Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolainen vastailee hetken kaikkiin muihin paitsi opillisiin kysymyksiin.

Vierailija
29.06.2006 |

Opillisiin en jaksa sepostaa :).

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä ne kuivatetaan?

Vierailija
2/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei ap, vaan toinenn vl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' ikkunasta' , jos joku välttämättä haluaa sinne kurkistella. Samoin niitä näkee pyykkiä laittaessa rumpukuivaajaan tai narulla kuivumassa.

Alusvaatteita on kiireisenä päivänä voinut jäädä tuolin karmille ja

khh:n pöydälle. Joskus ne näkyvät, kun kävelemme kotioloissa alusvaatteisillamme ilman vaatteita. :)

Ap

Vierailija
4/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on samanhenkisten tapaaminen ja kaikkien tuttujen / ystävien jne. näkeminen ja kuulumisten vaihtaminen. Myös retkiolosuhteet, ulkoilma ovat kokemisen arvoisia. Jumalan sanan kuuleminen on tärkeää, mutta myönnän, että koska kuulen sitä lähes viikottain myös seuroissa yms., nousee ystävien ja tuttavien tapaaminen ja ilmassa oleva ' yleinen hyvä mieli' yhdeksi seurojen kohokohdaksi.

Ap

Vierailija
5/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nuo kuvitelmat lestadiolaisista :D En itse ole lestadiolainen, mutta kasvanut paikkakunnalla, jossa teitä oli paljon.

Haluaisin tietää:

a) Kun olet ei-lestadiolaisen joukossa, tunnetko itsesi ulkopuoliseksi/silmätikuksi/jotenkin muuten erilaiseksi?

b) Jos lapsesi haluaisi jättää lestadiolaisuuden, mitä ajattelisit?

c) Kuinka hulvattomia OIKEASTI lestadiolaisnuoret ovat? ;D

Ja lopuksi; muistakaa lestadiolaiset, että ihan kaikki tällä palstalla hengailevat eivät ole niin tyhmiä, kuin muutamat viestit antavat ymmärtää. Teidän haukkujanne ja tuomitsijanne ovat vain murto-osa, mutta ikävä kyllä se näkyvämpi :(

Vierailija
7/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmaan, jossa olen töissä, on pesiytynyt vahva lestadiolaispresenssi sen jälkeen, kun perheen don tuli töihin. Yllättäen tuttuja ulkopuolisia urakoitsijoita löytyy joka sormelle jokaiseen erikoishommaan.

Lestadiolaisuus on vähän kuin mafia ilman rikollisuutta. Naiselle se kohtalo ei kyllä ole mairitteleva, mutta eivätpä nuo joko valita tai paremmasta tiedä/välitä. Lestadiolaisuudessa on näe muuta pahaa, kuin tuon naisen osan. Miehet juovat salaa viinaa, kyttäävät koko ajan muita akkoja(koska oma on jatkuvasti paksuna) ja rietastelevat yleisesti minkä kerkiävät. Nopsa laskutoimitus, perheessä on 16 lasta ja äiti ja isä avioituivat 18-vuotiaana. Montako vuotta äiti kerkeää olla raskaana elämästään ennen kuolemaansa? 16 vuotta putkeen raskaana, siinä on usko kyllä koetuksella.

Vierailija
8/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti. mbnet. fi/hmanni/mp3/liekkimeri2. mp3

Vierailija
9/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen en tunne oloani ulkopuoliseksi. Minulla on kivoja työkavereita ja muutama läheisempi ihminen, joka ei ole lestadiolainen. Heidän seurassaan viihdyn todella hyvin. Viihtyvyyteen vaikuttaa molemmin puolinen suvaitsevaisuus ja erilaisten elämänkatsomuksien hyväksyminen. Silmätikuksi en ole koskaan itseäni tuntenut. Silloin tällöin törmään ihmiseen, jolla on vahva negatiivinen ennakkoasenne vakaumukseni vuoksi. Yleensä se muuttuu ajan myötä, kun toinen huomaa, että olen tavallinen tallaaja siinä missä muutkin, uskosta huolimatta.

b) Poikani kysyi tänään uskon perusasioita ja sitä, mitä jos hän ei isona haluakaan olla uskovainen. Keskustelimme asiasta ja totesin (supistan nyt puheemme), että äiti ja isä toivovat, että lapsemme pysyy lapsuuden uskossa, mutta uskoon katsomatta hän on aina meille kaikista rakkain ja ikioma poikamme. Olisi varmasti surun aihe, mutta ei se tunnetta ja käyttäytistämme meidän osaltamme muuta. Niin ajattelemme nyt, kun asia ei ole ajankohtainen kohdallamme.

c) Niin hulvattomia, että uskaltavat joskus jopa pitää hiuksia vapaana huvin alla, kun kukaan ei ole näkemässä :) (toivottavasti te kaikki lukijat omaatte huumorintajua).

ap

Hei ap!

Hassuja nuo kuvitelmat lestadiolaisista :D En itse ole lestadiolainen, mutta kasvanut paikkakunnalla, jossa teitä oli paljon.

Haluaisin tietää:

a) Kun olet ei-lestadiolaisen joukossa, tunnetko itsesi ulkopuoliseksi/silmätikuksi/jotenkin muuten erilaiseksi?

b) Jos lapsesi haluaisi jättää lestadiolaisuuden, mitä ajattelisit?

c) Kuinka hulvattomia OIKEASTI lestadiolaisnuoret ovat? ;D

Ja lopuksi; muistakaa lestadiolaiset, että ihan kaikki tällä palstalla hengailevat eivät ole niin tyhmiä, kuin muutamat viestit antavat ymmärtää. Teidän haukkujanne ja tuomitsijanne ovat vain murto-osa, mutta ikävä kyllä se näkyvämpi :(

Vierailija
10/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä tutuille, jos tunnistitte. Toivottavasti tapaamme Sotkamossa:)!

Ap

Vierailija
11/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se oo jumalan tahto jos ei tule lasta luomuna? Mun mielestä se on ihan ok jos menee hoitoihin mutta ihmetyttää vaan..

Vierailija
12/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaiminen on sairauden hoitamista. Samalla tavalla otan vastaan hoitoja myös muihin vaivoihin.

ap

miksi lestadiolainen menee lapsettomuus hoitoihin?

eikö se oo jumalan tahto jos ei tule lasta luomuna? Mun mielestä se on ihan ok jos menee hoitoihin mutta ihmetyttää vaan..

Vierailija
13/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtainen ratkaisu. Joku sairastaa poskiontelontulehdusta pari viikkoa ilman lääkkeitä, joku käy lääkärissä, hakee saamallaan reseptillä lääkettä ja jouduttaa paranemistaan.

ap

Vierailija
14/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa Suvisreissua teille, me ei sit päästä tänävuonna;-(

Vierailija
15/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
16/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämättä monet itkut oon jo tirauttanu, kun ei päästä ja varmasti monet vielä eessä. Koville ottaa kun eka kerta mun elämässä, ettei pääse suviksiin. On ne vaan niin tärkee tapahtuma

Vierailija
17/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sen vielä haluaisin tietää että rehellisesti jos vastaat niin aletaanko selän takana puhua jos jollekin pariskunnalle ei tule lapsia " tasaseen tahtiin" ? varmaan tyhmä kysymys mutta olen itse myös kotosin seudulta jossa paljon lestadiolaisia ja kaikkia on tullu nähtyä ja kuultua..

mutta joka tapauksessa lämmintä kesän jatkoa!

Vierailija
18/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisten juhlakenkiin olemassa jotain sääntöä? Saako varpaat näkyä, vai täytyykö olla umpinainen kärki?

Ihan hassu juttu, mutta kaikilla tuntemilla lestadiolaisilla naisilla on aina umpikärkiset juhlakengät=)

t. kenkäfriikki

Vierailija
19/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tekevä. Itse tiedämme parhaiten tilanteemme. Haluamme uskoa ja luottaa, että meitä ei sen vuoksi panetella tms. En ole koskaan huomannut asiaa saati sellaista älynnyt edes miettiä. Lähellämme olevat ihmiset ovat mielestäni aidosti ihania ja lämminsydämisiä. Jos joku puhuu selän takana, on se hänen ongelmansa eikä Raamatun mukaista saatika muutenkaan moraalisesti reilua käyttäytymistä.

Samoin teille lämmintä kesää ja paljon hyviä uintipäiviä :)!

Ap

kiitos vastauksesta tuohon lapsettomuus kyssäriini.

no sen vielä haluaisin tietää että rehellisesti jos vastaat niin aletaanko selän takana puhua jos jollekin pariskunnalle ei tule lapsia " tasaseen tahtiin" ? varmaan tyhmä kysymys mutta olen itse myös kotosin seudulta jossa paljon lestadiolaisia ja kaikkia on tullu nähtyä ja kuultua..

mutta joka tapauksessa lämmintä kesän jatkoa!

Vierailija
20/52 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaisiin. Itselläni on n. 20 erilaiset kengät, eikä niistä löydy mitään toisiaan yhdistävää tekijää (paitsi tietenkin se, että ovat kaikki kauniita :)).

ap

Naisten juhlakengistä!!!

Onko naisten juhlakenkiin olemassa jotain sääntöä? Saako varpaat näkyä, vai täytyykö olla umpinainen kärki?

Ihan hassu juttu, mutta kaikilla tuntemilla lestadiolaisilla naisilla on aina umpikärkiset juhlakengät=)

t. kenkäfriikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä