavilaistaustainen kriminaali. Mutta en välitä enää. Kysyivät taas kuvan oton jälkeen, että haluanko nähdä kuvan. Vastasin, että en. Ihan sama, kunhan pääsee passintarkastuksesta läpi. Jos haluan itsestäni taiteellisen muotokuvan menen otattamaan sen ajan kanssa ja erikseen.

Vierailija
327/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo useampi päivä viihteellä takana ja edellisenä iltana olin juonut vielä litran punaviiniä ja päättänyt leikata hiukseni itse lyhyeksi. Että ihan näköinen kuva tuli, olen tosin myöhemmin lopettanut ylenmääräisen viinan kanssa läträämisen ja punaviinin kokonaan. Valitettavasti ulkonäkö jäi entiselleen mutta vastaa toisaalta passikuvaa.

Vierailija
328/1428 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainaki muuttunut 5 vuodessa 24-->29 selkeästi kulmikkaammaksi, vaikka painan saman verran. Itselläni on onneksi melko vaalea iho ja tummat piirteet, joten en ihan sula taustaan, mutta korvat mulla on selkeästi eri korkeudella ja ne näyttää vähän kuvaan liimatuilta. :D

Vierailija
329/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin pientä korjausta kasvoissani, no olkoon, hampaita. Jotka ovat kuin Aileen-sukulaisellamme. Mietin, että kannattaako niitä korjata jos kaikki MUU on yhä ihan vinksallaan.

Miten sitä välillä näkee vain kaiken sellaisen "argh"-filtterin läpi?

Vierailija
330/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa passikuva on mustavalkoinen? Yhdysvaltalaisella ystävälläni on värikuva passissa ja kuvassa lisäksi silmälasit päässä.

Suomalaisessa passikuvassa ei sallittu silmälaseja.

Vierailija
331/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän hirveältä läskinaamalta jonka posket ovat 5 kertaa isommat kun oikeasti ovat. 

Vierailija
332/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän unohdetulta rypistetyltä paperinpalalta, jonka päälle on kertynyt pölyä. Harmaa, nuutunut, unohdettu. Ja ihan on valokuvaamossa otettu kuva! Ihan säikähdän, kun sitä katson. 

Vierailija
333/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikuva(ko) passissa kirjoitti:

Suomalaisessa passikuvassa ei sallittu silmälaseja.

Nykyään sallitaan, mutta pitää olla tarkkana, että ei tule heijastuksia linsseistä ja ettei pokat peitä olennaisia piirteitä.

Kävin kesällä otattamassa uuden kuvan, ja kysyttiin otetaanko lasien kanssa vai ilman. Päätin sitten että ilman, kun on aika vahvan malliset pokat enkä tiedä käytänkö niitä enää pitkään.

Vierailija
334/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti passikuva tms on kuin etsintäkuulutuksen valokuva. Miehen kuvalle naurettu joukolla, näyttää virolaiselta pankkiryöstäjältä kuvassa.

Kun pitää olla totinen ja suoraan eteenpäin katsova niin otos on sen mukainen.

Vierailija
335/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän passikuvassa ihan Michael Jackson-imitaattorilta. Ihan kiva muuten, mutta olen nainen! Meikit erottuu jotenkin todella selvästi, koska yritin tehdä kivan meikin joka näyttäisi mustavalkoisena hyvälle...ei onnistunut. Lisäksi kasvot on jotenkin todella luisevat ja maskuliinisen näköiset ja  hiukset omituisesti kammattuna. Ilme on myös kammottava, koska se kuvaus tilanne oli jotenkin stressaava. Kamalin passikuva ikinä. Aluksi olin niin järkyttynyt että itkin kun näin kuvan, nyt olen vähän jo tottunut.

Otetaan vastaan vinkkejä miten näyttää hyvälle passikuvassa!

Vierailija
336/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pitää olla totinen ja suoraan eteenpäin katsova niin otos on sen mukainen.

Passikuvassa saa hymyillä!

Mutta karmeita ne silti on. Kun vertaan passikuvaani siihen kuvaan, jonka otatin CV-kuvaksi, ei uskoisi että niissä on sama ihminen. Ikäeroa varmaan 15 vuotta niillä tyypeillä.

Vierailija
337/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ohjeet netistä ennen kuvaan menoa. Hymyä pitää harjoitella kotona etukäteen kunnolla. Vaikka hymyilisit passikuvassa äärimmilleen, on valmis kuva kuin olisit vakavaakin vakavampi. Minun kuvaajani pyysi että harjoittelisin vielä kuvaamossa peilin edessä ilmettä, ja tarkastaisin tukan ja vaatteet. Kuvista tuli oikein hyvät, paitsi mustavalkoisena ne eivät ole kovin hyviä. Entä jos en olisi hymyillyt? Itse en suostu kuvaajan kuvakulmiin, vaan annan ohjeet hänelle päin. Haluan aivan suoraan edestä otetun kuvan, en mitään käännä nyt päätä kuvaa. Myös ala-valo on välttämätön, muuten tulee buldogin posket kaulalle. Kamalat juonteet saa poistettua ala-valolla. Ylävalo yksin tekee ne juonteet.

Vierailija
338/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini ja isä näyttää todella kauniilta/komealta esim vanhoissa ajokorttikuvisssa 70-80 -luvulta. No oikeastikin äitini näytti valokuvamallilta ja isäni Hollywood- tähdeltä.

Olen alkanut epäilemään että olen adoptiolapsi, koska en en todellakaan ole mikään ruusu. Ulkonäköni on lähellä Aileen Wuornosta (suomalaissyntyinen sarjamurhaaja, josta tehtiin elokuva). Sanotaanko vielä että 160 cm pitkä Aileen Wuornos on täällä näppäimillä. 😬

Passikuvani voitte kuvitella.

Vierailija
339/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän aina kuulemma täysin omalta itseltäni selfieissä, mutta kin ihmiset näkevät passikuvani, järkyttyvät. Mikään kuvassa ei kuulemma pidä paikkaansa, jos vertaa todellisuuteen. Ei nennän muoto, ei kasvojen muoto, ei kulmakarvat. Ihmettelevät vaan, että onko tämä oikeasti aito kuva sinusta?

Vierailija
340/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen passi on voimassa 5 vuotta ja maksaa 52€. Hollannissa otettu passi on voimassa 10 vuotta ja maksaa 75€. Samassa EU:ssa kuitenkin ollaan.

Miksi Suomessa ei ole 10-vuoden passeja? Juuri tuon kuvan vanhentumisen takia vai miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi