Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!

Vierailija
09.04.2020 |

Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.

Kommentit (394)

Vierailija
141/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuussa aika väljää kyllä ollut kaupungilla ja ruokakaupoissa sen mitä nyt olen siellä kävellyt. Toisaalta urheilukenttien lähellä tai lähiöissä en ole käynyt lenkkeilemässä, niin en tiedä kokoontuuko siellä joku. Enimmäkseen pariskuntia tai kaksi kaverusta näkyy kevyen liikenteen väylillä kulkevan porukassa.

Prismassa oli porukkaa pari päivää sitten aivan valtavasti; kokonaisia perheitä oli lähtenyt yhdessä ostoksille. Ihan älytöntä että kolmen ihmisen piti yhdessä käydä pohtimassa mikä maustepurkki ostetaan. Sama hevi-osastolla; tomaatteja poimitaan paljan käsin kahden hengen voimin eikä opasteita huolimatta käytetä muovipusseja suojina. Nuoriso nojaa kärryyn ja hiplaa posken finniä.

Pariskunnat pällistelee keskellä käytävää ja voi mikä miten hauskaa onkaan nähdä pirkko ja pertti pitkästä aikaa ja kätelläänpä tässä ja voi kuin meidän martilla on ollut kova yskä mutta lähdettiin nyt käymään kaupassa kun lapsenlapset on tulossa yökylään...

Lidlissä kassajonossa ei turvaväleistä ollut mitään tietoa. Kun sanoin takana olijoille asiasta, nuorisosta se oli naurettavan hauskaa.

Okei ehkä Prismaan pakkautuu sitten kaikki typerykset perheineen. Keskustan Citymarketissa ja parissa S-marketissa en ole pahaan parveiluun törmännyt.

Toki voi olla, että olen aina vaan ollut hiljaiseen aikaan liikenteessä kun olen ruokaostoksille lähtenyt. Vaikka käyn kyllä eri aikoihin kaupassa päivästä riippuen, mutta voihan mulla olla vaan hyvä tuuri.

Vierailija
142/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Sotkamossa oli taas porukoita siellä vanhan hautausmaan maastossa.

Pian on täytettä oikein porukalla uuden hautausmaan maastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUSSIN luvut on nyt sellaista noin 100 uutta tartuntaa joka päivä. Ettekö te stadilaiset nyt tajua, ei se tauti näin lopu.

Ne on testituloksia jotka nyt on selvitetty. Ihminen menee lääkäriin koronasta yleensä silloin kun tauti on häiritsevä, eli noin 10.sairauspäivä. Niin menin minäkin kun koitin saada apua. Siinä vaiheessa tauti, jos on ikävämpi, on sietämättömimmillään. Mutta siinä vaiheessa henkilö on jo kantanut sitä ainakin 3 viikkoa. Nämä nyt ilmi tulleet tapaukset on siis jo tartunnan saaneet viikkoja tai yli kuukausi sitte.

Vierailija
144/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raumalla on muuten hiljaista mutta eläkeläiset ajaa p...rallia ympäri kaupunkia, käyvät kaupoissa kuin mitään koronaa olisikaan. Käydään ystävien kanssa lenkillä, tavataan toisia, kahvilassa jos ovi vaan vähänkin auki, turistaan jonnin joutavia keskenään. Yritä siinä sitten itse varoa ja suojautua. Työssä huomaa ettei ne tosiaankaan tajua. "Ei sun mun takia tarvi noita suojuksia käyttää jos on epämukavat" Ei, mut yritän suojata ITSEÄNI!!

Vierailija
145/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te niin hysteerisesti pelkäätte tartuntaa? Minä olen koko viikon köhinyt koronayskää, ei tämä niin kauheata ole. Tavallinen flunssa on pahempi kun siinä on se räkätauti ja röörit tukossa ja päässä humisee.

