Miten torjua miespuolinen ystävä hienovaraisesti? (olen varattu)
Olen siis vakiintuneessa parisuhteessa ollut jo vuosikausia, enkä pahemmin vietä aikaa muiden miesten kanssa, mutta liityin viime vuonna tällaiseen harrastelijajuoksukerhoon, koska aloitin juoksuharrastuksen ja oli kiva vaihtaa ajatuksia treenaamisesta ryhmän kesken ja whatsappissa.
Mieheni ei itse välitä juoksemisesta lajina, niin en hänen kanssaan sitä harrasta liiemmin. Tuossa ryhmässä sitten juttelin satunnaisesti erään miehen kanssa treeneistämme, ja omalta osaltani tasan ainoastaan juoksemisesta ja mainitsin oman mieheni monta kertaa, että kaikki ovat tietoisia suhdestatuksestani.
Nyt kuitenkin muutaman kuukauden aikana mieheltä on tullut lähinnä viikonloppuisin ja aina öisin (eli humalassa kun hän viihteellä) kummallisen vihjailevia avautumisia hänen tunteistaan. Olen tähän asti kokonaan jättänyt vastaamatta näihin viesteihin, mutta nyt viime yönä hän lähetti (uskokaa tai älkää, kyseessä aikuinen 35v mies) jonkun rakkausbiisin keskellä yötä, ja lähetteenä jotain siitä miten biisi kertoo meistä kahdesta...
No aamulla tänään hän jatkoi pahoittelemalla ja sanomalla, että hän lopettaa kännitekstailun. Aiemmin olen vain ignorannut nuo höpinät, enkä ole pariin viikkoon mitään viestejä edes hänelle laittanut, mutta nyt olen sitä mieltä, että laitan välit katki.
Muutoin ghostaisin vain, mutta juoksuryhmässämme on paljon muita kivoja ihmisiä, enkä haluaisi koko ryhmääkään lopettaa, mutta ehkä se on pakko.
Olemme kaikki 30v tienoilla, joten olisiko jotain järkevää tapaa kommunikoida tälle miehelle, että parempi meidän lopettaa kaikki keskinäinen viestittely, hienovaraisesti?
Siis en nyt ymmärrä ongelmaa. Ap kirjoitti, että mies lupasi eilen aamulla lopettaa känniviestittelyn. Tuohon nyt ei ole niin vaikea vastata epäkorrektisti. "Juu, suosittelen todellakin..." tai jotain sen suuntaista. Ei olisi edes paha, eikä jättäisi mitään epäselväksi. Voihan sen miehen bännätäkin varmuuden vakuudeksi, itsekin ymmärtää syyn, jos pahoitteli kerran känniörvellyksiään. Jos se mies haluaa olla asiallisissa väleissä, osaa ottaa asian kyllä puheeksi IRL ja kysyä miten voisi viestitellä.