Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisiko joku poliisi tai palomies kertoa miten selvitä siitä että näkee ruumiita jatkuvasti?

Vierailija
12.08.2025 |

Kiinnostaisi molemmat ammatit ja niihin olisi ehkä jotain edellytyksiäkin mutta mietityttää kuinka paljon tuo kuoleman kanssa tekemisiin joutuminen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin ammatteihin mitään homoja haluta. Unohda koko juttu ja opiskele floristiksi.

Vierailija
2/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea veturinkuljettajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän varmaan hoitajat ja lääkärit tällaisia näkee. Työtä sekin on.

Vierailija
4/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan poliisit ainakin ryyppäsivät paljon saunailloissaan ja puhuivat asiat halki.

Vierailija
5/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiit näyttää ku nukkuis. Oon ite sairaanhoitaja ja nähny niitä lukuisia. Myös ihmisen kuolevan.

Vierailija
6/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiit näyttää ku nukkuis. Oon ite sairaanhoitaja ja nähny niitä lukuisia. Myös ihmisen kuolevan.

Poliisit menee paikalle, kun joku on ollut mädäntyneenä metsässä tai ampunut itseään haulikolla suuhun. Ei sinne hoitsut mene.

Vierailija
7/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän eri asia. Oon itsekin hoitaja ja nähnyt lukuisia vainajia mutta mitäs sitten kun joku nuori on monessa osassa jonkun onnettomuuden seurauksena? 

Vierailija
8/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisit menee paikalle, kun joku on ollut mädäntyneenä metsässä tai ampunut itseään haulikolla suuhun. Ei sinne hoitsut mene.

Mihin luulit et onnettomuudesta selvinneet tai ammutut ihmiset jotka on vielä hengissä tuodaan? Tai terminaalivaiheen syövässä olevat?

Vierailija
9/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu ajan kanssa kun näkee kroppia riittävästi.

Joskus voi tietenkin mennä tunteisiin koiran raatelema vauvan bodi, mutta eihän siinä muu auta kun kerätä jätökset ruumispussiin puutarhasta ja yrittää pitää kirjaa et kaikki raajat löytyy ettei jää esim. toista kättä taaperoiden löydettäväksi hiekkalaatikosta.

Junan alle jääneet on aika helppoja kun voi lapioida jätteet suoraan laatikkoon.

Vierailija
10/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten sitä kestää?

ap

Vierailija
11/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkeen tottuu, heikot vaihtaa kenttää.

Vierailija
12/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten sitä kestää?

ap

Ihminen kestää paljon enemmän kuin luulisi.

Vierailija
13/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet kuolettamalla, ettei tunne enää normaalia empatiaa.

Vierailija
14/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kuollut enää tunne mitään.

Vierailija
15/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso kysymys.

Sulta ei nyt ole kysytty mitään.

Vierailija
16/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kuollut enää tunne mitään.

Sitä ennen tunsi?

Vierailija
17/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea veturinkuljettajaksi.

Patologi on kans hyvä veto. Eikä tekoäly korvaa sitä.

Vierailija
18/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pari tuttuaa poliisia ainakin käsittelee sitä ihan vain juomalla viinaa, kun ei ole töitä.

Vierailija
19/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö AP uskalla/osaa ajatella kuolemaa; tuhoutumista ja non-eksistenssiä? Itse näin hukkuneen jo lapsena; ala-asteikäisenä. Eipä se niin ihmeellistä ollut.

Vierailija
20/22 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastoilla, ensihoidossa ja patolla työskennelleenä, niin asenne. Tarkoitan, että toiset ei pysty ikinä, toiset opettelee ja joillekin se vaan on helpompaa. Mutta silti eteen voi tulla tehtävä, joka jostain syystä menee ihon alle, lapset esimerkiksi. Joku käsittelee ne oman päänsä sisällä, mutta monet juttelee työkavereiden kanssa, jotkut käy työpsykologilla. Joskus joku juttu voi jäädä vaivaamaan loppuelämäksi, mutta sen kanssa oppii elämään, ei ajattele sitä. 

On myös ihmisiä, jotka kuormittuvat ajan kanssa ja vaihtavat muihin tehtäviin. Jollekulle, kuten itselleni kävi, tuli eräs niin pahasti ihon alle päässyt tehtävä, että totesin, etten enää ikinä halua kokea samaa ja vaihdoin alaa ihan totaalisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi