Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleennpainuneet tölväykset/möläytykset ystävien suusta

Vierailija
02.04.2020 |

Onko muilla jäänyt möläytykset elämään mielensopukoihin? Ei välttämättä ole loukkaukseksi tarkoitettu, mutta silti hieman kirpaissut. Itseäni on jäänyt mietityttämään ystäväni tokaisu siitä, ettei koskaan voisi työskennellä tai asua kanssani. Olemme olleet joskus samassa työpaikassa n. 1,5 vuotta, joten jäi hieman kaivelemaan, että miksi olin niin kamala työkaveri. Kyllä minä voisin ystäväni ottaa hätätapauksessa kanssani asumaan (olen toisen kaverin yhden kerran ottanutkin), tosin vain väliaikaisesti, koska tarvitsen oman tilani. Muita möläytyksiä?

Kommentit (1150)

Vierailija
841/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei sanottu minulle vaan yhteisen työkaverimme selän takana.

Työkaverimme vauva oli kuollut synnytyksessä, johon toinen työkaverini totesi, että oli ihan hyvä juttu, ei tommoisesta lapsettomasta, mitään hyvää äitiä olisi tullutkaan.

Tämä palautuu mieleen vuosien jälkeenkin ja varsinkin tyytyväinen ääni, jolla tämä kommentti lausuttiin.

Ei ole todellista, ei vain ole todellista :D

Kyllä meitä on moneen junaan ja ratikkaann.

"Ei tuommoisesta lapsettomasta olisikaan tullut hyvää äitiä" on niin käsittämätön lohkaisu, että oksat pois! Että mitä, onko nämä muut äidit olleet valmiiksi jo mystisesti äitejä ja lapsellisia ennen sitä ensimmäistäkään lasta? Syntyivät jo lapsien kera itsekin aikoinaan? Oliko ne lapset jossain takussa valmiina odottamassa, jos kerran lapseton ei mystisesti sovi vanhemmaksi, kun tällä ei vielä ole lapsia, mutta jos se saa lapsia niin sitten se ei ole ollut koskaan lapseton ja sopii vanhemmaksi????????

Vierailija
842/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin entiselle kaverilleni isäni tehneen itsemurhan, oli hänen melkein ensimmäinen kommenttinsa: "Mutta kyllähän äitisi voi löytää vielä uuden miehen jos niin haluaa."

Vanhempani olivat yli 40v yhdessä ja isän kuolinkesänä juhlittiin heidän 40v hääpäiväänsä.

Onneksi on entinen kaveri, eikä olla missään tekemisissä.

Älkää koskaan aliarvioiko mielenterveysongelmien määrää Suomessa. Meitä on täällä ihan helvetin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toi on kyllä kalliilla rahalla hankittu" totesi vanha ystävä jota en ollut sitten ammattikoulun jälkeen nähnyt osoittaessaan minun mahaani. Joo-o, olin tuossa vaiheessa reippaasti ylipainoinen. Siihen totesin sitten että "toisilla vaan on varaa" ja hänellä sekosi pasmat kun oli tarkoittanut tuon vi*ttuiluna, ei kehuna kuulemma.  Hän kun oli kuvitellut että olisin suuttunut/en olisi sanonut mitään :D 

Vierailija
844/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme kaveriporukalla viettämässä kesäpäivää ystäväni ja hänen silloisen poikaystävänsä luona. Juttelimme niitä näitä, kunnes keskustelun lomassa ystäväni tokaisee "no ei mikään ihme, ettei sulla ole ikinä miestä ollut". En edes muista enää mihin tämä kommentti liittyi, puhuimme ihan arkisista jutuista, mutta tuntui kyllä pahalta näin ikisinkkuna, en ole edelleenkään näiden ehkä kolmen vuoden jälkeen saanut parisuhdetta. Ystäväni tuli viime kesänä jätetyksi vuosien suhteestaan, olin kieltämättä vähän vahingoniloinen.

No ei mikään ihme, että miehes jätti sut :D Näin voisit kostaa tolle "kaverille" jos olette väleissä ja joskus keskustelette. Mikäli hänellä on parisuhteita ollut vuosien varrella useita niin miehes tilalle miehet. Miehet ne vaan tuppaa aina lähtemään paremman naisen matkaan heti tilaisuuden tullen < näin sanot jos haluat saada vihlontaa aikaiseksi kaverisi rintakehän seudulle ja vtutuskäyrän koholle. Saattaa olla entinen kaveri tuon jälkeen, mutta se ei varmaan kovin paha menetys ole.

Vierailija
845/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin kaverilta kuulumisia (hän tiesi että mieheni ja lapseni olivat kuolleet vuotta aiemmin ja edelleen kausittain masennukseni oli suurempana) , ja hän sitten kertoi ja kyseli multa myös mun omia kuulumisiani. Kun kerroin että on ollut rankempi kausi masennuksen takia niin eiköhän tuo sitten siihen todennut että "mikä ihme muka SUA VOI MASENTAA?????!!!!!! " ja kyllä, noin paljon oli kysymys ja huutomerkkejä hänen viestissään ja isoilla kirjaimilla vielä. En vastannut kysymykseen mitään kun ketutti niin paljon kun itse olen koko ajan häntä auttanut ja kuunnellut näiden vuosien saatossa hänen oman masennuksensa kanssa, myös silloin kun oma vointi oli fyysisesti sekä henkisesti silkkaa helvettiä menetettyäni mieheni ja lapseni onnettomuudessa jossa itsekin olin mukana, niin hän ei voinut senkään vertaa kuunnella, vaan oli syyllistettävä kun kehtasin vihdoin puhua omasta olotilastani niin kuin se oli.

Vierailija
846/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ystävä, mutta poikaystävä -entinen! "No, tapailen mieluummin sinua kuin kaunista tyttöä". 

Aha. Aika tyhjentävää.

Ha ha, mä olen joskus tapaillut samaa tyyppiä! Onkohan se sanonut tämän rakkautta ja romantiikkaa tihkuvan lausahduksen kaikille naisilleen? Mulle tuo lausahti asian muutamankin kerran, selkeästi ylpeänä itsestään. 

Vierailija
847/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin vauvaonnittelut minulle (miniälle), kun hän sattumalta kuuli lapsiltamme, että odotan vauvaa: Anoppi möläytti koko perheemme kuullen kovalla äänellä: "EI KAI TAAS!!!"

Tulin todella vihaiseksi ja ja viha kohdistui anopin röyhkeään käytökseen. Odottavalle äidille todella kurja ja töykeä möläytys ja lasten kuullen! Mitä tuollaisella ihmisellä liikkuu päässä vai liikkuuko yhtään mitään?! Meillä appivanhempien ei tarvitse esimerkiksi hoitaa lapsiamme tai auttaa kotitöissä. Sieltä suunnasta on tullut apua nolla (0) tuntia vuodessa.

Välit anoppiin ja appiukkoon ovat huonot. Yhteydenpito on nollissa ja olemme tekemisissä vain pakosta. Ja kiitos koronan - eipä ole tarvinnut nähdä appivanhempia muutamaan vuoteen!

Aikuisilla ihmisillä ei ole mitään pakkoa nähdä yhtään ketään, keitä ei halua nähdä. Lyökää vaan suosiolla välit poikki, niin ei mene mielenterveys tuollaisten kanssa.

Vierailija
848/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

No vaimolle oli yks kaveri ja yhteinen tuttava todennut, että vaimoni voisi saada räväkämmänkin miehen ja että mulla on miestissit. Vaikkei edes ole varmaan silloinkaan ollut. Siitä tuli sitten parisuhdekriisi, kun vaimo alkoi miettiä, onko mussa tosiaan jotain vikaa. Melkein erottiin. Vaimo on aina ollut sellainen, että antaa liikaa arvoa toisten negatiivisille mielipiteille.

Tämä on yleistä, kaverin puolison mollaaminen päin naamaa. Toki siihen syyllistyvät ainoastaan moukat joilla ei ole mitään käytöstapoja. Itselleni on käynyt vastaavaa kun olen aloittanut suhdetta mieheni kanssa. Mistä se kumpuaa?

Seurustelun alkuvaiheessa "paras" ystävä neuvoi, että kannattaa jättää se, ennen ku se jättää sut".

- Jätin ystävättären. Tuo poikaystävä on nyt ollut elämäntoverina 51 vuotta...

Vierailija
849/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin ystävääni ulos kaveriksi. "Voin kait mä lähteä kun, kun ei ole tullut parempiakaan tarjouksia." Tämä yksi aivopieruista. Emme ole enää tekemisissä.

Vierailija
850/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut psykiatrisella osastohoidossa. Parhaalla ystävälläni on tapana vitsailla siitä. En haluaisi vaikuttaa huumorintajuttomalta, mutta en pidä, että asiasta vitsaillaan, koska hoitoon joutuminen siihen johtaneine tapahtumineen ei ole mitään hassunhauskaa muisteltavaa. Minulle ainakaan.

Vierailija
851/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ystävä, mutta poikaystävä -entinen! "No, tapailen mieluummin sinua kuin kaunista tyttöä". 

Aha. Aika tyhjentävää.

Ha ha, mä olen joskus tapaillut samaa tyyppiä! Onkohan se sanonut tämän rakkautta ja romantiikkaa tihkuvan lausahduksen kaikille naisilleen? Mulle tuo lausahti asian muutamankin kerran, selkeästi ylpeänä itsestään. 

Aikamoinen pälli mieheksi!

Tosin itselläni oli nuorena poikaystävä, joka kertoi olevansa säälistä kanssani, kun kukaan muu ei minua olisi huolinut.

Heivasin tyypin elämästäni ja huomasin varsin hyvin, että "kelpasin". Välillä oli suorastaan ylitarjontaa sulhasehdokkaista.

Vierailija
852/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut psykiatrisella osastohoidossa. Parhaalla ystävälläni on tapana vitsailla siitä. En haluaisi vaikuttaa huumorintajuttomalta, mutta en pidä, että asiasta vitsaillaan, koska hoitoon joutuminen siihen johtaneine tapahtumineen ei ole mitään hassunhauskaa muisteltavaa. Minulle ainakaan.

Eikä sun tarvikkaan pitää siitä vitsailusta. Mun kaveri on just taannoin päässyt viimeisimmältä osastoreissulta,eikä tuu mieleenkään vääntää vitsiä hänen mielenterveysasioistaan ja sairaalassa oloistaan.

Vierailija
853/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri ihmetteli, että olen tosielämässä (töissä) ja somessa ihan erilainen. Lisäsi vielä että somessa olen hauska.

Vierailija
854/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava tokaisi nähdessään mut ilman silmälaseja että onko sulla oikeesti noin pienet silmät, luulin että se johtuu silmälaseista.

En vieläkään,  20v tokaisun jälkeen arvosta kyseistä ihmistä kovin korkealle.

Kati?

Mietippä mitä itse möläyttelit. Niinetsä vastaa jne. Sulla on nätit silmät, mutta aika ikäviä puhuit välillä. Joskus saa takaisin samalla mitalla, eikä siitä kannata suuttua sen enempää...

Vierailija
855/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Aika tyhjentävää.

Miehenä sanon että onpa mäntti äijä.

Tunsin itse kotiseudulla kaverin muijaa niin oli ihme tölvijä. Olin superlaiha kun tein töitä tyyliin 7-80 h viikko ja olin aivan loppu.

"Vai syödäänkö teillä!?"

Aina sellaista piilovittuilua.

Vierailija
856/1150 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imatralaisen ex-vaimon suusta tulleita:

- Se oli hintaansa nähden halpa. Näin hän kommentoi 21 vuotta sitten ostamaamme käytettyä autoa. 10 v vanha japanilainen, josta maksettiin 9900 mk.

- Tuolta tulee kuumaa höyryä. Näin hän sanoi ajelullamme, kun tuuletin puhalsi lämmintä ilmaa. Olisipa siinä kojetaulussa ollut punainen nappi, jota painamalla olisi saanut tulemaan oikeasti kuumaa höyryä ja perkeleenmoisella paineella, suoraan apukuskin naamalle. Olisin painanut, jos olisi ollut se nappi.

- Kun me ajetaan pohjoiseen, niin eiks me mennä ylämäkeen? Puhui, kun suunniteltiin Lapinreissua 20 vuotta sitten.

- Sun pomos asuu noin hienossa talossa, ja sä käyt töissä niin huonolla palkalla. Näin hän kommentoi, kun näytin hänelle pomoni taloa, jonka ohi kerran ajettiin. Pöljän mielestä tavallisen rivityömiehen pitäisi tienata saman verran kuin yrityksen omistajan.

Näitä riitti. Sillä ei tosiaankaan ollut ihan kaikki inkkarit kanootissa.🙄

Hän ei kuitenkaan vaikuta ilkeältä, vaan vähän hömelöltä mun korvaani.

Ai vähän? Mistä sä siihen sen vähän saat? Ihan täysi idiootti se oli.

Vierailija
857/1150 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin entiselle kaverilleni isäni tehneen itsemurhan, oli hänen melkein ensimmäinen kommenttinsa: "Mutta kyllähän äitisi voi löytää vielä uuden miehen jos niin haluaa."

Vanhempani olivat yli 40v yhdessä ja isän kuolinkesänä juhlittiin heidän 40v hääpäiväänsä.

Onneksi on entinen kaveri, eikä olla missään tekemisissä.

Kommentoija kuulostaa naiselta joka ei kestä päivääkään yksinoloa, ja ajattelee vain sitä että leski jää yksin ilman miestä. Kuuntelin jonkinverran astral-tv:tä johon soitteli paljon juuri leskeksi jääneitä naisia, jotka juuri olivat miehensä haudanneet ja kyselivät hädissään että löydänkö enää ketään. Niille sinkkuna eläminen on pahinta mitä voivat kuvitella.

Vierailija
858/1150 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni, jolla on yjksi lapsi ja joka tiesi minulla olleen keskenmenon:

"Sä et vaan voi tietää, kun sulla ei oo lapsia".

Kamalaa.

Niin on, kun taustat tietää. Normaalisti ihan totta kylläkin.

Tämä: "Lapsettomat ei ymmärrä"-asenne on valitettavan yleinen.

Olen lapseton, mutta työskennellyt kasvatusalalla 15 vuotta. Ja olen ollut lapsi itsekin.

Jos jotain, koen kenttäetuna ettei _joka_asia mene henkilökohtaiseksi tai tunteen kautta. Työstäni saan jatkuvasti kiitosta, ylennyksiä on tullut, vanhemmat arvostavat työni jälkeä ja lapset roikkuu lahkeessa ja kertovat tykkäävänsä. Koen täten jotain lapsista ymmärtäväni.

Ei pidä aina yleistää...[/quo

En kommentillani tarkoittanut ammattialan ihmisiä, vaan lähinnä niitä, jotka eivät pysty asettumaan äidiksi tulleen asemaan. Kaikkeen hormonien aiheuttamaan tunnemyrskyyn ja mahdolliseen baby bluesiin tai jatkuvaan menettämisen pelkoon.

Niitä, jotka eivät voi ymmärtää, etteivät kaikki äidit jaksa vauva-aikana raahautua baariin. Eivät ymmärrä, että vauva on sinusta riippuvainen ja vapaa-aikasi haluat käyttää lepäämiseen. Niitä, jotka eivät ymmärrä, että vauvan saaminen muuttaa rytmiä, eivätkä kaikki vauvat eivät ole samanlaisia.

Ilmaisin kommenttini liian lyhyesti ja ytimekkäästi. Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja huomaan niin käyneen.

Ajattelumallina toimii esimerkiksi se, ettei lapsen isäkään pysty samaistumaan raskaana olevaan puolisonsa kokemuksiin. Eihän kukaan voi tietää, mitä sinä tunnet saatuasi lapsen, ei edes toinen äiti.

- Kenen kommenttin vastasit

Ei kaikki naiset koe samoin noita äiti juttuja ollenkaan, esimerkiksi oma äitini ei koskaan valittanut tuollaisia vaan nautti valtavasti lastensa hoidosta. Et ikinä olisi saanut häntäkään ymmärtämään sinun juttujasi.

Vierailija
859/1150 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ollut todellisia painovaikeuksia vuosikausia, runsasta ylipainoa.

Sain vihdoin elämäntapamuutoksen käyntiin ja laiduttuani 10 kg kysyin ystävältäni, huomaako muutosta.

Hän vastasi:"No en kyllä".

Tuosta on n. 15 vuotta, paino on nykyään normaali, mutta jotenkin luottamus meni.

Miksi? Jos hän ei nähnyt muutosta, olisiko hänen siis pitänyt valehdella ollakseen luotettava?? Ei kannata kysellä moisia, jos ei oikeasti kestä rehellistä vastausta.

Oletko autisti? Ei rehellisyys joka asiassa ole mikään arvo. Ystävällisyys ja hyväntahtoisuus ja toisten kannustaminen ovat. Sitä paitsi kyllä kymmenen kilon laihtumisen huomaa viimeistään sitten, kun pyydetään katsomaan.

No ilmeisesti olen, koska en näe mitään järkeä kysymyksessä, joka oikeasti tarkoittaa "kehu minua tai suutun". Oletteko jotain 10v, ainakin henkisesti? Sitäpaitsi jos ihminen esim. painaa 120 kiloa ja paino on jakautunut tasaisesti (ja lähtee tasaisesti), 10 kiloa ei oikeasti näy yhtään missään.

Mutta KUN se toinen jo ON ylpeä saavutuksestaan niin silloin se nähdään, on ihan perus sosiaalista silmää kannustaa nakemällä sellainen asiakin.

Vierailija
860/1150 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pitkään haaveilemani työpaikan unelma-ammatissani ja paras ystäväni totesi onnittelujen sijaan että sä ootkin tollanen kultalusikka suussa ja onnellisten tähtien alla syntynyt sunnuntailapsi.

Sai mitätöityä iloni ja erityisen ikävältä tuntui, koska lapsuuteni ja nuoruuteni oli todella köyhä. Äitini oli yksinhuoltaja isäni itsemu rhan jälkeen. Minua on ahdisteltu sek suaalisesti siitä lähtien kun täytin 11. Sairastin vaikean syövän ja vähäisen varallisuutenikin olen saanut kovalla työllä ja kituuttamisella. Ja ystäväni tietää tämän kaiken.

Ps. Ja olen lisäksi syntynyt tiistaina. Hah.