Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kamala koronakuri

Vierailija
03.04.2020 |

Ollaan molemmat etänä ja tämä on ihan hirveää.

Mies pakottaa nousemaan aikaisin, syömään aamupalan, käymään lenkillä, tekemään lihasliikkeitä, kommentoi kuinka tekniikkani juoksussa on väärä, keittämäni kahvi on laihaa ja työergonomiani huono. Olen tehnyt etää 2 vuotta 3 päivää viikossa, nyt yhtäkkiä kaikki tekemäni asiat on väärin.

Ruokaa ei saa tilata, tai jos tilataan niin vain terveellisiä. Paasaus siitä mitä käy jos syödään tämä aika huonosti..

En oikeasti tiedä miten jaksan tätä! Tuntuu, että olen yhdessä pahimman mulkvistin kanssa.

Kohtalokavereita?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mies?

36

Vierailija
22/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa kontrolloida koronaa ja kun ei voi niin tekee sen sinun kauttasi.

No tältä vähän tuntuu ja varmaan jaksaisin tätä, jos tietäisin, että loppuu vaikka pääsiäiseen, mutta en mitenkään jaksa esimerkiksi Juhannuksen saakka.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totea hänelle tilanne. Hän ei itse ole huomannut käytöstään ja mistä se johtuu. Puhukaa. Totea et kontrolloi koronan takia ja lopettaa ennen kuin väsyt ja lähdet.

Vierailija
24/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samanlainen mies. Ihan uusissa sfääreissä nyt korona-aikana. Tänään on ollut vähän rennommpi onneks.

Lohduttavaa kuulla, että edes jollain muullakin.

Mies toi myös tänään lempipunaviiniäni ja jopa kukkia (peruste niille oli toki pienyrittäjän tukeminen) mutta vaikea olla hetkessä unohtaa kaikki viikkojen kettuilut.

Ap

Vierailija
25/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, mun miehessä kans tulleet esiin nuo vanhat ikävät tavat, joiden toivoin jo laantuneen. Aika raskasta. Sinisilmäisenä hölmönä yhä uskon, että kyllä se siitä taas.

Vierailija
26/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pistä stoppia? Sanot, että nyt ylität rajat ja pahasti. Varmasti miehen tarkoitus on hyvä, mutta toteutus huono. Puhumallahan siitä selviää.

Vierailija
27/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa aiemmin tuli jo eli joko sanot miehellesi, että rauhoittua tai käy vielä niin, että lähdet. Se, että jo pelkästää karanteenissa ollessakin jo oma kestäminen niin vielä se, että toinen räksyttää vieressä niin ei hyvä.

Vierailija
28/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeitä asioita kaikki mistä mies huomauttaa, en pistäisi pahakseni jos minulla olisi samanlainen.

Vierailija
29/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mies on sinun aikataulujasi määräämään. Määrää itse omat aikataulusi milloin syöt, teet töitä, puet päälle, käyt suihkussa jne ja ilmoitat ne miehelle. Kun mies alkaa latelemaan omia aikataulujaan voit sanoa, että syön kello xx ja sillä sipuli, älä laita minulle nyt mitään - en syö. Pidät pintasi ja anna urputtaa.

Viikonlopuksi voitte sopia yhteisen aikataulun, paino sanalla sopia, ei mies voi niitäkään sanella.

Juokse omat lenkkisi omaan tahtiisi, miksi taas mennään miehen tahdilla. Sano ihan suoraan, että et halua yhteislenkkiä kun liian kovaa juokseminen ei tunnu hyvälle ja siksi parempi tehdä omat lenkit.

Kontrolli loppuu kun kieltäydyt olemasta kontrolloitava.

Vierailija
30/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille miehelle että kovan treenin jälkeen on pari päivää suurempi riski sairastua (esim koronaan). Eli koet että olet paremmin turvassa kun käyt kävelemässä tai juokset vain kevyen lenkin. Juuri pari päivää sitten luin lääkärin haastattelun jossa selitettiin että kovan urheilusuorituksen jälkeen vastustuskyky on huonompi pari päivää koska elimistöä kuormitettu kovin.

Toki hyvä kunto ja järkevä kuntoilu parantavat tilannetta vastustuskykyä ja tilannetta jos koronan saa.

Etsi netistä tietoa asiasta jos mies ei muuten usko.

Vierailija
31/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mies on sinun aikataulujasi määräämään. Määrää itse omat aikataulusi milloin syöt, teet töitä, puet päälle, käyt suihkussa jne ja ilmoitat ne miehelle. Kun mies alkaa latelemaan omia aikataulujaan voit sanoa, että syön kello xx ja sillä sipuli, älä laita minulle nyt mitään - en syö. Pidät pintasi ja anna urputtaa.

Viikonlopuksi voitte sopia yhteisen aikataulun, paino sanalla sopia, ei mies voi niitäkään sanella.

Juokse omat lenkkisi omaan tahtiisi, miksi taas mennään miehen tahdilla. Sano ihan suoraan, että et halua yhteislenkkiä kun liian kovaa juokseminen ei tunnu hyvälle ja siksi parempi tehdä omat lenkit.

Kontrolli loppuu kun kieltäydyt olemasta kontrolloitava.

