Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs jos ihmiset huomaavatkin, että elämä onkin ihan kivaa ilman ulkomaanreissuja, shoppailua ja kaikenlaisia kissanristiäisiä?

Vierailija
04.04.2020 |

Eivätkä palaakaan tähän elämäntyyliin enää koronan jälkeen? Viettävä jatkossa aikaa perheen kanssa ja tekevät retkiä lähialueille?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas huolettaa että kahvila- ja kaupunkikulttuuri häviää. Tästä seuraa tärkeiden, myös terveydenhuoltoa ylläpitävien veroeurojen hupenemista. Ihmiset kököttävät vaan sisällä, elämästä tulee pientä ja ajattelu muuttuu yksioikoiseksi. 

Vierailija
42/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle matkustelu on tapa elää -ja perhe tulee tietysti mukaan kun on tehnyt jo 20 vuotta.

En ikinä luovu matkustelusta, ehei!

Joudut kaivamaan sitten kuvettasi, sillä lentoliput tulevat olemaan kalliita vielä pitkään. Ainoat lentoyhtiöt, jotka tästä selviävät hengissä, ovat valtionyhtiöitä.

Kallista se oli ennenkin, mutta vuodesta 1982 alkaen olen vähintään kerran vuodessa matkustanut ulkomaille 1-2 poikkeusvuotta lukuun ottamatta. Viime vuosina 4-6 matkaa/vuosi. Eli vaikka hinnat nousisivat niin pystyn matkustamaan, korkeintaan se muuttaa sitä, että lennän harvemmin mutta vietän kohteessa aikaa pitempään ja teen sieltä käsin retkiä ympäristökaupunkeihin ja -maihin.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki viettävät hiljaiseloa, talous ei lähde nousuun. Vaikka kuluttamattomuus maapallolle parempi onkin. Jos talous ei lähde nousuun, loppuu työpaikat ja Kelan ja työttömyyskassojen rahatkin. Itse jaksan kyllä retkeillä lähimetsässä.

Tässäpä tiivistettynä nykyisen markkinajärjestelmän mielipuolisuus.

Ei, vaan hienous. Rahan kuuluu kiertää ja siksi meillä on kaikki se maallinen hyvä mitä olemassa on.

Meillä on jo aivan liikaa. Ei ihmisen tarvitsisi kuluttaa läheskään niin paljon mitä nyt. Mutta ahneus on nykyisin jo pesiytynyt rakenteisiin. Vaatimaton ihminen ei löydä nykyisestä talousjärjestelmästä paikkaansa. Ja kuten todettua kaikki tämä ylikulutus syö maapallon luonnonvarat todella pian ja aiheuttaa luonnonkatastrofin.

Ei kuule kiinnosta vinkumisesi. Koita joskus opiskella miten talous toimii...

Siihen on monia malleja. Nykyinen on se kestämättömin.

Vaan se on myös se mikä on nostanut miljardit ihmiset kurjuudesta ja tehnyt meistä rikkaampia kuin koskaan ihmiskunnan historiassa.

Toki voit vinkumisen sijaan kertoa miten homma tulisi hoitaa. Toki kerron jo valmiiksi ettei idealismi toimi: ihmiset haluavat kunnon elintason.

Kuka täällä mitään vinkuu? Olet töykeä. Älä "keskustele" jos et osaa keskustella.

Vierailija
44/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle matkustelu on tapa elää -ja perhe tulee tietysti mukaan kun on tehnyt jo 20 vuotta.

Joudut kaivamaan sitten kuvettasi, sillä lentoliput tulevat olemaan kalliita vielä pitkään. Ainoat lentoyhtiöt, jotka tästä selviävät hengissä, ovat valtionyhtiöitä.

Voi kuule, ihmiset haluavat lentää ihan entiseen malliin. Konkurssin jälkeen on monta lentokonetta vapaana -uudet teipit kylkiin ja taas mennään.

Kapitalismi hoitaa homman.

Vierailija
45/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itse kaipaan eniten sitä, että voisin käydä syömässä hyvässä ravintolassa. Edellisen kerran olen ollut ravintolassa syömässä tammi-helmikuun vaihteessa ja tuntuu, että siitä on jo ikuisuus. Nyt ravintolat ovat kiinni ainakin toukokuun loppuun. Heti kun tulee mahdollisuus taas mennä sinne syömään, todellakin menen.

Onko ap sulla käynyt mielessä, että jos tämä epidemia joskus laantuu, niin ihmisteen kannattaa ruveta kuluttamaan hyvinkin reippaasti, että matkailu-, ravintola- ja muidenkin palvelualojen työntekijöille saadaan taas töitä ja talouden rattaat pyörimään. Ihmisiä on jo nyt vailla työtä aivan järjettömät määrät. Jos joku kuvittelee, että korona-epidemia merkitsee paluuta "vanhoihin hyviin aikoihin" ja omavarais/vaihdantatalouteen, niin pieleen meni.

Vierailija
46/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä matkustella mutta tarviiko joka ikinen loma viettää ulkomailla? Älytöntä. Jos kaikki ajattelis samalla tavoin, niin mitä siitä seuraisi? Oma napa tärkein sinulle, yök!

Vierailija
47/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no itse kaipaan eniten sitä, että voisin käydä syömässä hyvässä ravintolassa. Edellisen kerran olen ollut ravintolassa syömässä tammi-helmikuun vaihteessa ja tuntuu, että siitä on jo ikuisuus. Nyt ravintolat ovat kiinni ainakin toukokuun loppuun. Heti kun tulee mahdollisuus taas mennä sinne syömään, todellakin menen.

Onko ap sulla käynyt mielessä, että jos tämä epidemia joskus laantuu, niin ihmisteen kannattaa ruveta kuluttamaan hyvinkin reippaasti, että matkailu-, ravintola- ja muidenkin palvelualojen työntekijöille saadaan taas töitä ja talouden rattaat pyörimään. Ihmisiä on jo nyt vailla työtä aivan järjettömät määrät. Jos joku kuvittelee, että korona-epidemia merkitsee paluuta "vanhoihin hyviin aikoihin" ja omavarais/vaihdantatalouteen, niin pieleen meni.

Kyllä, palvelualat luovat turvallisuutta. Ja kun otetaan huomioon, että se tapahtuu ns käsityönä, voidaan heittää hyvästit täysille robotisaatiofantasioille.

Vierailija
48/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, palvelualat luovat turvallisuutta. Ja kun otetaan huomioon, että se tapahtuu ns käsityönä, voidaan heittää hyvästit täysille robotisaatiofantasioille.

Piti kirjoittaa tulevaisuutta, mutta tuohan se turvaakin.

Vierailija
49/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä matkustella mutta tarviiko joka ikinen loma viettää ulkomailla? Älytöntä. Jos kaikki ajattelis samalla tavoin, niin mitä siitä seuraisi? Oma napa tärkein sinulle, yök!

No, jos kaikki ajattelisivat kuin minä niin sotia ei olisi, tarve poliisille olisi äärimmäisen vähäinen ja talous kukoistaisi.

Vierailija
50/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut tämän jo aikoja sitten. Maapallo sitä paitsi ei kestä jatkuvaa talouskasvua joka maasta, miksi tätä kieltäydytään koko ajan uskomasta? Tämä kriisi tekee luonnolle hyvää. Oikeasti ihminen pärjää todella vähällä. Suurin osa kodeissa olevista tavaroista on tarpeetonta elämiseen.

Vierailija
51/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule käymää mulle :D viihdyn kotona mutta vain hetken. Matkustan heti, kun se omasta mielestä tuntuu viisaalta. Kesällä ulkomaanmatka kumminkin taitaa jäädä mutta Suomesta tai naapurimaista löytyy kiintoisaa tutkittavaa.

Jos vietän pe kotona, on la päästävä jonnekin , hulluus iskee. Sanomattakin selvää että tämä tilanne nyt on perseestä!

Vierailija
52/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Voin kertoa, ettei siellä lähimetsässäkään jaksa vuodesta toiseen retkeillä.

Kyllä shoppailen ja lähden taas tapahtumiin heti kun voi.

Mitä saat jatkuvasta shoppailusta?

On kivaa katsella kauniita tavaroita ja vaatteita yms. suunnitella sisustusta, hankkia kukkia. En minä koko ajan kaikkea osta. Käyn kaupoissa katselemassa mitä olisi tarjolla ja etsin vinkkejä ja inspiraatiota.

Kun puhutaan shoppailusta, niin ei se ainakaan mulle tarkoita pelkkää hallitsematonta ostamista vaan enimmäkseen sitä, että kiertelen katselemassa.

Ja tosiaankin, se on hauskaa ja virkistävää.

Eikä tämä tarkoita sitä, ettenkö tekisi muutakin.

Vierailija
53/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut tämän jo aikoja sitten. Maapallo sitä paitsi ei kestä jatkuvaa talouskasvua joka maasta, miksi tätä kieltäydytään koko ajan uskomasta? Tämä kriisi tekee luonnolle hyvää. Oikeasti ihminen pärjää todella vähällä. Suurin osa kodeissa olevista tavaroista on tarpeetonta elämiseen.

Muuta johonkin maakuoppaan sitten ja luovu kaikista mukavuuksista. Ai et vai? Üllatüs!!!!!!!!

Vierailija
54/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta johonkin maakuoppaan sitten ja luovu kaikista mukavuuksista. Ai et vai? Üllatüs!!!!!!!!

Kyllä mä voisin. Olen selvinnyt ihan mainiosti viikon telttamajoituksessa, tulitikut suurin mukavuus ja eväitäkin mukana kohtalaisen vähän, syötiin kalaa ja marjoja mitä paikalta sai,kun ei ollut kylmäsäilytystarvikkeita, säilykkeitä ja näkkäriä yms mukana. Eikä tarvitse olla noin mustavalkoinen. Jos sanon, että pärjää todella vähällä, niin en tarkoita että kaikesta pitäisi luopua. Mutta kukaan ei tarvitse 30 paria kenkiä, viittä merkkilaukkua ja kiinalaisia koriste-esineitä.

Vierailija
55/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki viettävät hiljaiseloa, talous ei lähde nousuun. Vaikka kuluttamattomuus maapallolle parempi onkin. Jos talous ei lähde nousuun, loppuu työpaikat ja Kelan ja työttömyyskassojen rahatkin. Itse jaksan kyllä retkeillä lähimetsässä.

Tässäpä tiivistettynä nykyisen markkinajärjestelmän mielipuolisuus.

Ei, vaan hienous. Rahan kuuluu kiertää ja siksi meillä on kaikki se maallinen hyvä mitä olemassa on.

Meillä on jo aivan liikaa. Ei ihmisen tarvitsisi kuluttaa läheskään niin paljon mitä nyt. Mutta ahneus on nykyisin jo pesiytynyt rakenteisiin. Vaatimaton ihminen ei löydä nykyisestä talousjärjestelmästä paikkaansa. Ja kuten todettua kaikki tämä ylikulutus syö maapallon luonnonvarat todella pian ja aiheuttaa luonnonkatastrofin.

Ei kuule kiinnosta vinkumisesi. Koita joskus opiskella miten talous toimii...

Siihen on monia malleja. Nykyinen on se kestämättömin.

Vaan se on myös se mikä on nostanut miljardit ihmiset kurjuudesta ja tehnyt meistä rikkaampia kuin koskaan ihmiskunnan historiassa.

Toki voit vinkumisen sijaan kertoa miten homma tulisi hoitaa. Toki kerron jo valmiiksi ettei idealismi toimi: ihmiset haluavat kunnon elintason.

Enpä oikeastaan usko että siihen mitään ratkaisua onkaan. Todennäköisesti järjestelmä romahtaa vasta siinä vaiheessa kun maapallon kantokyky oikeasti loppuu. Jos tuuri käy jotkut lievemmät vastoinkäymiset kuten tällaiset pandemiat voivat ohjata ihmiset oikeaan suuntaan ennen tätä. Omat odotukset tämän suhteen eivät kyllä ole kovin korkealla.

Vierailija
56/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat reissut aion ainakin itse tehdä Suomen kansallispuistoihin.

Vierailija
57/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ihan hullua kun nyt autetaan yrityksiä ettei tulisi konkurssia. Että toiminta jatkuisi koronan jälkeen.

Khviloita, baareja, ravintoloita, kampaamoita jne.t kaikin keinoin autetaan. Mutta mitä ihmettä tapahtuu jos kaikki ihmiset koronan jälkeen kököttävät kotona ja metsissä eikä kukaan kuluta mitään?

Ehdi, ei se niin käy, mennään tämän koronan jälkeen kauppoihin ja käytetään palveluita.

Tämähän silloin ihan hukkaan heitettyä rahaa ja yritykset kaatuu kuitenkin jos kaikki lakkaavat palveluja käyttämästä.

Eihän yhteiskunta niin pyöri ja miksi edes käydä töissä kun vain istutaan kotona ja ei rahaa mene muuhun kuin asumiseen ja ruokaan.