Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Marimekko. Mukamas paremman väen tuotteita.
Marimekko. En ainakaan mitään mikä selkeesti näyttää Marimekolta.
Sen lisäks mua ällöttää kaikki merkkilaukut joissa on logo ja hirveesti metallia.
Marimekko, Nanso. Navetta / tavisten mauttomuuksien shaissia jopa noloa.
Vierailija kirjoitti:
tai monen muunkaan merkin käyttäjäksi, saati tulla yhdistetyksi heidän elämantapaansa.
Olisi taas aika ottaa lääkkeet.
Luettelet pitkän listan maailman yleisimpiä brändejä joita käyttävät sekä pikkulapset afrikkalaisen kakkimajan pihalla että biljonäärit jahdillaan ja yrität päteä selittämällä miten et halua tulla "yhdistetyksi heidän elämäntapaansa".
Et tainnut ylemmyydentunnossasi varautua siihen että joku vaatii sinua selittämään mikäköhän tämä yhtenäinen "elämäntapa" mahtaisi olla että osaat itse varoa olla sortumasta siihen.
Eli antaapa tulla selityksiä.
Ostan aina converset, koska tiedän täsmälleen oikean koon ja voin tilata mallin mistä vaan, ne sopivat jalkaani aina. En käy koskaan missään rock-keikoilla.
Ostan myös isoja kaapumekkoja, myös Marimekolta, koska sellainen kaapumekko on kuin keskisormi täti-ihmisen silmään, joka ei ymmärrä miksi hoikka ihminen ei halua makkarankuorta vaan kaapumekon :D
Manolo Blahnik koska Carrie Bradshaw.
Olen mies.
Helly Hansen rytkyihin en koske, en myöskään minkään muunkaan merkin tuotteisiin kun logo tai nimi oikein paistaa suurella näkyvissä.
Burberry. Mauton ruutukuosi. Wannabe-rikkaitten suosiossa.
Minulla ei ole kaapissa mitään muuta kuin "merkkivaatteita" siksi että on käytännössä mahdotonta löytää no-brand vaatteita jotka olisivat laadukkaita ja näyttäisivät tyylikkäiltä.
Brändittömät puuvillavaatteet ovat halpahallitavaraa joka tulee yllättävän kalliiksi kun vaatteet kelpaavat yhden pesun jälkeen enää autotalliin räteiksi. Urheilutekstiileissä olen kyllä suosinut pilkkahintaisia Lidlin tuotteita jotka toimivat yhtä hyvin kuin 10x kalliimmat merkkivaatteet eikä minua kiinnosta pätkääkään lenkkipolulla tai salilla vastaan tulevan vaatebrändin kyylääjän mielipide. Sitä paitsi keinokuitutekstiilit alkavat joka tapauksessa lopulta haista hinnasta ja brändistä riippumatta jolloin ne vaan pitää heittää menemään. Lidlin 5e juoksupaidan hävittäminen ei kirpaise yhtä pahasti kuin 50e Niken.
En ole kuitenkaan koskaan lähtenyt ostamaan tietyn brändin vaatetta/kenkää vaan valinta on perustunut aina siihen mitä hyvältä näyttävää satun tällä kertaa löytämään niin kovalla tarjouksella (60%-80%) että hinta-laatusuhde täyttää ostokriteerit. Ostankin aina seuraavan kauden vaatteet edellisen loppuunmyynnistä jolloin kalleimmat brändivaatteet tulevat halvemmaksi kuin kauden alussa ostetut Tokmannin rievut.
Tästä syystä minulla on maksimissaan 2kpl saman brändin vaatteita, yleensä yksi per merkki. Ainoa syy ostaa edes kaksi kertaa samaa brändiä johtuu siitä että verkkokaupassa on tärkeää tietää varmasti vaatteen leikkauksen ja koon olevan oikea kun ottaa juuri tältä merkiltä vaikkapa L-kokoisen. Minulla on kolme oikean kokoista ja hyvin istuvaa hupparia länsimaisilta brändeiltä mutta kokomerkinnät ovat M, L ja XL että ostelepa noita sokkona.
Tämä vaan tiedoksi kaikille näille tyypeille jotka hokevat miten merkkiä X kantavat ihmiset edustavat aina jotain tiettyä "elämäntapaa" joka niin sattuu heidän pikku sieluunsa. Ainoa henkilö jolle se brändi merkitsee oikeasti mitään on juuri tämä tyyppi itse.
SuperDry. Ällöttää tuo nimi. Niinkuin mainostaisin että mun pil*u olisi kuiva kuin sahara.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko, koska unikkokuosi oksettaa ja sitä tungetaan joka paikkaan.
Eikö valkoinen paita, jossa kullitettu iso unikko masun päällä kävisi.
Vierailija kirjoitti:
On. En osta mitään ylihintaista. Niket ja Pumat sun muut on ylihintaista shaissea.
Mä ostan (yleensä alesta, riippuu löytyykö sopivia) ainakin kenkiä sen mukaan mitkä istuu mun jalkaan jos semmoiset sattuu hyvällä tuurilla löytymään. Usein ne on adidakset tai sievin kun jalka on niin leveä tms istuu aina monet kengät huonosti. Sekin on typerää jos olettaa jonkun ostavan kenkiä tai vaatteita vain sen brändin vuoksi. Esim. Jossain pikkupaikkakunnalla voipi olla että vaatekaupasta tarvii takin tai jonkun jumppahousut nopsaa itselleen tai lapselleen niin siinä valikoimassa ei vaihtoehtoja oo tai sitten on saanut vaatteen x lahjaksi.
Mua ei kiinnosta brändit tai muodikkuus juuri lainkaan, mun oma tyyli pukeutua on semmoisen klassisen perussiisti. Vaikeinta on löytää istuvat kengät ja housut.
Vierailija kirjoitti:
SuperDry. Ällöttää tuo nimi. Niinkuin mainostaisin että mun pil*u olisi kuiva kuin sahara.
No, siis onko se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai monen muunkaan merkin käyttäjäksi, saati tulla yhdistetyksi heidän elämantapaansa.
Olisi taas aika ottaa lääkkeet.
Luettelet pitkän listan maailman yleisimpiä brändejä joita käyttävät sekä pikkulapset afrikkalaisen kakkimajan pihalla että biljonäärit jahdillaan ja yrität päteä selittämällä miten et halua tulla "yhdistetyksi heidän elämäntapaansa".
Et tainnut ylemmyydentunnossasi varautua siihen että joku vaatii sinua selittämään mikäköhän tämä yhtenäinen "elämäntapa" mahtaisi olla että osaat itse varoa olla sortumasta siihen.
Eli antaapa tulla selityksiä.
Sori siitä, että en halua tulla yhdistetyksi juuri sinun kaltaisiisi ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kaapissa mitään muuta kuin "merkkivaatteita" siksi että on käytännössä mahdotonta löytää no-brand vaatteita jotka olisivat laadukkaita ja näyttäisivät tyylikkäiltä.
Brändittömät puuvillavaatteet ovat halpahallitavaraa joka tulee yllättävän kalliiksi kun vaatteet kelpaavat yhden pesun jälkeen enää autotalliin räteiksi. Urheilutekstiileissä olen kyllä suosinut pilkkahintaisia Lidlin tuotteita jotka toimivat yhtä hyvin kuin 10x kalliimmat merkkivaatteet eikä minua kiinnosta pätkääkään lenkkipolulla tai salilla vastaan tulevan vaatebrändin kyylääjän mielipide. Sitä paitsi keinokuitutekstiilit alkavat joka tapauksessa lopulta haista hinnasta ja brändistä riippumatta jolloin ne vaan pitää heittää menemään. Lidlin 5e juoksupaidan hävittäminen ei kirpaise yhtä pahasti kuin 50e Niken.
En ole kuitenkaan koskaan lähtenyt ostamaan tietyn brändin vaatetta/kenkää vaan valinta on perustunut aina siihen mitä hyvältä näyttävää satun tällä kertaa löytämään niin kovalla tarjouksella (60%-80%) että hinta-laatusuhde täyttää ostokriteerit. Ostankin aina seuraavan kauden vaatteet edellisen loppuunmyynnistä jolloin kalleimmat brändivaatteet tulevat halvemmaksi kuin kauden alussa ostetut Tokmannin rievut.
Tästä syystä minulla on maksimissaan 2kpl saman brändin vaatteita, yleensä yksi per merkki. Ainoa syy ostaa edes kaksi kertaa samaa brändiä johtuu siitä että verkkokaupassa on tärkeää tietää varmasti vaatteen leikkauksen ja koon olevan oikea kun ottaa juuri tältä merkiltä vaikkapa L-kokoisen. Minulla on kolme oikean kokoista ja hyvin istuvaa hupparia länsimaisilta brändeiltä mutta kokomerkinnät ovat M, L ja XL että ostelepa noita sokkona.
Tämä vaan tiedoksi kaikille näille tyypeille jotka hokevat miten merkkiä X kantavat ihmiset edustavat aina jotain tiettyä "elämäntapaa" joka niin sattuu heidän pikku sieluunsa. Ainoa henkilö jolle se brändi merkitsee oikeasti mitään on juuri tämä tyyppi itse.
Ei tarvitse loukkaantua jos joku ei halua käyttää sinun suosimiasi merkkejä. Ja kyllähän se loukkaantumisesta kielii tuo kielenkäyttö ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse loukkaantua jos joku ei halua käyttää sinun suosimiasi merkkejä. Ja kyllähän se loukkaantumisesta kielii tuo kielenkäyttö ;)
Mitä horiset?
Minulle on yhdentekevää mitä merkkejä tarjouksesta tehtyihin löytöihin on ommeltu ja vielä vähemmän se mitä brändiä joku muu haluaa tai ei halua käyttää.
Tämä ketju on kuitenkin väärällään ylemmyydentuntoisia vajaqqeja jotka julistavat miten jokainen brändin X kantaja "edustaa elämäntapaa johon he eivät halua samaistua".
Tuollainen pelle asuu lähes 100% varmuudella Helsingissä johon ne ovat kaikki valuneet muualta Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaisi hakea jostain apua jos oikeasti käytät "merkkejä" etkä vaatteita .. joihin on todennäköisesti ommeltu tai painettu joku merkki jota normaali suomalainen tuskin edes muistaisi jos sitä varoittamatta kysytään.
En vihaa tai inhoa mitään merkkejä, muta en halua profiloitua
conversen
HH:n
Hilfigerin
adidaksen
Niken
Didricksonin
Vansin
Revolutionracen