Tämä on kuin tupakkayskä, kuivaa röhinää. En polta mutta olen kuullut muiden tupakkayskää, ja samalta kuulostaa. Välillä on rintalastan kohdalla painon tunne, välillä ei. Yskäkin tulee ja menee, välillä on ihan normaali olo.

Viime viikolla oli muutamana päivänä ripulia ja vasta myöhemmin luin, että sekin voi olla koronan oire.

Älkää uskoko kaikkia foliohattutarinoita mitä luette. Kotona tämä sairastetaan ja aniharva joutuu sairaalaan. Immuniteetti tulee ja aika näyttää miten kauan se kestää.

Vierailija
146/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te niin hysteerisesti pelkäätte tartuntaa? Minä olen koko viikon köhinyt koronayskää, ei tämä niin kauheata ole. Tavallinen flunssa on pahempi kun siinä on se räkätauti ja röörit tukossa ja päässä humisee.

Tämä on kuin tupakkayskä, kuivaa röhinää. En polta mutta olen kuullut muiden tupakkayskää, ja samalta kuulostaa. Välillä on rintalastan kohdalla painon tunne, välillä ei. Yskäkin tulee ja menee, välillä on ihan normaali olo.

Viime viikolla oli muutamana päivänä ripulia ja vasta myöhemmin luin, että sekin voi olla koronan oire.

Älkää uskoko kaikkia foliohattutarinoita mitä luette. Kotona tämä sairastetaan ja aniharva joutuu sairaalaan. Immuniteetti tulee ja aika näyttää miten kauan se kestää.

JOS sinulla olisi korona (tuskin on) ja oireet olisivat kestäneet vasta vajaan viikon, niin taudin lopputulemasta ei voi sanoa vielä yhtään mitään. Katsotaan kuukauden päästä uudelleen.

Vierailija
147/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maakunnissa luullaan, että korona on vain Helsingissä. Maalaiset elävät kuplassaan ja elävät sen mukaan.

Tässä ollaan ytimessä. No sitä saa mitä tilaa, maalle on vain pidempi toimitusaika.

Vierailija
148/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarista just kattelin sitä taulukkoa jossa on kuntien tartuntamäärät suhteutettuna 100 000 asukkaaseen, niin kyllähän ne Uudenmaan lukemat on ihan tosi suuria, siis ihan lukumääräisesti mutta myös suhteellisesti. Ja jos siellä ei pysytä kotona, tartuntojen määrät vain lisääntyvät. Todennäköisesti rajoja ei ihan pian voida avata.

Vierailija
149/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joensuussa aika väljää kyllä ollut kaupungilla ja ruokakaupoissa sen mitä nyt olen siellä kävellyt. Toisaalta urheilukenttien lähellä tai lähiöissä en ole käynyt lenkkeilemässä, niin en tiedä kokoontuuko siellä joku. Enimmäkseen pariskuntia tai kaksi kaverusta näkyy kevyen liikenteen väylillä kulkevan porukassa.

Prismassa oli porukkaa pari päivää sitten aivan valtavasti; kokonaisia perheitä oli lähtenyt yhdessä ostoksille. Ihan älytöntä että kolmen ihmisen piti yhdessä käydä pohtimassa mikä maustepurkki ostetaan. Sama hevi-osastolla; tomaatteja poimitaan paljan käsin kahden hengen voimin eikä opasteita huolimatta käytetä muovipusseja suojina. Nuoriso nojaa kärryyn ja hiplaa posken finniä.

Pariskunnat pällistelee keskellä käytävää ja voi mikä miten hauskaa onkaan nähdä pirkko ja pertti pitkästä aikaa ja kätelläänpä tässä ja voi kuin meidän martilla on ollut kova yskä mutta lähdettiin nyt käymään kaupassa kun lapsenlapset on tulossa yökylään...

Lidlissä kassajonossa ei turvaväleistä ollut mitään tietoa. Kun sanoin takana olijoille asiasta, nuorisosta se oli naurettavan hauskaa.

Okei ehkä Prismaan pakkautuu sitten kaikki typerykset perheineen.

:-D 

Vierailija
150/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon näkee kulkemassa noita pienempiäkin lapsi ja nuorisoporukoita, eikä varmasti ole kaikki samoista perheistä. Vaikka ulkoilu tekee hyvää, niin ei ryhmissä pliis, jokainen voi kyllä tän ajan itsekseen tai vain perheenjäsenen kanssa käydä ulkona. Myös eläkeläiset ovat ihmeen aktiivisia tässä naapurustossa, jotkut suhaavat joka päivä autoillaan jonnekin. Luulisi että nyt tehdään oikeasti vaan niitä tärkeimpiä ruoka ja apteekki ostoksia eikä niitäkään joka päivä. Jokaisen aikuisen ja nuoren vastuulla on nyt pitää huoli että ei liikuta turhaan muiden ympärillä muuten tää tilanne jatkuu helposti kesän yli ja karanteenit sen kuin pitenee.

Vierailija
151/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Korona taitaa levitä laajalle Suomessakin :(

Vierailija
152/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Korona taitaa levitä laajalle Suomessakin :(

Ja nämä samat itsekkäät ja välinpitämättömät syyttää maan hallitusta, jos korona leviää. Eivätkä tajua oman toimintansa vaikutusta.

Vierailija
153/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan se tavallinen flunssa ja luulet sitä koronaksi.

Vierailija
154/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maakunnissa luullaan, että korona on vain Helsingissä. Maalaiset elävät kuplassaan ja elävät sen mukaan.

Tässä ollaan ytimessä. No sitä saa mitä tilaa, maalle on vain pidempi toimitusaika.

Onhan niitä edelleen paikkoja joissa koronatartuntoja ei ole lainkaan. Helsingissä ja naapurikunnissa nyt vaan sattuu olemaan tosi paljon, ei kai sitä kannata kieltää. Jos Uudeltamaalta lähdetään mökkeilemään ympäriinsä, niin totta kai se korona niihin pikkukuntiinkin yltää nopeammin kuin nyt rajoitusten aikana.

Vierailija
155/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähi-S-marketissa kuulutetaan koko ajan kolmella kielellä, miten pitää käyttäytyä ja ihmiset myös käyttäytyvät asianmukaisesti, pitävät hiukan hysteerisestikin etäisyyttä, mm. odottavat, että toinen kulkee ohi tai tulee ulos kapeista hyllyväleistä jne.

Aika harvalla näin tänään kaupassa käydessäni hengityssuojainta.

Ei itsellänikään ole, koska niitä ei tunnetuista syistä johtuen ole olemassakaan...

T. Helsikiläinen

Vierailija
156/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee että vanhat saavatkin kuolla. Samoin valmiiksi sairaat, lihavat ja tupakoitsijat. Yhteiskunta säästää siten paljon. Jäljelle jää nuoret ja terveet. Happy End.

Vierailija
157/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suree jos vanhainkodin vuodeosastot tyhjenevät?? Ei kukaan vissiin?

Vierailija
158/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan se tavallinen flunssa ja luulet sitä koronaksi.

No ei ole koska ei räkätaudista tietoakaan. Kun tämä yskä loppuu yritän päästä johonkin vasta-ainetestiin. Useimmat sairastaa koronan lievänä.

Vierailija
159/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläinen Lidl eilen iltapäivällä: Mun mies oli ainoa asiakas koko käyntinsä ajan. Mä itse en ole poistunut kotoa neljään viikkoon. 

Mitäs alapeukutettavaa tässä on? Ollaan sovittu, että vain mies käy kaupassa, koska hän on siinä lähellä töissä ja käy siis työmatkalla 2-3 kertaa viikossa Pasilan Lidlissä. Mä itse olen riskiryhmää, siksi olen pysytellyt vain kotona ja teen etätyötä. 

Vierailija
160/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupassa muut tunkevat iholle, yleensä viesti menee perille kun yskii pari kertaa omaan hihaansa. Sillä on ihmisten päitä selkiyttävä vaikutus.