Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!

Vierailija
09.04.2020 |

Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.

Kommentit (394)

Vierailija
121/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin just kaupassa ja siellä oli hemmetisti kersoja karkkiostoksilla. Jonossa vielä pari natiaista tunki ihan iholle, vaikka lattiaan on teipattu ne turvavälit. Inhottaa noiden käytös muutenkin, mutta ei voi muiden lapsia komentaa ei.

Muutenkin kun ympärilleen katselee niin suurin osa ulkona pyörivistä ja hyörivistä on lapsia. Hyörikööt ja ymmärrän - tylsäähän se on kotona kökkiä ja vaikea niille on näkymätöntä vaaraa perustella, mutta hey. Jotain hiton rajaa! Onko ihan mahdotonta sanoa niille pennuilleen, että menkää jos on pakko, mutta älkää laumaantuko julkisille paikoille aikuisten pakollisia askareita estämään. Yök.

Voi niille karjaista siinä kauppajonossa, kun ei kiinni käy.

Itse käyn kaupassa niin aikaisin, että häiriköt nukkuu vielä.

Vierailija
122/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis ei helvetti en voi tajuta, kävin kaupassa pari päivää sitten ja jonoon taakse tunki jotain 7 teiniä kaljapullojensa kanssa, ite pidin tunnollisesti edessä oleviin väliä mutta nää kersat tunki suurin piirtein muhun kiinni siinä jonossa ja koska en voinut mennä eteenpäin lähemmäs toista jonottajaa piti mun peruuttaa muutama askel taaksepäin (eli siis toista kassaa päin) jotta jonoon jäi rako. HUomasin että kassamyyjäkin vilkuili näitä teinejä ärtyneen näköisenä, saatto toisaalta myös kattoo jo etukäteen että noilta pitää kaikilta kysyy henkkarit kun tosissaan kaljaostoksilla olivat.

Sitt ku menin pakkaa omia ostoksia nii pari niistä teineistä tuli oikeen taas siihe mun vieree norkoilee mutta eivät ees alkaneet pakkaamaan niitä hihnalla liukuvia juomiansa. Tuli mieleen ett tekiköhä nää tahallansa tätä, eivät välitä koronarajoituksista, luulevat olevensa kuolemattomia ja kiusaavat muita ihmisiä uhoissaan?

Teki mieli sanoo ett oon sairaalassa töissä (olen siis oikeastikin) että varokaahan miten lähelle tuutte mua ja ihan siis oikeasti, tämän takiahan niitä turvavälejä pitäs noudattaa

Miksi et sanonut, ihan hyvin olisit voinut kohteliaasti ja ystävällisesti sanoa että voitteko pysyä vähän kauempana kun en halua sairastua että voin hoitaa sairaita. Ei nuoret yleensä idiootteja ole, kun sanoo vain ystävällisesti ettei tule sitä teini-uhmaa päälle heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö. Rajat vuotivat Ruotsista päin ja lentoasemilta tuli ihmisiä vaikka kuinka.

Uudellamaalla asuu 1,67 miljoonaa ihmistä ja luulet että koronaa on kaikilla?

Vierailija
124/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis ei helvetti en voi tajuta, kävin kaupassa pari päivää sitten ja jonoon taakse tunki jotain 7 teiniä kaljapullojensa kanssa, ite pidin tunnollisesti edessä oleviin väliä mutta nää kersat tunki suurin piirtein muhun kiinni siinä jonossa ja koska en voinut mennä eteenpäin lähemmäs toista jonottajaa piti mun peruuttaa muutama askel taaksepäin (eli siis toista kassaa päin) jotta jonoon jäi rako. HUomasin että kassamyyjäkin vilkuili näitä teinejä ärtyneen näköisenä, saatto toisaalta myös kattoo jo etukäteen että noilta pitää kaikilta kysyy henkkarit kun tosissaan kaljaostoksilla olivat.

Sitt ku menin pakkaa omia ostoksia nii pari niistä teineistä tuli oikeen taas siihe mun vieree norkoilee mutta eivät ees alkaneet pakkaamaan niitä hihnalla liukuvia juomiansa. Tuli mieleen ett tekiköhä nää tahallansa tätä, eivät välitä koronarajoituksista, luulevat olevensa kuolemattomia ja kiusaavat muita ihmisiä uhoissaan?

Teki mieli sanoo ett oon sairaalassa töissä (olen siis oikeastikin) että varokaahan miten lähelle tuutte mua ja ihan siis oikeasti, tämän takiahan niitä turvavälejä pitäs noudattaa

Miksi et sanonut, ihan hyvin olisit voinut kohteliaasti ja ystävällisesti sanoa että voitteko pysyä vähän kauempana kun en halua sairastua että voin hoitaa sairaita. Ei nuoret yleensä idiootteja ole, kun sanoo vain ystävällisesti ettei tule sitä teini-uhmaa päälle heti.

Vastaus tuohon on 99% varmuudella että "en mä ole kuule kipeä!" tai vastaavaa, ihan kuin se olisi jokin loukkaus, kuin olisi nimitellyt joksikin tautipesäkkeeksi. Se on se ongelma. Ihmisten kalloon ei vieläkään ole mahtunut se kantaja-konsepti lainkaan.

Vierailija
125/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Sotkamossa oli taas porukoita siellä vanhan hautausmaan maastossa.

Vierailija
126/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karua todellisuutta koronasuomessa, tai pikemminkin koronamaailmassa. Itse olin eilen ensimmäistä kertaa valmiuslain aikana keskellä päivää kaupassa ja järkytyin siitä, että meininki oli, kuin mitään kriisiä ei olisi olemassakaan. Väkeä oli paljon ja kukaan ei väistellyt ketään. Itse menin vastaantulotilanteessa hyllyjä hipoen ja vastaantulijat käyttivät vain tekemääni tilaa hyväkseen ja posottivat keskellä käytävää. Käytävillä myös juteltiin tuttujen kanssa kaikessa rauhassa turinoiden ja tietenkin niin, että toinen toisella ja toinen toisella puolella käytävää niin, että minun oli pakko mennä siitä välistä niin, että molempiin jä väliä korkentaan puolimetriä, eikä keskustelu loppunut edes kohtaamishetkellä, eli minä siis jouduin kävelemään heidän räkäpilvensä läpi. Sekä kauppaan mennenssä, että kaupasta lähtiessä olin ainoana käsienpesualtaalla ja silti kaikki asiakkaat näkyi asioivan paljan käsin.

Teinit taas kulkevat tiiviisti isoissa laumoissa ja nyt on katukuvaan ilmestyneet myös mopojengitkin.

Minä olen ainakin menettänyt kaiken toivoni ihmisapinan suhteen. Vaikka evoluutio on muuttanut ulkomuotoa paljonkin, niin pääkopan sisus ei ole kyllä juurikaan muuttunut puusta laskeutumisen jälkeen.

Lohduttaudu sillä että luonnonvalinta toimii kuitenkin ja noista tapaamistasi covidioteista iso osa sairastuu ja kuoleekin. Pidä vain itsestäsi huolta ja käy kaupassa aikaisin aamulla kun suurin osa vielä selvittelee päätään nukkumalla ja kaupassa toivottavasti on kaikki nappulat ja kahvat desinfioitu aamusella.

Kuule kun vanhukset kuolee ja kuolevat muutenkin.

Missä fantasiassa elät?

Koronaan kuolee lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia. Taidat itse elää jossain mielikuvitusmaailmassa jossa vain vanhukset kuolee. Lapsillakin on syöpää ja muita perussairauksia eikä sinulla ole oikeutta päättää siitä milloin he kuolevat. Joten PYSY KOTONA!

Vierailija
127/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä tungeksivat ihmiset ovat? Itse asun Helsingin lähiössä ja kyllä on hiljaista. Kaupoissa ihmiset todellakin väistelevät toisiaan, paria tolloa poikkeusta olen nähnyt, mutta niitä on kaikkina aikoina aina. 

Ainakin Arabianrannassa.

Vierailija
128/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karua todellisuutta koronasuomessa, tai pikemminkin koronamaailmassa. Itse olin eilen ensimmäistä kertaa valmiuslain aikana keskellä päivää kaupassa ja järkytyin siitä, että meininki oli, kuin mitään kriisiä ei olisi olemassakaan. Väkeä oli paljon ja kukaan ei väistellyt ketään. Itse menin vastaantulotilanteessa hyllyjä hipoen ja vastaantulijat käyttivät vain tekemääni tilaa hyväkseen ja posottivat keskellä käytävää. Käytävillä myös juteltiin tuttujen kanssa kaikessa rauhassa turinoiden ja tietenkin niin, että toinen toisella ja toinen toisella puolella käytävää niin, että minun oli pakko mennä siitä välistä niin, että molempiin jä väliä korkentaan puolimetriä, eikä keskustelu loppunut edes kohtaamishetkellä, eli minä siis jouduin kävelemään heidän räkäpilvensä läpi. Sekä kauppaan mennenssä, että kaupasta lähtiessä olin ainoana käsienpesualtaalla ja silti kaikki asiakkaat näkyi asioivan paljan käsin.

Teinit taas kulkevat tiiviisti isoissa laumoissa ja nyt on katukuvaan ilmestyneet myös mopojengitkin.

Minä olen ainakin menettänyt kaiken toivoni ihmisapinan suhteen. Vaikka evoluutio on muuttanut ulkomuotoa paljonkin, niin pääkopan sisus ei ole kyllä juurikaan muuttunut puusta laskeutumisen jälkeen.

Lohduttaudu sillä että luonnonvalinta toimii kuitenkin ja noista tapaamistasi covidioteista iso osa sairastuu ja kuoleekin. Pidä vain itsestäsi huolta ja käy kaupassa aikaisin aamulla kun suurin osa vielä selvittelee päätään nukkumalla ja kaupassa toivottavasti on kaikki nappulat ja kahvat desinfioitu aamusella.

Missä fantasiassa elät?

Koronaan kuolee lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia. Taidat itse elää jossain mielikuvitusmaailmassa jossa vain vanhukset kuolee. Lapsillakin on syöpää ja muita perussairauksia eikä sinulla ole oikeutta päättää siitä milloin he kuolevat. Joten PYSY KOTONA!

Tämä huijaus riskiryhmistä ja perussairauksista tehdään vaan siksi ettei lietsota paniikkia. Tähän kuolee perusterveet lapset ja nuoret ja ihan kaikki.

Tästä ei parane vaan saa keuhkovaurion ja hedelmättömyyden:) talviflunssa olikin maailmanlopun viirus, hahahahah:)

Kato niitä nuu yorkin lukuja jos et usko.

Vierailija
129/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on liian lähellä niin ruvetkaa yskimään, tuolla kikalla useimmiten saa lisää tilaa

Vierailija
130/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvittää pääsiäinen Lauttasaaressa, paikka todennäköisesti sakeana liikkujia koko pääsiäisen.

Larussa hyvät ulkoilumaastot muttei nyt kannattaisi ulkoilla siellä. Aamuaikaan?

Vierailija
131/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla täysin samoja kokemuksia kauppareisulta. Ihan järkyttävää! Yksi iso ruokakauppa jää nyt boikottiin ainakin koronakriisin ajaksi, koska siellä käy älyttömästi jengiä eikä kukaan välitä turvavälistä tai muistakaan ohjeista. Kauppa on äitini (62 v. ) vakiokauppa, kun saa hlökunta alennusta jne., mutta olen yksiselitteisesti kieltänyt menemästä sinne. Miksi ihmiset eivät pidä turvaväliä!!

Vierailija
132/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä fantasiassa elät?

Tämä huijaus riskiryhmistä ja perussairauksista tehdään vaan siksi ettei lietsota paniikkia. Tähän kuolee perusterveet lapset ja nuoret ja ihan kaikki.

Tästä ei parane vaan saa keuhkovaurion ja hedelmättömyyden:) talviflunssa olikin maailmanlopun viirus, hahahahah:)

Kato niitä nuu yorkin lukuja jos et usko.

No sitä suuremmalla syyllä PYSY KOTONA!

Vierailija
133/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen Lidl eilen iltapäivällä: Mun mies oli ainoa asiakas koko käyntinsä ajan. Mä itse en ole poistunut kotoa neljään viikkoon. 

Vierailija
134/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin äsken moottoritietä Espoon Ikean ohi - parkkipaikka täynnä autoja...

Joku ei näköjään tartunnoista välitä.

Vierailija
135/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa poliisille aina kun näätte porukoita

Miten poliisille soitetaan? Mikä numero?

211

Vierailija
136/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläinen Lidl eilen iltapäivällä: Mun mies oli ainoa asiakas koko käyntinsä ajan. Mä itse en ole poistunut kotoa neljään viikkoon. 

Mulla oli sama juttu muutama päivä sitten Kampin Lidlissä, liekö että ihmiset olettaa että se tulee olemaan aika täynnä niin eivät mene. Tietääkseni yksi isoimmista Helsingissä ja siellä oli ehkä 5 ihmistä koko paikassa. Mutta oli n. klo 14 viikonpäivänä.

Sitten jos menee Alepaan tai muuhun ahtaaseen paikkaan sinne tunkee heti jokin teiniporukka.

Vierailija
137/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen S-marketissa Tampereella. Kassajonossa kukaan ei enää noudattanut mitään turvavälejä vaikka ne on lattiaan teipattukin. Kaiken huippu oli kun jätin itse reilu metrin välin ja joku ukko yritti jo kiilata siihen väliin kun ei TAJUNNUT että pidän tarkoituksella etäisyyttä. 

Vierailija
138/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen S-marketissa Tampereella. Kassajonossa kukaan ei enää noudattanut mitään turvavälejä vaikka ne on lattiaan teipattukin. Kaiken huippu oli kun jätin itse reilu metrin välin ja joku ukko yritti jo kiilata siihen väliin kun ei TAJUNNUT että pidän tarkoituksella etäisyyttä. 

Sama juttu täällä Helsingissä, pidin ainoana väliä edessä olevaan ahtaassa kaupassa, ja viereisen hyllyn väliköstä yritti joku tunkea eteeni. Sitten huomasi ja virnuili että "oho täällähän onkin jonoa, heh heh".

Vierailija
139/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään. Parveillaan me Uudellamaalla vaan.

Mutta valmistaudutaan todellakin siihen, että Uudenmaan sulkua ei poisteta 19.4

Johan tuo Marin julisti että sulku poistetaan

Poistetaan JOS......

Vierailija
140/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvittää pääsiäinen Lauttasaaressa, paikka todennäköisesti sakeana liikkujia koko pääsiäisen.

Niin pitäisikö muiden jäädä sisälle, että sinä saisit liikkua vapaasti?

Ei, mutta ei isoissa porukoissa.

Itse aion liikkua yöllä. Ehkä katson ikkunastasi sisään.

Tuu vaan jos haluat turpaasi. 

Pidä vaan tanssikengät jalassa, sua viedään koko yö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän