Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meinaatteko muuttaa pois kerrostalosta kun ulkonaliikkumiskielto puretaan? Tämä tuskin jää viimeiseksi karanteeniksi.

Vierailija
09.04.2020 |

Itse ostan toisen mökin läheltä, jotta pääsen mökkeilemään seuraavalla rajojen sulkukierroksella. Itse en kerrostaloon muuttaisi enää ikinä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vi tun hailee kuinka korkealla maasta kunkin koppi tämmösellä hetkellä on...

Vierailija
22/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asun. Hgissä. Eikä nyt oo ulkonaliikkumiskieltoa. Ulkoilen jokavpvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lle on annettu ulkonaliikkumiskielto niin onko sillä suurtä väliä onko sisällä kerros vai omakotitalossa?

Meillä muilla on vielä lupa ulkoilla välttäen kontakteja.

Vierailija
24/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ulkonaliikkumiskielto?

On käsketty pysymään kotona, mutta et näköjään noudata sitä.

Sinä höpsö olet ymmärtänyt sen aivan väärin. Suomalaisen koti on paljon laajempi käsite kuin asunto ainakin tällaisessa asiayhteydessä. Se tarkoittaa kotipaikkakunnalla pysymistä, ei ulkonaliikkumiskieltoa. On täällä joskus sellainenkin ollut, jotain noin 80 vuotta sitten.

Koti on siis tässä vierailun vastakohta, myös mökkeilyn eikä vain asunnon seinät.

Vierailija
25/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ulkonaliikkumiskieltoa enkä ole karanteenissa. Olen kyllä vapaaehtoisesti ryhtynyt välttämään kontakteja ym. En ole pätkän vertaa kiinnostunut ouutarhahommista, parvekukat riittää minulle. Olen aina viihtynyt kotona, aika menee kotihommien ja ulkoilun ohella lukiessa, leffoja ym katsellessa sekä kavereiden kanssa keskustellessa puhelimessa ja somessa roikkuessa.

Vierailija
26/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noudata hallituksen ohjeistuksia asun sitten missä tahansa.

No Uudenmaan rajaa et varmaan huviksesi kuitenkaan ole ylitellyt 😝

Vierailija
27/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen joutunut olemaan sairauden takia karanteenissa ennenkin ja samassa asunnossa elelen edelleen. Sopivan kompakti ja vieressä kaikki olennaiset palvelut. Miksi muuttaisin palveluiden ääreltä muualle? Naapurit ovat myös kaikki tuttuja

Vierailija
28/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta. Samassa talossa ja taloyhtiössä on meidän 8-vuotiaalla monta kaveria joiden kanssa leikkii pihalla joka päivä ja ilta. Muualla asuvia kavereitaan ja luokkatovereitaan ei ole nyt poikkeustilan aikaan tavannut livenä. Olisi kamalaa jos ei olisi kaverit lähellä. Nyt on niin helppoa.

Vierailija
29/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo katsottu asuntoa vähän kauempaa keskustasta. Taatusti muutetaan kun sopiva löytyy.

Vierailija
30/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan nyt ensin tuleeko ulkonaliikkumiskielto, mutta en. Lyhyt työmatka, ei pihatöitä talvella, palvelut kävelymatkan päässä. Ei. En missään nimessä haluaisi asua ok-talossa alueella, missä talot on vieri vieressä, mieluummin kerrostalossa. Kauempana asuminen tietäisi että pitäisi töihin lähteä kelissä kuin kelissä autolla. Ei ole edes omaa mökkiä, sitä on harkittu, mutta toisaalta ei haluta sitoutua yhteen paikkaan.

Vierailija
31/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki luulee, että omakotitalossa pitää tehdä pihatöitä?

Oma valinta, mihin rakentaa tai mistä talon hankkii.

Kallioinen tontti ja muutama havukasvi ja jos haluaa, niin niitä niitä parvekekukkia 🐷

Vierailija
32/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin juuri kerrostaloon omakotitalosta ja luovun nyt mökistäkin. Olenko ymmärtänyt mielekkään elämän jotenkin väärin? 

Vierailija
33/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki luulee, että omakotitalossa pitää tehdä pihatöitä?

Oma valinta, mihin rakentaa tai mistä talon hankkii.

Kallioinen tontti ja muutama havukasvi ja jos haluaa, niin niitä niitä parvekekukkia 🐷

No sellaisessa pihassa olisikin jotain järkeä. Monellahan on mökkitontti just tollainen helppohoitoinen, mutta okt-pihat suuritöisiä nurmikkoineen, pensaineen ja lehtipuineen.

Vierailija
34/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina haaveillut omasta talosta jossain syrjässä ison metsän keskellä ja lähellä jotain kalaisaa järveä. Pihakin saisi olla sen kokoinen, että voisin kasvattaa siellä kaikenlaista.

Ikävä kyllä olen niin köyhä ja tulevaisuus näyttää sen verran ankealta, että tuo tuskin tulee koskaan toteutumaan. Onneksi löytyi tämä nykyinen kämppä sentään. Asun kerrostalossa, mutta tästä pääsee metsään helposti ja järvikin on tuossa vieressä.

Entinen kämppäni oli keskellä kaupunkia, eikä ulkona päässyt olemaan rauhassa oikein missään. Että se ahdisti. Nyt kun kävelen viitisen kilometriä, niin pääsen paikkaan, jossa voin oleilla vaikka koko päivän näkemättä muita ihmisiä.

Vierailija
35/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa muuta pois. Meillä on oma piha ja metsäkin on vieressä, kuten myös palvelut 

Ihan täydellinen asumismuoto minulle.