Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!

Vierailija
09.04.2020 |

Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.

Kommentit (394)

Vierailija
101/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ei helvetti en voi tajuta, kävin kaupassa pari päivää sitten ja jonoon taakse tunki jotain 7 teiniä kaljapullojensa kanssa, ite pidin tunnollisesti edessä oleviin väliä mutta nää kersat tunki suurin piirtein muhun kiinni siinä jonossa ja koska en voinut mennä eteenpäin lähemmäs toista jonottajaa piti mun peruuttaa muutama askel taaksepäin (eli siis toista kassaa päin) jotta jonoon jäi rako. HUomasin että kassamyyjäkin vilkuili näitä teinejä ärtyneen näköisenä, saatto toisaalta myös kattoo jo etukäteen että noilta pitää kaikilta kysyy henkkarit kun tosissaan kaljaostoksilla olivat.

Sitt ku menin pakkaa omia ostoksia nii pari niistä teineistä tuli oikeen taas siihe mun vieree norkoilee mutta eivät ees alkaneet pakkaamaan niitä hihnalla liukuvia juomiansa. Tuli mieleen ett tekiköhä nää tahallansa tätä, eivät välitä koronarajoituksista, luulevat olevensa kuolemattomia ja kiusaavat muita ihmisiä uhoissaan?

Teki mieli sanoo ett oon sairaalassa töissä (olen siis oikeastikin) että varokaahan miten lähelle tuutte mua ja ihan siis oikeasti, tämän takiahan niitä turvavälejä pitäs noudattaa

Vierailija
102/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä koronakyyläämistä ja pelon lietsontaa. Mikä teitä vaivaa? Oletteko jossain koronapsykooseissa, kun rinki*runk*aatte täällä päivät pitkät? Ettäkö poliisille pitäis soittaa, jos kaverit pelailee vähän pihalla palloa? :D

Ja suurin osa teistä vielä luulee, että koronan jälkeen palattaisiin takaisin entiseen normaaliin elämään.. voi voi teitä hölmöjä ja kuuliaisia, kritiikittömiä lampaita.

Noh, ehkä teillekin aukeaa asioiden laita ennemmin tai myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa täällä landella että monesti kaupan edessä noin 15 hengen mopopoika porukat...

Vierailija
104/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että vauvapalstalla pyörii keskivertoa tyhmempää porukkaa - siis paljon fiksujaja sitten saavillinen tyhmiä.

Te, jotka käytätte termiä "koronahysteerikko" yms. Vetoatte siihen, että katastrofia ei tullutkaan. Tiedättekö miksi tilanne ei ole ryöstäytynyt käsistä? No siksi, että me kiltit, vastuuntuntoiset ja fiksut ihmiset pysyttelemme eristyksissä!

En todellakaan nauti tästä, kun lapset käyvät kotikoulua ja treenaavat iltaisin etätreenejä. Me aikuiset hoidamme työmme kotoa käsin. Emme kulje kaupoissa tungeksimassa, vaan tilataan kotiin, mitä tarvitaan.

Luuletteko, että en haluaisi tavata ystäviä ja elää normaalisti. Todellakin haluaisin! Mutta luotan asiantuntijoihin ja haluan säästää ihmishenkiä.

Vierailija
105/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Ikeassa ja parkkipaikalle piti jonottaa, elämä jatkuu, ei mitään vaikutusta koronalla.

Vierailija
106/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa aika väljää kyllä ollut kaupungilla ja ruokakaupoissa sen mitä nyt olen siellä kävellyt. Toisaalta urheilukenttien lähellä tai lähiöissä en ole käynyt lenkkeilemässä, niin en tiedä kokoontuuko siellä joku. Enimmäkseen pariskuntia tai kaksi kaverusta näkyy kevyen liikenteen väylillä kulkevan porukassa.

Vierailija
107/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pikkukylällä sama meininki. Lapsi huomasi jäätelökioskin avanneen, ja koska ympäristö oli tyhjä, suostuin ostamaan kioskista (lähimaksulla) yksittäispakatun jäätelön (käsidesiä tietenkin käyttäen, ja lapselle avasin jätskin valmiiksi). Istuttiin sitä syömään penkille, ja kiva oli seurata, kun paikalle tuli seuraavaksi nelihenkinen perhe. Iskä pyyhkäisi sormella nuuskan huulestaan siihen muutaman metrin päähän kiskasta ja siirtyi sitten tilaamaan ja jakelemaan jälkikasvulleen samoilla käsillä irtojäätelötötteröitä.

Matkamme jatkui koulun pihaan, jossa lapseni halusi hetken kiipeillä telineessä. No joo, piha oli tyhjä, joten antaa mennä. Hetken päästä löysi paikalle äskeinen perhe ja tuli tietenkin samaan telineeseen! Tempaisin oman 3-vuotiaan vähän turhankin vikkelään syliin ja sainkin sit kantaa itkevänä kotiin - melkein tärisytti raivosta tuollaiset porukat, joita ei yhtään kiinnosta. Kiva tulla niillä nuuskasormilla meistä metrin päähän lääppimään samoja puolapuita. 🤬

Mit vit... Siis sun lapsesi ei saa leikkiä puistossa koska jonkun perheen isä käyttää nuuskaa? Miten tämä liittyy koronaan? Kai sä tajuat, että jo ennen tätä virusta siellä leikkipuistossa on käynyt sekä lapsia että aikuisia joiden käsien kautta on kulkenut muutakin kuin saippuaa? Onneksi olkoon, hysteerikkopalkinto myönnetty.

Vierailija
108/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSSIN luvut on nyt sellaista noin 100 uutta tartuntaa joka päivä. Ettekö te stadilaiset nyt tajua, ei se tauti näin lopu.

Vierailija
109/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvittää pääsiäinen Lauttasaaressa, paikka todennäköisesti sakeana liikkujia koko pääsiäisen.

Lauttasaaressa varhaisteinijengit velloo kauppojen ovien edessä hengailemassa yms. päivät pitkät. Eivätkö vanhemmat saa mitään otetta lapsiinsa nykyään?

ja kaikki käy ostoksilla ihan samaan tyyliin kuin ennenkin. Ei ole mitään roiskesuojia kassoilla tai maskeja myyjillä eikä turvavälejä. Sikaflunssa kun kiersi onnellisten saaren niin tämän kanssa sama?

Vierailija
110/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvittää pääsiäinen Lauttasaaressa, paikka todennäköisesti sakeana liikkujia koko pääsiäisen.

Lauttasaaressa varhaisteinijengit velloo kauppojen ovien edessä hengailemassa yms. päivät pitkät. Eivätkö vanhemmat saa mitään otetta lapsiinsa nykyään?

ja kaikki käy ostoksilla ihan samaan tyyliin kuin ennenkin. Ei ole mitään roiskesuojia kassoilla tai maskeja myyjillä eikä turvavälejä. Sikaflunssa kun kiersi onnellisten saaren niin tämän kanssa sama?

Lauttasaaressa myös hyväosaiset, yhteisöllisyyteen tottuneet ihmiset ulkoilee isoissa porukoissa ja lapset leikkii keskenään. Ei pelkoa koronasta.

Vierailija
111/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUSSIN luvut on nyt sellaista noin 100 uutta tartuntaa joka päivä. Ettekö te stadilaiset nyt tajua, ei se tauti näin lopu.

Toivottavasti trolli.

Ne on 100 per päivä KOSKA on yritetty parhaamme pitää se kurissa. Aikomus ei ole pysäyttää tautia vaan HIDASTAA sitä että terv.huolto ei ylikuormitu ja ei tule katastrofia.

Vierailija
112/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona saa liikkua. Luulet olevasi kai poliisi. Lapsi on pakko ottaa mukaan.

Vierailija
113/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karua todellisuutta koronasuomessa, tai pikemminkin koronamaailmassa. Itse olin eilen ensimmäistä kertaa valmiuslain aikana keskellä päivää kaupassa ja järkytyin siitä, että meininki oli, kuin mitään kriisiä ei olisi olemassakaan. Väkeä oli paljon ja kukaan ei väistellyt ketään. Itse menin vastaantulotilanteessa hyllyjä hipoen ja vastaantulijat käyttivät vain tekemääni tilaa hyväkseen ja posottivat keskellä käytävää. Käytävillä myös juteltiin tuttujen kanssa kaikessa rauhassa turinoiden ja tietenkin niin, että toinen toisella ja toinen toisella puolella käytävää niin, että minun oli pakko mennä siitä välistä niin, että molempiin jä väliä korkentaan puolimetriä, eikä keskustelu loppunut edes kohtaamishetkellä, eli minä siis jouduin kävelemään heidän räkäpilvensä läpi. Sekä kauppaan mennenssä, että kaupasta lähtiessä olin ainoana käsienpesualtaalla ja silti kaikki asiakkaat näkyi asioivan paljan käsin.

Teinit taas kulkevat tiiviisti isoissa laumoissa ja nyt on katukuvaan ilmestyneet myös mopojengitkin.

Minä olen ainakin menettänyt kaiken toivoni ihmisapinan suhteen. Vaikka evoluutio on muuttanut ulkomuotoa paljonkin, niin pääkopan sisus ei ole kyllä juurikaan muuttunut puusta laskeutumisen jälkeen.

Lohduttaudu sillä että luonnonvalinta toimii kuitenkin ja noista tapaamistasi covidioteista iso osa sairastuu ja kuoleekin. Pidä vain itsestäsi huolta ja käy kaupassa aikaisin aamulla kun suurin osa vielä selvittelee päätään nukkumalla ja kaupassa toivottavasti on kaikki nappulat ja kahvat desinfioitu aamusella.

Vierailija
114/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa aika väljää kyllä ollut kaupungilla ja ruokakaupoissa sen mitä nyt olen siellä kävellyt. Toisaalta urheilukenttien lähellä tai lähiöissä en ole käynyt lenkkeilemässä, niin en tiedä kokoontuuko siellä joku. Enimmäkseen pariskuntia tai kaksi kaverusta näkyy kevyen liikenteen väylillä kulkevan porukassa.

Prismassa oli porukkaa pari päivää sitten aivan valtavasti; kokonaisia perheitä oli lähtenyt yhdessä ostoksille. Ihan älytöntä että kolmen ihmisen piti yhdessä käydä pohtimassa mikä maustepurkki ostetaan. Sama hevi-osastolla; tomaatteja poimitaan paljan käsin kahden hengen voimin eikä opasteita huolimatta käytetä muovipusseja suojina. Nuoriso nojaa kärryyn ja hiplaa posken finniä.

Pariskunnat pällistelee keskellä käytävää ja voi mikä miten hauskaa onkaan nähdä pirkko ja pertti pitkästä aikaa ja kätelläänpä tässä ja voi kuin meidän martilla on ollut kova yskä mutta lähdettiin nyt käymään kaupassa kun lapsenlapset on tulossa yökylään...

Lidlissä kassajonossa ei turvaväleistä ollut mitään tietoa. Kun sanoin takana olijoille asiasta, nuorisosta se oli naurettavan hauskaa.

Vierailija
115/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paristi olen ulkona käynyt tässä muutamien viikkojen aikana ja joo järkyttänyt kyllä tuo ihmisten normaalielämä. Kadulla joku mies räkäisi limat suoraan nenästä kadulle, olin hetkeä aiemmin lukenut vauvasta keskustelua lenkkeilijöistä jotka harrastaa tätä, mutta että vielä koronan aikanakin. :) Joutaakin kuolla kasaan tämä maa kun ei ihmiset edes sisällä pysy hetken aikaa.

Vierailija
116/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona saa liikkua. Luulet olevasi kai poliisi. Lapsi on pakko ottaa mukaan.

Miten tuo liittyy ap:n tilanteeseen?

hiukan eri asia käydä kävelyllä lapsen kanssa.

Vierailija
117/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikasi. Luuletko että kaikilla on koronaa?

Suomessa on miljoonia ihmisiä joilla ei ole koronaa.

Vierailija
118/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Parveillaan me Uudellamaalla vaan.

Mutta valmistaudutaan todellakin siihen, että Uudenmaan sulkua ei poisteta 19.4

Vierailija
119/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karua todellisuutta koronasuomessa, tai pikemminkin koronamaailmassa. Itse olin eilen ensimmäistä kertaa valmiuslain aikana keskellä päivää kaupassa ja järkytyin siitä, että meininki oli, kuin mitään kriisiä ei olisi olemassakaan. Väkeä oli paljon ja kukaan ei väistellyt ketään. Itse menin vastaantulotilanteessa hyllyjä hipoen ja vastaantulijat käyttivät vain tekemääni tilaa hyväkseen ja posottivat keskellä käytävää. Käytävillä myös juteltiin tuttujen kanssa kaikessa rauhassa turinoiden ja tietenkin niin, että toinen toisella ja toinen toisella puolella käytävää niin, että minun oli pakko mennä siitä välistä niin, että molempiin jä väliä korkentaan puolimetriä, eikä keskustelu loppunut edes kohtaamishetkellä, eli minä siis jouduin kävelemään heidän räkäpilvensä läpi. Sekä kauppaan mennenssä, että kaupasta lähtiessä olin ainoana käsienpesualtaalla ja silti kaikki asiakkaat näkyi asioivan paljan käsin.

Teinit taas kulkevat tiiviisti isoissa laumoissa ja nyt on katukuvaan ilmestyneet myös mopojengitkin.

Minä olen ainakin menettänyt kaiken toivoni ihmisapinan suhteen. Vaikka evoluutio on muuttanut ulkomuotoa paljonkin, niin pääkopan sisus ei ole kyllä juurikaan muuttunut puusta laskeutumisen jälkeen.

Lohduttaudu sillä että luonnonvalinta toimii kuitenkin ja noista tapaamistasi covidioteista iso osa sairastuu ja kuoleekin. Pidä vain itsestäsi huolta ja käy kaupassa aikaisin aamulla kun suurin osa vielä selvittelee päätään nukkumalla ja kaupassa toivottavasti on kaikki nappulat ja kahvat desinfioitu aamusella.

Kuule kun vanhukset kuolee ja kuolevat muutenkin.

Missä fantasiassa elät?

Vierailija
120/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään. Parveillaan me Uudellamaalla vaan.

Mutta valmistaudutaan todellakin siihen, että Uudenmaan sulkua ei poisteta 19.4

Johan tuo Marin julisti että sulku poistetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi