Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koronaviruksen asioidessani citymarketissa

Vierailija
02.04.2020 |

1,5 vko:n flunssasta sain jälkitaudiksi keuhkokuumeen ja pääsin testeihin vasta viime tiistaina. Sain positiivisen tuloksen testeissä ja olo on tällä hetkellä suht ok paitsi keuhkoja viiltää hengittäessä. Olen asioinut ainoastaan ruokakaupoissa pk seudulla joten tartunta on todennäköisesti tullut sieltä.

Kommentit (233)

Vierailija
41/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.

Mä käyn isoissa marketeissa koska niissä on helpompi vältellä muita asiakkaita.

Tartunnan voi saada mistä tahansa, turha yhtä yksittäistä liikettä alkaa syytellä. 

Kukin toki tavallaan, mutta onhan riski saada tarttuva tauti huomattavasti suurempi paikoissa, joissa on paljon tartuttajia.

Vai ihmiset ahtaasti lähellä toisiaan?

Vierailija
42/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pelkään, että sain tartunnan. Ruokakaupassa olen käynyt. Mulla ei ole muuta oiretta (nyt kolmatta päivää) kuin haju- ja makuaisti lähes kadonnut. Sitäkin mietin, että jos vain kuvittelen oireet..? Vaikea sanoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te menette isoihin marketteihin? En syytä, mutta ihmettelen. Emme ole moneen viikkoon käynyt kuin pikkukaupoissa hiljaisina aikoina.

Koska isoja marketteja on kahden kilsan päässä ja pikku kaupoille pitäisi etsiytyä... lähimpään lienee viitisen kilsaa.

Kävellen kun kuljen ja riskiryhmään kuulun, siksi etsin lähimmän. Toisaalta pikku kaupat ovat pirun paljon kalliimpiakin.

Vierailija
44/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittareissa käy enemmän porvareita kuin Prismoissa. Suosikaa Prismaa, vältytte porvarirutolta!

Vierailija
45/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarista tai prismasta saa kaiken kerralla ja on käytävillä paljon enemmän tilaa kuin pienissä kaupoissa.

Myös sen koronan.

Vierailija
46/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään helsinkiläisessä Lidlissä ja siellä oli 1 asiakas minun lisäksi ja tämä on sellainen kauppa, jossa muuten on _aina_ jonoa. 

Mutta sehän tässä on vaikeaa tämän viruksen kanssa kun oireetonkin voi tartuttaa tietämättään. Ei sitä tiedä vaikka mun miehellä olisi nyt se virus, vaikka ei ole mitään oireita. Hän käy vielä kodin ulkopuolella töissä. Pesee kyllä kätensä mennen tullen. 

Vierailija
47/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pikkukaupoissa ruuhka-ajan ulkopuolella. Olen ollut monta kertaa ainoa asiakas. Isoissa marketeissa on enemmän ihmisiä ja jos korona tarttuu kuten epäilty, ilman välityksellä vaikka toisen pärskeestä jo hetki aikaa, ei auta vaikka olisi leveät käytävät eikä ihmisiä lähellä sillä hetkellä. Pienessä kaupassa vältän kontaktit, en rynni kapeasta raosta ohi.

Käytän kertakäyttöhanskoja ostoksilla.

Vähemmän ihmisiä, pienempi todennäköisyys saada tartunta. Ei tulisi mieleenikään mennä nyt isoihin marketteihin. Yksi perheeni jäsen on riskiryhmäläinen enkä aio ottaa pienintäkään ylimääräistä riskiä.

48/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakäynnit olisivat turvallisia jos kaikki käyttäisivät hengityssuojaimia.

Vierailija
49/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina olen käynyt Cittarissa, K-marketissa, S-marketissa, Lidlissä ja Tokmannilla. Iso tai pieni myymälä, aika itsekseen niissä on saanut olla. Asioin aamupäivisin, mikä tuntuisi olevan ideaali ostosaika jos tartuntaa pelkää.

Vierailija
50/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin pelkään, että sain tartunnan. Ruokakaupassa olen käynyt. Mulla ei ole muuta oiretta (nyt kolmatta päivää) kuin haju- ja makuaisti lähes kadonnut. Sitäkin mietin, että jos vain kuvittelen oireet..? Vaikea sanoa!

Onko muilla ollut vain tätä oiretta?

Vierailija
51/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään paikallisessa K-omarketissa ja huomasin, että siellä oli tosi paljon keräilijöitä jotka hoitavat niitä verkkokaupan tilauksia. Olivat siellä aika tiiviisti työn touhussa, pyysin välillä heitä vähän väistymään, että pääsi ohittamaan. Kassalla kysyin kuinka usein pyyhkivät ne kassan liukuhihnat niin vastaus oli " 2 kertaa päivässä ", se on tosi vähän nyt poikkeusaikana. Tuo kauppa on auki 24/7. Niinpä sitten pyyhin desinfiointiliinalla kaikki ostokset kotona parvekkeella. 

Se keräilijöiden ja kuljettajien hygienian taso vähän huolestuttaa minuakin. Kiire on kova, tuleeko edes vaihdettua niitä hanskoja välillä?

Kasvosuojia ei näy juuri kellään, jutellaan ja nauretaan ihmistem ostosten päälle.

Vierailija
52/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Prismaan, jos Citymarketissa sairastuu.

Vain idiootit käy prismassa ja cittarissa. Minä olen fiksu ja käyn vain lidlissä. Siellä on halpaa ja laadukasta.

Vierailija
53/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa keuhkokuume ei ole jälkitauti vaan oleellinen osa itse tautia. Kiinassa taudista puhutaan nimenomaan keuhkokuumeena.

Vierailija
54/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn vain niin pienessä kaupassa, eli pienessä kittarissa, että olen aina asiakas, täten en voi saada tautia.

Vierailija
55/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaa tätäkin: korona voi tarttua myös pinnoilta, jos olen oikein ymmärtänyt. Jos ostat vaikka banaanitertun, johon koronatartunnan saanut on koskenut kaupassa, sinun pitäisi muistaa pestä kädet jokaisen banaaninkuorimisen jälkeenkin. Silloin ei ole kyllä väliä, ostitko banaanisi pienestä lähikaupasta vai isosta marketista.

Vierailija
56/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekin pelkään nyt, kun on kaikenlaista oireen tuntumaa. Olen ollut neljä viikkoa sisällä, käyden ainoastaan Citymarketissa ihmisten ilmoilla. Oireet alkoi kuusi päivää viimeisen kauppareissun jälkeen. 

Pitäkää niitä kasvosuojuksia!!!

Vierailija
57/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastaa pahimman muodon koronasta, sitten on keuhkokuume. Mutta 80% sairastaa lievän ilman keuhkokuumetta.

Vierailija
58/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajatelkaa tätäkin: korona voi tarttua myös pinnoilta, jos olen oikein ymmärtänyt. Jos ostat vaikka banaanitertun, johon koronatartunnan saanut on koskenut kaupassa, sinun pitäisi muistaa pestä kädet jokaisen banaaninkuorimisen jälkeenkin. Silloin ei ole kyllä väliä, ostitko banaanisi pienestä lähikaupasta vai isosta marketista.

Ei tuollaisesta ole mitään näyttöä. Teho-osastojen täytyisi olla jo äärimmillään Suomessa, jos se noin ärhäkkäästi leviäisi.

Vierailija
59/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-taudissa maku- ja hajuaisti katoaa, eli sinulla on varmasti käynyt niin, että olet saanut viruksen.

Vierailija
60/233 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin nyt kuitenkin, että testejä on tehty tähän mennessä pääasiassa oireisille riskiryhmäläisille, todistetusti altistuneille ja terveydenhuollossa työskenteleville. Silti vain kuusi prosenttia testatuista on ollut positiivisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi