Miten torjua miespuolinen ystävä hienovaraisesti? (olen varattu)
Olen siis vakiintuneessa parisuhteessa ollut jo vuosikausia, enkä pahemmin vietä aikaa muiden miesten kanssa, mutta liityin viime vuonna tällaiseen harrastelijajuoksukerhoon, koska aloitin juoksuharrastuksen ja oli kiva vaihtaa ajatuksia treenaamisesta ryhmän kesken ja whatsappissa.
Mieheni ei itse välitä juoksemisesta lajina, niin en hänen kanssaan sitä harrasta liiemmin. Tuossa ryhmässä sitten juttelin satunnaisesti erään miehen kanssa treeneistämme, ja omalta osaltani tasan ainoastaan juoksemisesta ja mainitsin oman mieheni monta kertaa, että kaikki ovat tietoisia suhdestatuksestani.
Nyt kuitenkin muutaman kuukauden aikana mieheltä on tullut lähinnä viikonloppuisin ja aina öisin (eli humalassa kun hän viihteellä) kummallisen vihjailevia avautumisia hänen tunteistaan. Olen tähän asti kokonaan jättänyt vastaamatta näihin viesteihin, mutta nyt viime yönä hän lähetti (uskokaa tai älkää, kyseessä aikuinen 35v mies) jonkun rakkausbiisin keskellä yötä, ja lähetteenä jotain siitä miten biisi kertoo meistä kahdesta...
No aamulla tänään hän jatkoi pahoittelemalla ja sanomalla, että hän lopettaa kännitekstailun. Aiemmin olen vain ignorannut nuo höpinät, enkä ole pariin viikkoon mitään viestejä edes hänelle laittanut, mutta nyt olen sitä mieltä, että laitan välit katki.
Muutoin ghostaisin vain, mutta juoksuryhmässämme on paljon muita kivoja ihmisiä, enkä haluaisi koko ryhmääkään lopettaa, mutta ehkä se on pakko.
Olemme kaikki 30v tienoilla, joten olisiko jotain järkevää tapaa kommunikoida tälle miehelle, että parempi meidän lopettaa kaikki keskinäinen viestittely, hienovaraisesti?
Kommentit (121)
Miksi ihmeessä tässä olisi mitään tarvetta olla hienovarainen? Ihan suoraan voit sanoa, että kuule, olet ilmeisesti saanut näistä viestittelyistä vääriä käsityksiä ja nyt on parempi että lopetetaan ne kokonaan ja moikataan vaan siellä ryhmätapaamisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yksinkertaisesti pyytänyt häntä lopettamaan tuollaisen viestittelyn?
Ei se ole, kun se ei uskalla.
tsiisus näitä naisia.
Se on vaivaannuttavaa tuollainen, jos kaveriporukasta kyse ja sitten pitäisi jotenkin rikkoa siinä se porukka. Ap varmaan toivonut, että mies itse tajuaisi lopettaa kun ei saa vastakaikua, mutta kaikki eivät tajua.
Terv kokemusta samanlaisesta
Miten hän "rikkoo porukan" jos sanoo urpolle että älä enää viestittele, en ole kiinnostunut?
Ap taitaa salaa nauttia huomiosta, eikä siksi sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tsiisus näitä naisia.
Se on vaivaannuttavaa tuollainen, jos kaveriporukasta kyse ja sitten pitäisi jotenkin rikkoa siinä se porukka. Ap varmaan toivonut, että mies itse tajuaisi lopettaa kun ei saa vastakaikua, mutta kaikki eivät tajua.
Miten hän "rikkoo porukan" jos sanoo urpolle että älä enää viestittele, en ole kiinnostunut?
Hohhoijaa taas
kuin nolo äijä. anna miehes käydä vähän keskustelemassa sen kanssa
Niin mitä sä ap vastaat kun hän pahoittelee känniviestejään? Jos olet hiljaa, niin hän kuvittelee, että on ok, sillä jos jatkat juoksuryhmässä niin siellähän joudut "esittämään" että olette väleissä? Kaikki tuollainen kääntyy riipan päässä oikeutukseksi jatkaa. Et voi siis olla vain hiljaa, vaan sinun täytyy sanoa suoraan, että se viestittely loppuu nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tsiisus näitä naisia.
Totta kai jotain yleensä menee ns. rikki kun tulee tuollaisia konflikteja, vaikka se ei sen stopin laittaneen vika olekaan. Eihän se oli ikinä mukavaa olla sellaisessa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sä ap vastaat kun hän pahoittelee känniviestejään? Jos olet hiljaa, niin hän kuvittelee, että on ok, sillä jos jatkat juoksuryhmässä niin siellähän joudut "esittämään" että olette väleissä? Kaikki tuollainen kääntyy riipan päässä oikeutukseksi jatkaa. Et voi siis olla vain hiljaa, vaan sinun täytyy sanoa suoraan, että se viestittely loppuu nyt.
Jos toinen ei vastaa niihin känniviesteihin eikä soriviesteihin, niin en kyllä ymmärrä miten siitä voi lukea, että homma on ok.
Ei tarvitse olla hienovarainen, vaan suorapuheinen. Sen voi tehdä ihan ystävällisesti. Sano, että et halua näitä viestejä ja avautumisia, olet parisuhteessa ja siinä se. Itse en heti estäisi, vaan sanoisin ensin, että viestien täytyy loppua ja jos niin ei käy, on pakko laittaa esto.
Kertoisin myös kumppanille.
Tuli vähän antikliimaksi tuosta rakkausbiisistä. Ajattelin, kun pohjustit sitä, mitä mies lähetti, että olisi ollut se kuuluisa dickpic.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tässä olisi mitään tarvetta olla hienovarainen? Ihan suoraan voit sanoa, että kuule, olet ilmeisesti saanut näistä viestittelyistä vääriä käsityksiä ja nyt on parempi että lopetetaan ne kokonaan ja moikataan vaan siellä ryhmätapaamisissa.
Ja kun on kerta viinaan menevä mies, niin voit vielä vaikka kysyä että onnistuuko päissään viestittelemättä olo vai pitäisikö teidän blokata toisenne varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tsiisus näitä naisia.
Hohhoijaa taas
Eli sulla ei ole vastausta?
Niinpä niin etkä tietenkään ole ite flirttaillut miehelle ja tykännyt huomiosta..?
Vierailija kirjoitti:
Et ap ole kertaakaan inahtanut hänelle, että lopettaa sen prkleen viestittelyn? Aloita nyt avuton vaikka siitä.
tsiisus sun kanssa.
Taitaa jättää jotakin nyt kertomatta, javitussa kutkuttelee kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tsiisus näitä naisia.
No ilmeisesti ei nauti, kun täällä kerran valittaa. Kannattaa mieluummin sanoa tyypille suoraan, kuin toivoa että tajuaa vihjailuja. Senhän voi kyllä sanoa ihan ystävällisestikin. Estäminen ilman että on sanonut ettei halua tuollaisia viestejä kuulostaa tökeröltä.
Vaikka tämä on selkeä aapeen humblebrag, eikä varmaan edes ole totta, niin onhan tollanen tietenkin ikävä tilanne. Muistan miten nuorena naisena oli äärimmäisen vaikea sanoa kellekään, etten ole kiinnostunut. Oma taktiikkani oli yksinkertaisesti vaieta ja juosta karkuun, kirjaimellisesti. Korot kopisten.
Aroille tytöille pitäisi olla hemmetti vieköön lukiokursseja aiheesta näin torjut miehen, varmasti mutta kohteliaasti, ikuisiksi ajoiksi, prkl.
Sano suoraan, että teidän välinne ovat nyt menossa lopullisesti pilalle, jos hän ei osaa olla viestittelemättä. Jos viestejä vielä tulee, laita numero estoon.
Estin miehen nyt puhelimessa. En keksinyt mitään järkevää kommentoitavaa hänen pahoitteluviestiinsä, kun on aiemminkin sanonut kertaalleen, ettei enää laita niitä känniviestejä, mutta silti laittaa.
Juoksuryhmä nyt on tauolla hamaan tulevaisuuteen onneksi koronan takia, niin ei tarvitse lähiaikoina törmätä kyseiseen kaveriin.
ap
Kuten ap huomasit, niin tälläkin palstalla on sellaisia miehiä niin kuin tuo viestittelijä, että he tulkitsevat vastaamattomuuteen, että viestit ovat toivottuja.
Sinuna lähettäisin hyvin tiukan viestin, että älä lähetä minulle minkäänlaisia viestejä enää, ei missään tapauksessa mitään hienovaraisuutta. Alkoholiongelmainen ja impulssikontrollia omaamaton henkilö ei ehkä silti pysty olemaan lähettämättä niitä, joten varmaan joudut blokkaamaan.
Jos alkaa oikein riesaksi, niin ota yhteyttä juoksuharrastuksen ohjaajaan, koska tyyppi saattaa lähetellä vastaavia viestejä muillekin.