Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koronaviruksen asioidessani citymarketissa

Vierailija
02.04.2020 |

1,5 vko:n flunssasta sain jälkitaudiksi keuhkokuumeen ja pääsin testeihin vasta viime tiistaina. Sain positiivisen tuloksen testeissä ja olo on tällä hetkellä suht ok paitsi keuhkoja viiltää hengittäessä. Olen asioinut ainoastaan ruokakaupoissa pk seudulla joten tartunta on todennäköisesti tullut sieltä.

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itsekin pelkään nyt, kun on kaikenlaista oireen tuntumaa. Olen ollut neljä viikkoa sisällä, käyden ainoastaan Citymarketissa ihmisten ilmoilla. Oireet alkoi kuusi päivää viimeisen kauppareissun jälkeen. 

Vierailija
2/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet tokeentumaan päin.

Emme kukaan voi olla varmoja, miten missäkin käy. Kaupassa on pakko käydä, joten joku oireetonkin voi seassa pyöriä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Prismaan, jos Citymarketissa sairastuu.

Vierailija
4/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Cittarit boikottiin!

Vierailija
5/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.

Vierailija
6/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.

Mä käyn isoissa marketeissa koska niissä on helpompi vältellä muita asiakkaita.

Tartunnan voi saada mistä tahansa, turha yhtä yksittäistä liikettä alkaa syytellä. 

Vierailija
7/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kerrostalossa, niin kenties rappukäytävästä? Mitä sitä tietää kuka siinäkin köhinyt sua ennen ja sitten hönkäilet sitä samaa sisäilmaa.

Vierailija
8/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähikaupassa on kaksinkertaiset hinnat vrt marketti.

Vierailija
9/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laajalle levinnyt että tosiaan ihan mistä vain voi saada. Turha etsiä syyllisiä. Taudin voi saada vaikka itse pesisi ja desinfoisi käsiä yhtenään. Vain omaan käytökseen voi vaikuttaa, ei muiden.

Vierailija
10/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn isoissa marketeissa koska niissä on helpompi vältellä muita asiakkaita.

Tartunnan voi saada mistä tahansa, turha yhtä yksittäistä liikettä alkaa syytellä. 

Kukin toki tavallaan, mutta onhan riski saada tarttuva tauti huomattavasti suurempi paikoissa, joissa on paljon tartuttajia.

Vierailija
11/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista tai prismasta saa kaiken kerralla ja on käytävillä paljon enemmän tilaa kuin pienissä kaupoissa.

Vierailija
12/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Prismaan, jos Citymarketissa sairastuu.

Luotan enemmän Lidliin. Siellä on turvallista.

Vierailija
13/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olisiko kannattanut kuunnella niitä ohjeita ja pestä ne kädet kun tulit kotiin?

Vierailija
14/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, että kerroit tämän. Ihmisten on syytä ymmärtää että ruokakaupoissa on myös riski.

Vierailija
15/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin laajalle levinnyt että tosiaan ihan mistä vain voi saada. Turha etsiä syyllisiä. Taudin voi saada vaikka itse pesisi ja desinfoisi käsiä yhtenään. Vain omaan käytökseen voi vaikuttaa, ei muiden.

Ei kai tässä oltu syyllisiä etsimässä. Ap vain toi esiin, että tartunnan  voi saada vaikkei liikkuisi kotoaan muualle kuin ruokakauppaan.

Vierailija
16/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole omaan käytökseensä vaikuttamista, että käy pienissä kivijalkaliikkeissä (ja samalla tukee yksityisyrittäjiä) ja vähentää riskiä? Jos tauti tarttuu helposti pisaratartuntana, niin sitä ei todellakaan saa mistä vaan. Siksihän meillä on nyt kieltoja ja määräyksiä pysyä erillään muista ihmisistä. Hämmästyttää huomata ihmisten järjen puutteen jopa tilanteessa kun oma henki on uhattuna. Edelleen, ei koske minua. Mutta olen todella äimistynyt miten hyvin looginen päättelyketjukin sivuutetaan.

Vierailija
17/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luki että pelkästään hengittäessäkin tauti voisi tarttua muihin samassa tilassa oleville. Ota nyt näistä sitten selvää. 

Vierailija
18/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sille, että virus leviää ainakin jonkin verran ilman kautta. Silloin sen voi saada ihan vain hengittämällä kaupassa.

Vierailija
19/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa sille, että virus leviää ainakin jonkin verran ilman kautta. Silloin sen voi saada ihan vain hengittämällä kaupassa.

No eikö voi pidättää hengitystään yhden vaivaisen kauppareissun ajan?

Vierailija
20/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö voi pidättää hengitystään yhden vaivaisen kauppareissun ajan?

Niinpä. Ja ainahan voi käydä ulkona välillä hengittämässä jos jonoakin sattuu olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi