Sain koronaviruksen asioidessani citymarketissa
1,5 vko:n flunssasta sain jälkitaudiksi keuhkokuumeen ja pääsin testeihin vasta viime tiistaina. Sain positiivisen tuloksen testeissä ja olo on tällä hetkellä suht ok paitsi keuhkoja viiltää hengittäessä. Olen asioinut ainoastaan ruokakaupoissa pk seudulla joten tartunta on todennäköisesti tullut sieltä.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakauppa on hyvin todennäköinen paikka saada tartunta. Sitä on mahdotonta vältellä ja kotiin kuljetuksissakin kaupan henkilökunta on lähminyt tuotepaketit. Eli edes siten ei voi varmistaa, ettei tartuntaa tulisi. Mutta omassa lähipiirissäni on "ei-niin-terävä" pariskunta. Tulivat muuttoliikkeen mukana Espanjansa ja heillä molemmilla on testeillä todistetusti korona-tartunta. Silti tämä vaimo käy säännöllisesti ruokakaupassa. Ja tämä ei ole vitsi. Valitettavasti. Syy on se, että "no kuka muukaan siellä kävisi?". Mies on niin heikossa kunnossa, tosin ei sairaalassa vielä, ettei edes pysty.
Ja vaikka tuo on totaalista idiotismia, niin luuletteko että tuo on totta vain tuntemani pariskunnan kohdalla?! Ei tasan satavarmasti ole!! Olen aivan varma, että noita "ei-niin-teräviä" ihmisiä löytyy tästä maasta useita. Eli tietäessään kantavansa virusta, menevät silti muka pakosta ihmisten ilmoille. Tajuamatta, että siinä on ehkä jollain toisella henki ja elämä pelissä.
Tuosta jos mistä pitäisi säätää poikkeuslaki ja määrätä tuntuva sakko eristyksen rikkomisesta. En tiedä toimisiko siltikään. Varmasti löytyy pölvästejä, jotka salaa hiippailisivat anyway markettiin hakemaan jotain muroja ja maitoa, koska "no kuka muu muka?".
Koronan tahallinen tarttuminen on rikos!
Siis tartuttaminen.
Pelkästään karanteenin rikkominenw on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Toissapäivänä kävin illansuussa lähimarketissa, olin jo asetellut ostokset hihnalle, kun kassahenkilö yskäisi mojovasti, peitti toki suunsa kyynärtaipeella, mutta silti. Siis sellainen kunnon limayskä.
En voi käsittää, miksi oli tullut töihin. Olisi pitänyt sanoa jotain, mutta olin niin tyrmistynyt, että yritin nopeasti vain pakata ostokset ja poistua. Asetin kaikki ei-jääkaappia vaativat ostokset karanteeniin pariksi, että jos pakkauksissa on kassahenkilön räkäroiskeita. Tämä ei ole vitsi.
Mietin asiasta ko kaupan fb-sivulle avautumista, mutta olen liian mamis.
No mulle ainakin saattaa tulla satunnainen yskäisykohtaus vaikka maidonjuonnin jälkeen. Tupakoijille tulee röökinpolton takia. Nämä, vaikka aamulla olisi ollut aivan terve.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa desinfioivat katujakin...
Tätä olen miettinyt. Miksei valtio ohjeista kauppoja jatkuvaan pintojen puhdistamiseen? Muutenkin ihmisten kauppakäyttäytymiseen voisi puuttua kovalla otteella, kun ei oma harkinta kerran näytä toimivan. Esim. nämä koko perheen voimin kaupassa kävijät voisi blokata jo ovella ja vain yksi perheestä tekee ostokset. Mikä ihme siinä on, että kauppaan pitää mennä molempien vanhempien ja lasten?? En ymmärrä. Tämä olisi hyvä aika opettaa muutenkin ne lapset siihen, että kaupassakäynti ei ole päivän kohokohta, vaan niille voisi keksiä jotain muutakin ajanviettoa kuin uuden tavaran ja herkkujen haaliminen.
Purojen puhdistuksesta on tullut ohjeet jo kauan sitten. Kaikki siivoojat ja kaupat ja julkiset paikat tietävät ne. Yksityishenkilöiden kun pitäisi tietää ne? Ne on annettu myös ihan kotikäyttöön.
Itse tarvitse kaupaan kantajan. Ja teini ei valitettavasti itsenäisesto osaa hoitaa kauppareissua. Meillä on kerralla neljä kassia. Jos mennään yhden ihmisen kahdella kassilla, niin se tietää tiheämpää vierailua kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissapäivänä kävin illansuussa lähimarketissa, olin jo asetellut ostokset hihnalle, kun kassahenkilö yskäisi mojovasti, peitti toki suunsa kyynärtaipeella, mutta silti. Siis sellainen kunnon limayskä.
En voi käsittää, miksi oli tullut töihin. Olisi pitänyt sanoa jotain, mutta olin niin tyrmistynyt, että yritin nopeasti vain pakata ostokset ja poistua. Asetin kaikki ei-jääkaappia vaativat ostokset karanteeniin pariksi, että jos pakkauksissa on kassahenkilön räkäroiskeita. Tämä ei ole vitsi.
No mulle ainakin saattaa tulla satunnainen yskäisykohtaus vaikka maidonjuonnin jälkeen. Tupakoijille tulee röökinpolton takia. Nämä, vaikka aamulla olisi ollut aivan terve.
Minulle tulee joistakin ihmisten hajusteista. Sellainen kuiva yskänkohtaus, jota ei saa loppumaan ennen kuin pääsen henkilön hajuista kauemmaksi. Olen huomannut sen erittäin hankalaksi nykyaikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt. Miksei valtio ohjeista kauppoja jatkuvaan pintojen puhdistamiseen? Muutenkin ihmisten kauppakäyttäytymiseen voisi puuttua kovalla otteella, kun ei oma harkinta kerran näytä toimivan. Esim. nämä koko perheen voimin kaupassa kävijät voisi blokata jo ovella ja vain yksi perheestä tekee ostokset. Mikä ihme siinä on, että kauppaan pitää mennä molempien vanhempien ja lasten?? En ymmärrä. Tämä olisi hyvä aika opettaa muutenkin ne lapset siihen, että kaupassakäynti ei ole päivän kohokohta, vaan niille voisi keksiä jotain muutakin ajanviettoa kuin uuden tavaran ja herkkujen haaliminen.
Purojen puhdistuksesta on tullut ohjeet jo kauan sitten. Kaikki siivoojat ja kaupat ja julkiset paikat tietävät ne. Yksityishenkilöiden kun pitäisi tietää ne? Ne on annettu myös ihan kotikäyttöön.
Itse tarvitse kaupaan kantajan. Ja teini ei valitettavasti itsenäisesto osaa hoitaa kauppareissua. Meillä on kerralla neljä kassia. Jos mennään yhden ihmisen kahdella kassilla, niin se tietää tiheämpää vierailua kauppaan.
=Purojen tehopuhdistus on kaikkien tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakauppa on hyvin todennäköinen paikka saada tartunta. Sitä on mahdotonta vältellä ja kotiin kuljetuksissakin kaupan henkilökunta on lähminyt tuotepaketit. Eli edes siten ei voi varmistaa, ettei tartuntaa tulisi. Mutta omassa lähipiirissäni on "ei-niin-terävä" pariskunta. Tulivat muuttoliikkeen mukana Espanjansa ja heillä molemmilla on testeillä todistetusti korona-tartunta. Silti tämä vaimo käy säännöllisesti ruokakaupassa. Ja tämä ei ole vitsi. Valitettavasti. Syy on se, että "no kuka muukaan siellä kävisi?". Mies on niin heikossa kunnossa, tosin ei sairaalassa vielä, ettei edes pysty.
Ja vaikka tuo on totaalista idiotismia, niin luuletteko että tuo on totta vain tuntemani pariskunnan kohdalla?! Ei tasan satavarmasti ole!! Olen aivan varma, että noita "ei-niin-teräviä" ihmisiä löytyy tästä maasta useita. Eli tietäessään kantavansa virusta, menevät silti muka pakosta ihmisten ilmoille. Tajuamatta, että siinä on ehkä jollain toisella henki ja elämä pelissä.
Tuosta jos mistä pitäisi säätää poikkeuslaki ja määrätä tuntuva sakko eristyksen rikkomisesta. En tiedä toimisiko siltikään. Varmasti löytyy pölvästejä, jotka salaa hiippailisivat anyway markettiin hakemaan jotain muroja ja maitoa, koska "no kuka muu muka?".
Koronan tahallinen tarttuminen on rikos!
Siis tartuttaminen.
Pelkästään karanteenin rikkominenw on rikos.
Naapurilla on velvollisuus ilmoittaa siitä virkavallalle. Poliisi on ainoa, joka voi tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pintojen persk🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee joistakin ihmisten hajusteista. Sellainen kuiva yskänkohtaus, jota ei saa loppumaan ennen kuin pääsen henkilön hajuista kauemmaksi. Olen huomannut sen erittäin hankalaksi nykyaikana
Mulla saattaa myös tulla aivastus voimakkaista hajusteista. "Kiva" juttu jos voi saada haukut firman fb-sivuille sen takia!
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa oli kuvat kaikista koronaan kuolleista lapsista. Kaikki olivat tummia. Onko jokin tekijä miksi toiset kuolee, veriryhmä, geenit?
Heitä kuolee myös nälkään enemmän, todella epäilyttävää. Jonkun olisi pikaisesti tutkittava tätä asiaa!
Tuli mieleen se vitsi. Mies meni lääkärin ja hänellä todettiin sukupuolitauti.
- Olen saanut sen varmaan yleisestä käymälästä, totesi mies.
Lääkäri kirjoitti lähetteen silmälääkärille, mies reagoi ärtymyksellä ja hämmennyksellä.
Lääkäri: Jos te ette kerran erota yleistä naista yleisestä käymälästä.
Mutta voi olla, että tartunta tuli mainitusta marketista, mutta voi ihan hyvin olla, että se tuli jostakin muualta.
Kävin nopeasti ostamassa puhelimen ja puhelinkauppa olikin täynnä yskijöitä, tuntuu siltä että jotkut levittävät tahalteen coronaa ja muuta. Myyjätkin menivät karkuun yskijöitä mutta vartijaa ei kutsuttu
Vierailija kirjoitti:
Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.
Eilen kävin 24h avoinna olevassa Prismassa hieman puolenyön jälkeen. Pihalla kuusi autoa, liekö kaikki edes kaupan asiakkaiden. Leveät käytävät tyhjinä ihmisistä ja valikoima hyvä. Sille yhdelle avoinna olevalle kassallekin pääsin asioimaan ihan yksin.
Pienessä ahtaiden käytävien lähikaupassa on aina ihmisiä ja lähes aina hiljaisempinakin aikoina vähintään se parin kolmen ihmisen jono.
Tottakai kun ne pyörittää sisäilmaa. Ne virukset leijuu tuntikausia ilmassa eivätkä katoa minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.
Mikä logiikka 😂
Vierailija kirjoitti:
Kloriitissa uitan myös tuotepaketit, ei niihin muuten uskalla koskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn isoissa marketeissa koska niissä on helpompi vältellä muita asiakkaita.
Tartunnan voi saada mistä tahansa, turha yhtä yksittäistä liikettä alkaa syytellä.
Kukin toki tavallaan, mutta onhan riski saada tarttuva tauti huomattavasti suurempi paikoissa, joissa on paljon tartuttajia.
Ei välttämättä. Kävin Salessa eilen ja oli todella vaikea pitää turvaväliä, kun hyllyjen välit ovat niin pieniä. Jossain vaiheessa seisoin pari minuuttia, kun molemmissa suunnissa oli ihminen seisomassa. Piti odottaa, että jompikumpi liikkuu. Lisäksi joku ohitti minut ihan vierestä.
Kyllä isossa kaupassa pystyy paljon paremmin väistämään muita ihmisiä, siellä on tilaa mennä parin metrin päähän.
Sain tartunnan prismasta ja nyt on koko perhe sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan korona jo iskenyt minuun, kun en ymmärrä tästä edellisestä viestistä yhtään mitään?
Näin meilläkin ensin ajateltiin. Mutta nyt, kun viruksen jo on todettu siirtyvän hengitysilmassa, niin on se riski sentään paljon isompi saada paikan päällä kaupassa haahuillessaan kuin siitä, että joku asiakaspalvelija on niihin tuotteisiin koskenut. Koskevathan he niihin hyllyttäessä ja kassalla joka tapauksessa. Heti / pian käytettävät tuotteet voi pestä, keittää jne., saman tien, ja myöhemmin käytettävien pinnoilta virus, jos sitä niillä on, varmaan sentään muutamassa vuorokaudessa kuolee - ellei ole yhtä sitkeä kuin esim. noro... Ehkä tästäkin saadaan tietoa lähiaikoina.