Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin tauti joka sinulla tai perheenjäselläsi on ollut?

Vierailija
31.03.2020 |

Miulla korvatulehdus JA keuhkoputken tulehdus samaan aikaan, yskin ja korva tuntui halkeavan joka yskäisystä. Tuohon päälle talvipakkasen riehaannuttama atopia, koko keho oli täynnä kutisevia läikkiä. Raavin, yskin ja itkin.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla sukulaisella on ollut bakteeriperäinen aivokalvontulehdus, joista toinen siihen myös kuoli. Se tauti on vaarallisuudeltaan aivan eri kategoriassaan kuin korona. Niistä ei voi edes samana päivänä puhua. Jos koronan voi ilman vakavia oireita sairastaa kotona, niin bakteeriperäistä aivokalvontulehdusta ei todellakaan voi, tai se on kuolema lähes 100% varmuudella. Siitä jos on pienikään epäilys, on lähdettävä hoitoon heti.

Valitettavasti se bakteeri on läsnä mm. kaikissa Suomen varuskunnissa.

Vierailija
2/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parilla sukulaisella on ollut bakteeriperäinen aivokalvontulehdus, joista toinen siihen myös kuoli. Se tauti on vaarallisuudeltaan aivan eri kategoriassaan kuin korona. Niistä ei voi edes samana päivänä puhua. Jos koronan voi ilman vakavia oireita sairastaa kotona, niin bakteeriperäistä aivokalvontulehdusta ei todellakaan voi, tai se on kuolema lähes 100% varmuudella. Siitä jos on pienikään epäilys, on lähdettävä hoitoon heti.

Se tauti aiheuttaa kuoleman yleensä myös paljon nopeammin kuin korona. Jopa alle vuorokaudessa oireiden alkamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, otsikko on vähän huono. Olisi pitänyt laittaa "kamalin" eikä "pahin!"

A.p

Vierailija
4/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajalle levinnyt syöpä. Ei mitään tehtävissä ja kuolema muutamassa viikossa. 

Vierailija
5/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
6/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma, jota ei tunnistettu. Hoidin taaperoa, koiraa ja kotia puolikuntoisena elokuusta tammikuulle jolloin viimein sain diagnoosin!

Myös miehen vyöruusu oli karmeaa katseltavaa ja minun piti mm. Nukkua sohvalla etten vahingossa osuisi yöllä kipeisiin alueisiin.

Vierailija
7/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärhäkkä norovirus. Molemmista päistä lähes tauotta....

Vierailija
8/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä angiina, jota ei sellaiseksi tunnistettu ja sain kyhmyruusun. Lääkärikin oli huolissaan.

Aikuisena ei ole oikein ollut mitään. Kerran oli paha mahatauti, mutta siinä karmeinta oli olosuhteet, olin nimittäin matkalla kotiin ulkomailta, ja mun piti matkustaa ensin lentokoneella ja sitten junalla. Tai siis mä en ollut vielä lentokoneessa sairas, vain mieheni oli. Mä aloin sitten oksentaa junassa.

Vierailija
9/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikotauti joskus neljä vuotiaana on ollut rankin. Muuten olen ollut poikkeuksellisen terve ja en ole sairastanut edes tyypillisiä kulkutauteja. En silti vähättele koronaa.

Vierailija
10/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pneumokokkisepsis. Itselläni.

Vierailija
11/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mononukleoosi. Olin täysin sängyn pohjalla kaksi viikkoa, kuume oli korkea ja näin hallusinaatioita. Kurkku oli niin kipeä etten voinut syödä enkä edes puhua. Toipuminen kesti pitkään, äänen käheyttä ja muuta kurkkuongelmaa oli jopa vielä vuosi jälkeenpäin. Heikko olo jatkui myös kuukausia.

Vierailija
12/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pysynyt kohtalaisen terveenä lähestulkoon 30 vuotta, mutta isäni kertomus 40-vuotiaana sairastamastaan vesirokosta oli kuin suoraan kauhuelokuvasta. Tosi korkea kuume, houreita, pahoinvointia ja järjetön kutina. Viikkoon ei kuulemma tiennyt onko yö vai päivä, ja muistaa edelleen ne kuumehoureiset painajaiset päivin ja öin.

Sitä ei kuulemma toivoisi pahimmalle viholliselleenkaan.

Vierailija
13/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiina. Ja joku jälkijuttu diagnoosina virusperäinen tauti. Olin yhteensä 2kk 39-40c kuumeessa.

Vierailija
14/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veljeni sairasti tämän lapsena, onneksi selvisi vaurioitta, kun fiksu lääkäri aloitti heti antibioottitiputuksen ja toimitti Helsinkiin hoitoon.

Vierailija
15/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukemia. En muista olleeni kipeä, mutta pienenä lapsena sairaalassa hetkittäin yksin ja peloissani. Siihen aikaan ei vanhemmat saaneet olla yötä osastolla.

Vierailija
16/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALS-tauti, parantumaton tauti, jota "ei haluaisi edes pahimmalle vihamiehelleen".

Vierailija
17/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 3 vuotta sitten influenssan, jonka oireet muistuttivat näitä koronan oireita, yllätys :D Silloin vastustuskykyni laski niin paljon, että varmaan kuukauden ajan kärsin erilaisista oireista ja jälkitaudeista. Muuten minulla on hyvä vastustuskyky, yleensä sairastun vain vilustuessa talvisin.

+ oksennustauti on ihan kamala, mutta ei ehkä pahin kuitenkaan.

Vierailija
18/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenmyrkytys jota terveydenhoito ei meinannut ottaa tosissaan vaan vitkutteli. 

Vierailija
19/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti rankin oli paha silmätulehdus, joka uhkasi viedä näön. Siitä on jo aikaa, mutta edelleen aina pelkään, jos silmissä on jotain tuntemusta.

Vierailija
20/57 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusperäinen keuhkokuume puoltoista vuotta sitten. Oli muuten oirekuvaltaan ja etenemiseltään juuri kuin koronavirus. Olin teholla 2 päivää, sairaalassa 10 päivää. Keuhkot toimivat kunnolla vasta lähes vuosi taudin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän