Telia lähettää tekstiviestejä yöllä
Minulla on ikäväkseni Telian prepaid-puhelinliittymä. Siihen tulee silloin tällöin Telialta tekstiviestejä, mainoksia tai muistutuksia että liittymään pitäisi ladata lisää rahaa. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun ne kaikki tulevat yöllä, yleensä joskus kello kolmen ja viiden välillä. P*rkele, että kyrsii herätä kesken unien Telian tekstiviestin takia, kun Telia voisi aivan hyvin lähettää viestinsä ihmisten aikaankin.
Olen nyt joutunut laittamaan puhelimesta tekstiviestiäänet pois päältä, vaikka päiväsaikaan olisi hyödyllistä että puhelin ilmoittaisi saapuneesta viestistä. Voisin tietysti luopua Telian liittymästä kokonaan, mutta siinä on vielä puheaikaa jäljellä ja sitten tulisi s**tanallinen rumba ilmoittaa uusi puhelinnumero sataan eri paikkaan.
Olisin jättänyt Telialle palautetta Telian nettisivuilla, mutta sepä ei olekaan mahdollista. Pitäisi olla Facebookissa tai Twitterissä tai ties missä hemmetin instagramissa. Täällä Telia näyttää vastailevan, joten valitanpa täällä. *kirosana*
Kommentit (30)
Tykkääkö muiden kissat Garam Masalasta?
Nukun öisin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänetkö on hirveen vaikee laittaa päivällä takaisin päälle?
Mulla on asetuksista laitettu, että yöllä puhelin ei inahdakaan ja kello 09.00 alkaa äänet taas kuulumaan kello 21.00 saakka. Helppoa kun sen osaa.
Minun puhelimessani ei ole tuollaisia asetuksia.
Mikä puhelin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on älä häiritse tila -yöllä päällä joka yö. Löytyy aika monesta puhelimesta, ajastettuna. Mulle tulee vaikka mitä turhaa yöllä. Hälytykset tulee silti normaalisti. Se on kätevä.
Jep tää on kätevä. Sitten kun merkkaa lähipiirin tähdellä ja sallii näiden hälyt ajasta riippumatta niin on aina saavutettavissa.
Mulla kesti googlata 12 sek että löysin lähetä viesti -toiminnon telian sivulta :)
Nukun öisin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun öisin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänetkö on hirveen vaikee laittaa päivällä takaisin päälle?
Mulla on asetuksista laitettu, että yöllä puhelin ei inahdakaan ja kello 09.00 alkaa äänet taas kuulumaan kello 21.00 saakka. Helppoa kun sen osaa.
Minun puhelimessani ei ole tuollaisia asetuksia.
Jokaisen kännykän voi laittaa äänettömälle.
Ihan tosissasi meinaat, että pitäisi joka ilta laittaa puhelin äänettömälle ja joka aamu äänet takaisin päälle, vain sen takia että ei halua herätä yöllä Telian tekstiviestiin? Siinä tapauksessa olisi kyllä vielä paljon helpompaa luopua Telian liittymästä kokonaan.
Hetkinen? Itselläni on Samsungin luuri (mutta olettaisin asian olevan yhtä helppoa muissakin Androideissa) ja siinä puhelimen saa äänettömälle yhdellä pyykäysyllä ja jopa kaksi kertaa pitää näypäyttää ruutua. Siinä menee noin kaksi sekuntia aikaa.
Mutta toisille kaikki on vain niin hankalaa elämässä.
Ne on helpompi lähettää keskellä yötä, kun päivällä menee hyödyllisempääkin liikennettä.
Mulla kanssa öisin tulisi läpi vain perheen viestittelyt.
Laitan muutenkin aina yöllä puhelimen äänettömälle. Ei ole sellasita asiaa mitä varten pitäisi herätä kesken unien.
Tämänkin aloituksen otsikko pitäisi olla: "en osaa käyttää puhelintani. Harmittaa kovasti".
Massaviestit ja muut suuret tiedonsiirrot lähetetään automaattisesti usein öisin, silloin ehkäistään päiväaikaista tietoliikenteen jumiutumista, kun verkkojen käyttö jakaantauu tasaisemmin.
No voi voi VOI. Työnnä vaikka anukseesi se luuri sitten, niin äänet ei häiritse. Ja värinä voi jopa tuntua hyvältä.