Asiat jotka vaikuttavat kivoilta, mutta eivät ole sitä todellisuudessa
Omalta osalta pitää kyllä sanoa tohvelit. Sitä ajattelee, että olisi ihanaa ja mukavaa tallustella kotosalla tohveleissa, mutta oikeasti ne vaan ärsyttää ja hiostaa. Mulla on vielä sellaiset tohvelit, joiden pohjat narisee raivostuttavasti kävellessä :(
Kommentit (1555)
Vierailija kirjoitti:
Kesällä pihalla syöminen. Muutamat sukulaiset, jotka asuvat kerrostalossa, ehdottavat aina kesällä vieraillessaan tätä. Että kun on niin lämmintä ja aurinkoista niin syödään ulkona.
Siinä on Oivariinit sulanut velliksi ja muut ruuat lämmenneet ennen kuin koko väki on syönyt. Kärpäset ja ampiaiset pyörii ympärillä ja osa kelluu juomissa. Grillimakkaran pihalla syöminen sinapilla menettelee, mutta muu ei.
Siis täh? Meillä syödään kesällä paljon ulkona omalla pihalla tai mökillä ja ei ole mitään tuollaista. Joskus joku pörriäinen saattaa pyörähtää paikalla, mutta ei siitäkään mitään suurta numeroa tehdä. Uusavuttomia ihmisiä taidatte olla.
Koristevetoketjut vaatteissa. Paidossa näyttävät kivalle mutta ovat kylmiä ihoa vasten ja hiukset tarttuu kiinni. Housuissa taas eivät näy kuin rumasti paidan alta muhkuroina, ainakin itsellä sen verran pitkä paita aina päällä.
Työttömyys.
Monella päässään jokin mielikuva ikuisesta lomasta ilman aamuherätyksiä.
Todellisuudessa arki ei eroa näistä sosiaalisen eristäytymisen ajoista mitenkään. Moni voivottelee kun ei pysty olemaan erossa kavereistaan, kuntosalistaan, lomareissuistaan tai ravintolaillallisistaan muutamaa viikkoa.
Itse taas pohdin tässä että ainut mikä on muuttunut on se, että jos viikon sosiaalinen kohokohta oli kaupan kassan näkeminen, niin nyt ei ole sitäkään.
Moni luulee että työttömänä voi tehdä mitä vain, kun on aikaa. Todellisuudessa pelkkä "aika" ei riitä, tarvitaan myös rahaa. Ystäviä ei nähdä ilman rahaa, rannalle ei ajeta ilman rahaa, ravintolassa tai leffassa ei käydä ilman rahaa, oikeastaan sitä lempimakkaraasikaan ei saa koska ei rahaa. Pelkkää neljän seinän tuijottelua ja rahanpuutetta. Kaikella sillä ajalla voi korkeintaan suunnitella, mitä laskun eräpäivää siirtäisi ensin ja voiko ostaa juustoa leivän päälle.
Ja jos joku vielä haaveilee siitä ettei ole aamuherätyksiä, niin aamuisin ei kyllä halua usein sängystään noustakaan, kun on niin masentunut. Paitsi työkokeiluun ja kursseille on noustava kuitenkin toisinaan. Tai keikkatöihin vaikka kesken hyvän päivän, jos semmonen lisätienestituuri olisi.
Ja sitten kaikista pätkä-ja keikkatöistäsi, työurastasi, opiskeluistasi sekä työkkärin aktivoinneista ja hylätyksi tulemisen kokemuksista huolimatta ihmiset haukkuvat laiskoiksi nettipalstoilla tai sukulaiset kysyvät kuulumisten sijaan työtilanteestasi sukujuhlissa, kahveilla, jne ja kertovat "ideoitaan". Ja sitten saat myös kuulla ettei kukaan halua työtöntä palkata kun siinä on vikaa tai se on laiska. Anteeksi mitä? Ensin teet töitä, aktivoidut ja sua haukutaan ettet yritä, mutta kun sitten pitäisi päästä töihin, et kelpaa? Paitsi ilmaiseksi? Paraneeko se työnlaatu kun työntekijä on ilmainen vai miksi kelpaa ilmaiseksi tekemään saman mistä kuuluisi saada palkkaa?
Onnee vaan niille jotka haaveilee tämmöisestä elämästä ja toivottomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun edessä on pari vapaapäivää hekumoin jo edeltäkäsin miten töiden jälkeen saunon ja otan hyvää punkkua ja syön jotain hyvää, katson lempileffaa jne.
Lopputulos on aina se että otan sitä viiniä vähän liikaa, syön vähän liikaa ja väsähdän ennen leffan huippuhetkiä, ryömin peiton alle ja nukun huonosti. Aamulla on tympeä olo ja joskus hampaatkin jääneet pesemättä... No, siitä on hyvä alkaa paremman elämän merkeissä.
Mulla melkein sama mutta ilman alkoholia kun en tykkää siitä. Mutta perjantai-iltapäivisin töissä haaveilen jostain hyvästä ja vähän paremmasta take awaystä leffaa katsellen töiden jälkeen. Lopputulos: en osaa päättää mitä herkkua ostaisin, joten ostan jättipussin sipsejä, dippiä ja ison suklaalevyn. Syön ne ahmimalla tappiin asti vaikka olen täynnä jo kolmasosan syötyäni. Leffan sijaan päädyn katsomaan 90-luvun musiikkivideoita tai muuta turhaa YouTubesta.
Itsellä sama, suunnittelen aina myös kirjan lukemista ja ulkoilua. Sipsipussin ja suklaan lisäksi otan vielä muutaman alkoholipitoisen juoman päälle. Juominen ei aiheuta morkkista, mutta sipsien mättäminen, kun tosiaan täyteen tulee jo kolmasosasta ja hyvältä maistuu vain kymmenen ensimmäistä sipsiä. Musiikkivideoiden katsomisen lisäksi tulee roikuttua mm vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun edessä on pari vapaapäivää hekumoin jo edeltäkäsin miten töiden jälkeen saunon ja otan hyvää punkkua ja syön jotain hyvää, katson lempileffaa jne.
Lopputulos on aina se että otan sitä viiniä vähän liikaa, syön vähän liikaa ja väsähdän ennen leffan huippuhetkiä, ryömin peiton alle ja nukun huonosti. Aamulla on tympeä olo ja joskus hampaatkin jääneet pesemättä... No, siitä on hyvä alkaa paremman elämän merkeissä.
Mulla melkein sama mutta ilman alkoholia kun en tykkää siitä. Mutta perjantai-iltapäivisin töissä haaveilen jostain hyvästä ja vähän paremmasta take awaystä leffaa katsellen töiden jälkeen. Lopputulos: en osaa päättää mitä herkkua ostaisin, joten ostan jättipussin sipsejä, dippiä ja ison suklaalevyn. Syön ne ahmimalla tappiin asti vaikka olen täynnä jo kolmasosan syötyäni. Leffan sijaan päädyn katsomaan 90-luvun musiikkivideoita tai muuta turhaa YouTubesta.
Itsellä sama, suunnittelen aina myös kirjan lukemista ja ulkoilua. Sipsipussin ja suklaan lisäksi otan vielä muutaman alkoholipitoisen juoman päälle. Juominen ei aiheuta morkkista, mutta sipsien mättäminen, kun tosiaan täyteen tulee jo kolmasosasta ja hyvältä maistuu vain kymmenen ensimmäistä sipsiä. Musiikkivideoiden katsomisen lisäksi tulee roikuttua mm vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräaukkoon naiminen.
Ajatuksena kiihottava, mutta rasvata toisen persettä, tunkea mulkkunsa liian ahtaaseen reikään ja aktin jälkeen pestä tötterönsä päästä paskakikkareita :(
Ei oo valkoisen miehen homma se.
Tästä olen kyllä valitettavasti täysin eri mieltä. Mikään ei ole niin kiihottavaa kuin peppúseksi.
Ja sanoin valitettavasti siksi koska on lähes mahdottoman vaikeaa löytää siitä nauttiva nainen.
No täällähän minä olen (:
Työyhteisö, jossa kaikki aidosti välittävät toisistaan ja ovat kuin yhtä suurta perhettä.
En ole todellisuudessa törmännyt tähän, mutta monessa TV-sarjassa kyllä. Olisi tosi kiusallista, jos pomo tietäisi kaikki yksityisasiani ja haluaisi olla mukana elämässäni työpaikan ulkopuolella.
Joulu yksin ilman perheen kanssa hösellystä, paniikkia lahjojen ostamisesta ja suursiivousta.
Kuvitelma: kuuntelen radiosta joululauluja ja rentoudun vaikka Netflixin parissa kaikessa rauhassa.
Todellisuus: kaikkialla on hiljaista kuin haudassa, hirveä ikävä perhettä, ja se ajatus että kaikki muut kokoontuvat nyt joulupöytään ja minä istun sohvalla yksin ja katselen telkkaria. Käyn kävelyllä enkä näe yhtään ihmistä. Tuntuu kuin olisin yksin maailmassa.
Heinäladossa yöpyminen.
Vuosia sitten oltiin silloisen poikakaverin kanssa moottoripyöräreissussa Pohjanmaalla. Ajeltiin ”ihanasti” pikkuteitä maaseudulla, eli eksyttiin eikä päästy ennen pimeää perille. Onneksi tien lähellä oli heinälato puolillaan heiniä ja meillä oli makuupussit mukana.
Hyttysiä piuasi niin hirveä parvi kimpussa koko yön, ettei nukkumisesta saatikka romanttisesta kanssakäymisestä ollut tietoakaan. Kumpikin yritti kuroa makuupussin aukon niin pieneksi kuin sai suun ympärille. Onneksi aamu valkeni varhain ja voitiin jatkaa matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen lasten kanssa.
No ei kyllä varmaan KUKAAN ole kuvitellut tätä kivaksi?
Jaa. Kyllä minusta on mukava matkustaa lasten kanssa.
Ei tosin olla matkustettu silloin kovin pitkälle, kun lapset olivat ihan pieniä. Enkä ymmärrä miksi niiden 2 ja 4- vuotiaiden kanssa pitää lentää toiselle puolelle maapalloa. Se ei välttämättä ole kivaa kellekään. Ei edes niille kanssa matkustajille esim. lentokoneessa... Nähty ja kuultu on (ei omat lapset).
Me ollaan reissattu pari kertaa afrikassa siten, että mukana on ollut ekalla kerralla 1v 4kk ikäinen lapsi, ja tokalla kerralla 2,5 v, 5v ja 7v.
Ei näistä kukaan ole kiljunut koneessa, ja kaikki mennyt hyvin paikan päälläkin. Kivaa oli kaikilla. Tietysti on tehty myös pienempiä reissuja lähemmäs. Mutta meillä onkin kivat lapset, jotka on opetettu uskomaan puhetta, vaikka yksi on vielä erityinen.
Mää en tajua kuka lähtee noin pienten lasten kanssa Afrikkaan, ei saakeli oikeasti. Itse olen matkustanut Antarktista lukuunottamatta jokaisella mantereella, on ollut välissä jotain pikkuisen hasardejakin virityksiä kun ei ole ihan tullut ajatelleeksi kaikkia riskejä, mutta siihen olen vetänyt rajan että lapsia en riskeeraa. Eihän noin nuorelle voi mitään malarialääkitystä aloittaa ja aika rohkeaa ajatella että pystyisi suojamaan lasta niin ettei yksikään hyttynen pääse pistämään. Pari kaveria sairastanut malarian Afrikassa ja mieheni sairasti tosi pahan denguen, ja olisi kyllä ollut aivan hirveää jos kyseessä olisi ollut oma lapsi. Tuohon sitten päälle ne kaikki kolerat ym. mitä siellä voi myös saada, mieheni sai koleran viiden tähden hotellista. Mutta jokainen tyylillään, ei haittaa minua kun ei ole omat lapset kyseessä.
Miksi selität höpöjä? Milläs luulet, että Afrikassa lapsia lääkitään, jos malaria iskee? Ihan sillä samalla Malaronella, jota voi antaa myös pienille lapsille malarian ehkäisyyn. Kuten me annoimme.
Ja tiedätkö, joillain ihmisillä voi olla vaikkapa kontakteja siellä afrikassa, monilla sukulaisiakin. Meillä oli sukulaisia, jotka olivat olleet töissä siellä n. 20 vuotta. Että eiköhän heille ollut paikalliset tavat ja käytännöt, sairausriskit sun muut tulleet jo aika selviksi.
Mutta kiitos kysymästä, reissut meni oikein hyvin, eikä kukaan sairastunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni flunssa ja lyhyt saikku. Joskus toivoo, että tulis sellainen pieni parin päivän kuume ja flunssa, voisi olla hyvällä omallatunnolla pois töistä ja levätä, kattoo hömppää telkkarista ja syödä jätskiä. Mutta ei. Sit kun se flunssa tulee, olo on aivan perseestä ja oikeasti on kiva palata normiarkeen. (Tämä huomio siis jo ennen koronaa).
Syötkö flunssassa jäätelöä. Itselle ei tulisi mieleenkään kun kurkku kipeä ja nenä vuotaa ja aivastuttaa. Yleensä sitä on juotu kuumaa... 🤔
Jäätelö turruttaa mukavasti sitä kipeää kurkkua. Kuuma juoma on ok, jos haluaa limaa juoksevammaksi nenässä, mutta siinä kirkkaan juoksevan juoksevan liman vaiheessa se vain pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen lasten kanssa.
No ei kyllä varmaan KUKAAN ole kuvitellut tätä kivaksi?
Jaa. Kyllä minusta on mukava matkustaa lasten kanssa.
Ei tosin olla matkustettu silloin kovin pitkälle, kun lapset olivat ihan pieniä. Enkä ymmärrä miksi niiden 2 ja 4- vuotiaiden kanssa pitää lentää toiselle puolelle maapalloa. Se ei välttämättä ole kivaa kellekään. Ei edes niille kanssa matkustajille esim. lentokoneessa... Nähty ja kuultu on (ei omat lapset).
Me ollaan reissattu pari kertaa afrikassa siten, että mukana on ollut ekalla kerralla 1v 4kk ikäinen lapsi, ja tokalla kerralla 2,5 v, 5v ja 7v.
Ei näistä kukaan ole kiljunut koneessa, ja kaikki mennyt hyvin paikan päälläkin. Kivaa oli kaikilla. Tietysti on tehty myös pienempiä reissuja lähemmäs. Mutta meillä onkin kivat lapset, jotka on opetettu uskomaan puhetta, vaikka yksi on vielä erityinen.
Mää en tajua kuka lähtee noin pienten lasten kanssa Afrikkaan, ei saakeli oikeasti. Itse olen matkustanut Antarktista lukuunottamatta jokaisella mantereella, on ollut välissä jotain pikkuisen hasardejakin virityksiä kun ei ole ihan tullut ajatelleeksi kaikkia riskejä, mutta siihen olen vetänyt rajan että lapsia en riskeeraa. Eihän noin nuorelle voi mitään malarialääkitystä aloittaa ja aika rohkeaa ajatella että pystyisi suojamaan lasta niin ettei yksikään hyttynen pääse pistämään. Pari kaveria sairastanut malarian Afrikassa ja mieheni sairasti tosi pahan denguen, ja olisi kyllä ollut aivan hirveää jos kyseessä olisi ollut oma lapsi. Tuohon sitten päälle ne kaikki kolerat ym. mitä siellä voi myös saada, mieheni sai koleran viiden tähden hotellista. Mutta jokainen tyylillään, ei haittaa minua kun ei ole omat lapset kyseessä.
Miksi selität höpöjä? Milläs luulet, että Afrikassa lapsia lääkitään, jos malaria iskee? Ihan sillä samalla Malaronella, jota voi antaa myös pienille lapsille malarian ehkäisyyn. Kuten me annoimme.
Ja tiedätkö, joillain ihmisillä voi olla vaikkapa kontakteja siellä afrikassa, monilla sukulaisiakin. Meillä oli sukulaisia, jotka olivat olleet töissä siellä n. 20 vuotta. Että eiköhän heille ollut paikalliset tavat ja käytännöt, sairausriskit sun muut tulleet jo aika selviksi.
Mutta kiitos kysymästä, reissut meni oikein hyvin, eikä kukaan sairastunutkaan.
Malarialääkkeet ovat oikeasti todella vahvoja lääkkeitä, joista tulee sivuvaikutuksia hyvin usein aikuisillekin, hupimatkailun vuoksi en kyllä altistaisi lastani niille. Lapset sairastuvat yleensä malarian vaikeimpiin muotoihin eikä estolääkityskään todellakaan suojaa 100%, tämä on jo pakkausselosteissa. Terveyskirjastokin sanoo näin: "Pienten lasten matkustamista malaria-alueelle tulisi välttää, jos mahdollista." Tämän lisäksi siis se denguekuume johon ei ole estolääkitystä, keltakuume johon on rokote mutta jolla hyvin ikävä haittavaikutusprofiili (kaverini sai rokotteesta aivokalvontulehduksen) ja kaikki nuo muut taudit (kolera, lavantauti ym.), joiden riski ei todellakaan häviä sillä että sukulaisenne tietävät ne.
