Asiat jotka vaikuttavat kivoilta, mutta eivät ole sitä todellisuudessa
Omalta osalta pitää kyllä sanoa tohvelit. Sitä ajattelee, että olisi ihanaa ja mukavaa tallustella kotosalla tohveleissa, mutta oikeasti ne vaan ärsyttää ja hiostaa. Mulla on vielä sellaiset tohvelit, joiden pohjat narisee raivostuttavasti kävellessä :(
Kommentit (1555)
Vierailija kirjoitti:
Uuteen työpaikkaan meneminen.
Into pinkeänä uusiin haasteisiin, onpa mukavaa saada vaihtelua työkuvioihin. Iloisella mielellä ja positiviisella asenteella työpaikalle - luulot otetaan pois ennnen iltapäivää. Taukotilaan mennessä kukaan ei vastaa tervehdykseen ja saat syödä yksin kuuden hengen pöydässä samalla kun viereiseen kuuden hengen pöytään ahtautuu 10 ihmistä. Huomaat viettäväsi koko työpäivän yksin omassa kopissa. Ketään ei kiinnosta mitä teet tai kuka olet. Työilmapiiri kuulostaa olevan huipussaan muiden seurustellessa keskenään äänekkäästi naureskellen. Itse saa vain tympeän tuijotuksen, kun erehtyy sanomaan "Moi!".
Apua, onko jossain oikeesti vielä tollasta?! Olen itse ollut valtion virastossa töissä viimeiset 20 vuotta ja uusia työntekijöitä tulee useita vuodessa. Kaikki otetaan aina iloisesti vastaan, pyydetään kahville ja lounaalle, kannustetaan osallistuman yhteisiin virkistystapahtumiin, jne. En voisi kuvitellakaan, että uutta kohdeltais noin kuin kuvailet.
Vierailija kirjoitti:
Päävoiton voittaminen Lotossa.
Jos sattuisi voittamaan päävoiton Lotossa, silloin kateelliset sukulaiset olisivat kärkkymässä rahoja.
Voitin lotossa pääpalkinnon markka-aikoina.
Ostin nykyisen kotimme , ison kodin hyvällä sijainnilla ja 3 sijoitusasuntoa.
Maksoin veljeni lainat pois. Lyhensi lainaa minulle 500 markkaa kuussa, nyt 100 e ja
kun saa antaa verottomasti jotain, annan. Kirjanpitäjä hoitaa tämän.
Teetin vanhemmille remontin, eivät halunneet muuta, kuin uuden keittiön.
En muista paljonko rahaa jäi, ei juuri mitään.
Ihan avoimesti siitä puhuttiin, lähinnä suvulle. Sijoitusasunnot oli vuokralla. Aina välillä joku kysyy Voisko meidän Tiina muuttaa sinne asumaan. On helppo sanoa asunnossa asutaan.
Voittoni oli pieni vrt nykyisiin. Mutta minun elämäni muutti täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee kyllä vihaviestejä ja alapeukkuja mutta: Kissa kotiin.
Rakastan eläimiä ja haaveilen kissasta, mutta sitten alan ajatella että pitäisi olla hiekkalaatikoita, reissujen ajaksi pitäisi järjestää hoitaja ja ostella kiipeilypuita ja raskisinko käyttää eläinlääkäriin miten paljon. Tyydyn käymään hoitamassa ja leikittämässä niitä kerran viikossa tai parissa eläinsuojeluyhdisytksen tiloissa jatkossakin. Olen monta kertaa valinnut jos kissan sieltä, mutta sitten tulen järkiini.
Itseäni ei haittaa nämä pointit mitä mainitsit, mutta se kun luulee adoptoineensa kivan ja kiltin pennun mutta se onkin itse s*atanan äpärälapsi. :D
Kattellaan tätä lausuntoani jokusen vuoden päästä uudestaan jos meno koskaan rauhoittuu, mutta ei ikinä enää pentua mulle.
