Lestadiolainen vastailee hetken kaikkiin muihin paitsi opillisiin kysymyksiin.
Kommentit (52)
eikö ne sit älyä ottaa mukaan ettei tartte lähteä siellä kauppaan. Siellähän voi tulla tuttuja vastaan. En usko et viitsivät niitä sieltä hakea. Oishan se kamala asia jos sattuis joku tuttu uskovainen näkemään kun olis teinit kortsun ostossa. mieti sitä.
ovat kaupallisella alalla? Tuntuu että useat ovat myyntihommissa. Miten saatte hankittua ison auton ja talon? Tiedän, että kaikilla lapsilla ei välttämättä ole omaa huonetta kun lapsia on paljon, mutta entä auto? Kaikilla on kuitenkin oltava paikka ja turvavyöt/istuimet.
Sinulla on huumoria ja sydäntä, kenties avarakatseisuuttakin. Kivaa kesää sinulle!
Me kaikkihan tarvitsemme sitä. Jt ja Jr ovat vanhoillislestadiolaisten keskinäinen tervehtimistapa. Olen kuullut joidenkin vanhusten ei vl-ihmisten toivottavan Jumalan rauhaa toiselle ihmiselle. Koskaan en ole nuorempien ei-vl ihmisten kuullut sitä käyttävän kuin iva-mielellä (yläasteella ollessani).
ap
41 jatkaa (vauva potkaisia enteriä...)
Niin, miltä sinusta tuntuu, jos ei-vl toivottaa sinulle siunausta?
Toivotatko itse koskaan sellaisille, jotka eivät ole vanhoillisia?
Ovatko Jt ja jr vain " teikäläisille" ?
Kerran naapurin poika lähtiessään huikkasi lapsellemme, että " Heippa ja Jumalan rauhaa!" Poikamme vastasi samoin takaisin, oli kaunista kuultavaa! Harmi vaan, ei ole toistunut:(
Olemme uskovaisia, ihan julkisesti, mutta emme vl
teatterit ym kielletty siksi että niihin menisi tolkuttomasti rahaa? Mihin päästätte lapsenne? Esim koulun luokkaretki, uimahallit, elokuvat?? Onko teillä TV? Miten suhtaudut tietokoneeseen ja nettiin? Saavatko lapset pelata tietokoneella tai katsella sen kautta tv-kanavia?
aloilla. Nopeasti mietittynä yksi miestuttavani on kaupallisella alalla. Omani ei ole. Meillä ei ole isoa autoa, mutta talo on. Töissä käymällä talo on ansaittu. Tuo auto asia voi varmastikin muodostua ongelmaksi perheen kasvaessa. Meidän lähipiirissä useissa suuremmissa perheissä on tila-auto.
ap
Kuinka usein perheen miehet
ovat kaupallisella alalla? Tuntuu että useat ovat myyntihommissa. Miten saatte hankittua ison auton ja talon? Tiedän, että kaikilla lapsilla ei välttämättä ole omaa huonetta kun lapsia on paljon, mutta entä auto? Kaikilla on kuitenkin oltava paikka ja turvavyöt/istuimet.
Vaiketia kysymyksiä ja vaikea näin nopeasti vastata.
ap, joka toivottaa kaikille hyvää yötä ja poistuu takavasemmalle
Onko
teatterit ym kielletty siksi että niihin menisi tolkuttomasti rahaa? Mihin päästätte lapsenne? Esim koulun luokkaretki, uimahallit, elokuvat?? Onko teillä TV? Miten suhtaudut tietokoneeseen ja nettiin? Saavatko lapset pelata tietokoneella tai katsella sen kautta tv-kanavia?
niin, tämä naapurin poika, joka toivotti Jumalan rauhaa, on 5-v. Samoin kuin lapseni.
Niin, ja joo, kyllä mulle joskus jotkut uskovat (ei vl) saattavat toivottaa Jumalan rauhaa. Toisinaan se voi olla myös alkutervehdys.
Oletko ikinä erehtynyt sanomaan Jt tai Jr ei-vanhoilliselle? Mikäli, niin mitä teet silloin? Mitä toivoisit ei vl:n tekevän?
Vierailija:
Me kaikkihan tarvitsemme sitä. Jt ja Jr ovat vanhoillislestadiolaisten keskinäinen tervehtimistapa. Olen kuullut joidenkin vanhusten ei vl-ihmisten toivottavan Jumalan rauhaa toiselle ihmiselle. Koskaan en ole nuorempien ei-vl ihmisten kuullut sitä käyttävän kuin iva-mielellä (yläasteella ollessani).ap
41 jatkaa (vauva potkaisia enteriä...)
Niin, miltä sinusta tuntuu, jos ei-vl toivottaa sinulle siunausta?Toivotatko itse koskaan sellaisille, jotka eivät ole vanhoillisia?
Ovatko Jt ja jr vain " teikäläisille" ?
Kerran naapurin poika lähtiessään huikkasi lapsellemme, että " Heippa ja Jumalan rauhaa!" Poikamme vastasi samoin takaisin, oli kaunista kuultavaa! Harmi vaan, ei ole toistunut:(
Olemme uskovaisia, ihan julkisesti, mutta emme vl
Ei ollut tarkoitus loukata. Itselläni on 5 lasta ja ajattelen usein teidän jaksamista ja rahan menoa. Itse en jaksaisi, viidessäkin lapsessa on riittämiin. Kysymäni asiat kiinnostavat oikeasti, koska uusia vempaimia tulee markkinoille jatkuvasti eikä niihin " päde" vanhat opit mikä on kiellettyä ja mikä sallittua. Onko joskus vaikeaa miettiä mikä on tarpeellista ja kehittävää ja mikä haitallista ja tarpeetonta?
Kiitos vastauksistasi ja mukavaa kesää!
mieli on hyvä. Ilmat suosivat, mikäs oli ollessa retkiolosuhteissa.
Ap
hän osallistuu myös arjen pyörittämiseen. Tänään se näkyi iltapalan antamisena, iltauinnilla käyttämisenä ja nukkumaan laittamisena. Minä se vain notkuin sen aikaa ja vieläkin täällä.
Minä en ala muiden avio-/ aviottomuusseksiä edes arvioimaan. Se arvioiminen ei anna minulle mitään.
ap