Hyvin sanottu. Ei se mies ole sulle mikään iskä jota pitää totella. Yhtä hyvin sinä voisit komennella häntä.

Vierailija
32/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kestättekö te tuota vain seksin eli munan saannin takia? EI elämä sentään. Kaikkeen sitä seksinnälkäinen ihminen taipuukin. Jälleen kerran pistän kädet olkapäitä myöten ristiin, että olen aseksuaalinen ja että kotona olen oma valtiattareni ja saan olla ihan miten tahdon. 

Paitsi että kissa vihottelee, jos on siivotonta. Ja jos se ei saa aamumaitokahviansa. Mut muuten sekin paskat nakkaa. Ehkä vähän ihmettelee, että mitä tuokin koko päivän tuossa pyörii jaloissa.

Vierailija
33/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alä anna sille enää, niin alkaa löytymään ne valoisat puolet asioista.

Vierailija
34/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin mahdollista, että hän pelästynyt tilannetta tosissaan ja pelkää henkensä edestä. Kuten kaikkeen muuhunkin elämän ongelmaan, niin keskustelu ensimmäinen askel.

Vierailija
35/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen, tosin ollaan oltu nyt jo niin kauan yhdessä, ettei hän yritä enää saada mua mukaan kaikkiin juttuihinsa. Suhteen alussa yritin miellyttää enemmän.

Mieheni elää todella kurinalaista ja terveellistä elämää. Lenkkeilee intohimoisesti, käy salilla, pitää huolta unirytmistään ja esim. valvominen yli puolen yön olisi hänelle suuri stressin aihe. Myös ruokailun suhteen vetää omaa linjaansa, pätkäpaastoilee, ei juuri koskaan herkuttele millään jne. Ärsyttävintä on kuitenkin miehen pyrkimys tehdä vain "hyödyllisiä asioita", hän ei esimerkiksi tykkää rentoilla sohvalla ja katsoa hömppää. Jos jotain katsoo, niin aina pitää olla jokin historiallinen dokkari tai kriitikoiden ylistämä taidepläjäys.

Tuntuu hassulta valittaa näistä piirteistä, jotka nyt tavallaan ovat tosi hyviä juttuja, mutta ehdottomuus rassaa. Haluaisin, että hän oppisi relaaman vähän. 

Vierailija
36/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kauheaa, kun mies tekee aamupalan.  Monet suunnittelevat tuossa vaiheessa eroa ja ottavatkin sen sitten. Saavat sitten tosi "ihanan" miehen, kaikki sujuu mukavasti.  Sitten vuoden kuluttua huomaavatkin, että tuli vaihdettua ihannemies todelliseen mulkkuun ja paskiaiseen.  

Yritä nähdä miehesi hyvät puolet.

Vierailija
37/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan kirjan Why does he do that - inside the minds of angry and controlling men. Minusta tuo ei kuulosta enää mitenkään normaalilta vaan lähinnä henkiseltä väkivallalta. Mies luultavasti käyttää hyväkseen tätä tilannetta, jossa pystyy eristämään sinut kaikista muista ihmisistä ja kontrolloimaan kaikkia tekemisiäsi.

https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that-pdf

Vierailija
38/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vähän tahdottomalta kuulostan kun tekstejäni nyt luen.

Olen vain tullut siihen tulokseen, että monessa asiassa helpompi vain tehdä miehen mieliksi. Olen huono riitelemään, kun menee tunteisiin, niin sanon asiat ilkeästi ja sitten lopulta olen se joka pyytää anteeksi.

Tuo kahvi-asia on esimerkiksi minulle yhdentekevä, mutta miehelle ei. Tykkään keskivahvasta kahvista, mies vahvasta, minulle menee sekin. Joten voin hänen mielikseen yrittää keittää hänen mielestään parempaa.

Miehellä on myös tapana arvostella kaikkea, myös itseään. Kysyy esimerkiksi oliko joku smoothiekokeulu hyvä, ja odottaa rehellistä vastausta. Ei pahastu jos sanon, että liian makeaa tms. Hän ei tarkoita pahaa esimerkiksi sanoessaan, että voisin haastaa itseäni enemmän, en vain ole tottunut (vieläkään) tuollaiseen suoraan tapaan puhua, ja kun noita kommentteja tulee niin paljon, niin toki niistä harmistun. Mutta enhän voi toisen, varmasti jo lapsuudessa, opittua puhetapaa muuttaa.. 😩

Eilen sanoin, että tänään aion nukkua eikä minua saa herättää, että aion myös valvoa. Noh, miehen viikon herätysten takia nukahdin 23 jälkeen, ja heräsin jo kahdeksalta. Mies oli kiltisti lähtenyt lenkille herättämättä, ja liikuttavan iloinen kun olin hereillä hänen tullessaan.

On totta, etten ole hirveästi ajatellut hänen hyviä puoliaan. Pitäisi varmasti kehua enemmän yms.

Meillä auttaa riitatilanteissa etäisyys, ja nyt on kauheaa kun sitä ei oikeasti saa..

Ap

Vierailija
39/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun jotkut valittaa kaikesta. Vaihtaisin milloin tahansa omani tuollaiseen.

Vierailija
40/89 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha niin varmaan. Ja mammat uskovat aina kaiken.