Naiset olivat ennen paljon kauniimpia
Katselin vanhoja mustavalkoisia valokuvia. Voi kuinka naiset olivat kauniita ennen. Siis kun ei ollut tatuointeja, salikroppia, lävityksiä, värjättyjä hiuksia, sivusiilejä tms. Naiset olivat ns. luonnollisia ja tyylikkäitä.
Anteeksi. Odotan alapeukkujen sumaa
Kommentit (95)
Ap ei muista niitä rumia ja mitättömiä naisia menneisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä kauniita tai rumia täällä on oltu ties kuinka kauan. En tiedä mitä kuvia katsoit mutta aina esimerkiksi lehtiin on valittu niitä kauniita. Pulleampia nyt ollaan varmasti kun ennen, ja muoti tietysti muuttunut. Nykyään on myös enemmän aikaa ja mahdollisuuksia laittaa itseään miten haluaa.
No ei todellakaan ole oltu. Ulkonäköön vaikuttaa kaikkein eniten terveys. Kasvuiässä kärsityt vakavat tartuntataudit ja riittämätön tai heikkolaatuinen ravinto yms vaikuttavat ulkonäköön, tekevät esimerkiksi kasvoista vähemmän symmetriset. Huonosti kasvaneet luut tekevät kehosta vähemmän sopusuhtaisen. Myös ehjät terveet omat hampaat ovat valtavan iso tekijä ihmisen ulkonäössä.
Niin oli miehetkin ennen kauniimpia.
Mä olen myös pettynyt nykyajan miehiin. Miehet eivät ole enää miehiä vaan lampaita.
Tämä kuvaa täydellisesti käsitystä miehiä ennen ja nyt.
https://www.reddit.com/r/KotakuInAction/comments/5kqlkw/humor_european_…
Itse olen naisellinen, ja minua viehättävät miehekkäät miehet. Ikävä kyllä heitä on nykypäivänä todella vähän ja uskottavuutta haetaan tatuointikaupasta sen sijaan että sitä osoitettaisiin teoilla.
Mistä nykypäivän kotihiiri voi löytää , rohkean ja miehekkään miehen?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös pettynyt nykyajan miehiin. Miehet eivät ole enää miehiä vaan lampaita.
Tämä kuvaa täydellisesti käsitystä miehiä ennen ja nyt.
https://www.reddit.com/r/KotakuInAction/comments/5kqlkw/humor_european_…
Itse olen naisellinen, ja minua viehättävät miehekkäät miehet. Ikävä kyllä heitä on nykypäivänä todella vähän ja uskottavuutta haetaan tatuointikaupasta sen sijaan että sitä osoitettaisiin teoilla.
Mistä nykypäivän kotihiiri voi löytää , rohkean ja miehekkään miehen?
Neljästä eri naapurivaltiosta. Siitä vaan valitsemaan haluaako tasa-arvoa kannattavan miehekkään miehen, vaiko sitten perinteisemmän version. Siinä mielessä sijaitsemme otollisessa kohdassa ettei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan :)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aloittaja valmis tuomaan leivän pöytään? En tiedä oletko katsellut paremman väen kuvia, vaiko maalta otettuja. Meidän suvun vanhoissa kuvissa näkyy ainoastaan riskejä ja maskuliinisia naisia eikä niinkään noita klassisen kauniita Marilyneita.
Paska suku teillä. Aika heikkolahjaista sakkia, jos kerran ovat työhevoisen näköisiä ja naamaisia kaikki.
Ei nykynaiset haluakaan miellyttää miehiä, naiset ovat nykyisin itsenäisiä ja päättävät itse miltä näyttävät. Lisäksi suuri (suurin) osa on suuntautumassa seksinkin suhteen toisiin naisiin, eikä lapset kiinnosta nykynaisia. Mihin tässä yhtälössä kuvittelet meitä kiinnostavat mitä miehet meistä ajattelevat?
Minulla on luonnollinen tukka (kampaajien ja muiden paksuksi kehuma), ei lävistyksiä, ei tatuointeja, ei salikroppaa, meikkiä bb/cc-voide, poskipuna ja ruskea ripsari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aloittaja valmis tuomaan leivän pöytään? En tiedä oletko katsellut paremman väen kuvia, vaiko maalta otettuja. Meidän suvun vanhoissa kuvissa näkyy ainoastaan riskejä ja maskuliinisia naisia eikä niinkään noita klassisen kauniita Marilyneita.
Paska suku teillä. Aika heikkolahjaista sakkia, jos kerran ovat työhevoisen näköisiä ja naamaisia kaikki.
Minkä tuolle mahtaa? Suomessa aika monessa muussakin suvussa ollaan jouduttu tekemään fyysisesti raskasta työtä.Nekin jotka on näyttäneet kuvissa hyviltä jopa köyhinä on sitten omaneet mm. hammaspuutoksia, nivelvaivoja yms. ihan kuten ne rumatkin. Siitä syystähän kuvissa ei juurikaan hymyillä niin että hampaat näkyy ja asento voi joillakin olla jäykän oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on luonnollinen tukka (kampaajien ja muiden paksuksi kehuma), ei lävistyksiä, ei tatuointeja, ei salikroppaa, meikkiä bb/cc-voide, poskipuna ja ruskea ripsari.
Meikkinä
Vierailija kirjoitti:
Ei nykynaiset haluakaan miellyttää miehiä, naiset ovat nykyisin itsenäisiä ja päättävät itse miltä näyttävät. Lisäksi suuri (suurin) osa on suuntautumassa seksinkin suhteen toisiin naisiin, eikä lapset kiinnosta nykynaisia. Mihin tässä yhtälössä kuvittelet meitä kiinnostavat mitä miehet meistä ajattelevat?
Niin, tarkoitat suomalaisia naisia. Onneksi muualla on vielä kauniita ja itsestään huolehtivia perhekeskeisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua verrata kaikkia muita naisia Marilyn Monroeen... Ei ne muut sen ajan naiset niin ihmeellisiä olleet. Burleskimeikki tekee ihmeitä myös nykyajan naisille. Ap ei maininnut Marilynia nimeltä, mutta kuka muu nainen herättäisi tuollaisia ajatuksia? Ei ainakaan Greta Garbo.
Siihen aikaan oli todellakin komeita miehiä. Olen nähnyt vanhoissa kuvissa muutamia tosi-hottiksia, jotka eivät ole edes olleet kuuluisia. Silloin oli vielä olemassa itsetietoisia ja itsevarmoja, läsnäolevia fiksuja miehiä, jotka olivat lisäksi miehekkäitä ja hyvännäköisiä.
No Marilynhan on niitä ensimmäisiä duunattuja, ei luonnollisia naisia. Marilynin merkitys seksisymbolina ja aikansa ikonisena naishahmona oli pitkällisen "tuotekehittelyn" tulosta. Oli kauneusleikkausta, hiusten värjäystä, tekoripsiä ja meikkejä ihan kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Harvapa noista on nykynaisen veroinen ulkonäöllisesti. Varmaan oli meikit huonommat tuohon aikaan, mutta nykymiehen silmään noissa kasvoissa on suurimmassa osassa liikaa maskuliinisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitat suomalaisia naisia. Onneksi muualla on vielä kauniita ja itsestään huolehtivia perhekeskeisiä naisia.
Voi pyhä jysäys! Aina noista muiden maiden naisista jaksetaankin jauhaa. Ne ei kuule ota suomalaista ukkoa ilman rahatukkoa. Perinteisissä maissa riittää kyllä näyttäviä miehekkäitä miehiä ihan omastakin takaa jotka kelpaa niine hyvineen.
No varmasti heillekin elintason nousu kelpaa. Ja tämähän on win-win skenaario. Suomalaiset naiset saavat pariutua keskenään eikä tarvitse "miehiä miellyttää" ja suomalaiset miehet saavat kauniit perhekeskeiset vaimot. Ei mitään syytä hermostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvapa noista on nykynaisen veroinen ulkonäöllisesti. Varmaan oli meikit huonommat tuohon aikaan, mutta nykymiehen silmään noissa kasvoissa on suurimmassa osassa liikaa maskuliinisuutta.
Toinen syy tuossa oli sen ajan sukurutsaus. Pyörän tulo markkinoille toi helpostusta kun köyhät poikamiehet pääsivät siirtymään ilman hevosta/junaa/autoa toiseen pitäjään. Vanhaan aikaa oli vähän pakko ottaa siitä pitäjästä kenet sattui saamaan joka valitettavasti oli useimmiten sukulainen :(
Samaa mieltä. Nykynaiset on kumisia ja miehekkäitä. Joko tiukka ja kuivaksi pumpattu kroppa miehekkäillä lihaksilla ja kaulajänteillä tai toinen ääripää tatuoinnit, kumihuulet, hämähäkkiripset. Monilla kummatkin. Ei luonnollista naiskauneutta, naisen muotoja.
Valokuvissakin näkee eniten näyttelijöitä tai ainakin ylemmän keskiluokan naisia. Tavalliset naiset eivät olleet sen näköisiä, eiväthän nykynaisetkaan ole kaikki kopioita bikinifitnesstypsyköistä.
Rahvaalla joka nykyään pukeutuu markettivaatteisiin, oli päällä usein kulunutta, rikkinäistä ja muodotonta vaatetta koska uudet vaatteet olivat hyvin kalliita. Useimmat valmistivat melkein kaikki vaatteet itse.
Naisilla tavallisimmat kengät olivat pitkään korkeavartiset mustat nyörikengät ja ne olivat yleensä ainoat kengät. Vaatekaappi oli niukka. Yksilöllisyyttä paheksuttiin, joten katukuva yksitoikkoinen. Naisihanne oli vaatimaton ja työteliäs, siihen ei koreilu sopinut. Samalla mustalla leningillä mentiin ripille, naimisiin, kirkkoon ja käytiin hautajaisissa. Sukkahousut yleistyivät hitaasti nylonin keksimisen myötä, tavallisilla naisilla ei olisi mitenkään ollut rahaa käytettäväksi ohuisiin, helposti rikki meneviin silkkisukkiin. Sukkahousujen sijaan käytettiin sukkia jotka pysyivät yllä sukkanauhavyöllä -silloin kun käytettiin. 1900-luvun alkupuolella alushousutkin olivat harvinainen vaate.
Suomessa oli ankara luterilainen kulttuuri missä tavallisten naisten kevyttäkin meikkaamista paheksuttiin pitkään. Samoin koruja ja värikkyyttä. Sileä vihkisormus ja rannekello olivat useimpien ainoat korut. Vaatteet tehtiin suurimmaksi osaksi kotona. Kampaajalla käyminen oli pitkälle 60-luvulle yläluokkaista, hiukset laitettiin kotona miten osattiin ja tohdittiin. Korkokenkiä pidettiin myös arveluttavina tanssikenkinä. Karvoja ei poistettu mistään. Deodoranttiakaan ei ollut joten hiki haisi kun liian usein peseytymistäkin pidettiin helposti turhamaisuutena.
Lihavia oli kieltämättä vähemmän kuin nykyään. Ihmiset kuolivat keskimäärin paljon nuorempina, ja lihavuuden sijasta yleisiä ongelmia olivat puutostaudit tai muuten vaan sairauksien runtelema ulkonäkö. Useimmat vanhenivat nopeasti, monet nelikymppiset näyttivät nykyisiltä kuusi- seitsemänkymppisiltä. Myös hampaiden näkyvä puuttuminen oli hyvin tavallista, ainoa saatavilla oleva hoito mihin tahansa hammasongelmaan oli hampaan veto jonka hyvällä onnella teki hammaslääkäri. Mistään implanteista ei ollut tietoakaan ja proteesitkin hyvin kalliita.
Ja tosiaan- valokuvat huonompia, mustavalkoisuus ja heikko resoluutio taikovat piiloon ihohuokoset yms. pikkuvirheet kuin paraskin filtteri.
Kannattaa välillä lukea oikeaa historiaakin eikä vain selailla valikoituja nostalgisia valokuvia.
Tässä miehet ennen ja nyt:
https://www.facebook.com/viihdelehtistara/photos/a.10151206707894619/10…
No onpa yllättävää. Aiemmin kaikki pukeutui sen saman tyylin mukaan ja kiva, jos se miellytti eniten silmääsi. Sama pätee miehiinkin, näyttivät ennen ehkä huolitellummilta ja jonkun mielestä siis komeammilta kuin nykyään. Nykyään on monenlaisia tyylejä ja mielestäni hyvä niin, osa miellyttää enemmän omaa silmääni kuin toiset mutta eipä sillä väliä.