Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kamala koronakuri

Vierailija
03.04.2020 |

Ollaan molemmat etänä ja tämä on ihan hirveää.

Mies pakottaa nousemaan aikaisin, syömään aamupalan, käymään lenkillä, tekemään lihasliikkeitä, kommentoi kuinka tekniikkani juoksussa on väärä, keittämäni kahvi on laihaa ja työergonomiani huono. Olen tehnyt etää 2 vuotta 3 päivää viikossa, nyt yhtäkkiä kaikki tekemäni asiat on väärin.

Ruokaa ei saa tilata, tai jos tilataan niin vain terveellisiä. Paasaus siitä mitä käy jos syödään tämä aika huonosti..

En oikeasti tiedä miten jaksan tätä! Tuntuu, että olen yhdessä pahimman mulkvistin kanssa.

Kohtalokavereita?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää sua pikku lapsena.

Vierailija
62/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla jaksa yöpyä kuin max 2 yötä. Ahdistuu jos ollaan yöpuvuissa, haluasi että aamupala syödään päivävaatteissa.

Lapsuuteni omisti työlleen niin en muistanut tuollaista sieltä. Nukuin aina myöhään, kun äiti ei ollut tarkka.

Kamalaa, ymmärsin juuri olevani isäni kopion kanssa!

Ap

Omalla kohdallani kesti aika kauan ennenkuin oivalsin, että mistä kiikasti kun en yltänyt isäni kanssa samaan aamupukeutumisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että mies pitää kuria, naiset ei itse siihen pysty vaan muuten makaisivat napostellen koko karanteenin ajan.

Vierailija
64/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuin kyllä ennen salin sulkemista säännöllisesti. Kävin salilla 3x viikossa ja lenkkeilin ja harrastin myös kiipeilyä.

Silti työpäiväni pidin rentona. Saatoin tehdä koko päivän töitä sängyssä. Joskus tilasin epäterveellisiä lounaita, kun teki mieli tai söin jäätelöä kahvin kanssa.

Toimistolta saatettiin hakea latet, eikä minua haitannut yhtään jos kahvilan myyjä laittoi cappucinoon kermaa.

Olen mielestäni aina ollut liikunnallinen, mutta myös syönyt herkkuja. Vaikka söisin herkkuja niin harvoin saan liikaa energiaa päivässä. Ymmärrän toki ettei ne ole terveellisiä, mutta 80% syömästäni ruuasta on. Miehen mielestä ruuan tulisi olla 98% terveellistä. Hän syö todella harvoin herkkuja ja tuo 2% koostuu lähinnä viinistä tai oluesta.

Nyt kun en saa noita veteliä hetkiäni, niin tuntuu ettei tällainen elämä ole minua varten.

Olen vähän taivaanrannan maalari, ja siksi varmasti monelle suorittajalle kuin teini.

En silti usko, että mies jaksaisi kaltaistaan suorittajaa, tekisi siitä varmasti kilpailun, kun on äärimmäisen kilpailuhenkinen. On hän myös hauska, vaikkei näiden tekstien perusteella siltä kuulosta.

Tuskin olen hänelle täydellinen match kun ei hänkään minulle, mutta ennen koronaa meidän arki toimi hyvin.

Unelmoin jo kavereiden kesäjuhlista ilman miestä. Unelmoin siitä, että voin juoda liikaa, valvoa myöhään ja tilata päivällä pitsan kaverin kotiin.

Tai siitä, että voin maata rannalla jutellen, ilman velvoitteita. Ihan hirveä ikävä niitä rentoja hetkiä, jolloin elämä on tässä ja nyt..

Ap

Vierailija
65/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla jaksa yöpyä kuin max 2 yötä. Ahdistuu jos ollaan yöpuvuissa, haluasi että aamupala syödään päivävaatteissa.

Lapsuuteni omisti työlleen niin en muistanut tuollaista sieltä. Nukuin aina myöhään, kun äiti ei ollut tarkka.

Kamalaa, ymmärsin juuri olevani isäni kopion kanssa!

Ap

Omalla kohdallani kesti aika kauan ennenkuin oivalsin, että mistä kiikasti kun en yltänyt isäni kanssa samaan aamupukeutumisessa.

???

Vierailija
66/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt kun sali kii,et liiku yhtään,ja lihot?

Miehes välittää sinusta ja haluaa pitää sinut terveenä.Lihominen  lisää riskiä vähän kaikkeen mahdolliseen, eikä tervettä läskiä ole olemassakaan.

Vierailija
67/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi urheilulliset miehet vetävät perässään veteliä naisia. Olen aina ihmetellyt tätä.

Tunnen monta urheilijaa harrastuksen kautta. Lähes kaikilla on vetelä nainen, jota kiinnostaa enemmän elokuvat kuin elämä. Sellaisia iik-naisia joille perse on treenissä tärkein ja se, että nassu näyttää hyvältä.

Vierailija
68/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaiset leväperäiset aapeet levittää koronaa. Kun minä en halua olla vain mieheni kanssa! Kun minun mieheni on niin raskas. Kun minä haluan nähdä kavereita! Minä!!

Vierailija
69/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa heti. Jos toinen repii sinua lenkille väkisin haluamaansa aikaan ja kontrolloi kaikessa, vaikka olet aikuinen ihminen (hallitset hommat itsekin), ei tuosta suhteesta tule mitään. Älä jää, vaan juokse pakoon äkkiä. Ja tämä on paras ohje ikinä!

Vierailija
70/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

#feministipuolue?

Vierailija
71/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille miehelle että kovan treenin jälkeen on pari päivää suurempi riski sairastua (esim koronaan). Eli koet että olet paremmin turvassa kun käyt kävelemässä tai juokset vain kevyen lenkin. Juuri pari päivää sitten luin lääkärin haastattelun jossa selitettiin että kovan urheilusuorituksen jälkeen vastustuskyky on huonompi pari päivää koska elimistöä kuormitettu kovin.

Toki hyvä kunto ja järkevä kuntoilu parantavat tilannetta vastustuskykyä ja tilannetta jos koronan saa.

Etsi netistä tietoa asiasta jos mies ei muuten usko.

Ei missään nimessä pidä ruveta oikeuttamaan omia päätöksiään kontrolloijalle. Sillä antaa vain tilaisuuden hänelle ruveta väittelemään asiasta, ja tällainen jyrä voittaa aina tilanteesta riippumatta kuten ap jo sanoikin.

Vierailija
72/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi urheilulliset miehet vetävät perässään veteliä naisia. Olen aina ihmetellyt tätä.

Tunnen monta urheilijaa harrastuksen kautta. Lähes kaikilla on vetelä nainen, jota kiinnostaa enemmän elokuvat kuin elämä. Sellaisia iik-naisia joille perse on treenissä tärkein ja se, että nassu näyttää hyvältä.

Moni nainen varmasti liikkuu, mutta eri asia miten ja milloin. Mies ei voi olla mikään diktaattori. Ja mies voi ottaa sitten itselleen sen urheilullisen naisen joka liikkuu täsmälleen samalla tavalla kuin mies. Ei enää valitusta ja kiukuttelua miehiltä. Jos on ottanut selfiepakkomielteisen naisen, niin mieshän sen itse valitsi? 

Vierailija
73/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että nyt saatana turpa kiinni ja tuon mäkätyksen ja aikuisen ihmisen asioihin puuttumisen on loputtava.

Jos ei lopu, niin keräät kamppeesi ja muutat sinne mökille, ihan sama mitä mies siihen sanoo. Sinun ei ole pakko kertoa vanhemmillesi että olet mökillä.

Tai pistät vuokra-asunnon hakuun ja kerrot miehelle että se johtuu siitä että hänen kanssaan on mahdotonta asua.

Olet aikuinen ihminen, älä taivu. Miten mies ”voittaa” sinut? Mitä jos vain sinnikkäästi pidät puolesi? Sanot joka kerta napakasti että ”älä puutu tähän!” ilman mitään selityksiä tai hyvittelyjä. Menet toiseen huoneeseen ja laitat oven kiinni. Jos mies tulee perässä niin ajat pois. Lopetat kaiken mukavan ja kiltin esittämisen, suljet korvasi kaikelta miehen valitukselta. Mitä tapahtuu? Huutaako mies kovempaa vai käykö käsiksi?

Itse hankkisin oman asunnon, mutta jos se ei olisi vaihtoehto, niin varoituksen jälkeen jokaisesta minun asioihin sekaantumisesta ja määräilystä mies saisi vain välinpitämättömämpää ja kylmempää kohtelua osakseen. En lähtisi väittelyyn mukaan, käyttäytyisin kuin häntä ei olisi olemassakaan. Erohan siitä tulisi, mutta eipä elämäsi vaikuta nyt millään tavalla mukavalta muutenkaa, yksin olisi taatusti hauskempaa.

Epidemian jälkeen voi tulla myös tilanteita missä mies alkaa kontrolloida sinua, onpahan nyt paljastanut luonteensa.

Vierailija
74/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt monta asiaa sekaisin.

Luulen että miehelläsi on tosiaan ahdistusta koronatilanteesta ja kokee sen hallitsemattomaksi. Siksi yrittää hallita entistä kovemmin sellaista mitä pystyy hallitsemaan, eli omaansa ja sun arkielämää. Joillain ihmisillä psyyke on sellainen, että elämän odottamattomat muutokset aiheuttavat esim. yltiöterveellistä syömistä. Mutta puolison elämän kontrolloiminen ei silti ole hyvää käytöstä, vaikka olisikin poikkeustilanne ja lieventäviä asianhaaroja.

Erityisesti työsi tekemiseen puolisollasi ei pitäisi olla mitään asiaa puuttua. Jos sinun työnantajallesi on OK että aloitat työt vasta klo 10, niin ei puolisosi voi siihen puuttua, vaikka kyse olisikin etätyöstä. Työntekijän ja työnantajan välisissä asioissa ei puolison kuulu olla osapuolena.

Miehelläsi on myös selvästi sekä oikeita että vääriä käsityksiä koronan tarttuvuudesta. Kaverien näkemisessä hän on oikeassa - ei-välttämättömiä sosiaalisia kontakteja tulee rajoittaa eikä kavereita tule nyt livenä tavata, paitsi mahdollisesti ulkona turvavälin huomioiden. Tämäkään ei kuitenkaan ole sellainen asia josta hänellä olisi oikeutta antaa sinulle komentoja, vaan näistä asioista pitäisi keskustella yhdessä aikuisten välisesti ja antaa toisen loppupeleissä tehdä omat ratkaisunsa. Ruokatilauksissa hän taas on väärässä, koska sellaisten kautta välittyneitä koronatartuntoja ei tunneta, vaikka pintatartunta sinänsä mahdollinen onkin.

Vierailija
75/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos saatte lapsen, joka on puoliksi miehen niin mieti mikä show siitä tulee. Tuollainen ukko haluaa takuulla myös määräillä sitä millainen äiti olet ja mitä on sopivaa tehdä lapsen kanssa. Mitä saat syödä raskaana ja imettäessä. Juokse!

Vierailija
76/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä olet niin lapanen että teet kuten herra sanoo, ei luoja. Senkus jatkan uniasi ja syöt silloin kun haluat, siinähän mies kiukuttelee yksikseen.

Vierailija
77/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanon ihan mistä tahansa takaisin, syntyy väittely jonka häviän aina.

Lopulta sitten yritän olla mahdollisimman kiva, ettei olisi niin kiukkuinen fiilis.

Tuntuu että tukehdun. Meillä on suvun mökki tässä lähellä, haluaisin mennä sinne, mutta tiedän että ikäloput vanhempani tulisivat käymään jos menisin. Mieskin tietää, enkä nyt hänen mielestään saa mennä edes mökille, tai olen vastuuton ja itsekäs. Ihmettelee miten voin ahdistua jo nyt, kun on hyvää ruokaa, sarjoja, kirjoja ja saa vielä lenkkeillä.. Syy on mies, yksin pärjäisin loistavasti..

Ap

Älä lähde väittelemään miehen kanssa. Vastaa vain olevasi aikuinen ihminen, joka saa päättää ihan itse milloin ja miten tekee mitäkin.

Vierailija
78/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö se räkäänsä?

Vierailija
79/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hyvää päivää! Oikeesti? MIKSI sinä teet niinkuin mies määrää? Mikä se on sanomaan mitä ja miten tehdään. En tosissaan katselis moista yhtään vaikka kiltti olen ja tykkään olla kaikille mukava.

Vierailija
80/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehelläsi on vaativa persoonallisuus (https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietoha…). Tämä ei ole tervettä hänelle itselleen tai hänen läheisilleen. Mies terapiaan, jos mahdollista, ja vähintään tietoiseksi ongelmastaa ja sen vaikutuksista sinunkin hyvinvointiisi. Tuo tautipelkoisuus ja siihen reagointi kuulostaa vähän myös pakko-oireiselta häiriöltä.