Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koronaviruksen asioidessani citymarketissa

Vierailija
02.04.2020 |

1,5 vko:n flunssasta sain jälkitaudiksi keuhkokuumeen ja pääsin testeihin vasta viime tiistaina. Sain positiivisen tuloksen testeissä ja olo on tällä hetkellä suht ok paitsi keuhkoja viiltää hengittäessä. Olen asioinut ainoastaan ruokakaupoissa pk seudulla joten tartunta on todennäköisesti tullut sieltä.

Kommentit (233)

Vierailija
21/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan varman päälle laittanut ffp3 luokan maskin päähäni ja suojannut silmäni kun olen käynyt kaupassa. Muualla en ole käynyt. Minua ei kiinnosta mitä muut ajattelevat siitä.

Onnistuin tuollaisia maskeja vielä löytämään helmikuussa K-raudasta.

Vierailija
22/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.

Mä käyn isoissa marketeissa koska niissä on helpompi vältellä muita asiakkaita.

Tartunnan voi saada mistä tahansa, turha yhtä yksittäistä liikettä alkaa syytellä. 

Kukin toki tavallaan, mutta onhan riski saada tarttuva tauti huomattavasti suurempi paikoissa, joissa on paljon tartuttajia.

Mutta isossa kaupassa on leveämmät käytävät, joten voi pitää turvaväliä. Lähimmässä Alepassani ja K-marketissani on niin ahdasta, että turvavälin pito on mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isoista marketeista saa todellakin kaiken kerralla, myös corona-tartunnan :-)

Vierailija
24/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt töissä sairaalassa ihan normaalisti, matkustanut sinne julkisilla ja käynyt pari kertaa viikossa kotimatkalla ruokakaupassa. Ei tartuntaa. Huono tuuri sinulla.

Vierailija
25/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut koko ajan ruoat kotiini oven taakse, teen töitä kotona. Tilaamani ruoat olen pessyt hyvin (myös jauhelihan).

En ole nähnyt ketään muuta kuin ulkoillessa vastaantulijoita. Lenkillä vastaan tulee yllättävän paljon pariskuntia / lenkkikaveruksia, jotka juttelee intensiivisesti ja äänekkäästi keskenään, usein nauravatkin. Voiko näistä ohikiitävistä porinapadoista singahtaa aerosoleja tai suun pisaroita muillekin samalla kun juttelevat ja nauravat? Nyt minulla on ollut 3 päivää oireita, en käy enää ulkona muuta kuin viemässä roskat.

Vierailija
26/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt töissä sairaalassa ihan normaalisti, matkustanut sinne julkisilla ja käynyt pari kertaa viikossa kotimatkalla ruokakaupassa. Ei tartuntaa. Huono tuuri sinulla.

Olet silti voinut sairastaa koronan täysin oireettomana tai saada tartunnan, joka on vasta itämisvaiheessa. Eiköhän suurin osa sen jossain vaiheessa sairasta.

Vierailija
27/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Et voi tietää onko sinulla tartunta

2. Todennäköisyys kasvaa jatkuvasti sen suhteen että sen tartunnan voi saada mistä tahansa

Vierailija
28/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tilannut koko ajan ruoat kotiini oven taakse, teen töitä kotona. Tilaamani ruoat olen pessyt hyvin (myös jauhelihan).

En ole nähnyt ketään muuta kuin ulkoillessa vastaantulijoita. Lenkillä vastaan tulee yllättävän paljon pariskuntia / lenkkikaveruksia, jotka juttelee intensiivisesti ja äänekkäästi keskenään, usein nauravatkin. Voiko näistä ohikiitävistä porinapadoista singahtaa aerosoleja tai suun pisaroita muillekin samalla kun juttelevat ja nauravat? Nyt minulla on ollut 3 päivää oireita, en käy enää ulkona muuta kuin viemässä roskat.

Riippuu tuulen suunnasta ja sen kovuudesta.

Vierailija
29/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa on yli 60 asuntoa. Vaikea vältellä virusta jos sellainen liikkuu rappukäytävässä ja hisseissä. Cittarissa käyn, koska se on lähellä, siellä on väljää iltaisin ja parempi valikoima.

Vierailija
30/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap krs vai okt asuja, ois kiva tietää.

Vierailija
31/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän kirjaa siitä missä käyn eli siis nykyään vain kaupassa. Edellisestä kauppareissusta on nyt viikko aikaa eikä ole oireita.

Vierailija
32/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.

Mä käyn isoissa marketeissa koska niissä on helpompi vältellä muita asiakkaita.

Tartunnan voi saada mistä tahansa, turha yhtä yksittäistä liikettä alkaa syytellä. 

Kukin toki tavallaan, mutta onhan riski saada tarttuva tauti huomattavasti suurempi paikoissa, joissa on paljon tartuttajia.

Ajattelin ensikesänä n, että pikkukaoupoa on parempi. käytännössä on roisin. Pikkukaupassa on paljon ahtaampaa kassalla ja käytävillä. Jouduin paljon useammin lähikontaktiin . Isossa kaupassa en ole niin läheisiin tekemisiin vielä joutunut.

Tänään ja eilen oli kaupat täynnä.

Vierailija
33/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa on yli 60 asuntoa. Vaikea vältellä virusta jos sellainen liikkuu rappukäytävässä ja hisseissä. Cittarissa käyn, koska se on lähellä, siellä on väljää iltaisin ja parempi valikoima.

Jos et liiku samaan aikaan, niin on helppo vältellä. Suurin riski on, kun olet samaan aikaan tilassa sairastuneen kanssa. Pinnoilta tarttuvat virukset on helppo eliminoida ja välttää.

Vierailija
34/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit flunssaisen kauppaan?

Vierailija
35/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietämäni tapaukset ovat saaneet sen muualta kuin ruokakaupoista.

Jos et pese muutenkaan kaupassa käytyä käsiäsi, niin ei voi mitään.

Vierailija
36/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa sitä vasta sairastuukin, kun siellä on aina enemmän ihmisiä kuin Citymarketissa.

Citymarkettien asiakkaat ovat siirtyneet ruuan kotikuljetukseen, näin ainakin meidän kaupungissa.

On kaksi suurta Citymarkettia ja koko ajan jono ruuan kotiinkuljetuksissa.  Kuljetuksen voi saada vasta jopa 6 päivän päähän.

Lisää kerääjiä on palkattu ja kylmätavarakuljetukseen sopiva auto hankittu cittareihin.

Prismassa tilanne on aivan erilainen, siellä pörrää yskivät ja räkivät ihmiset edelleen hyllyjen välissä.

Vierailija
37/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oireeton korona on erittäin harvinainen. Ja sanotaan, että oireetonkin tartuttaa, tarkoittaa sitä 48 tunnin periodia ennen oireita. Siis tartunnansaamisen ja itämisen jälkeen ennen oireita.

Vierailija
38/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään paikallisessa K-marketissa ja huomasin, että siellä oli tosi paljon keräilijöitä jotka hoitavat niitä verkkokaupan tilauksia. Olivat siellä aika tiiviisti työn touhussa, pyysin välillä heitä vähän väistymään, että pääsi ohittamaan. Kassalla kysyin kuinka usein pyyhkivät ne kassan liukuhihnat niin vastaus oli " 2 kertaa päivässä ", se on tosi vähän nyt poikkeusaikana. Tuo kauppa on auki 24/7. Niinpä sitten pyyhin desinfiointiliinalla kaikki ostokset kotona parvekkeella. 

Vierailija
39/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa hissejä.

Vierailija
40/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin laajalle levinnyt että tosiaan ihan mistä vain voi saada. Turha etsiä syyllisiä. Taudin voi saada vaikka itse pesisi ja desinfoisi käsiä yhtenään. Vain omaan käytökseen voi vaikuttaa, ei muiden.

Eikö se ole omaan käytökseensä vaikuttamista, että käy pienissä kivijalkaliikkeissä (ja samalla tukee yksityisyrittäjiä) ja vähentää riskiä? Jos tauti tarttuu helposti pisaratartuntana, niin sitä ei todellakaan saa mistä vaan. Siksihän meillä on nyt kieltoja ja määräyksiä pysyä erillään muista ihmisistä. Hämmästyttää huomata ihmisten järjen puutteen jopa tilanteessa kun oma henki on uhattuna. Edelleen, ei koske minua. Mutta olen todella äimistynyt miten hyvin looginen päättelyketjukin sivuutetaan.

Kivijalkakaupat on kyllä suljettu, ainakin Helsingissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi