Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!
Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Rajoitteet pitäisi purkaa ja sen Marin myös tekee. Kun tauti käy läpi kaikki nopean pääsemme takaisin arkeen. Maskit hidastavat leviämistä kuin muutkin rajoitukset. Ei virusta pidä pelätä, se kuuluu elämåän
Perheessämmd kolmella ollut nyt korona, mies oli reilun viikon sairaalassa ja nyt kunnossa. Mielestäni meitä potilaita voisi käyttää viruksen levittämiseen, vähän kuin vesirokossa. Minä olen vapaaehtoinen levittämään. Ensin lapsille, siitä sen saa aikuisetkin sitten aikanaan. Lapsilla korona ei juurikaan tunnu missään, omalla vain kuume ja vähän yskää
Mielenterveys menee ihmisillä ja tulee perhesurmiq jos rajoitukset jatkuu. Me emme kyllä ole niitä noudattaneet koska korona ei pelottanut emmekä pelkää vieläkään, vaikka 2 lasta vielä käymättä läpi koronan.
Mielenterveys menee? Oltu pari viikkoa ilman normaaleja aktiviteetteja ja mielenterveys menee?
Onko tämä jokin vitsi?
Mitä hemmetin pullamössöjengiä tässä maassa asuu?
Minun arvioni mukaan 1kk täyssululla saataisiin R0-luku painettua yhteen ja coronan leviäminen pysähtyisi. Loput ketjut voitaisiin jäljittää vaikka mobiiliseurannoilla ym. Singaporen tyyliin. 1kk päästä avattas yhteiskunta. Sitä ennen täyssulku ja ehdoton ulkonaliikkumiskielto isoine sakkoineen ja valvontoineen. 1kk jaksaisi odottaa tietäen sen verrattuna tähän vuoden kestävään lepsuiluun. Näin tekisin jos olisin diktaattori. Marin näköjään ei tee enää mitään. Antaa asian olla.
Vierailija kirjoitti:
Rajoitteet pitäisi purkaa ja sen Marin myös tekee. Kun tauti käy läpi kaikki nopean pääsemme takaisin arkeen. Maskit hidastavat leviämistä kuin muutkin rajoitukset. Ei virusta pidä pelätä, se kuuluu elämåän
Perheessämmd kolmella ollut nyt korona, mies oli reilun viikon sairaalassa ja nyt kunnossa. Mielestäni meitä potilaita voisi käyttää viruksen levittämiseen, vähän kuin vesirokossa. Minä olen vapaaehtoinen levittämään. Ensin lapsille, siitä sen saa aikuisetkin sitten aikanaan. Lapsilla korona ei juurikaan tunnu missään, omalla vain kuume ja vähän yskää
Mielenterveys menee ihmisillä ja tulee perhesurmiq jos rajoitukset jatkuu. Me emme kyllä ole niitä noudattaneet koska korona ei pelottanut emmekä pelkää vieläkään, vaikka 2 lasta vielä käymättä läpi koronan.
Miehesi ei välttämättä olisi kunnossa, jos ei olisi päässyt sairaalaan. Ja jos tartuntojen määrä kasvaisi nopeasti, sairaalapaikat loppuisivat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveys menee? Oltu pari viikkoa ilman normaaleja aktiviteetteja ja mielenterveys menee?
Onko tämä jokin vitsi?
Itse olen kyllä jo 5 viikkoa elänyt eristäytynyttä elämää ja yhä terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Minä luovutin tänään. Ollaan tähän asti eletty lasten kanssa rajoituksia noudattaen mutta nyt en enää jaksa. Annoin lasten mennä ulos ilman aikuista ja hetihän ne sieltä löysivät kavereita.
En oikeasti vaan jaksa enää välittää ja muka vielä kuukausi ainakin pitäisi jaksaa. Voisin kyllä laittaa lapset kouluun ja päiväkotiinkin mutta ehkä näin levittävät vähemmän kun vain ulkoilevat kavereiden kanssa kotinurkilla.
Olet lyhytjännitteinen lepsukka. Edestäsi löydät.
Itse ihmettelin naapurin eilisiä korona-bileitä, autoilla saapui useampi porukka viettämään kesäiltaa pihalle ihan pikkuvauvasta vaariin. Ei vissiin kaikkien päätä pakota tämä Korona ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jokin vitsi?
Se on kuule muutama viikko pitkä aika minäminä-sukupolvelle..
Vierailija kirjoitti:
Maalla sukuloidaan pääsiäisenä ihan normaalisti, etelässä vauhkotaan.
Ok, maalla ollaan siis tyhmempiä ja itsekeskeisempiä kuin ”etelässä”, selvä.
Vierailija kirjoitti:
Pennut liikkuu isoissa laumoissa, miksei vanhemmat välitä?!
Turhat joukkonotkumiset pitäisi kieltää ja poliisille sakotusoikeus, eiköhä ne vanhemmatkin heräisi kun nuoriso alkaa kantaa sakkolappuja kotiin
Kyllähän ulkoilla silti saa. Ei täällä ole ulkonaliikkumiskieltoa kuitenkaan. Itse olen ainakin ulkoillut joka päivä yksin. En siis tavannut ihmisiä, mutta ulos on päästävä. En tiessä olenko sitten tehnyt jonkun rikoksen ulos astumalla. Kaupassa viimeksi viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pitäs saada kunnon ulkonaliikkumiskielto ja 200e sakot muuten. Yksi perheestä kerran pari viikossa kauppaan ja apteekkiin. Ennemmin sellaista 1kk kuin tätä lepsuilua 6kk. Sillä saatas korona pois nyt joka päivä 200 tartuntaa. Ens viikolla varmaan 300. Nyt menetetään vapaus ja talous ilman vastinetta.
Id ioot ti. Ei se noin toimi. Tämä menee joko ilman rajoitteita äkkiä, jolloin kuolleita tulee kasoittain muistakin syistä kuin koronan vuoksi. Kuolee esim onnettomuuksien uhreja, vastasyntyneitä, syöpäpotilaita, sairauskohtauksen saaneita, itsensä kolhineita terveitä lapsia ja nuoria.
Tai tämä menee hitaasti ja hallitusti tuottaen vähemmän kuolemaa ja enemmän lievää, ohimenevää hankaluutta.
Nyt otetaan mittaa siitä, kellä pinna kestää ja äly riittää. Heikot sortuu elon tiellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jokin vitsi?
No, eiköhän tuolla ko. kirjoittajalla ollut se mielenterveys aika heikossa jamassa jo ennen koronaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jokin vitsi?
Se on kuule muutama viikko pitkä aika minäminä-sukupolvelle..
Sano toi niille yli 70v joita notkuu kauppakeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ärsyttää. Olen töissä riskiryhmän parissa. En ole viikkoihin käynyt kuin töissä/ kotona. En käytä edes julkisia, pyöräilen. En käy kaupassa. Lapset eivät ole saaneet tavata ketään, eivät mene pihalle jos siellä on muita leikkimässä.
Sitten toiset tuolla elävät normaalia elämää, tapaavat ystäviä, käyvät kaupoilla joka päivä jne.Ja näistä omista varotoimista huolimatta olen varma että saan Koronan. Joku sen vielä meidän osastolle tuo, sitten ollaan pulassa.
Sinä olet sankarini. Uskaltaisin mennä lääkäriin heti jos kaikki ajattelisivat ja toimisivat kuin sinä. Tässä tulanteessa pelottaa.
MikaK kirjoitti:
Minun arvioni mukaan 1kk täyssululla saataisiin R0-luku painettua yhteen ja coronan leviäminen pysähtyisi. Loput ketjut voitaisiin jäljittää vaikka mobiiliseurannoilla ym. Singaporen tyyliin. 1kk päästä avattas yhteiskunta. Sitä ennen täyssulku ja ehdoton ulkonaliikkumiskielto isoine sakkoineen ja valvontoineen. 1kk jaksaisi odottaa tietäen sen verrattuna tähän vuoden kestävään lepsuiluun. Näin tekisin jos olisin diktaattori. Marin näköjään ei tee enää mitään. Antaa asian olla.
Olet varmasti oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luovutin tänään. Ollaan tähän asti eletty lasten kanssa rajoituksia noudattaen mutta nyt en enää jaksa. Annoin lasten mennä ulos ilman aikuista ja hetihän ne sieltä löysivät kavereita.
En oikeasti vaan jaksa enää välittää ja muka vielä kuukausi ainakin pitäisi jaksaa. Voisin kyllä laittaa lapset kouluun ja päiväkotiinkin mutta ehkä näin levittävät vähemmän kun vain ulkoilevat kavereiden kanssa kotinurkilla.Olet lyhytjännitteinen lepsukka. Edestäsi löydät.
Se voi olla. Olen valmis ottamaan riskin ja uhraamaan itseni ja lapseni.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin just kaupassa ja siellä oli hemmetisti kersoja karkkiostoksilla. Jonossa vielä pari natiaista tunki ihan iholle, vaikka lattiaan on teipattu ne turvavälit. Inhottaa noiden käytös muutenkin, mutta ei voi muiden lapsia komentaa ei.
Muutenkin kun ympärilleen katselee niin suurin osa ulkona pyörivistä ja hyörivistä on lapsia. Hyörikööt ja ymmärrän - tylsäähän se on kotona kökkiä ja vaikea niille on näkymätöntä vaaraa perustella, mutta hey. Jotain hiton rajaa! Onko ihan mahdotonta sanoa niille pennuilleen, että menkää jos on pakko, mutta älkää laumaantuko julkisille paikoille aikuisten pakollisia askareita estämään. Yök.
Kärttyinen ja elämän katkeroittama vela :)
Huomaa vaan lapset vaikka oikeasti pahimmat parveilijat on ELÄKELÄISIÄ. Toiseksi pahin 20+ nuoret miehet.
Näkisitpä meiningin Helsingin arabian liikuntapuistossa. Kauniilla säällä varmaankin satoja ihmisiä pelaamassa tennistä, jalkapalloa, ultimatea, katukiekkoa ja koripalloa. Teinilaumoja, laumajuoksijoita ja muita lenkkeilijöitä vieri vieressä. Läheisen sillan alta löytyy skeittariparkki ja sieltä kymmenittäin tiiviisti lautailevia nuoria. Ja näitä ihmisiä on paljon satoja jopa, koska alue on laaja. Ketään ei tunnu kiinnostavan tippaakaan.
Onko nämä ilmiöt lopulta yllättäviä? Valtaosa väestöstä on ns. harmaata massaa. Gaussin keskialuetta. Sitä keskinkertaista väkeä, kaikinpuolin. Sitä joka ei ole ikinä jaksanut panostaa kunnolla mihinkään, mutta haukkuu mm. naapurin kirurgia hienosta autostaan samalla klikuttaen tyhjänpäiväiselle bloggaajalle tuloja lifestyle-kusetuksistaan.
Eikä siinä mitään, tämä kaikki on täysin luonnollista ja maailmanlaajuista statistiikkaa, niin sen on oltavakin.
Mutta auta armias olla niitä jotka hoitavat asiat kunnolla, niitä jotka panostavat, niitä jooden selkäranka kestää. Se on kova osa huomata ympärillään tämän masentavan heikkouden ja itsekkyyden, vaikka ”sota” on päällä. Sama välinpitämättömyys ilmenee toki aina, yleensä sen vuoksi ei vain itse ole hengenvaarassa.