Mieleennpainuneet tölväykset/möläytykset ystävien suusta
Onko muilla jäänyt möläytykset elämään mielensopukoihin? Ei välttämättä ole loukkaukseksi tarkoitettu, mutta silti hieman kirpaissut. Itseäni on jäänyt mietityttämään ystäväni tokaisu siitä, ettei koskaan voisi työskennellä tai asua kanssani. Olemme olleet joskus samassa työpaikassa n. 1,5 vuotta, joten jäi hieman kaivelemaan, että miksi olin niin kamala työkaveri. Kyllä minä voisin ystäväni ottaa hätätapauksessa kanssani asumaan (olen toisen kaverin yhden kerran ottanutkin), tosin vain väliaikaisesti, koska tarvitsen oman tilani. Muita möläytyksiä?
Kommentit (1150)
Sitten kun tiedänkin lapset on kaikki aikuisia, niin tuollainen lapsilla päteminen jää ihan kokonaan. Voin kertoa kokemuksesta. Itse kun olen vela yhdellä lapsella, joka tietenkin on jo aikuinen, niin ei ole ikinä tullut mieleenkikään hieroa lapsihommia kenenkään naamaan, vaikka sitä onkin minulle tehty oikein urakalla, mutta ympäsillä olevat mammelit ovat kyllä lopettaneet lapsillaan pätemisen kun lapset ovat kasvaneet aikuisiksi. Mitä jos välettelisitte siihen asti tällaisten ihmisten seuraa, koska eihän tuollaista kukaan jaksa kuunnella :D
Vierailija kirjoitti:
Tuttava tokaisi nähdessään mut ilman silmälaseja että onko sulla oikeesti noin pienet silmät, luulin että se johtuu silmälaseista.
En vieläkään, 20v tokaisun jälkeen arvosta kyseistä ihmistä kovin korkealle.
En ihan ymmärtänyt, että miksi vedit parsakaalin nenään tosta?
Vaikuttaa että ystäväsi oli vain ihan aidosti hämillään silmiesi pienuudesta, mutta mitä pahaa siinä on?
Olisitko loukkaantunut, jos hän olisi hämmästellyt silmiesi suuruutta?
Miksi sinulla itselläsi on negatiivinen suhtautuminen pieniin silmiin?
Siinä vähän pohdittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ahdistava mielensäpahoittajien ketju.
Ei se niin vakavaa ole. Oppikaa tölvimään takaisin niin ei tarvitse olla mieli mustana ja märehtiä vuosia.
t. hyväntahtoinen vahinkotölvijä
Mitä jos itse opettelisit sosiaalisia taitoja ja ystävällistä käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Avomies tokaisi mulle kerran että "sä et vois olla rumempi". Ja kuulemma tarkoitus oli ilmaista jotenkin sitä, että mä en voisi olla ruma missään tilanteessa edes vaikka yrittäisin, mutta tuli väärin ulos :D
Menee hieman samaan kategoriaan kuin mieheni tokaisema ”me sovimme hyvin yhteen, koska meistä kumpikaan ei ole erityisen hyvännäköinen” :D Hän haki siis takaa sitä, että olemme aika taviksia emmekä mitään Instagram-malleja, mutta aika karulta tuo silti kuulosti. Sanoi sen vielä yksissä juhlissa, joita varten olin laittautunut yli tunnin näyttääkseni nätiltä.
Minulle entuudestaan tuntematon kaverin kaveri (mies) tuli häiden jatkoilla kuiskaamaan korvaani, että haisen hieltä. Häkeltyneenä kysyin mieheltä että yritätsä iskeä mua, johon tämä vastasi että ”Ei kun sä oikeasti haiset hieltä, kannattais harkita dödön käyttöä”.
Tämä siis siinä kohtaa, kun oltiin tanssittu porukalla pari tuntia mielipuolisen onnellisina juhlatilassa, jonka lämpötila oli varmaan +35c ja osa miehistä oli jo ottanut hikipäissään paidan pois. 😀
Opiskeluaikana kaveri asui opiskelukaupungissa, valmistuttuamme muutti sitten takaisin kotipaikkakunnalleen. Kysyin, että tuleehan hän kuitenkin vielä joskus kylään tälle paikkakunnalle. Kaveri vastasi, että ei hänellä ole enää täällä mitään syytä tulla käymään. Olimme olleet todella läheiset ystävät koko opiskeluajan ja nähtiin paljon myös vapaa-ajalla. No, ei olla enää.
”Aika jännä että se valitsi mimmeistä just sut, kaikkihan oli siihen lääpällään, jopa *kuuluisan suomalaisen näyttelijättären nimi* !* möläytti vanha lukiokaverini, kun yliopistossa törmättiin, ja kerroin menneeni juuri naimisiin miehen kanssa joka oli meitä vuotta ylemmällä vuosikurssilla. Möläyttäjä opiskeli kaiken lisäksi sivuaineena sukupuolentutkimusta.
Mä sanoin tosi urposti vahingossa, tai en tarkottanut sitä niin. Oi voi..
Olin juhlissa puolisoni ja meidän kavereiden kanssa. Yksi kaveri oli just aloittanut suhteen uuden miehen kanssa ja siinä tentattiin tyttöporukalla kaveria että millainen se tyyppi on ja mitä tekee työskeen yms. Sellanen noin viiden naisen rinki siinä yhdessä supatettiin keittiössä.
Kaveri kertoi tästä miehestä kaikkea överitäydellistä, tyyliin oma firma ja paljon massia, hyväntekijä, pelastaa kissanpentuja vapaa-ajalla, rocktähti, maailman komein, kohtelias yms yms ja näytti kuvaakin siitä about Brad Pittiä komeammasta hunksistaan. Siinä sit totesin jotenkin ”siis mitä, missä sä ees tapasit tällasen täydellisen tyypin?! Miksei me kukaan oo löydetty jotain rikasta superkomeeta alfaurosta?!”, nauroin ja kaveritkin nauro että niii-i!
Mutta. En tiennyt että oma mies ja parin kaverin poikakaverit olikin liukuneet sinne keittiöön, en vaan huomannut ku oli selkä oveen päin. Sieltä sit kuulu sellanen ”...öö kiitti” ja sit piti sössöttää ”siis olet komea, olet ihana, en tarkoittanut!!”. Mut siis varmaan loukkasin, auts. Enkä ees tarkottanut sillä mitään, kunhan vitsailin kun oli niin naurettavan täydellinen mukamas se mies.
Täyttäessäni 26 kaveri tokaisi ”Jokos olet alkanut arkkua valikoimaan?” Varmaan vitsiksi tarkoitettu, mutta jostain syystä ei naurattanut.
Vierailija kirjoitti:
Täyttäessäni 26 kaveri tokaisi ”Jokos olet alkanut arkkua valikoimaan?” Varmaan vitsiksi tarkoitettu, mutta jostain syystä ei naurattanut.
Lisäys edelliseen: sairastin tuolloin masennusta ja itsetuhoisiakin ajatuksia pyöri mielessä, minkä kaverini hyvin tiesi.
Olin kaupassa lasteni kanssa. Tuntematon nainen kysyi, että kuinka sulla voi olla noin kauniit lapset? Vastasin, että on niin komea mies. En tiedä, oli kehu vai kettuilu.
Vierailija kirjoitti:
Juttelin postilaatikolla viimeisillään raskaana olevan naapurin kanssa. Kysyin, tietääkö kumpi on tulossa. Sanoi, ettei tiedä, eikä ole väliä, pääasia, että lapsi on terve.
Mun kehitysvammainen lapsi oli siinä vieressä, onneksi hän ei ymmärtänyt.
Voiko olla mahdollista, että naapurin mielestä kehitysvammainen lapsesi on terve?
Siis lapsellasi on kehitysvamma, mutta ei sairauksia?
Näitä ystäväketjuja lukiessa tulee usein sellainen olo, että miksi ihmiset ylipäänsä jatkavat kanssakäyntiä tällaisten ihmisten kanssa. Sitten mietin omia kanssakäyntejä. Noh. Onhan niitä selityksiä. Mutta tämä kieltämättä kirkastaa sen ajatuksen, että tavoite omassa elämässä on muuttua riippumattomaksi ihmisistä, joilla mielestään on se ylellisyys että voi laukoa jotain p*skaa lähellä oleville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Esikoiseni oli syntynyt. Ystäväni näki kuvan vauvasta ja tokaisi naurahtaen, että näyttää ihan pirulta. Sen jälkeen en ole häntä juurikaan arvostanut, enemmän säälinyt.
"Näyttää ihan rotalta" sanoi äitini, kun näytin hänelle esikoiseni ekaa ultrakuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoiseni oli syntynyt. Ystäväni näki kuvan vauvasta ja tokaisi naurahtaen, että näyttää ihan pirulta. Sen jälkeen en ole häntä juurikaan arvostanut, enemmän säälinyt.
"Näyttää ihan rotalta" sanoi äitini, kun näytin hänelle esikoiseni ekaa ultrakuvaa.
Miksi ylipäänsä näytit?
Mikä teitä ihmisiä ihan oikeasti vaivaa! Miksi avaatte kaksisataamiljoonaa ketjua aiheesta miksi joku pelle ei rakasta teitä? Miksi ette vain karsi jatkosta kaikkia ikäviä ihmisiä pois? Vihaatteko itseänne vai missä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Olin juhlissa puolisoni ja meidän kavereiden kanssa. Yksi kaveri oli just aloittanut suhteen uuden miehen kanssa ja siinä tentattiin tyttöporukalla kaveria että millainen se tyyppi on ja mitä tekee työskeen yms. Sellanen noin viiden naisen rinki siinä yhdessä supatettiin keittiössä.
Kaveri kertoi tästä miehestä kaikkea överitäydellistä, tyyliin oma firma ja paljon massia, hyväntekijä, pelastaa kissanpentuja vapaa-ajalla, rocktähti, maailman komein, kohtelias yms yms ja näytti kuvaakin siitä about Brad Pittiä komeammasta hunksistaan. Siinä sit totesin jotenkin ”siis mitä, missä sä ees tapasit tällasen täydellisen tyypin?! Miksei me kukaan oo löydetty jotain rikasta superkomeeta alfaurosta?!”, nauroin ja kaveritkin nauro että niii-i!
Mutta. En tiennyt että oma mies ja parin kaverin poikakaverit olikin liukuneet sinne keittiöön, en vaan huomannut ku oli selkä oveen päin. Sieltä sit kuulu sellanen ”...öö kiitti” ja sit piti sössöttää ”siis olet komea, olet ihana, en tarkoittanut!!”. Mut siis varmaan loukkasin, auts. Enkä ees tarkottanut sillä mitään, kunhan vitsailin kun oli niin naurettavan täydellinen mukamas se mies.
Multa meni tämän viestin punainen lanka hippasen ohi. 7 yläpeukkua, joku pls selventäkää miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti laittaa tähän jotain järkevää, mutta ajatus hävisi. Näyttää rotalta? Ei helvetti.
Kuulostaa äidiltäni, jolle kerroin keskenmenostani. Hänen kommentti => Olipa hyvä että meni kesken, ei tuollaisen miehen kanssa kannata lapsia tehdäkään.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta. En tiennyt että oma mies ja parin kaverin poikakaverit olikin liukuneet sinne keittiöön, en vaan huomannut ku oli selkä oveen päin. Sieltä sit kuulu sellanen ”...öö kiitti” ja sit piti sössöttää ”siis olet komea, olet ihana, en tarkoittanut!!”. Mut siis varmaan loukkasin, auts. Enkä ees tarkottanut sillä mitään, kunhan vitsailin kun oli niin naurettavan täydellinen mukamas se mies.Multa meni tämän viestin punainen lanka hippasen ohi. 7 yläpeukkua, joku pls selventäkää miksi?
No sanoisitko itse puolisosi kuullen että "miksen mä oo voinut tavata komeeta ja kivaa miestä", ei se tosiaan oo kovin imarteleva
Onpas ahdistava mielensäpahoittajien ketju.
Ei se niin vakavaa ole. Oppikaa tölvimään takaisin niin ei tarvitse olla mieli mustana ja märehtiä vuosia.
t. hyväntahtoinen vahinkotölvijä