Niin tämä! Ekat puoli vuotta kissanpennun kanssa oli ihan hirveetä, vaikka kissa olikin rakas. Oma pentuni mm. mekasti kaiket yöt ja pureskeli esim. johtoja, kirjoja ja varpaita, jotta olisin herännyt leikkimään sen kanssa :D Onneksi meininki alkoi rauhoittua noin vuoden ikäisenä ja nyt kolmevuotiaana on aika chilli tapaus, mutta jos joskus hankin vielä uuden kissan, hankin aikuisen.
Siis täällä tulee pian 2 vuotta mittariin ja meno jatkuu, sitä virtaa riittää vaikka aktiivisesti leikittäisi ihan koko ajan ja tekisi vaikka mitä.
Tähän on tottunut, rakas kissa se on, mutta hullu mikä hullu. :D
Lajitoverin seuraa se kaipaa, laumaeläin kun on. Usein se levottomuus helpottaa välittömästi kun tulee leikkikaveri.
Sorry ot, sitten asiaan. En tiedä onko jo mainittu ketjussa, mutta seksin harrastaminen suihkussa. Vesi toimii aikamoisena antiliukasteena ja lähes kaikki asennot ovat vähän hankalia ja jopa vaarallisia, kun painopisteen kallistaminen ja sen nytkyttäminen sekä liukkaat lattiat ovat hasardi yhdistelmä. Ehkä toisilleen pituuden ja erinäisten elinten puolesta toisilleen täydellisesti yhteensopiville ihmisille tämä on helppo nakki, mutta jos parilla on yhtään pituuseroja niin aikamoista köyrimisen yrittämistä se sitten usein kyllä on.
Kissa ei ole laumaeläin, miksi joku vieläkin luulee tämmöistä? Jotkut kissat ovat seurallisempia kuin toiset, mutta kaverin ottaminen ei automaattisesti ratkaise mitään.
Kissa on laumaeläin. Mulla on 4 sisäkissaa.
Ei eläimestä tule laumaeläintä siten, että niitä laitetaan monta vierekkäin :D
Kiitos, kiteytit asian hyvin ;) Tiedän lukemattomia koteja, joihin on otettu ns. ongelmakissan kaveriksi toinen siinä uskossa, että meno rauhoittuu, mutta tilanne on mennyt vain ongelmallisemmaksi. Ei siis todellakaan ole mikään automaattinen resepti rauhoittumiseen kaverin ottaminen silloin, kun kyseessä on aikuinen kissa. Kaksi pentua tietysti kasvaa hyvin yhteen, mitä suurimmalla todennäköisyydellä, eikä tarvi olla edes samaa lajia eli esim. kissan- ja koiranpentu voivat hyvin kasvaa parhaimmiksi kamuiksi, kun ovat pienestä pitäen samassa huushollissa.
Kissat ei ole varsinaisesti laumaeläimiä, mutta villiintyneetkin kissat elävät laumamaisissa ns. kissapopulaatioissa ja toisiinsa tutustuneet ja toisensa hyväksyneet kissat elävät keskenään harmoniassa yhdessä leikkien ja toisiaan aktivoiden.
Usein ongelmat kahden kissan kanssa johtuvat siitä, ettei tutustuttamista tehdä tarpeeksi rauhassa ajan kanssa. Oikeasti se pitäisi tehdä todella hitaata, erottamalla ensin kissat pitkäksi aikaa, vaihtamalla hajuja, antamalla tutustua rauhassa verkko-oven läpi ym. Työläs prosessi, joten ihmiset tuuppaavat vain toisilleen tuntemattomat kissat yhteen ja ihmettelevät kun homma ei suju.
Tässä hyvä ohje aiheesta: https://janinapohju.wordpress.com/2019/02/09/kissojen-tutustuttaminen/
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mainittu, mutta: avoauto.
Jos on kuuma, aurinko porottaa päähän. Pitää olla joku päähine päässä ja tiukasti, ettei lennä tuulen mukana. Hiukset paiskoo pitkin naamaa jos ne ei ole kiinni.
Jos taas ei ole kuuma, avoautossa on kylmä.
Tuo on muuten totta tuo auringon porotus. Ei tarvitse olla edes mikään superhelle, niin otsaa kuumottaa ja ajaessa aurinko paistaa kokoajan silmiin vaikka olisi aurinkolasitkin. "Nautinto" ei ole ollenkaan niin suuri, kun luulisi/toivoisi :)
Mökin "kiireetön rakentelu" = monen vuoden raataminen kaikki loma-ajat niin että itse mökkeilystä ei ehdi nauttia lainkaan ja kauhea stressi asioista, jotka pitäisi taas tänä kesänä saada tehtyä. Raskasta, vaikeaa ja turhauttavaa hommaa, jossa kroppa ja mieli hajoaa eikä valmista tule ilmeisesti koskaan. Mutta tehtävä on, kun on unelma.
Kirjailijan ura. Monet haaveilevat kirjailijuudesta, mutta tosiasiassa kirjoittaminen on taidemuodoista se joka vähiten tuottaa tekijälleen iloa. On helpompi päästä euforiseen tilaan soittamalla tai maalaamalla vaikka olisi keskinkertainen näiden taidoissa. Kirjoittaminen sen sijaan on tuskaista varsinkin alkuvaiheessa. Näin kertovat monet huippukirjailijat.
Tässä pari tuntia lastenvaatteita läpikäyneenä vastaan, että sukulaislasten vanhojen vaatteiden saaminen. On hyviäkin vaatteita, ainakin ulkovaatteissa, ja osa antaa valita ottaako mitään ilman tyrkyttämistä. Aluksi otin innoissani vastaan kaikki. Mutta kun varsinkin toinen lapsistani kasvaa tosi hitaasti ja on muutenkin siro niin ei ole yksinkertaisesti tilaa säilytellä vuositolkulla vanhoja vaatteita, jotka eivät välttämättä ole koskaan oikean kokoisia. Ikäeroa ja kasvukäyräeroa on yhteenkin sukulaislapseen sen verran, että tulee melkein 10 vuotta väliä vaatteiden uuteen käyttöön, niin alkaahan ne vaatteet sen näköisiäkin olla vaikka en mikään kranttu olekaan ja kierrätystä / kirpputoreja suosin. Ei siinä muuten mitään, mutta sama sukulainen ei meinaa millään ymmärtää, kun en ota niitä ”Ensi talvena” (eli ehkä kolmen vuoden päästä meneviä housuja) jo valmiiksi täyteen varastoon. Ei myöskään ymmärrä, että lapselleni sopii suunnilleen vain legginsit, eikä niistäkään joka merkki (esim Lindex on no-no leveytensä vuoksi, kun tippuvat päältä) Turha siis tyrkyttää jotain collareita, jotka leveytensä puolesta menevät vasta sitten, kun ne pituudeltaan ovat 20 cm. lyhyet
Naiset. Muutaman vuoden ne ovat kivoja, mutta siitä eteenpäin vain pihtaavat, nalkuttavat ja käyttävät luottokorttiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
69
Tämä! Kerran tein tätä lyhyen miehen kanssa. Lopputulema: minun nenäni oli suurinpiirtein miehen perssilmässä, joka ei todellakaan haissut hyvälle. Never again.
Olikohan sen miehen kokema hajumaailma yhtään parempi?
Siinä on syynsä, että nenä ja sukupuolielimet
sijaitsee kaukana toisistaan.
Jos on niin dille että työntää naamansa toisen perseeseen niin ei pidä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Helle. Kiva mielikuva itsestä ottamassa viltin päällä aurinkoa joku kiva drinkki vieressä ja lehteä lukien. Todellisuus = tuskailet hiestä märkänä milloin pääset takaisin varjoon/sisälle/ minne tahansa missä on inhimillinen lämpötila.
Ja rinkkikin lämpenee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee kyllä vihaviestejä ja alapeukkuja mutta: Kissa kotiin.
Rakastan eläimiä ja haaveilen kissasta, mutta sitten alan ajatella että pitäisi olla hiekkalaatikoita, reissujen ajaksi pitäisi järjestää hoitaja ja ostella kiipeilypuita ja raskisinko käyttää eläinlääkäriin miten paljon. Tyydyn käymään hoitamassa ja leikittämässä niitä kerran viikossa tai parissa eläinsuojeluyhdisytksen tiloissa jatkossakin. Olen monta kertaa valinnut jos kissan sieltä, mutta sitten tulen järkiini.
