Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koronaviruksen asioidessani citymarketissa

Vierailija
02.04.2020 |

1,5 vko:n flunssasta sain jälkitaudiksi keuhkokuumeen ja pääsin testeihin vasta viime tiistaina. Sain positiivisen tuloksen testeissä ja olo on tällä hetkellä suht ok paitsi keuhkoja viiltää hengittäessä. Olen asioinut ainoastaan ruokakaupoissa pk seudulla joten tartunta on todennäköisesti tullut sieltä.

Kommentit (233)

Vierailija
161/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa tätä hysteriaa. Tiedättekös, että jokainen yskivä ja köhivä flunssainen ihminen ei ole koronassa. Huvittavia nämä päättelyketjut: kävin kaupassa jossa joku yski ja nyt yskittää ja lihakset kipeitä - minulla on korona! Juu toki voi olla korona mutta 94% todennäköisyydellä joku muu virus.

Vierailija
162/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarista tai prismasta saa kaiken kerralla ja on käytävillä paljon enemmän tilaa kuin pienissä kaupoissa.

Korona kaupan päälle! Onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppa on hyvin todennäköinen paikka saada tartunta. Sitä on mahdotonta vältellä ja kotiin kuljetuksissakin kaupan henkilökunta on lähminyt tuotepaketit. Eli edes siten ei voi varmistaa, ettei tartuntaa tulisi. Mutta omassa lähipiirissäni on "ei-niin-terävä" pariskunta. Tulivat muuttoliikkeen mukana Espanjansa ja heillä molemmilla on testeillä todistetusti korona-tartunta. Silti tämä vaimo käy säännöllisesti ruokakaupassa. Ja tämä ei ole vitsi. Valitettavasti. Syy on se, että "no kuka muukaan siellä kävisi?". Mies on niin heikossa kunnossa, tosin ei sairaalassa vielä, ettei edes pysty.

Ja vaikka tuo on totaalista idiotismia, niin luuletteko että tuo on totta vain tuntemani pariskunnan kohdalla?! Ei tasan satavarmasti ole!! Olen aivan varma, että noita "ei-niin-teräviä" ihmisiä löytyy tästä maasta useita. Eli tietäessään kantavansa virusta, menevät silti muka pakosta ihmisten ilmoille. Tajuamatta, että siinä on ehkä jollain toisella henki ja elämä pelissä.

Tuosta jos mistä pitäisi säätää poikkeuslaki ja määrätä tuntuva sakko eristyksen rikkomisesta. En tiedä toimisiko siltikään. Varmasti löytyy pölvästejä, jotka salaa hiippailisivat anyway markettiin hakemaan jotain muroja ja maitoa, koska "no kuka muu muka?".

Koronan tahallinen tarttuminen on rikos!

Siis tartuttaminen.

Pelkästään karanteenin rikkominenw on rikos.

Naapurilla on velvollisuus ilmoittaa siitä virkavallalle. Poliisi on ainoa, joka voi tehdä asialle jotain.

Niinpä! Nythän alkup. viestin kirjoittaja on myös tavallaan syyllinen, kerran sairas pääsee vapaasti levittämään tautia, eikä hän tee mitään! Aivan sama juttu, jos tietää jonkun ajavan kännissä autolla, eikä ilmoittaisi poliisille.

Vierailija
164/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyräkärkinen niitä ventiilimaskeja niin ei tarvitse kaupassa pelätä jos joku köhinyt ilmaan bakteereja

Vierailija
165/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajatelkaa tätäkin: korona voi tarttua myös pinnoilta, jos olen oikein ymmärtänyt. Jos ostat vaikka banaanitertun, johon koronatartunnan saanut on koskenut kaupassa, sinun pitäisi muistaa pestä kädet jokaisen banaaninkuorimisen jälkeenkin. Silloin ei ole kyllä väliä, ostitko banaanisi pienestä lähikaupasta vai isosta marketista.

Tämä on ihan totta ja näin olen tehnyt.

Vierailija
166/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain koronatartunnan Lidlin paistopisteen tuotteista. Ennen olin fani, mutta nyt kun näin millaisia karvaranteita siellä paistoksiin köhii, niin en osta enää ikinä.

Vierailija
167/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa tätä hysteriaa. Tiedättekös, että jokainen yskivä ja köhivä flunssainen ihminen ei ole koronassa. Huvittavia nämä päättelyketjut: kävin kaupassa jossa joku yski ja nyt yskittää ja lihakset kipeitä - minulla on korona! Juu toki voi olla korona mutta 94% todennäköisyydellä joku muu virus.

Mutta mietipä tätä: jos tuo köhijä olisi flunssaisena pysynyt kotona, niin sinä ja moni muu olisi säästynyt tartunnalta. Se on jopa kansantaloudellisesti merkittävä asia!

Mutta ei, "mulla on vain vähä flunssaa", "sori kun mummosi kuoli, eihän sitä olisi mitenkään arvannut että tänä päivänäkin ihmisiä kuolee flunssaan". Niin, vain puolesta miljoonasta miljoonaan ihmiseen kuolee joka vuosi influenssaan tällä pallolla. "Mutku ei se ole ku vaan joku muu flunssavirus."

Kuoppaa itsesi ja kaltaisesi, peelo.

Vierailija
168/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Prismaan, jos Citymarketissa sairastuu.

Luotan enemmän Lidliin. Siellä on turvallista.

Ma-tu-ja vaan ihan liikaa ☻

Vierailija
169/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain koronatartunnan Lidlin paistopisteen tuotteista. Ennen olin fani, mutta nyt kun näin millaisia karvaranteita siellä paistoksiin köhii, niin en osta enää ikinä.

Ja sitten on vielä niitä munkkihiplareita.

Vierailija
170/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa, niin kenties rappukäytävästä? Mitä sitä tietää kuka siinäkin köhinyt sua ennen ja sitten hönkäilet sitä samaa sisäilmaa.

Minulla on ongelma: menenkö kolmannesta kerroksesta alas hissillä, vaiko kävelen portaat alas kaiteesta kiinni pitäen? Hississä voi virus tarttua nappulasta, ja portaissa kulkiessani taas kaiteesta. Portaissa usein joku toinen asukaskin pyyhältää läheltä ohi.  - Molempi pahempi.

Vierailija
171/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Prismaan, jos Citymarketissa sairastuu.

Luotan enemmän Lidliin. Siellä on turvallista.

eikö ne tuotteet tuoda saksasta? Siellä on tosi paha koronatilanne.....

Reippaasti yli puolet on kotimaista. Toki on myös ulkolaista, kuten siellä Prismassakin.

Ulkolainen vai kotilainen?

Vierailija
172/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lähikaupassa, asiakkaita samaan aikaan kaksi. Ei tarvinnut väistellä, kauppareissu kesti 5-10 minuuttia. Tuin samalla yksityisyrittäjiä. Hypermarketit selviävät kyllä.

Vierailija
173/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama fakta:

-koronaviruksen tarttumista elintarvikkeiden kautta ei ole todistettu tapahtuvan, sen sijaan oireisen henkilön läheisyydessä oleminen on tunnettu tartuntatapa, eli kotiinkuljetus on joka tapauksessa pienin riski

-korona tarttuu helpoiten kun oireisen ihmisen lähellä on vähän pitemmän aikaa - mieti itse tapahtuuko se helpommin isossa vai pienessä kaupassa?

-todellakaan kaikki yskiminen tai aivastaminen ei johdu mistään hengitystieinfektiosta, sellaisesta on aivan turha syyllistää ihmisiä

-kotiinkuljetuspalvelut ovat nyt todella täysiä joten kauppaan voi olla pakko mennä, parhaiten kotiinkuljetusta saa tällä hetkellä pienistä kaupoista

-virallisen karanteenin/eristyksen rikkominen (todetussa tartunnassa) on jo rikos

-ilmatartuttavuus on aika spekulatiivisella asteella tutkimuksissa ja itse sitä epäilen, luulisi tartuntoja olevan aika paljon enemmän jos ilmasta tarttuisi

Vierailija
174/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tšekissä maskien tekeminen pakolliseksi tehosi 10 päivässä -

tartuntojen nousu saatu hallintaan

https://www.praguemorning.cz/usage-of-masks-flattened-growth-of-coronavi...

Ja maskeja ei sielläkään ole juuri saatavilla. Itse tehtykin maski kelpaa.

Se auttaa, kun käytännössä kaikilla on sellainen kodin ulkopuolella

liikkuessaan.

Itävalta tekee hengityssuojaimen käytöstä pakollista supermarketeissa

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006457851.html

Maskit pitäisi lailla määrätä pakollisiksi.Monessa maassa ne ovat. Tällä hetkellä maskin käyttöä vain vähätellään. Käyttäjiä kohti jopa yskitään ja heille nauretaan. Tosiasiassa

rappukäytävä ja hissikin ovat vaaran paikkoja ilman maskeja. Ilman lakia ihmiset eivät kehtaa käyttää niitä. Ja moni kuolee.

Koska corona on SARS ja HIV tyyppinen virus, laumasuoja ei auta. Virus muuntuu ja tappaa. Suurin ongelma coronassa ovat oireettomat ja vähäoireiset  tartuttajat. Oireilevathan jäävät kotiin sairastamaan ja hakeutuvat hoitoon. Oireettomien tartuttajien tartuttamisen lopettamiseen on vain kaksi keinoa:

!) sosiaaliset kontaktit kaikilla minimiin

2) kun astuu rappukäytävään, käy kaupassa(ellei voi tilata) tai apteekissa tms ihmisellä tulee olla hengityssuoja. vain se estää oireetonta ihmistä tartuttamasta muita. Jokainen meistä voi olla oireeton tartuttaja tällä hetkellä.

Israelilla on maailman paras tiedustelupalvelu ja he varautuivat ja toimivat säilyttääkseen pienen suomenkokkoisen kansansa hengissä. Israelissa testataan paljon, tartuntaketjut selvitetään tarkkaan, sairastuneet eristetään ja hoidetaan. ulkona on

lupa liikkua vain kauppaan, apteekkiin jne ja jos on yli 100m päässä kotoaan ilman asiaa saa sakot. Valtio jakoi kaikille

hengityssuojaimet, hankki lisää hengityskoneitakin. Kaikki tämä alkoi

jo varhaisemmassa vaiheessa, tapauksia ei edes ollut paljoa. 

Hengityskoneita on Suomella ja Ruotsilla supervähän who:n listan

mukaan väkilukuun suhteutettuna, paljon vähemmän kuin esim Italiassa

jossa ne ovat aikaa sitten käyneet riittämättömiksi.

Lopuksi viruksiin erikoistuneen lääkärin vinkki:Maskin voi tehdä

tekemällä pussin vanhasta T-paidasta ja laittaa sisälle palan

pölynimurin suodatinta. Steriloidaan laittamalla puoleksi tunniksi 75

asteiseen uuniin, niin ei tarvitse tehdä uutta!

Ruotsissa hoitaja teki aikuisten vaipasta hengityssuojaimen: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006457354.html

Tai huivi naamalle ja sisäpuolelle 2paperista paksua terveyssidettä, toinen nenän ja toinen suun kohdalle.Ovat pintakuivia, pysyvät tarralla paikallaan, helppo vaihtaa.Tai kemikaaliton muumivaippa. Kotimainen vaippa-sidetehdas voisi alkaa valmistaa kemikaalittomia hengitysmaskeja /suojia joita voisi liinmata huivin sisäpuolelle.

Vain näin voimme pelastaa monien hengen.

Vierailija
175/233 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa hoitaja teki aikuisten vaipasta hengityssuojaimen: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006457354.html

Tai huivi naamalle ja sisäpuolelle 2paperista paksua terveyssidettä, toinen nenän ja toinen suun kohdalle.Ovat pintakuivia, pysyvät tarralla paikallaan, helppo vaihtaa.Tai kemikaaliton muumivaippa. Kotimainen vaippa-sidetehdas voisi alkaa valmistaa kemikaalittomia hengitysmaskeja /suojia joita voisi liimata huivin sisäpuolelle.

Vierailija
176/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli.

Jos olisi totta, olisi kertonut, missä kaupassa kävi. Nyt vain lietsoo paniikkia kuten joku luuseritoimittaja.

Vierailija
177/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekin pelkään nyt, kun on kaikenlaista oireen tuntumaa. Olen ollut neljä viikkoa sisällä, käyden ainoastaan Citymarketissa ihmisten ilmoilla. Oireet alkoi kuusi päivää viimeisen kauppareissun jälkeen. 

Olet luulosairas.

Vierailija
178/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa, niin kenties rappukäytävästä? Mitä sitä tietää kuka siinäkin köhinyt sua ennen ja sitten hönkäilet sitä samaa sisäilmaa.

Älä viitsi lietsoa paranoidia. Ei varmasti korona tartu tuolla tavalla.

Vierailija
179/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain luki että pelkästään hengittäessäkin tauti voisi tarttua muihin samassa tilassa oleville. Ota nyt näistä sitten selvää. 

Jossain luki, että mä olen Sanna Marinin puoliso.

Vierailija
180/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tänään helsinkiläisessä Lidlissä ja siellä oli 1 asiakas minun lisäksi ja tämä on sellainen kauppa, jossa muuten on _aina_ jonoa. 

Mutta sehän tässä on vaikeaa tämän viruksen kanssa kun oireetonkin voi tartuttaa tietämättään. Ei sitä tiedä vaikka mun miehellä olisi nyt se virus, vaikka ei ole mitään oireita. Hän käy vielä kodin ulkopuolella töissä. Pesee kyllä kätensä mennen tullen. 

Elämä menee vaikeaksi, jos on noin harhainen asioiden suhteen.

Tuskin saat koronaa, jos vain toimit annettujen ohjeiden mukaan 🌞

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän