Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiselle ihmiselle tyrkytetään maistettavaksi jotain josta tämä ei pidä, kohdellaan kuin nirsoa lasta ? "Maista nyt edes""... miten se maku on muka edellisestä maistelusta muuttunut`?

Vierailija
08.04.2020 |

Minä en pidä mämmistä. En kermalla, en sokerilla, en vaniljakastikkeella. Enkä myöskään kahvista, sama miten kalliita kahvipapuja itse jauhat ja keität monen sadan euron keittimelläsi. Olen 44-vuotias, eiköhän se ole selvää etten tule tässä elämässä mämmistä tai kahvista pitämään

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisena kohdellaan kuin annat sinua kohdeltavan. Seuraavalla kerralla kun tulee tuputtamaan mämmiä, vastaat jämäkästi "ei kiitos". Jos sitten tyrkyttää vielä naamalle sitä niin läimäise mämmit kämmenellä seinille ja huuda "SANOIN EI KIITOS ETKÖ SINÄ APINAAIVO TAJUA?". Tämän jälkeen ei tule toista kertaa tuputtamaan kahdesti.

Vierailija
2/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja etenkin tuo kahvi!  "Tämä on kuule maailman kalleinta luksuskahvia, jonka etelä-amerikkalainen  poppamies jauhaa varpaillaan ja joka sitten toimitetaan kultaisessa laatikossa kauppaan josta myydänään vain valikoiduille asiakkaille ".

"Kiitos mutta ottaisin teetä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina myös höystävät sitä mainospuhettaan "ei tää maistu niin kuin muut kahvit, ei tässä maistu kookos.."

Kyllä kaikki kahvi maistuu pahalle sellaiselle joka ei siitä pidä, ei auta vaikka se olisi kuinka kallista. Ja joku kookos maistuu läpi vaikka miten sen uittaisi missä tahansa, turha sitäkään höpöttämällä saada herkulliseksi.

Vierailija
4/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein nämä ”ei-kahvinjuojat” ovat sellaisia ”maistoin kerran lapsena, enkä tykännyt” -tyyppejä. Ihmisen maku muuttuu! En minäkään ole koko ikääni tykännyt homejuustosta, oliiveista, punaviinistä jne., mutta nyt ne ovat herkkuani.

Vierailija
5/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo kookos! Tasan tarkkaan se maku tunkee läpi.

Vierailija
6/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein nämä ”ei-kahvinjuojat” ovat sellaisia ”maistoin kerran lapsena, enkä tykännyt” -tyyppejä. Ihmisen maku muuttuu! En minäkään ole koko ikääni tykännyt homejuustosta, oliiveista, punaviinistä jne., mutta nyt ne ovat herkkuani.

Kuten sanoin, olen nelikymppinen ja pitkälle aikuiskään koetin juoda kahvia eri juhlissa ja kyläpaikoissa. Pahaa oli kaikkialla.  Ei auta kermat eikä makeutusaineet.

Ap

Vierailija
7/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, jotka siirtävät lapsilleen näitä ruokarajotteita, ovat vastenmielisiä.

Vierailija
8/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  olen varmaan ainoa suomalainen joka ei syö pullaa, mokkapaloja, kääretorttua  eikä kauralastuja.No pieni kauralastu ehkä menee kahvilla huuhdottuna alas, mutta mikään iso pulla ei millään!

Vierailija
9/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, jos ovatkin? Ei ihmisellä ole mitään velvollisuutta silti yrittää opetella pitämään joistain ruoista tai juomista, joista ei ole aiemmin pitänyt. Kaikilla ei makuaisti myöskään iän myötä muutu niin, että niistä aiemmista inhokeista alkaakin maagisesti pitämään.

Tässä taas näkee, miten omanapakeskeisiä ja huonosti erilaisuutta sietäviä useat ihmiset ovat. "En minäkään ole aina tykännyt asiasta X mutta nyt tykkään! Sinäkin kyllä opit tykkäämään siitä, kun vaivautuisit yrittämään!"

Vierailija
10/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne natkuvat kinkkusuikaleet pitsoissa/pasteijoissa/lämpimissä voileivissä :X Tulee  vaistomainen reaktio sylkeä pois suusta.

Vierailija
11/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin maku voi muuttua, en minäkään lapsena ymmärtänyt hyvän päälle, jos en olisi aikuisena uteliaasti maistellut uudestaan niin olisi jäänyt moni suosikkiruoka pimentoon. Kaalikääryleet! mmmmmm...

Vierailija
12/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en siedä vadelmia niiden siementen takia joita jää inhottavasti hampaankoloihin, jopa monissa kuningatar-jäätelöissä  on niitä hiivatin siemeniä.  Maussa ei ole vikaa, siemenissä vain.

Vierailija
13/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten pitkään täytyy maistella sitä kahvia tai kaalilaatikkoa kunnes saa luovuttaa ja todeta että "hyi, edelleen". 90-vuotiaana?

Vierailija
14/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia ja en ala muiden mieliksi sen juomista opettelemaan. Miksi ihmeessä ihmisen tarvitsisi opetella juomaan kahvia?

Vierailija
15/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät vielä aikuisenakaan ole kehittäneet mielen teoriaa, jolloin on vaikea ymmärtää, että jokaisella ihmisellä on omat tarkkailijasta riippumattomat mielihalunsa ja -tekonsa.

Vierailija
16/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun inhokki on kala. Vaikka joku Gordon Ramsay tulis sitä mulle valmistamaan, en siitä tykkäisi, koska kala nyt vaan maistuu kalalta vaikka kuinka laittais. Vaikken siitä pidä, syön silti joskus, koska lasten takia laitan. Lapset siitä tykkää enkä halua kylvää inhotustani kalaa kohtaan heihin. Silakka, tonnikala ja silli on kyllä niin inhottavaa, että niitä en kykene, mutta joku lohi, sei tai kuha menee jotenkin alas.

Vierailija
17/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkea pitää maistaa" ja "ethän sinä tiedä, jollet ole koskaan kokeillut" ovat väitteitä, joita tuputtamalla saa ainakin minun kanssani aikaan riidan.

Minä en syö raakaa kalaa, vaikka se olisi kuinka muodikasta herkkua. En syö graavilohtakaan. Enkä edes maista katkarapuja. Teininä nelisenkymmentä vuotta sitten olin Ruotsissa sukuloimassa, ja tätini sanoi, että jollen söisi edes yhtä katkarapua, en saisi mitään muuta ruokaa. Panin tönköltä etanalta näyttävän katkaravun hampaideni väliin, se jousti kuvottavasti ja minä ilmoitin, että olen mieluummin kokonaan ilman ruokaa kuin puren tai nielaisen mokomaa toukkaa.

Muistan erään keskustelun, jossa eräs kulinaristiksi itsensä katsova tyyppi saarnasi pinnalta ruskistetun, sisältä raa'an pihvin autuudesta. Kun läpikotaisin kypsytetyn pihvin ystävät olivat pysyneet oman mielipiteensä takana riittävän pitkään, kulinaristi suuttui pieneen raivariin asti ja tiuskaisi, että te idiootit ette ymmärrä omaa parastanne. Kyllä minä ymmärsin. Minulla oli ihan oma käsitykseni omasta parhaastani, ja siihen ei raaka liha kuulu.

Minulle ei tarvitse jankuttaa sitä, että saatan tykätäkin vanukkaasta tai kombuchasta tai jatkafetisistin kohteena olemisesta. Ajatuksen tasollakin inhottaa, joten en kokeile. Kokeilkaa itse vain, en estele.

Vierailija
18/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole kohdannut tuollaista käytöstä. Tarjotaan, mutta kieltäytyä saa eikä kukaan ala siitä hössöttömään. En kyllä tietenkään ota nokkiini vaikka joku sitten tuotetta mainostaisikin, että "tämä on kyllä parasta sitäjatätä..." Ja usein kokeilenkin uusia tarjottavia, vaikka niistä olisikin muisto että lapsena en tästä tykännyt.

Eli todennäköisesti käyttäydytte kuin nirsot lapset kun teitä niin kohdellaan.

Vierailija
19/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä "yäk en syö"-aikuisia.

Vierailija
20/89 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä "yäk en syö"-aikuisia.

Ei kai siitä nyt ollut kyse. Miksi pitäisi ottaa kahvia jos teetäkin on saatavilla ja pitää siitä enemmän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän