Nyt tulee toivottu muutos kun hallitus velvoittaa yrittäjät perunapellolle kuokkimaan.
Lakimuutos on jo julkaistu
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Eikö perunat nosteta nykyään koneellisesti?
Nostetaan, ja istutetaan myös.
No ehkä työttömät maatalousyrittäjät pistetään auttamaan, jos ne osaa ajaa n iitä perunakoneita.
Harvinaisen tyhmä ja yksisilmäinen aloitus taas.
Olet ilmeisesti itse työtön ja naapurisi on yrittäjä. Yrittäjä saa työstään ja ottamastaan riskistä tuloja ja sinä elät tuilla tekemättä mitään.
Kyllähän se toki ottaa sinua päähän kun toisella on ja toisella ei, et vaan itse jaksa tehdä mitään oman rahasi eteen.
Huom! Kaikki voivat suomessa vapaasti yrittää!
Perunapellot ovat vanhanaikaisia ja tehottomia.
https://yle.fi/uutiset/3-9904236
"Oulun lähellä sijaitsevan keskuksen tehtävä on huolehtia omalta osaltaan siitä, että Suomessa riittää puhdasta perunaa niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina.
Ilmaperunatekniikka on tuonut työhön tehoa.
– Yksi juuristo tuottaa jopa sata mukulaa, kun perinteisellä turpeessa kasvatuksella juuristosta tulee nelisen mukulaa, Paula Ilola kertoo."
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä? Miksi se on sinusta hyvä asia?
Itse työskentelen yrityksessä, kuten useimmat meistä. En todellakaan toivo että yritys/yritykset menevät konkurssiin aiheuttaen massatyöttömyyttä.
Oletko niin kateellinen vai muuten vain vajaa?
Miten tähän voi tulla alapeukkuja? Minua ainakin pelottaa että mun hyvä työpaikka menee alta. Ette tekään sit täältä vaatetta osta jos yritystä ei enää olis.
Miksi yrittäjien pitäisi saada vastikkeetonta tukea?
Täällä koko ajan huudellaan työttömiä menemään marjanpoimijoiksi, niin miksei yrittäjät voi mennä maataloustöihin, jos saavat tukea yritystoimintaan koronan takia.
Edelleenkään ketään EI VELVOITETA...
Aplla on joko huono lukemisen ymmärtäminen tai harhoja...
Vierailija kirjoitti:
Perunapellot ovat vanhanaikaisia ja tehottomia.
https://yle.fi/uutiset/3-9904236
"Oulun lähellä sijaitsevan keskuksen tehtävä on huolehtia omalta osaltaan siitä, että Suomessa riittää puhdasta perunaa niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina.Ilmaperunatekniikka on tuonut työhön tehoa.
– Yksi juuristo tuottaa jopa sata mukulaa, kun perinteisellä turpeessa kasvatuksella juuristosta tulee nelisen mukulaa, Paula Ilola kertoo."
Vaan miksi ei ilmaperunat yleisty? Koska hinta per tuotettu mukula on paaaaaaaaljon halvempi perinteisessä avomaakasvatuksessa kuin missään ilmapottukasvihuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ketään EI VELVOITETA...
Aplla on joko huono lukemisen ymmärtäminen tai harhoja...
Hä, kuinkas monta ketjua täällä on samasta aiheesta yhdistelmällä työtön ja marjanpoiminta. Tuo alku on kopioitu suoraan eräästä niistä, joten mitä tällä on lukutaidon kanssa tekemistä? Vi tuttaako yrittäjää, kun huomio kohdistetaan yrittäjien tukivaatimuksiin? Otetaanko yrittäjillekin aktiivimalli käyttöön?
Mitäs mä sitten teen, jos mun työnantaja lähtee perunapellolle? Ilmoittaudun työttömäksi vai perustan yrityksen, mennäkseni perunapellolle kuokkimaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mä sitten teen, jos mun työnantaja lähtee perunapellolle? Ilmoittaudun työttömäksi vai perustan yrityksen, mennäkseni perunapellolle kuokkimaan?
Idiootti! Osa yrittäjistä on sulkenut puljunsa ja pistänyt kaikki työntekijät pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti! Osa yrittäjistä on sulkenut puljunsa ja pistänyt kaikki työntekijät pihalle.
Ravintolat pakotettuina. Mutta uskoisin että yrittäjät jos jotkut itsensä työllistävät. Ovat yleensä sitä tekevää porukkaa.
Tuet ymmärtääkseni takaavat että yritystä ei ole pakko lopettaa. Tämä tarkoittaa sitä, että jos yritys pysyy tämän erityistilanteen ajan pystyssä. Jatkuu toiminta tämän jälkeen ja kappas myös työntekijöille on taas töitä.
Miten te luulette että sillä yrittäjällä olisi rahaa, vuokriin, veroihin ja palkkoihin niin että yritys ei toimi eikä tuloja tule?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosikko....
Mistä kumpuaa viha yrittäjiä kohtaan? Itse en keksi syyksi kuin kateuden ja sitäkään en ymmärrä. Jokainen saa ihan vapaasti yrittää, harvempi vain uskaltaa tai jaksaa.
Yritykset työllistävät heti kun siihen kykenevät eikä se todellakaan ole helppoa ( edelleen sinulla on valta kokeilla). Yksi väärä rekrytointi (laiska tai epärehellinen työntekijä voi pahimmillaan kaata yrityksen ja yrittäjän henkilökohtaisen talouden).
Yrittäjät ovat tämän maan voima!
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen tyhmä ja yksisilmäinen aloitus taas.
Olet ilmeisesti itse työtön ja naapurisi on yrittäjä. Yrittäjä saa työstään ja ottamastaan riskistä tuloja ja sinä elät tuilla tekemättä mitään.
Kyllähän se toki ottaa sinua päähän kun toisella on ja toisella ei, et vaan itse jaksa tehdä mitään oman rahasi eteen.Huom! Kaikki voivat suomessa vapaasti yrittää!
Niin ja jokainen on oman onnensa seppä ja sossutuet on syvältä. Paitsi silloin, kun yrittäjä itse on käsiojossa niitä vaatimassa.
Minusta on ihan ok, jos yrityksiä autetaan kriisin keskellä ja varsinkin niitä yrityksiä, joilla on työntekijöitä, mutta se pitää tehdä niin, ettei ne tuet valu rikkaiden ja osakkeen omistajien taskuun, kuten on tupannut kaikissa lamoissa käymään.
Työttömyystuki yksinyrittäjälle ok ja veroissa ja maksuissa helpotuksia ja maksuaikaa. Sen sijaan vuokranmaksuun ei suoraa rahaa, sillä myös vuokranantajien on kannettava vastuunsa ja tultava vuokrissa vastaan. Nyt on kaikkien yhteisesti otettava vastuuta, kaikkea ei saa kaataa veronmaksajien niskaan ja mitään välistä vetoa ei saa tapahtua.
M38
En ymmärrä? Miksi se on sinusta hyvä asia?
Itse työskentelen yrityksessä, kuten useimmat meistä. En todellakaan toivo että yritys/yritykset menevät konkurssiin aiheuttaen massatyöttömyyttä.
Oletko niin kateellinen vai muuten vain vajaa?