Olen 25-vuotias 7- ja 4-vuotiaiden poikien äiti. Mitä haluaisit kysyä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös kasvattanut lapsiasi vai annatko heidän elää kuin "pellossa", koska pojat ovat poikia?
Kuten aikasemmin totesin niin oon myös jämpti joten tottakai kuri olla pitää ja kunnioitus vanhempia kohtaan ja rajat on sopivassa määrin rakkautta. Mutta ei tarvii kuitenkaan olla sellainen kuri kuin jossain vankilassa tai armeijassa. Että meillä jos lapset tekee väärin, niin eka keskustellaan napakasti, opetellaan pyytämään anteeks, jos ei mene viesti kerralla perille niin sitten tulee rangaistukseksi kotiarestia tai pelikieltoa mutta ikinä en ala lastani kurittamaan tukkapöllyllä, luunapilla, avokämmenellä lyömällä tms. Enkä anna kenenkään muunkaan kurittaa lastani fyysisellä väkivallalla. Lasteni ei tarvitse väkivaltaa joutua pelkäämään!
Kenelle sopii lasten saaminen nuorena, kenelle ei. Itse olin 20-vuotiaana niin lapsellinen ja itsekäs, ettei olisi käynyt mulle ja täynnä mt-ongelmia, joita piti setviä, kiitos traumaattisen lapsuuden (alkoholismia ja väkivaltaista käytöstä isällä). Tuntuu, ettei traumat ole täysin ratkenneet vieläkään terapioista huolimatta, näin 48-vuotiaana. Eivätkä ehkä ratkeakaan. Lapseni ovat kohta 23-vuotias poika ja 21-vuotias tyttö.
Onko kivaa olla nuori äiti? Miten sait miehen suostumaan lapsiin noin nuorella iällä? Mä oisin halunnu saada lapseni nuorempana, mutta ei ollut sopivaa miestä. Sain lapset vasta yli 30-vuotiaana.
saman miehen lapsia ?
Ali ? ja seppo ?
Vierailija kirjoitti:
Onko kivaa olla nuori äiti? Miten sait miehen suostumaan lapsiin noin nuorella iällä? Mä oisin halunnu saada lapseni nuorempana, mutta ei ollut sopivaa miestä. Sain lapset vasta yli 30-vuotiaana.
On. Tavoittelin voimakastahtoisesti unelmaani ja sain sen! Ja siinäkin mielessä olen varmasti ollut onnekas että mieheni on yks niistä harvoista joka halus nuorena lapset ja ollut valmis ottamaan vastuun perhe-elämästä :) 30v oli mun takaraja, mä en ois suostunut enää ees sen jälkeen synnyttämään vaikka hyvää lisääntymisaikaa olis vielä seuraavat 15 vuotta, olisin sanonut lapsihaaveille bye bye.
Vierailija kirjoitti:
saman miehen lapsia ?
Ali ? ja seppo ?
Mun mies on 100% suomalainen :)
Itse olin tuossa iässä vasta menettänyt neitsyyteni. Ei kysyttävää lähinnä halveksun kaltaisiasi lisääntyviä otuksia
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tuossa iässä vasta menettänyt neitsyyteni. Ei kysyttävää lähinnä halveksun kaltaisiasi lisääntyviä otuksia
Mitä halveksuttavaa siinä on että tein uusia veronmaksajia ylläpitämään hyvinvointivaltiota?
En, elämä on tässä ja nyt, olen tyytyväinen mun työhön ja ammattiin. Ei mua kiinnosta enää mikään muu kuin käydä töissä, elää tavallista arkea ja palkka kilahtaa säännöllisin väliajoin tilille. Halusin tarjoilijaksi koska se on seksikäs ammatti, sopii mun persoonallisuuteen, ravintolaan tai baariin ei mennä ikinä laittautumatta, tässä ammatissa tulee välillä flirttailtua asiakkaiden kanssa, helppoa työtä henkisesti mutta fyysisesti raskasta, ei aikasia aamuherätyksiä luojan kiitos ja olen myös kulinaristi eli mun harrastuksiin kuuluu kokkaaminen joten senkään perusteella ei mikään ihme että löysin itseni työskentelemästä ruuan ja juoman parissa :)
Lapsiani aion kannustaa silleen että äiti on tyytyväinen tuli sinusta rekkakuski taikka lääkäri, pääasia että teet sitä työtä mikä tekee sinut onnelliseksi, mutta ammatti on kuitenkin hankittava ja töitä tehtävä kerta terve olet.