Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Telia lähettää tekstiviestejä yöllä

Nukun öisin
04.04.2020 |

Minulla on ikäväkseni Telian prepaid-puhelinliittymä. Siihen tulee silloin tällöin Telialta tekstiviestejä, mainoksia tai muistutuksia että liittymään pitäisi ladata lisää rahaa. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun ne kaikki tulevat yöllä, yleensä joskus kello kolmen ja viiden välillä. P*rkele, että kyrsii herätä kesken unien Telian tekstiviestin takia, kun Telia voisi aivan hyvin lähettää viestinsä ihmisten aikaankin.

Olen nyt joutunut laittamaan puhelimesta tekstiviestiäänet pois päältä, vaikka päiväsaikaan olisi hyödyllistä että puhelin ilmoittaisi saapuneesta viestistä. Voisin tietysti luopua Telian liittymästä kokonaan, mutta siinä on vielä puheaikaa jäljellä ja sitten tulisi s**tanallinen rumba ilmoittaa uusi puhelinnumero sataan eri paikkaan.

Olisin jättänyt Telialle palautetta Telian nettisivuilla, mutta sepä ei olekaan mahdollista. Pitäisi olla Facebookissa tai Twitterissä tai ties missä hemmetin instagramissa. Täällä Telia näyttää vastailevan, joten valitanpa täällä. *kirosana*

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisen käyttäjän voi mykistää.

Luen manuaali. Turhaa itket palstalla

Vierailija
2/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänetkö on hirveen vaikee laittaa päivällä takaisin päälle?

Mulla on asetuksista laitettu, että yöllä puhelin ei inahdakaan ja kello 09.00 alkaa äänet taas kuulumaan kello 21.00 saakka. Helppoa kun sen osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet aivan oikeassa.

Entäs jos viestit tulee aina uudesta numerosta? Milläs sen etukäteen mykistät?

Turhaan pädet palstalla, kun et mistään mitään tunnu tajuavan.

ohis

Vierailija
4/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu minun puhelimessani.

Vierailija
5/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asetuksista laitettu, että yöllä puhelin ei inahdakaan ja kello 09.00 alkaa äänet taas kuulumaan kello 21.00 saakka. Helppoa kun sen osaa.

Minun puhelimessani ei ole tuollaisia asetuksia.

Vierailija
6/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan puhelimeni aina yöksi äänettömälle. Ei tarvitse häiriintyä.

Vierailija
7/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kännykän voi laittaa äänettömälle.

Vierailija
8/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on älä häiritse tila -yöllä päällä joka yö. Löytyy aika monesta puhelimesta, ajastettuna. Mulle tulee vaikka mitä turhaa yöllä. Hälytykset tulee silti normaalisti. Se on kätevä.

Vierailija
9/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet aivan oikeassa.

Entäs jos viestit tulee aina uudesta numerosta? Milläs sen etukäteen mykistät?

Turhaan pädet palstalla, kun et mistään mitään tunnu tajuavan.

ohis

Mykistä koko puhelin yöksi.

Vierailija
10/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telia kyylää puhelintasi ja ilmiantaa poliisille.

Näin tekee.

Vierailija
11/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissasi meinaat, että pitäisi joka ilta laittaa puhelin äänettömälle ja joka aamu äänet takaisin päälle, vain sen takia että ei halua herätä yöllä Telian tekstiviestiin? Siinä tapauksessa olisi kyllä vielä paljon helpompaa luopua Telian liittymästä kokonaan.

Vierailija
12/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje koko vekotin yöksi ni ei tarvii heräillä.

Varsinkin jos noin vaikeeta laittaa äänettömälle.

Mutta provo tämä taitaa olla, ei kukaan ole noin ääliö...

Vierailija
13/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissasi meinaat, että pitäisi joka ilta laittaa puhelin äänettömälle ja joka aamu äänet takaisin päälle, vain sen takia että ei halua herätä yöllä Telian tekstiviestiin? Siinä tapauksessa olisi kyllä vielä paljon helpompaa luopua Telian liittymästä kokonaan.

Samalla vaivallahan se menee kun herätyskelloa rukkaa.

Vierailija
14/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on terve pitää äänet päältä, esim. vanhempien takia? Saattavat tarvita apua myös yöllä. Typerää toimintaa telialta. Minä laitan sinne viestiä heti kunehdin, vaikka minulle ei noita tule, koska normiliittymä.

Vierailija
15/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulje koko vekotin yöksi ni ei tarvii heräillä.

Varsinkin jos noin vaikeeta laittaa äänettömälle.

Mutta provo tämä taitaa olla, ei kukaan ole noin ääliö...

Sinä tulit ääliömäisyyttäsi todistelemaan ja kyllä, me uskomme tollo mikä tollo.

16/30 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun öisin kirjoitti:

Minulla on ikäväkseni Telian prepaid-puhelinliittymä. Siihen tulee silloin tällöin Telialta tekstiviestejä, mainoksia tai muistutuksia että liittymään pitäisi ladata lisää rahaa. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun ne kaikki tulevat yöllä, yleensä joskus kello kolmen ja viiden välillä. P*rkele, että kyrsii herätä kesken unien Telian tekstiviestin takia, kun Telia voisi aivan hyvin lähettää viestinsä ihmisten aikaankin.

Olen nyt joutunut laittamaan puhelimesta tekstiviestiäänet pois päältä, vaikka päiväsaikaan olisi hyödyllistä että puhelin ilmoittaisi saapuneesta viestistä. Voisin tietysti luopua Telian liittymästä kokonaan, mutta siinä on vielä puheaikaa jäljellä ja sitten tulisi s**tanallinen rumba ilmoittaa uusi puhelinnumero sataan eri paikkaan.

Olisin jättänyt Telialle palautetta Telian nettisivuilla, mutta sepä ei olekaan mahdollista. Pitäisi olla Facebookissa tai Twitterissä tai ties missä hemmetin instagramissa. Täällä Telia näyttää vastailevan, joten valitanpa täällä. *kirosana*

Onpa harmillinen tilanne. Itse asiassa omalla isälläni oli samanmoinen ongelma, viestit tulivat aamuyöstä muutamia kertoja, mutta ei joka kerta. Itse epäilin tuolloin vanhaa puhelinta, että puhelin jostain syystä katkoisi verkkoa ja viestit saapuisivat sitten kun puhelin taas yhdistyy verkkoon. Mene ja tiedä koska liittymä päivitettiin sitten Dot-liittymäksi.  Laitan tästä nyt viestiä eteenpäin Prepaidin tuotevastaavalle, jotta tarkistavat miten viestejä lähtee ja korjaavat tarvittaessa. 

Jos haluat ilmoittaa meille vielä numerosi, onnistuu se telia.fi -sivujen kautta. Sivun alaosassa on "asiakaspalvelun yhteystiedot" ja sieltä kohta "lähetä meille viesti". Yhteydenottolomakkeen kautta viestin lähetys onnistuu vaikka ei olisikaan kirjautunut. Eli sitäkin kauttakin meihin saa tarvittaessa yhteyden.  

//Merja

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

17/30 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Hieman lisätietoja tähän. Prepaidin osalta olemme kiinnittäneet huomiota lähetysaikoihin ja esimerkiksi liittymän sulkeutumisesta lähtevät ennakkovaroitus-SMS:t on ajoitettu niin, että niitä ei menisi yöaikaan. Tässä tapauksessa kyse on kuitenkin ollut ennakkovaroituksesta liittymän saldon ollessa alle 5 ja 2 euroa. Jos asiakas käyttääkin liittymäänsä yöllä ja varoitusviestiä ei tule, voi saldo päästä loppumaan yllätyksenä ja liittymä lakkaa toimimasta. Jos taas liittymän käyttäjä on nukkumassa, voi saldon täyttää jokin päällä oleva datan käyttö. Viestikäytäntöä voi toki muuttaa, mutta se on melko hankalaa toteuttaa ilman, että se ei olisi asiakkaiden haitaksi. Näiltä yöllisiltä viesteiltä säästyy, kun lataa liittymäänsä niin, että saldo ei alita tuota viittä euroa. Markkinointiviestejä emme lähetä yöaikaan lainkaan.

// Ilari

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
18/30 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöksi puhelin lentotilaan, ei häiritse eikä säteile.

Vierailija
19/30 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on terve pitää äänet päältä, esim. vanhempien takia? Saattavat tarvita apua myös yöllä. Typerää toimintaa telialta. Minä laitan sinne viestiä heti kunehdin, vaikka minulle ei noita tule, koska normiliittymä.

Applessa on ainakin älä häiritse-asetus joka sallii puhelut valituilta vaikka muuten on äänetön.

Vierailija
20/30 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Applessa on ainakin älä häiritse-asetus joka sallii puhelut valituilta vaikka muuten on äänetön.

Androidissakin on, ainakin mun puhelimessa.