Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet koronan takia säästyvillä rahoilla?

Vierailija
02.04.2020 |

Moni muu on varmasti samassa tilanteessa kuin minä, että tilille jää nyt paljon aiempaa enemmän kuin ennen. Kulutus pienenee melkein väkisinkin, kun niin moni paikka on kiinni ja tarpeettomia kontakteja pitäisi muutenkin välttää. Mitä te muut teette säästyneillä rahoilla?

Ostan itse osakkeita ja rahastoja, koska ne on nyt halpoja enkä tahdo makuuttaa suuria summia tilillä, jossa inflaatio syö koko ajan niiden arvoa.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä säästyneillä rahoilla? Rahaa menee ruokaan enemmän kuin koskaan kun koko perhe syö kaikki ateriansa ja välipalansa kotona.

Vierailija
2/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä säästyneillä rahoilla? Rahaa menee ruokaan enemmän kuin koskaan kun koko perhe syö kaikki ateriansa ja välipalansa kotona.

Meillä säästyy paljon rahaa ruuassa. Lapset saa käydä koululla syömässä (alle 10 oppilasta kerralla ja turvaväleistä pidetään kiinni), ja mulle itse tehdyt lounaat tulee paljon työpaikkaruokailua halvemmaksi. Lisäksi kaikki hetken mielijohteesta ostetut jälkkärit ja pullakahvit sun muut jää nyt väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mitään säästynyt. Lasten ruuat maksaa nyt satasia kuussa enemmän kuin yleensä. Ja jos kesälomareissu jää tekemättä, niillä rahoilla ostetaan varmaan ensi talvena näkkäriä kun rajoitustoimet jatkuu vaan.

Vierailija
4/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säästy rahaa. Olen opiskelija ja korona vei osa-aikatyöt alta. Avopuolison huikeiden tulojen (1400e/kk) takia en saa edes asumistukea. Tuloni ovat nyt siis 250e/kk, siinä kaikki. Ei riitä edes omaan vuokraan.

Vierailija
5/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään pientä pottia Afrikan safaria varten. Tänä kesänä ei varmaan vielä uskalla lähteä, mutta ensi vuonna suunnitelmissa on kuukauden reissu.

Vierailija
6/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että pitää tulla leuhkimaan. Kellä onni on sen kätkeköön.

Monella ei ole nyt töitä ja moni menettää työnsä sekä vielä lapset/teinit ruokittava,

Rupeaa kyllä ärsyttämään ihmiset.

Vierailija
7/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin työtön ja kävin kuntouttavassa, joka suljettiin. Siinä menetän kulukorvauksen 9e/pvä joka on pieni raha monelle, mutta satanen kuussa on iso raha mulle.

Siellä tarjottiin myös päivittäin lämmin ruoka ja kävin ruokajonossa, jotka myös suljettu. Rahallisesti en "menetä" kuin tuon päälle satasen, mutta ruokajono piti mut ja miehen ruuassa. Välillä on oikeasti nälkä kun koitan saada rahat riittämään syömällä vähemmän ja vain kerran päivässä.

Ei ole aiemminkaan ollut varaa käydä kahviloissa, baareissa, vaatekaupoilla, parturissa jne. Noh, ehkä ei tule tuhlattua noin kymppiä kuussa kirpparilla.

Onneksi ei ole lapsia.

Vierailija
8/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri säästy. Kevään ja kesän matkat (lennot) olin jo ostanut ja nähtäväksi jää, saanko joskus rahat takaisin. Muu säästö koostuu lähinnä siitä, ettei tule käytyä harrastamassa, keikoilla, elokuvissa, teattereissa yms. Ei se raha näy missään etenkään näin keväällä, kun vuorostaan pihajuttuihin menee satoja euroja. Mutta vastaan nyt sitten nimenomaan niin, että piha- ja puutarhatarvikkeisiin menevät.

Vierailija
9/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että pitää tulla leuhkimaan. Kellä onni on sen kätkeköön.

Monella ei ole nyt töitä ja moni menettää työnsä sekä vielä lapset/teinit ruokittava,

Rupeaa kyllä ärsyttämään ihmiset.

Kuka täällä on mielestäsi leuhkinut? Kai nyt jokainen tajuaa, ettei tässä kriisissä ole pelkkiä häviäjiä. Miksi kaikkien pitäisi teeskennellä että kaikki menee päin persettä? Näitä ketjuja ei tarvitse avata jos ei kestä lukea niiden ajatuksia joilla menee vielä hyvin.

Vierailija
10/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hassua, että kaikki valittavat nyt, miten tulot ovat pienentyneet, mutta onhan pakosti jossain nekin, joilla se raha polttelee taskuissa, kun ei pääse shoppailemaan, bilettämään ja matkustelemaan. Juu, aloitus oli provosoiva, mutta itseäni jotenkin häiritsee, kun kukaan ei ajattele tätä puolta lainkaan. Kyllä vain moni tästä taloudellisesti hyötyykin, kun jää muutamat rakennekynnet laittamatta ja pari bileiltaa väliin. 

Vierailija
11/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä yhtään normaalia enempää säästöön, vaan etsin joka viikko pienyrittäjän, jolta pystyy ostamaan palveluja tässäkin tilanteessa tai lahjakortin tulevaa käyttöä varten. Se on oma korteni kekoon, että saataisiin työpaikkoja säästymään.

Vierailija
12/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä tulee peräti bussikortin hinnasta. Mitään muuta säästöä ei tule, kun ei ennenkään ollut rahaa matkailla, shoppailla tai baareissa juosta.

Vierailija
13/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri säästy. Kevään ja kesän matkat (lennot) olin jo ostanut ja nähtäväksi jää, saanko joskus rahat takaisin. Muu säästö koostuu lähinnä siitä, ettei tule käytyä harrastamassa, keikoilla, elokuvissa, teattereissa yms. Ei se raha näy missään etenkään näin keväällä, kun vuorostaan pihajuttuihin menee satoja euroja. Mutta vastaan nyt sitten nimenomaan niin, että piha- ja puutarhatarvikkeisiin menevät.

Omituinen logiikka. Jos pihajuttuihin muutenkin menisi satoja euroja, kai se raha jossain näkyy. Ja jos ilman koronaa ei olisi varaa niihin pihajuttuihin, niin siellä pihajutuissahan se näkyy. Miksi sen sanominen oli noin vastahakoista? 

Vierailija
14/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin loppuvuodesta uuteen asuntoon, jossa on vielä laittamista. Jos jotain jää sen jälkeen, lyhennän asuntolainaa enemmän.

Vierailija
15/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käydään molemmat kuten ennenkin eikä enää kuluteta entiseen malliin joten rahaa jää todellakin enemmän. Vielä en ole ehtinyt miettiä mitä tehdä ylimääräisellä. 

Vierailija
16/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jätä yhtään normaalia enempää säästöön, vaan etsin joka viikko pienyrittäjän, jolta pystyy ostamaan palveluja tässäkin tilanteessa tai lahjakortin tulevaa käyttöä varten. Se on oma korteni kekoon, että saataisiin työpaikkoja säästymään.

Tämä onkin hyvä ajatus. 

Vierailija
17/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin rahastosijoitus summaa 100e > 200e. Muuten jätän säästyvät rahat tilille, tosin elän muutenkin niukasti ilman turhia kahvilakäyntejä, joten säästö on aika pieni.

Vierailija
18/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole säästynyt, kun olen laittanut vähäni kiertoon ostamalla nettikaupoista suomalaisten valmistamia tuotteita, mm. uudet työkengät. Muuten menee samat kuin ennenkin kauppaan, apteekkiin ja liikkumiseen.

T. Lähihoitaja n37

Vierailija
19/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut suuria säästöjä tilanteen johdosta. Muutenkin teen etänä hommia enkä juuri istu baareissa tai ravntoloissa.

Vierailija
20/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman historian pahin talouskriisi on ensiaskeleillaan, ja täällä on aloitus siitä että IHMISILTÄ SÄÄSTYISI RAHAA.

Nyt ollaan todella sekaisin, tai sitten tämä on nerokas provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme