Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset uhmaavat Koronaa koskevia toimintaohjeistuksia?

Vierailija
31.03.2020 |

Hei sinä, joka uhmaat Koronaa koskevista toimintaohjeista, kertoisitko, miksi? Haluaisin ymmärtää, miksi olette päättäneet toimia näin?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusterve nuori aikuinen. Olen karsinut sosiaalisia kontakteja, en tapaa perhettäni enkä vietä ylimääräistä aikaa kaupungilla.

MUTTA. Tapaan edelleen ystäviäni yhteisten illanviettojen merkeissä jonkun kotona. Olemme kaikki kriittisten alojen työntekijöitä (myyjä, sairaanhoitaja, lastenhoitaja) ja fakta on, että 90% varmuudella saamme taudin työpaikalta ja tämä on vain ajan kysymys. Työ on muutenkin tarpeeksi stressaavaa, joten todellakin pidämme kiinni yhteisistä hetkistä!

Vierailija
42/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole äänestänyt kyseistä hallituspohjaa, enkä Usko marinin ja kumppanien henkilökulttiin ja viestiin Suomen edusta. taustalla on varmasti piilotettua puolueagendaa.

hallitus ei ole mikään auktoriteetti, sillä ei ole kansalaiseen mitään suoraan valtaa. se säätää lakeja, joiden kautta muut viranomaiset voivat käyttää valtaansa.

vertaan hallituksen sanaa hirvivaara liikennemerkkiin. siinä se on mutta mitään ei tarvitse tehdä.

Kyllä hiljaiseksi vetää, jos tämän on joku ihan tosissaan kirjoittanut.

Ei kyllä yllätä silti, johan se on nähty miten paljon idiootteja tässäkin maassa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oma lähestyminen on ollut mökki eristäytyminen, Olen viettänyt nyt kolme viikkoa mökilläni. syy lähtöön ei ollut Corona, vaan se että oli paljon mielekkäämpää tehdä töitä täältä luonnon helmasta.

Olen käynyt kaupassa normaalisti pari kertaa viikossa täydentämässä varastoja, ymmärtääkseni sitä ei ole kielletty. lisäksi ajattelin jatkaa vielä kuukauden, sillä mökillä oloakaan ei ole kielletty. jos sairastuisin vakavasti,vaikka en riskiryhmiin kuulu, olen Suomen kansalainen jossa ihmisellä on perusoikeudet, joista yksi on oikeus terveydenhoitoon. se on valtion tehtävä järjestää, ei minun.

hallituksesta kuulunut viesti että minun pitäisi palata kotiin kaikuu tyhjille seinille. niin.

Niin just! Sulla on oikeus ohittaa hengityskonejonossa joku pikkupaikkakunnan kehitysvammainen tai vanhus! Jee-jee. Oma napa ensin. Äänestätkö muuten Kokoomusta?

Jos kaikilla helsingissä on oikeus terveydenhuoltoon, on kaikilla suomalaisilla oikeus terveydenhuoltoon, missä nyt sattuvat oleilemaankaan. Oma kaupunki on tukossa. Evakkoon siis. Mää olin niiiinn kiva.;D

Vierailija
44/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat jumittuneet uhmaiän kehitysvaiheeseen.

T. Kasvatuspsykologi

Vierailija
45/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perusterve nuori aikuinen. Olen karsinut sosiaalisia kontakteja, en tapaa perhettäni enkä vietä ylimääräistä aikaa kaupungilla.

MUTTA. Tapaan edelleen ystäviäni yhteisten illanviettojen merkeissä jonkun kotona. Olemme kaikki kriittisten alojen työntekijöitä (myyjä, sairaanhoitaja, lastenhoitaja) ja fakta on, että 90% varmuudella saamme taudin työpaikalta ja tämä on vain ajan kysymys. Työ on muutenkin tarpeeksi stressaavaa, joten todellakin pidämme kiinni yhteisistä hetkistä!

Voi luoja, teidänhän ei missään nimessä pitäisi nähdä toisianne. Tajuatko pälli että kun joku teistä tartuttaa toisenne, ongelma paisuu moninkertaisesti.

Idiootti. Kyse on muistakin kuin teistä.

Vierailija
46/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmeisesti moni aikoo olla neljän seinän sisällä  rokotteen tuloon asti, kun aikovat välttyä sairastumiselta.  Virus on niin laajalle levittynyt, niin ei se maailmasta katoa. Suomen tämän hetkinen linjaus ei ole epidemian tyrhedyttäminen, vaan hidastaminen sairaalan petipaikkojen riittävyyden takaamiseksi. Moni sairastuu joka tapauksessa.

En neljän seinän sisällä (omaa kotia lukuunottamatta), vaan riittävän kaukana muista. Eli et mahdollista tartuntaa julkisissa sisätiloissa hengailemalla. Mitä paremmin tätä noudatetaan, sitä nopeammin koko pattitilanne saadaan loppumaan. Vakkei tämä tauti itselle olisikaan hengenvaarallinen, tartuntamäärien liian raju nousu saattaisi johtaa ulkonaliikkumiskieltoihin ym. rajuihin toimenpiteisiin. Mutta ilmeisesti jotkut tätä näyttää kovasti haluavan...

Vierailija
47/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa tyhmistä riskien ottamisesta , johtuu tyhmyydestä ja osaamattomuudesta. sastamalan vammalas korona potilaat jonotti samois tilois riskiryhmien kanssa..... eli myös terveyskeskukses tyhmiä ihmisiä töissä.......

Vierailija
48/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siiksi koska se ei ole terveeelle ihmiselle tappava sairaus ja ihhminen ei ymmmärrä mitä on riski tai kuolema.

Kyllä Koronaan on kuollut terveitäkin nuoria ihmisiä.

Vaikka ei itsensä puolesta pelkäisi, eikä meidän jokaisen vastuulla ole varmistaa, että emme tartuta koronaa muihin, erityisesti heihin, joiden kohdalla vakavien oireiden todennäköisyys on korkea?

Eikä ole. Miksi ihmeessä tätä samaa shaibaa pitää jauhaa joka ketjussa.

Lisäksi sairastymisen todennäköisyys on erittäin pieni.

Eikä ole kuollut? Etkö oikeasti lue uutisia? Useampi juttu aiheesta. Ikäjakauma 12 - 38 vuotta. Ei tunnettuja perussairauksia. Tapauksia ei ole monia verrattuna yli 70 v, vielä. Mutta se on siis kuitenkin mahdollista.

Vierailija
49/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmeisesti moni aikoo olla neljän seinän sisällä  rokotteen tuloon asti, kun aikovat välttyä sairastumiselta.  Virus on niin laajalle levittynyt, niin ei se maailmasta katoa. Suomen tämän hetkinen linjaus ei ole epidemian tyrhedyttäminen, vaan hidastaminen sairaalan petipaikkojen riittävyyden takaamiseksi. Moni sairastuu joka tapauksessa.

En neljän seinän sisällä (omaa kotia lukuunottamatta), vaan riittävän kaukana muista. Eli et mahdollista tartuntaa julkisissa sisätiloissa hengailemalla. Mitä paremmin tätä noudatetaan, sitä nopeammin koko pattitilanne saadaan loppumaan. Vakkei tämä tauti itselle olisikaan hengenvaarallinen, tartuntamäärien liian raju nousu saattaisi johtaa ulkonaliikkumiskieltoihin ym. rajuihin toimenpiteisiin. Mutta ilmeisesti jotkut tätä näyttää kovasti haluavan...

No, nää uhoais varmaan sakottavalle poliisillekin...

Vierailija
50/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hysteerikko ei ymmärrä miten virukset toimii. Kyseessä on täysin uusi virus johon ei kenelläkään ollut immuniteettia. Koska virus on päässyt leviämään lähes koko maailmaan se jatkaa kiertämistä, kunnes se on tartuttanut vähintään sen 50- 70 prosenttia ihmisistä, jolloin sairastuneiden immuniteetti laannuttaa viruksen. Mitä kauemmin sitä pidätellään, sitä kauemmin se jyllää. On erittäin epätodennäköistä, että rokote ehditään saamaan käyttöön ennen kuin se on tartuttanut tarpeeksi ihmisiä.

Näillä Suomen toimenpiteillä EI yritetä estää vaan hidastaa viruksen leviämistä.  Vaikka se saataisiin hetkellisesti pois kokonaan, se tulee uudelleen, koska ihmiskunnan immuniteetti ei ole riittävän vahva.

Ja jokaikinen ihminen ymmärtää, että yhtä ainoaa maata ei voida pitää pysähdyksissä muutamaa kuukautta kauempaa. Ja kyllä, jos joku nyt vinkuu, niin itse noudatan kyllä ohjeita, mutta en hysterisoi.

Vierailija
51/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Korona on luonnon tapa hoitaa huoltosuhde kuntoon. Kerroppa mitä hyötyä niistä yli 80- vuotiaista ylisuuria eläkkeitä rohmuavista on?

Sitä paitsi mitä nopeemmin sen kaikki sairastaa, nopeemmin pääsee normaaliin rytmiin takas. Ei oikeestaan haittaa, et mummoja kuolee.

Vierailija
52/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan sairastaa koronan ja mieluiten mahdollisimman pian. Erityisesti haluan välttyä sairastamasta syksyllä, jolloin mulla alkaa todella tärkeä koulutus ja muutama sairausviikko olisi katastrofi.

Eli haluat altistaa itsesi sairaudelle, johon voi kuolla?

Olen myös ajatellut, että parempi olisi sairastaa nyt kuin toisessa saati kolmannessa aallossa kun virus on mutatoitunut pahempaan suuntaan. Ja jos on tappava niin sittenpä on, mistäpä sitä tietää muutenkaan milloin on mailit täynnä. Voi kuolla kolarissa vaikka huomenna jos huono säkä käy.

Vierailija
53/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun elämä on ollut tässä hyvinvointiyhteiskunnassa. Täyttä p*skaa. Ei kiinnosta kenenkään toisen elämä lainkaan. Yht'äkkiä minun pitäisi välittää toisista ihmisistä? Miksi ihmeessä. 

Vierailija
54/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi siis kyetä hidastamaan leviämistä rajatun ajan. Joillekin jo ekat viikot näyttää olevan ylivoimaisia. Ihan periaatesyistä. Kun heidän pitää saada tehdä niinkuin itse haluavat.

Vierailija
55/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun elämä on ainakin ihan hyvää, enkä toivo kenenkään kuolevan viirukseen. enemmän ihmisiä tuntuu häiritsevän se että olen mökillä, täällä elämässä ja nauttimassa. En koe vahingoniloa niiden puolesta jotka ovat telineet itsensä neljän seinän sisään, se on heidän valintansa vangita itsensä. sillä välin minä elän ja kiikaroin muuttolintuja.

joidenkin on vain vaikea ymmärtää että olemme valtiolle vain rahaerä, joillakin se on positiivinen ja joillekin negatiivinen. valtioita joidenka yhteiskunnan tuottama rahamäärä on negatiivinen löytyy Afrikasta. Suomessa yhteiskunta vielä elää, koska tuotamme yhteiskunnalle positiivista tulovirtaa. tuotan yhteiskunnalle tätä positiivista tulovirtaa, joten uskon että jonotusnumeroni hengityskoneeseen on parempi kuin joillain muulla.

Vierailija
56/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Kunhan saatte tartunnan ehditte oireettomina tartuttamaan monta lasta, sairasta vanhusta ja riskiryhmään kuuluu kaupan asiakasta.

Voitte lyödä vetoa että kuka teistä tartuttaa ja tappaa eniten.

/s

Vierailija
57/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siiksi koska se ei ole terveeelle ihmiselle tappava sairaus ja ihhminen ei ymmmärrä mitä on riski tai kuolema.

Kyllä Koronaan on kuollut terveitäkin nuoria ihmisiä.

Vaikka ei itsensä puolesta pelkäisi, eikä meidän jokaisen vastuulla ole varmistaa, että emme tartuta koronaa muihin, erityisesti heihin, joiden kohdalla vakavien oireiden todennäköisyys on korkea?

Eikä ole. Miksi ihmeessä tätä samaa shaibaa pitää jauhaa joka ketjussa.

Lisäksi sairastymisen todennäköisyys on erittäin pieni.

Melkoinen denial päällä sulla. Jo Kiinassa kuoli niitä nuoria, perusterveitä lääkäreitä ja hoitajia.

Vierailija
58/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan sairastaa koronan ja mieluiten mahdollisimman pian. Erityisesti haluan välttyä sairastamasta syksyllä, jolloin mulla alkaa todella tärkeä koulutus ja muutama sairausviikko olisi katastrofi.

Eli haluat altistaa itsesi sairaudelle, johon voi kuolla?

Olen myös ajatellut, että parempi olisi sairastaa nyt kuin toisessa saati kolmannessa aallossa kun virus on mutatoitunut pahempaan suuntaan. Ja jos on tappava niin sittenpä on, mistäpä sitä tietää muutenkaan milloin on mailit täynnä. Voi kuolla kolarissa vaikka huomenna jos huono säkä käy.

Virukset yleensä mutatoituvat lievemmiksi. Se johtuu evoluutiosta. Jos liian ärhäkkä virus tappaa nopeasti isäntänsä, se ei ehdi siirtyä uuteen isäntään. Siksi on viruksille edullisempaa että ne muuttuvat lievemmiksi, koska silloin ne pääsevät lisääntymään ja leviämään laajemmin.

Toivotaan että näin kay koronankin kanssa.

Vierailija
59/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt tajuatte, että korona tarttuu loppujen lopuksi lähes kaikkiin? Nyt sen tarttumista vain hidastetaan, ettei kaikki sairastu yhtäaikaa, koska sairaalapaikkoja ei riitä. 

Itse käyn töissä, koska hallitus ei ole määrännyt kaikkia kotikaranteniin ja pomo on laittanut työvuorot.

Naapuri lähettää lapsensa joka päivä autokouluun ajotunnille, koska hän on huono äiti. Minun mielestäni sen ajokortin saannin olisi voinut jättää syksyynkin. Eipä ole minun lapseni. 

Käyn myös kaupassa, koska meillä ei syödä hernekeittoa kesäkuuhun asti. 

Mutta: pesen käsiä, käytän kertakäyttöhanskoja, käytän käsidesiä, en ole edes nuhassa tai yskässä ja jos olisin, jäisin kotiin. 

Vierailija
60/65 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä, mitä olen velkaa sinulle?

se on diktatuuri ja kommunismi jossa kuunnellaan ohjeita johtajilta. eläkää vapaassa maassa ja nauttikaa siitä, jokainen meistä maksaa veroja ja kehittää tätä yhteiskuntaa.

olen kiertänyt maailmaa ja Suomelle paljon hyvää vaikka sinä olisitkin eri mieltä. Se että minä olen täällä mökillä kaikessa rauhassa ei ole tappanut ketään. Jos minä sairastuisin ja veisin jonkun sairaspaikan, ei se ole minun syy. jos yhteiskunnalla ei ole intressiä pitää minua tai sinua hengissä, niin se olkoon sen yhteiskunnan kohtalo. Miksi vaivata itseään tällaisilla asioilla, murehditko sinä jo ensi viikon kauppalistaa? minä teen osto valintani kaupassa.

opetelkaa elämään hetkessä.

Yleensä kysymykseen vastataan hyökkäyksellä kun on osuttu heikkoon kohtaan.

Se, että elät osana meidän kaikkien yhteistä yhteiskuntaa, tarkoittaa, että sinulla on myös velvollisuuksia muita kohtaan.