Auttaako SEKSI oikeesti synnytyksen käynnistämisessä??
Tiedän, että spermassa on sitä prostaglandiinia, joka on yksi synnytyksen käynnistykseen vaikuttavista hormoneista. Monet sanovat silti, että sitä tarvittaisiin monta desiä, jotta vaikutus tuntuisi. Onko totta? Onko kellään seksi laukaissut synnytyssupistuksia??
Kommentit (11)
koita nyt vaan edelleen hillitä itsesi.
vajaa vuorokausi yhdynnän jälkeen. Viikkojakin kyllä oli jo, ekalla kerralla 39+5 ja toisella 38+1.
Siitä melko tasan 12 tuntia eteenpäin on synnytys ollut kunnolla käynnissä. Eli siemenneste/ärsytys kohdunsuulla auttaa kun se tapahtuu oikeaan aikaan.
MUTTA: Seksikään ei auta, mikäli kohdunsuu ei ole valmis aukeamaan!
muutenkin käynnistymässä. Mutta mitä se tarkoittaa? pehmeät paikat, hävinnyt kaula vai senttejä auki? Kannattaako enää alkaa pelehtiä, kun maha niin pahasti tiellä....
alkaa paikat jo olla kipeinä, kun jatkuvasti yritetään käynnistää...
mies on aivan varma että kyllä käynnistyy näin, niin et miten ois taas tänään ;) no ainakin mulla on irronnu osa limatulppaa, mitä ei aikaisemmissa raskauksissa ole tapahtunut!
kun maha tiellä..Mutta voisin vongata, jos siitä olis edes jotain apua...
Eli mulla on kohdunsuu 2cm auki, kanava kadonnut, vauva lähtökuopissaan. Nyt vaan tarttisi tulla niitä kovia supistuksia tai jotain!! Eli siis tälläisessä tilanteessa sillä spermalla voiskin olla jokin vaikutus...hmm...pitääkin alkaa houkutella tota ukkoa....
ap
Pitäis sperman tehdä tepposet teille, onnea matkaan!!
Kakkosen synnytys käynnistyi rv 36+, synnärillä olin 4cm auki ja supistukset loppuivat. Lähdin vielä viikoksi kotiin ja vaikka sen viikon aikana kävin joka ilta saunassa ja harrastimme seksiä, vauva syntyi tosiaan vasta viikon kuluttua ensimmäisestä käynnistä.
mulla kyllä kerran auttoi, aamuyöllä alkoi sit syntymään...