Mutta kuten sanoin, ei ole minulta pois, itse en vaan ikinä laittaisi lapsiani tuollaiseen riskiin.
Loma meren rannalla tropiikissa. Ihan hullun kuuma auringon laskuun asti, joten ulkona ei pysty päivällä olemaan kauan, vaan pitää etsiä jokin ilmastoitu tila tai mennä jatkuvasti uimaan. Kuumuus väsyttää. Ulkoilu ja urheilu täytyy tehdä aikaisin aamulla tai auringon laskun jälkeen. Todella suolainen merivesi ja hiki kirveltää ja ärsyttää ihoa. Hiki päässä aamuin ja illoin. Pyykit eivät sadekaudella kuivu ulkona, vaan ovat aina kosteita. Suomeen palatessa osaa arvostaa kuivana oloa ja viileyttä! Tähän kaikkeen sopeutuu kyllä ajan myötä jonkin verran, mutta vuoden reissun jälkeenkin nämä asiat vähän harmittivat ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot munat. Näyttää kiihottavalta mutta sattuu :(
Tästä kanssa käydään ikuista väittelyä. Olen normaalivarustuksella oleva mies. Vaimo on aika pienikokoinen. Joskus yhdynnässä, jos painan pohjaan saakka, näen, että hän ei pidä siitä. Otsa rypistyy ja toisinaan hän pyytää, että älä ihan niin syvälle. Eli ainakaan meidän tapauksessa hän ei haluaisi yhtään isompaa kuin mitä nyt on.
En tajua, miten hän on onnistunut pyöräyttämään meille kaksi lasta? Synnytyksetkin meni ihan normaalin kuvion mukaan.
Onko niin, että iso ase on usein enemmänkin esteettisesti kiihottava? Mutta tositoimissa se ei tunnukaan niin hyvältä?
Paksuus. Liian pitkä huono. Liian paksua harvemmin tullut vastaan. Onko sulla mitään käsitystä naisen anatomiasta?
Meillä on unelma ja me saadaan osaavaa työvoimaa ulkomailta ja voi että monikulttuurisuus on ihanaa...
Uutisissa monta vuotta ollut nyt näitä yksittäisiä tapauksia...
Meillä firmassa on osa näitä "moniosaajia" ei osata mitään kieltä ei suomea ei englantia, kun yrittää opettaa ja perehdyttää niin sama kuin puhuisi seinällä, vastaus on vaan et mina ei ymmarra... Päin pyllyä menee hommat, ja asiakkaat valittaa ja kohteita lähtee....
Kahdentoista ruokalajin illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Peräaukkoon naiminen.
Ajatuksena kiihottava, mutta rasvata toisen persettä, tunkea mulkkunsa liian ahtaaseen reikään ja aktin jälkeen pestä tötterönsä päästä paskakikkareita :(
Ei oo valkoisen miehen homma se.
Mutta eipä tartu korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot munat. Näyttää kiihottavalta mutta sattuu :(
Tästä kanssa käydään ikuista väittelyä. Olen normaalivarustuksella oleva mies. Vaimo on aika pienikokoinen. Joskus yhdynnässä, jos painan pohjaan saakka, näen, että hän ei pidä siitä. Otsa rypistyy ja toisinaan hän pyytää, että älä ihan niin syvälle. Eli ainakaan meidän tapauksessa hän ei haluaisi yhtään isompaa kuin mitä nyt on.
En tajua, miten hän on onnistunut pyöräyttämään meille kaksi lasta? Synnytyksetkin meni ihan normaalin kuvion mukaan.
Onko niin, että iso ase on usein enemmänkin esteettisesti kiihottava? Mutta tositoimissa se ei tunnukaan niin hyvältä?
Paksuus. Liian pitkä huono. Liian paksua harvemmin tullut vastaan. Onko sulla mitään käsitystä naisen anatomiasta?
Paksu ja lyhyempi on parempi kuin pitkä ja hoikka penis. Mutta kaikki riippuu lanteista, eli siitä, miten sitä käytttää!