Muita, jotka ovat aloittaneet suhteen järkisyistä?
Miten suhteelle on käynyt? Onko tarve intohimolle suurentunut tai tehnyt mieli kuitenkin etsiä sitä ”suurta rakkautta”? Itse alan kokea tällaisia tunteita, järkisyistä valitun miehen kanssa oltu pian 10 vuotta jo yhdessä ja nyt alkaa tuntua, ettei tämä tasainen turvallinen suhde riitä, kun ei ole intohimoa tai suuria tunteita.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se järkisyy oli sillon kun aloitit suhteen hänen kanssaan?
Kiva, älykäs, hyvää sek.siä, päihteetön, rauhallinen, luotettava, rehellinen, kaikin puolin erinomainen kumppani.
ApMikäs tästä nyt sitten puuttuu? Ulkonäkö? Vetovoima?
Vetovoima, jännitys, intohimo, rakkaus. Tuntuu että ollaan enemmän kämppiksiä jotka joskus harvoin paneskelee ku sattuu sellanen ihmeellisyys, että molemmat haluaa samaan aikaan.
ApJoku tässä ei nyt täsmää 🤔 Hyvää seksiä mutta intohimo puuttuu? Jotka joskus harvoin paneskelee?
Väitätkö, ettei ole mahdollista harrastaa seksiä ilman tunteita tai sen suurempaa vetovoimaa? Kyllä itse ainakin olen ennenkin tehnyt niin. Ja kun mun tekee mieli seksiä, pyydän sitä mieheltäni. Kuten joku tuolla kommentoikin, se on vähän niinkuin masturbointia miehellä.
Ap
On toki, mutta en kutsuisi seksiä ilman vetovoimaa hyväksi. Jos joku niin kuvittelee, ei ole sitä oikeasti hyvää, intohimoista seksiä saanut 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aloittanut järkisyistä. Ollaan oltu nyt 7 vuotta yhdessä. Mies on kiva, mukava ja ihan kivan näköinen mutta mitään intohimon paloa ei ole koskaan ollut.
Välillä mietin millaista olisi rakastua ihan täysillä. Noh, ehkä seuraavassa elämässä.
Ollaan tavallaan tyydytty toisiimme.
Tuo kuulostaa tosi surulliselta, ja melkeinpä meidän tilanteelta. En tiedä voinko tyytyä tähän.
Ap
Ollaan puhuttu miehen kanssa ja molemmat on todennu, että tilanne on tämä. Tiedostetaan kuitenkin, että intohimo haihtuu jokatapauksessa. Mutta on kurjaa jos sellaista ei koskaan itse koe. Ei edes sitä pientä hetkeä.
Mulla on niin huono itsetunto ja tiedän, että en tosiaan ole mikään miehen ihannenainen vaikka hän minua kauniiksi kehuukin. Mieskään ei ole minun ihannemieheni, koska on ylipainoinen. Itse on hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ymmärrän hyvin, että tilanteeni on hyvä. Kuitenkin kaipaisin jotain lisää, hölmöähän se on. Olen myös harkinnut, etten Enää haluaisi koskaan parisuhdetta, vaan pelkkiä kevyitä suhteita.
ApMinä elän juuri niin. Ja jos joku vie jalat alta, niin tervetuloa.
Kuulostaa ihanalta
ApKyllä se onkin. Välillä rakkauden kaipuu on isompi, mutta olen onnellinen, ettei kukaan toinen määrää elämänrytmiäni enkä ole kenellekään tilivelvollinen. Eroaminen ei ole väärin. Kenenkään ei ole pakko eikä edes kuulu olla jonkun tietyn toisen ihmisen kanssa. Sen täytyy olla oma halu ja valinta. Me emme ole elämäämme velkaa kenellekään. Jos haluaa jatkaa matkaa, niin siihen on kaikilla oikeus. Sitten kiitetään yhteisestä ajasta ja jos hyvin käy, säilytään ystävinä.
Nuo ajatukset on hyvä käydä läpi kumppaniehdokkaan kanssa heti suhteen alussa, koska muutoin hän saattaa rakentaa elämäänsä siinä uskossa, että löysi sinusta kumppanin loppuelämäkseen ja ero tulee murskaamaan hänen elämänsä lopullisesti. Jos kerrot nämä ajatuksesi jo ennen syvempää suhdetta, voi hänkin asennoitua suhteeseenne toisella tavalla.
Sen olet jokaiselle kumppanillesi velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ymmärrän hyvin, että tilanteeni on hyvä. Kuitenkin kaipaisin jotain lisää, hölmöähän se on. Olen myös harkinnut, etten Enää haluaisi koskaan parisuhdetta, vaan pelkkiä kevyitä suhteita.
ApMinä elän juuri niin. Ja jos joku vie jalat alta, niin tervetuloa.
Kuulostaa ihanalta
ApKyllä se onkin. Välillä rakkauden kaipuu on isompi, mutta olen onnellinen, ettei kukaan toinen määrää elämänrytmiäni enkä ole kenellekään tilivelvollinen. Eroaminen ei ole väärin. Kenenkään ei ole pakko eikä edes kuulu olla jonkun tietyn toisen ihmisen kanssa. Sen täytyy olla oma halu ja valinta. Me emme ole elämäämme velkaa kenellekään. Jos haluaa jatkaa matkaa, niin siihen on kaikilla oikeus. Sitten kiitetään yhteisestä ajasta ja jos hyvin käy, säilytään ystävinä.
Nuo ajatukset on hyvä käydä läpi kumppaniehdokkaan kanssa heti suhteen alussa, koska muutoin hän saattaa rakentaa elämäänsä siinä uskossa, että löysi sinusta kumppanin loppuelämäkseen ja ero tulee murskaamaan hänen elämänsä lopullisesti. Jos kerrot nämä ajatuksesi jo ennen syvempää suhdetta, voi hänkin asennoitua suhteeseenne toisella tavalla.
Sen olet jokaiselle kumppanillesi velkaa.
Itse olen ainakin tehnyt miehelle alusta asti selväksi, ettei tämä ole mikään vuosiaadan rakkaustarina.
Ap
Miten ap reagoisit, jos mies ihastuisi tai jopa rakastuisi palavasti toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miten ap reagoisit, jos mies ihastuisi tai jopa rakastuisi palavasti toiseen?
Se olisi tietysti isku egolle, mutta muuten ei varmaan haittaisi, tekisi tämän jopa helpommaksi, koska silloin mies päättäisi erota. Eikä se olisi minun syytäni/minun vastuullani.
Ap
Ja joku sano että ei voi olla hyvää seksiä ilman vetovoimaa, nii nykyään pitkälti ällöttää ajatus seksistä miehen kanssa, alkuun oli siedettävämpää, noinkohan sitte vähän oli vetovoimaa alussa?
Ap
Miten te, jotka olette järkisuhteessa onnistutte välttämään ihastuksiin kajoamisen? Vai onko tilanne se, että ette edes tapaa muita ihmisiä koskaan, jolloin ei ole edes vaaraa ihastua?
Vierailija kirjoitti:
Ihanne olisi se, että saisi kakun ja söisi sen myös. Eli olisi tämä turvallinen suhde mutta myös vapaus tavata muita miehiä.
Ap
Mikset siis ehdota miehellesi tätä? Avoimia suhteita on nykyään yhä enemmän. Sukulaisille ja tuttaville ei tarvitse kertoa. Jos miehesi suostuu, unelmasi toteutuu ja voit jäädä suhteeseen mutta samalla etsiä kaipaamaasi jännitystä muualta. Jos taas se ei hänelle käy, niin hän saattaa aktivoitua ottamaan sinusta eron, jolloin olette molemmat vapaita löytämään jotain itsellenne sopivampaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten te, jotka olette järkisuhteessa onnistutte välttämään ihastuksiin kajoamisen? Vai onko tilanne se, että ette edes tapaa muita ihmisiä koskaan, jolloin ei ole edes vaaraa ihastua?
Tiukkaa tekee.
Ap
Joo ei kannata laittaa hyvää miestä kiertoon, vaikka ei ihan 100% natsaisikaan. Kukaan ei ole täydellinen. Minullakin on järkisyillä valittu puoliso, kyllästyin nuorena näihin panomies valehtelijoihin, joiden kanssa mitään perhe-elämää ei olis voinut kuvitellakaan. Olen tyytyväinen valintaan, nyt 18 vuotta yhdessä ja kaksi lasta. Tämä mies on parasta mitä mulle on tapahtunut, olen onnellinen. Ja ei mullakaan hirveän suuria tunteita alussa mutta elämä seesteistä ja arki rullaa ja seksiäkin on vielä pari kertaa viikossa, ei ehkä aina niin intohimoista mutta kuitenkin. Hellyyttä saan myös. Mitä sitä nainen nyt enempää vois toivoa ja odottaa??
Oletko Ap kysynyt mieheltä, että mitä ihmettä hän teidän suhteesta saa? Millainen mies roikkuu naisessa, joka on suoraan sanonut, että haluaisi erota? Aikamoinen tossukka mies tai sitten todella tunnekylmä lapsuus, jos haluaa seurustella naisen kanssa, jolta ei edes saa vastarakkautta. Tai sitten tämä on provo.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Ap kysynyt mieheltä, että mitä ihmettä hän teidän suhteesta saa? Millainen mies roikkuu naisessa, joka on suoraan sanonut, että haluaisi erota? Aikamoinen tossukka mies tai sitten todella tunnekylmä lapsuus, jos haluaa seurustella naisen kanssa, jolta ei edes saa vastarakkautta. Tai sitten tämä on provo.
Kuulemma tukea ja turvaa, apua elämässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma tukea ja turvaa, apua elämässä.
Ap
Kun sanoin, jos tuo on kaikki mitä saat, miksi ei voi olla avoin suhde tms, niin sanoi, että saa suhteesta enemmän kuin osa sanoin kuvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, älykäs, hyvää sek.siä, päihteetön, rauhallinen, luotettava, rehellinen, kaikin puolin erinomainen kumppani.
Vetovoima, jännitys, intohimo, rakkaus. Tuntuu että ollaan enemmän kämppiksiä jotka joskus harvoin paneskelee ku sattuu sellanen ihmeellisyys, että molemmat haluaa samaan aikaan.
ApOliko sitä vetovoimaa alussa sitten lainkaan? Se nimittäin useimmiten häviää joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Yleensä siinä kahden vuoden yhdessäolon kohdalla.
Meillä säilyi vetovoima reippaasti yli 10 vuotta, sen jälkeen hiipui koska mies lihosi. Rakas hän on silti ja yhteiselämää jatkettu vaikkei vetovoimaa ja intohimoa enää olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin suhteeni järkisyistä.
Ei tarvitse tuntea yksinäisyyttä, saa kokea rakkautta, nainen on mukava ja meillä on hauskaa yhdessä, harrastamme yhdessä, jaamme elämisen kuluja, seksiä on usein ja se on hyvää. Kaikkea muuta on paitsi sitä "wow"-tunnetta. Ulkonäöstä joutui tinkimään, että löytyi henkisesti sopiva, mutta sen kestän. Kaipaan toki sitä aitoa ihastusta ja eläimellistä himoa, mutta kun on kokenut vuosia yksinäisyyttä ja jäänyt paitsi kaikesta em. hyvästä, tämä riittää minulle ja tekee minut onnelliseksi. Hänellä sitä wow-tunnetta minua kohtaan on ja se tekee myös minut onnelliseksi.
Kuvauksesi sopii arviolta n. 90 %:iin parisuhteessa olevista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoku tässä ei nyt täsmää 🤔 Hyvää seksiä mutta intohimo puuttuu? Jotka joskus harvoin paneskelee?
Väitätkö, ettei ole mahdollista harrastaa seksiä ilman tunteita tai sen suurempaa vetovoimaa? Kyllä itse ainakin olen ennenkin tehnyt niin. Ja kun mun tekee mieli seksiä, pyydän sitä mieheltäni. Kuten joku tuolla kommentoikin, se on vähän niinkuin masturbointia miehellä.
Ap
Muistan tuon tunteen. Höläytin jossain vaiheessa miehellekin, että haluan seksiä mutta en häntä. Hän otti siitä kovasti itseensä, vaikka seksielämä jatkuikin aktiivisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMuistan tuon tunteen. Höläytin jossain vaiheessa miehellekin, että haluan seksiä mutta en häntä. Hän otti siitä kovasti itseensä, vaikka seksielämä jatkuikin aktiivisena.
Ja sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset on onnettomia suhteessaan. Puhutaan toiselle mitä sylki suuhun tuo. Ei osoiteta arvostamista tai kunnioittamista -näitä on kyllä ilman rakkauden tunnettakin. Aika paskasti noin yleisesti ihmiset tuntuvat toisiaan kohtelevan parisuhteissa.
Tuo kuulostaa tosi surulliselta, ja melkeinpä meidän tilanteelta. En tiedä voinko tyytyä tähän.
Ap