Itseäni ei haittaa nämä pointit mitä mainitsit, mutta se kun luulee adoptoineensa kivan ja kiltin pennun mutta se onkin itse s*atanan äpärälapsi. :D
Kattellaan tätä lausuntoani jokusen vuoden päästä uudestaan jos meno koskaan rauhoittuu, mutta ei ikinä enää pentua mulle.
Niin tämä! Ekat puoli vuotta kissanpennun kanssa oli ihan hirveetä, vaikka kissa olikin rakas. Oma pentuni mm. mekasti kaiket yöt ja pureskeli esim. johtoja, kirjoja ja varpaita, jotta olisin herännyt leikkimään sen kanssa :D Onneksi meininki alkoi rauhoittua noin vuoden ikäisenä ja nyt kolmevuotiaana on aika chilli tapaus, mutta jos joskus hankin vielä uuden kissan, hankin aikuisen.
Siis täällä tulee pian 2 vuotta mittariin ja meno jatkuu, sitä virtaa riittää vaikka aktiivisesti leikittäisi ihan koko ajan ja tekisi vaikka mitä.
Tähän on tottunut, rakas kissa se on, mutta hullu mikä hullu. :D
Lajitoverin seuraa se kaipaa, laumaeläin kun on. Usein se levottomuus helpottaa välittömästi kun tulee leikkikaveri.
Sorry ot, sitten asiaan. En tiedä onko jo mainittu ketjussa, mutta seksin harrastaminen suihkussa. Vesi toimii aikamoisena antiliukasteena ja lähes kaikki asennot ovat vähän hankalia ja jopa vaarallisia, kun painopisteen kallistaminen ja sen nytkyttäminen sekä liukkaat lattiat ovat hasardi yhdistelmä. Ehkä toisilleen pituuden ja erinäisten elinten puolesta toisilleen täydellisesti yhteensopiville ihmisille tämä on helppo nakki, mutta jos parilla on yhtään pituuseroja niin aikamoista köyrimisen yrittämistä se sitten usein kyllä on.
Kissa ei ole laumaeläin, miksi joku vieläkin luulee tämmöistä? Jotkut kissat ovat seurallisempia kuin toiset, mutta kaverin ottaminen ei automaattisesti ratkaise mitään.
Kissa on laumaeläin. Mulla on 4 sisäkissaa.
otan osaa.
Sulla on karvainen haiseva kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperhe-elämä. Jatkuvaa melua, sählinkiä ja säätämistä. Lapset roikkuu kiinni koko ajan, oma elämä katoaa.
Typerää yleistystä. Mihin se oma elämä muka katoaa lasten myötä? Ja kyllä ne lapsetkin itsenäistyvät jossain vaiheessa. Sellaista se elämä on.
Kyllä. Ja lasten aikuistuttua hyperventiloit
tyhjässä kodissasi osaamatta tehdä mitään.
Elämäsi sisältö on, kun itkusta nikotellen olet saanut lapset nakitettua käymään kylässä.
Lapset tulevat yhtä innoissaan kuin pesisivät vessanpöntön nuolemalla. Sinun seurassasi ikävystytty aika on pois kaikesta kivasta.
Näin käy muoreille, enkä kadehdi.
Muorin toiseksi viimeinen toive on että lapset seisovat rivissä kuolinvuoteen ympärillä. Viimeinen haave on että tuovat kukkia haudalle että kaikki näkevät että tässä lepää hyvä ihminen
Säälittävää alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperhe-elämä. Jatkuvaa melua, sählinkiä ja säätämistä. Lapset roikkuu kiinni koko ajan, oma elämä katoaa.
Typerää yleistystä. Mihin se oma elämä muka katoaa lasten myötä? Ja kyllä ne lapsetkin itsenäistyvät jossain vaiheessa. Sellaista se elämä on.
Kyllä. Ja lasten aikuistuttua hyperventiloit
tyhjässä kodissasi osaamatta tehdä mitään.
Elämäsi sisältö on, kun itkusta nikotellen olet saanut lapset nakitettua käymään kylässä.
Lapset tulevat yhtä innoissaan kuin pesisivät vessanpöntön nuolemalla. Sinun seurassasi ikävystytty aika on pois kaikesta kivasta.Näin käy muoreille, enkä kadehdi.
Muorin toiseksi viimeinen toive on että lapset seisovat rivissä kuolinvuoteen ympärillä. Viimeinen haave on että tuovat kukkia haudalle että kaikki näkevät että tässä lepää hyvä ihminen
Säälittävää alusta loppuun.
Tämä oli anopin toive, mutta yksin kuoli, kun piti lapsiaan eriarvoisessa asemassa ja se lapsista, joka piti yhteyttä ja hoiti asioita, oli kaikkein vähäarvoisin.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanympärimatka. Ajatus ihana, oikeasti varmasti kauheaa säätämistä.
Maailmanympärimatkan tehneenä voin todeta että yllättävän helppo reissu oli. Suunnittelin etukäteen reitin, ostin liput, hain viisumit ja otin tarvittavat rokotukset. Enimmät säädöt oli siis nämä alkuvalmistelut kotimaassa, matkalla sitten sai rennosti tutustua kuhunkin maahan ja katsoa lipuista milloin on aika lähteä kentälle kohti seuraavaa maata.
Tietysti eri asia jos vaan lähtee reppu selässä reissuun aikomuksena matkustaa mahdollisimman paljon maateitse ja suunnittelee reittiä sitä mukaa kun etenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräaukkoon naiminen.
Ajatuksena kiihottava, mutta rasvata toisen persettä, tunkea mulkkunsa liian ahtaaseen reikään ja aktin jälkeen pestä tötterönsä päästä paskakikkareita :(
Ei oo valkoisen miehen homma se.
Tästä olen kyllä valitettavasti täysin eri mieltä. Mikään ei ole niin kiihottavaa kuin peppúseksi.
Ja sanoin valitettavasti siksi koska on lähes mahdottoman vaikeaa löytää siitä nauttiva nainen.
Ei siitä nauti kuin miehet, eli sun pitää etsiä mies jos haluat ulostesuoleen työntää kusiputkesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräaukkoon naiminen.
Ajatuksena kiihottava, mutta rasvata toisen persettä, tunkea mulkkunsa liian ahtaaseen reikään ja aktin jälkeen pestä tötterönsä päästä paskakikkareita :(
Ei oo valkoisen miehen homma se.
Tästä olen kyllä valitettavasti täysin eri mieltä. Mikään ei ole niin kiihottavaa kuin peppúseksi.
Ja sanoin valitettavasti siksi koska on lähes mahdottoman vaikeaa löytää siitä nauttiva nainen.
Ei siitä nauti kuin miehet, eli sun pitää etsiä mies jos haluat ulostesuoleen työntää kusiputkesi.
Mä oon kerran kännissä heterokaverini kanssa erehtynyt sekstaileen. En tiedä pitikö, koska ei ikinä oltu sen jälkeen puheväleissä. Ei vastannut viesteihin eikä puheluihin. Tästä kuitenkin jo neljä vuotta aikaa. Siinäpä yksi asia, joka vaikutti kivalta, muttei ollut. Meni hyvä ystävyys piloille.
Kivat ja sosiaaliset, tervehenkiset naapurit.
Aiempien naapureiden jälkeen oli aluksi virkistävää että uudet naapurit ovat ”normaaleja” ihmisiä, kunnes paljastui että ne ovat pihalla koko ajan hymyilemässä ja alkavat muistuttaa naamalta Ned Flandersia ja tuppaavat seuraan ja kyselemään, eikä enää koskaan huvita avata enää edes sälekäihtimia kun siellä ne jo aamu kahdeksalta kaivavat uutta kukkapenkkiä ja vilkuttavat iloisesti kun itse heräilet naama itkusta turvonneena yöllisen riitelyn jälkeen ja haluaisit vaan nähdä kaistaleen aurinkoa eikä ahkeria puutarhaihmisiä pallinaamoineen.
Helle. Kiva mielikuva itsestä ottamassa viltin päällä aurinkoa joku kiva drinkki vieressä ja lehteä lukien. Todellisuus = tuskailet hiestä märkänä milloin pääset takaisin varjoon/sisälle/ minne tahansa missä on inhimillinen lämpötila.