Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko turn off treffikumppanissa, jos käy terapiassa?

Vierailija
04.04.2020 |

Olen juuri eronnut ja aloittanut psykoterapian. Mietin että jos ja kun jossain vaiheessa alan etsimään kumppania, niin miten tuommoinen terapiassa käyminen vaikuttaa?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko se sun otsassa?

Vierailija
2/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käy nykyään. Mun mielestä se on plussa. Kertoo enemmän siitä toisesta, jos hän reagoi voimakkaasti.

Tietty syyt voi vaikuttaa. Jos kärsii vakavista mielenterveysongelmista, niin se voi olla hiukan pelottavaa. 68

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuppaa menemään niin, että naisille on ehdoton turnf off jos mies käy, mutta miehille ei jos nainen käy

Vierailija
4/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko se sun otsassa?

Ei, mutta eiköhän tuokin pidä jossain vaiheessa mainita?

ap

Vierailija
5/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole, jollekin toiselle varmaan on.

Vierailija
6/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa käyminen tarkoittaa sitä, että haluaa kohdata ja käsitellä vaikeita asioita ja ymmärtää tarvittaessa hakea ulkopuolista apua, joten iso plussa.

Vierailija
7/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään terapiassa käynti on suht normaalia, ja se on itsensä hoitamista siinä missä hammaslääkärissä käyntikin on.

Vierailija
8/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko se sun otsassa?

Ei, mutta eiköhän tuokin pidä jossain vaiheessa mainita?

ap

Miksi erityisesti? Kuten joku mainitsi, ja mitä omalla kommentillakin yritin tuoda esille, on ihan normaalia ja tavallista käydä terapiassa. Miksi siitä pitäisi jotenkin erityinen numero tehdä? Voihan sen jossain sivulauseessa mainita, jos kyseinen aihepiiri tulee puheeksi, mutta minusta täysin tarpeetonta ottaa erikseen puheeksi. 

Vierailija
9/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan! Terapia vaatii sitoutumista ja halua käsitellä ongelmia, se kertoo jo paljon ihmisestä. Paljon pahempaa on hoitamaton mt-ongelma, jota sitten oireillaan ulospäin. Ja näitähän todella riittää.

Vierailija
10/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis juuri eronnut ja mietit jo uutta suhdetta? Miksi et voisi nyt ihan rauhassa elää, käydä siellä terapiassa ja olla vaan ilman, että alat samantien vinkumaan uutta parisuhdetta. Kuulostaa todella typerältä, että mietit tuollaisia asioita etukäteen. Huomaa todella, että et ole ollenkaan valmis yhtään mihinkään kunnolliseen, vaan vauhkoilet vain kuin päätön kana edestakaisin.

Kerro minulle minkälainen mies olisi onnellinen naisesta, joka vain vouhottaa ja panikoi osaamatta olla yhtään yksin ja tajuamatta rauhoittua? Ehkä joku tosi puutteessa ollut mies voisi hetken käyttää sitä pildeä, mutta kun huomaa ihmisen sen ympärillä olevan vain rikkinäinen kuori, niin hän tuntisi olonsa petetyksi. Korjaa siis ensin itsesi kuntoon ajan kanssa ja ala vasta sen jälkeen miettimään uutta parisuhdetta. Ota vastuu itsestäsi edes sen verran.

Vierailija
11/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se suoraan sanottuna on.

Se ei ole jos on käynyt terapiassa, se on auttanut ja nyt asiat ovat hyvin.

M

Vierailija
12/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätään nyt, että tavallistakin se on. Kuka nyt erikseen kertoisi käyvänsä vaikka hammaslääkärissä tai fysioterapiassa? -9

Vierailija
13/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole, mutta olenkin käynyt itse terapiassa ja pitäisi aloittaa uudestaan.

Voin kertoa omasta kokemuksesta, että miehille yleisesti ottaen kyllä on. Ei ole ylittämättömän suuri, jos ne ongelmat joista terapian tarve johtuu eivät muuten näy susta mitenkään ikinä, eli jos pystyt esittämään tarpeeksi hyvin muuta kuin olet tai jos käyt terapiassa huviksesi. Mutta muuten on.

Vierailija
14/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin päättelisin, että tuossa on melkoinen ongelmakimppu kun jo tapailuvaiheessa pitää tuo asia ottaa puheeksi. Luottamus pitää ensin rakentaa, mutta jos ihmisellä on pää niin täynnä omia ongelmia että ei malta sitä odottaa, niin huono merkki.

Vierailija
15/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuppaa menemään niin, että naisille on ehdoton turnf off jos mies käy, mutta miehille ei jos nainen käy

Itse olen terapiassa käynyt nainen, enkä paheksu käynnissä olevaa prosessia tai jo käytyä. Pikemminkin olen sillä kannalla että voi olla mahdotonta enää ikinä treffailla terapoimattomia tyyppejä.

Veikkaan että terapiaa karsastavat eivät ole itse käyneet terapiassa eli pelkäävät koska eivät tiedä mistä on kyse.

Vierailija
16/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Voi sua reppanaa. Elämä ei koskaan ole stabiili, ja asiat eivät koskaa ole hyvin.

Vierailija
17/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse ainakin päättelisin, että tuossa on melkoinen ongelmakimppu kun jo tapailuvaiheessa pitää tuo asia ottaa puheeksi. Luottamus pitää ensin rakentaa, mutta jos ihmisellä on pää niin täynnä omia ongelmia että ei malta sitä odottaa, niin huono merkki.

Kaikilla on ongelmansa.

Itse näkisin että on ihan rehellistä tutustumisvaiheessa kertoa lyhyesti mistä kyse. Kuitenkin omien ja muiden rajojen kunnioittaminen on myös tärkeää: kumppaniehdokas ei ole terapeutti, ja loputon omien vaikeuksien vatvominen ei kuulu miinkään suhteen vaiheeseen.

Vierailija
18/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Voi sua reppanaa. Elämä ei koskaan ole stabiili, ja asiat eivät koskaa ole hyvin.

Harmi jos sulla on näin. Normaalisti ihmisillä on kuitenkin asiat niin stabiilisti ja hyvin ettei niiden tarvitse käydä kasettia huoltamassa terapiassa.

M

Vierailija
19/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ensin käsittelet sen eron siellä psykoterapiassa ja sitten vasta deittaillaan.

Vierailija
20/66 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Harmi jos sulla on näin. Normaalisti ihmisillä on kuitenkin asiat niin stabiilisti ja hyvin ettei niiden tarvitse käydä kasettia huoltamassa terapiassa.

M

Valtaosalla ihmisistä on joku mielenterveyden häiriö jossain vaiheessa elämäänsä. Se on normaalia, ja siitä pääsee yli myöntämällä tilanteen ja hoitamalla.

Välttely ja tukahduttaminen pitkittävät vaikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä