Mielenterveystoimistojen suhtautuminen lääkekriittisiin potilaisiin
Kommentit (72)
Olen miettinyt, että kannattaisi esittää syövänsä jotain halpaa masennuslääkettä. Kävis hakemassa apteekista ja heittäisi sitten apteekin kierrätykseen. Typeräähän se on, mutta saisi olla rauhassa kaikenlaisesta hoitovastaisuussyyttelystä.
Miksi käyt siellä jos olet lääkekriittinen? Idea siellä on lääkehoito.
Olen ilmaissut saaneeni lääkkeistä harmeja, ja ei ole enää niitä ehdotettu. En masennuslääkkeiden pitkäaikaiskäytön viekkarit läpikäyneenä aio koskea enää yhteenkään psyykenlääkkeeseen. Menetin luottamukseni muutenkin hoitotahoon, koska niin kehnosti lääkkeenkäyttöä ja sen haittoja seurattiin tai haitoista mainittiin alussa niin, että lääkkeen ongelmapuolistakin olisi saanut kuvan (viekkarit, seksuaalipuolen ongelmat, lopetusongelmat millä on ollut tosi negatiivisia vaikutuksia omaan elämään).
No, terapiaa ei ole mahdollista saada ilman lääkekokeilua.
Riittävää terapiaa ei ole mahdollista saada MTT:stä.
En oikein tiedä mitä siellä teet.
PS. Voxrassa ei ole seksuaalipuolen ongelmia.
Muunlaistakin apua on olemassa kuin lääkkeet, mutta silti lääkkeitä ollaan etunenässä tyrkyttämässä. Kenties säästösyistä. En tiedä mitä siinä säästetään kun lääkitysten teho kyseenalainen ja harmejakin niissä on.
Miksi sitten mennä kunnalliseen mielenterveystoimistoon hoitoon, jos ei halua sairauttaan hoidettavan yleisten hoitokäytäntöjen mukaisesti?
Kunnallisissa mielenterveysneuvoloissa tietysti hoidetaan ne kaikkein vaikeimmin sairaat. Sellaiset ihmiset, jotka eivät ole kiinni työelämässä tai jotka eivät sairautensa tai vointinsa vuoksi sovellu esimerkiksi psykoterapioihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että kannattaisi esittää syövänsä jotain halpaa masennuslääkettä. Kävis hakemassa apteekista ja heittäisi sitten apteekin kierrätykseen. Typeräähän se on, mutta saisi olla rauhassa kaikenlaisesta hoitovastaisuussyyttelystä.
Kiitos vaan. Just sun kaltaisten paskiaisten takia sitten ne väittää ettei niistä muka saa sivuoireita kun ei valiteta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyt siellä jos olet lääkekriittinen? Idea siellä on lääkehoito.
Mistä lääkekriittisen sitten tulisi hakea apua mielenterveysongelmiinsa?
-Eri
Laakdon psyk. Poli on kuin vitsi.
Yrittänyt täällä jo 7 vuotta hoitaa. Kukaan ei ole kertaakaan vielä kysynyt minulta mitä kuuluu ja mitä on oireet.
Heitetään aikoja ja lauseita aivan miten sattuu. Mokataan kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten mennä kunnalliseen mielenterveystoimistoon hoitoon, jos ei halua sairauttaan hoidettavan yleisten hoitokäytäntöjen mukaisesti?
Kunnallisissa mielenterveysneuvoloissa tietysti hoidetaan ne kaikkein vaikeimmin sairaat. Sellaiset ihmiset, jotka eivät ole kiinni työelämässä tai jotka eivät sairautensa tai vointinsa vuoksi sovellu esimerkiksi psykoterapioihin.
No kun ne ei hoida yleisten hoitokäytäntöjen mukaisesti. Suosituksissa puhutaan lääkkeistä JA terapiasta. Käytännössä et saa terapiaan edes lähetettä, koska aina on joku tekosyy ja aikojakaan et saa kuin muutaman kerran vuodessa, koska kamala kiire. Siellä on pakko käydä että saa edes sen B-todistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Laakdon psyk. Poli on kuin vitsi.
Yrittänyt täällä jo 7 vuotta hoitaa. Kukaan ei ole kertaakaan vielä kysynyt minulta mitä kuuluu ja mitä on oireet.
Heitetään aikoja ja lauseita aivan miten sattuu. Mokataan kokoajan.
Kyllä. Monta hoitovirhettä ollut, joita hyssytellään ja väitetään että asiakkaalla on asenneongelma jos niistä hermostuu. Sitten vuosia myöhemmin sanotaan että ohhoh, tässähän on ollut selkeä hoitovirhe, eikö kukaan neuvonut ilmoituksen teossa?
Onko mielenterveystoimisto sama kuin psykiatrinen poliklinikka
Ymmärtäkää tämä; lääkekokeilusta kieltäytyminen voi näyttäytyä etuuksia arvioitaessa, ettet ole hoitomyöntyväinen, joten kieltäytyminen on peruste evätä esim. kuntoutustuki.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin riitti yksi huki lääkehaittoja. Olkoon vaikka mikä Voxra tai Poxra niin itse en enää pitkällä tikullakaan koske psyykenlääkkeisiin vaikka kuinka niissä ei pitäisi olla suuria haittoja. (Niin ei pitänyt niissäkään olla mistä sain isoja haittoja) Ne hirvittävät minua nykyään. Sotkevat aivokemiat ja keskushermostoa, sen tuntee lopetusvaiheessa.
Hirvittää muutenkin mt-hoito, kuinka lääkekeskeistä se on. Moni pahaa-aavistamaton saa lääkkeistä harmia elämäänsä mikä voi jopa ylittää harmillisuudessaan omat ongelmat. Ihmiset hakee ihan normaaliin elämän ongelmiinkin apua terveydenhuollosta ja hirveän matalalla kynnyksellä nappeja jaetaan.
Harvalla on varaa yksityisen kautta siirtyä suoraan terapiaan, yksityisellä saadulta lausunnolla. Kyllä siihen psykiatrin lähetteen tarvii että saa Kelakorvauksen jne.. Minkä saa mielenterveyspalveluista. Sitä varten pitää olla hoitosuhde.
Toi Laakso on ihan hirveä. Mulla nyt sattui lääkäri joka ei tajua mistään mitään ja kokoajan mokaa. Kauhean hätäinen.
Neuropsykiatrian poli on ihan eri maailma, sielkä on sellainen lääkäri kuin Pekka Tani joka om läsnäoleva ja erinomainen! Palvelu on siellä uskomattoman hyvä, harmi vain että ne vain totea asioita eivätkä hoida.
En ymmärrä miksi Laaksoon heitetään potilaat kun siellä on jäätävä toi ammattitaidottomuus.
Harkitsen jo itsemurha. Nimenomaan ne sai mut tähän kuntoon niiden byrokratialla ja välinpitämättömyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Nihkeä on, kovin nihkeä. Mulla alkoivat olla myötämielisiä reilun kymmenen vuoden epäonnistuneiden kokeiden jälkeen kun sanoin etten kyllä jaksa uskoa että joku näistä heidän masennuslääkkeistään tepsisi, kun ei ollut tepsinyt aiemminkaan, eikä kiinnosta olla heidän koekaniininaan enää.
Suurin piirtein sama kokemus. 15 lääkeyhdistelmän jälkeen psykiatrikin ymmärsi, ettei ne lääkkeet taida minua auttaa.
Valitettavasti se jäi eläkkeelle. Asiakassuhteeni päätettiin sitten sen varjolla, että olen "parantunut", kun en kerran lääkkeitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin riitti yksi huki lääkehaittoja. Olkoon vaikka mikä Voxra tai Poxra niin itse en enää pitkällä tikullakaan koske psyykenlääkkeisiin vaikka kuinka niissä ei pitäisi olla suuria haittoja. (Niin ei pitänyt niissäkään olla mistä sain isoja haittoja) Ne hirvittävät minua nykyään. Sotkevat aivokemiat ja keskushermostoa, sen tuntee lopetusvaiheessa.
Hirvittää muutenkin mt-hoito, kuinka lääkekeskeistä se on. Moni pahaa-aavistamaton saa lääkkeistä harmia elämäänsä mikä voi jopa ylittää harmillisuudessaan omat ongelmat. Ihmiset hakee ihan normaaliin elämän ongelmiinkin apua terveydenhuollosta ja hirveän matalalla kynnyksellä nappeja jaetaan.
Harvalla on varaa yksityisen kautta siirtyä suoraan terapiaan, yksityisellä saadulta lausunnolla. Kyllä siihen psykiatrin lähetteen tarvii että saa Kelakorvauksen jne.. Minkä saa mielenterveyspalveluista. Sitä varten pitää olla hoitosuhde.
Mulla on ollut todella vaikeeta kun tyrkyttivät kaikkea mahdollista masennuslääkkeistä epilepsialääkkeisiin, mutta mikään ei auttanut. Lopulta pitkin hampain totesivat että hupsanssaa, sehän on adhd ja se lääkitys sitten auttoikin. Aika monta vuotta meni elämästä hukkaan ton turoilun ja epäpätevyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää tämä; lääkekokeilusta kieltäytyminen voi näyttäytyä etuuksia arvioitaessa, ettet ole hoitomyöntyväinen, joten kieltäytyminen on peruste evätä esim. kuntoutustuki.
Minä tuollaisessa tilanteessa hakisin lääkkeet, mutta en todellakaan ottaisi yhtä ainoaa pilleriä. Selittäisin kyllä, mitä valtavia sivuoireita sain. Ei ole reilua, mutta ei ole tuo käytäntökään.
Nihkeä on, kovin nihkeä. Mulla alkoivat olla myötämielisiä reilun kymmenen vuoden epäonnistuneiden kokeiden jälkeen kun sanoin etten kyllä jaksa uskoa että joku näistä heidän masennuslääkkeistään tepsisi, kun ei ollut tepsinyt aiemminkaan, eikä kiinnosta olla heidän koekaniininaan enää.