Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset uhmaavat Koronaa koskevia toimintaohjeistuksia?

Vierailija
31.03.2020 |

Hei sinä, joka uhmaat Koronaa koskevista toimintaohjeista, kertoisitko, miksi? Haluaisin ymmärtää, miksi olette päättäneet toimia näin?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole äänestänyt kyseistä hallituspohjaa, enkä Usko marinin ja kumppanien henkilökulttiin ja viestiin Suomen edusta. taustalla on varmasti piilotettua puolueagendaa.

hallitus ei ole mikään auktoriteetti, sillä ei ole kansalaiseen mitään suoraan valtaa. se säätää lakeja, joiden kautta muut viranomaiset voivat käyttää valtaansa.

vertaan hallituksen sanaa hirvivaara liikennemerkkiin. siinä se on mutta mitään ei tarvitse tehdä.

Vierailija
2/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole äänestänyt kyseistä hallituspohjaa, enkä Usko marinin ja kumppanien henkilökulttiin ja viestiin Suomen edusta. taustalla on varmasti piilotettua puolueagendaa.

hallitus ei ole mikään auktoriteetti, sillä ei ole kansalaiseen mitään suoraan valtaa. se säätää lakeja, joiden kautta muut viranomaiset voivat käyttää valtaansa.

vertaan hallituksen sanaa hirvivaara liikennemerkkiin. siinä se on mutta mitään ei tarvitse tehdä.

Onko sinusta siis oikein esim. tartuttaa Korona muihin? Myös oireettomat voivat kantaa Koronaa ja levittää sitä. 

Et siis tunnusta hallitusta auktoriteetiksi, mutta etkö silti koe, että vastuullasi on myös toisten ihmisten terveys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiksi koska se ei ole terveeelle ihmiselle tappava sairaus ja ihhminen ei ymmmärrä mitä on riski tai kuolema.

Vierailija
4/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiksi koska se ei ole terveeelle ihmiselle tappava sairaus ja ihhminen ei ymmmärrä mitä on riski tai kuolema.

Eii sodassakaaan kukaaan ymmärrä mitä on kuolla. Ihmiseet toimivaaat siel lauman mukana ja käskyilllä ehdoitta.

Vierailija
5/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Koronaan on kuollut terveitäkin nuoria ihmisiä.

Vaikka ei itsensä puolesta pelkäisi, eikä meidän jokaisen vastuulla ole varmistaa, että emme tartuta koronaa muihin, erityisesti heihin, joiden kohdalla vakavien oireiden todennäköisyys on korkea?

Vierailija
6/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lähestyminen on ollut mökki eristäytyminen, Olen viettänyt nyt kolme viikkoa mökilläni. syy lähtöön ei ollut Corona, vaan se että oli paljon mielekkäämpää tehdä töitä täältä luonnon helmasta.

Olen käynyt kaupassa normaalisti pari kertaa viikossa täydentämässä varastoja, ymmärtääkseni sitä ei ole kielletty. lisäksi ajattelin jatkaa vielä kuukauden, sillä mökillä oloakaan ei ole kielletty. jos sairastuisin vakavasti,vaikka en riskiryhmiin kuulu, olen Suomen kansalainen jossa ihmisellä on perusoikeudet, joista yksi on oikeus terveydenhoitoon. se on valtion tehtävä järjestää, ei minun.

hallituksesta kuulunut viesti että minun pitäisi palata kotiin kaikuu tyhjille seinille. niin.

Vierailija
7/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma lähestyminen on ollut mökki eristäytyminen, Olen viettänyt nyt kolme viikkoa mökilläni. syy lähtöön ei ollut Corona, vaan se että oli paljon mielekkäämpää tehdä töitä täältä luonnon helmasta.

Olen käynyt kaupassa normaalisti pari kertaa viikossa täydentämässä varastoja, ymmärtääkseni sitä ei ole kielletty. lisäksi ajattelin jatkaa vielä kuukauden, sillä mökillä oloakaan ei ole kielletty. jos sairastuisin vakavasti,vaikka en riskiryhmiin kuulu, olen Suomen kansalainen jossa ihmisellä on perusoikeudet, joista yksi on oikeus terveydenhoitoon. se on valtion tehtävä järjestää, ei minun.

hallituksesta kuulunut viesti että minun pitäisi palata kotiin kaikuu tyhjille seinille. niin.

Niin just! Sulla on oikeus ohittaa hengityskonejonossa joku pikkupaikkakunnan kehitysvammainen tai vanhus! Jee-jee. Oma napa ensin. Äänestätkö muuten Kokoomusta?

Vierailija
8/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kuolema ?

Zinc

Vierailija
9/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just! Sulla on oikeus ohittaa hengityskonejonossa joku pikkupaikkakunnan kehitysvammainen tai vanhus! Jee-jee. Oma napa ensin. Äänestätkö muuten Kokoomusta?

Herran tykö on hyvä mennä vammaisten ja vanhusten !

Zinc

Vierailija
10/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eii sodassakaaan kukaaan ymmärrä mitä on kuolla. Ihmiseet toimivaaat siel lauman mukana ja käskyilllä ehdoitta.

Ehei .. kyllä siellä on sen takia säädetty rintamakarkuri laki, joka tarkoittaa nappia ottaan, ettei lähdettäisi poteroista karkuun.

Zinc

Ei sellaista lakia olisi, jos toteltaisiin käskyjä vain ehdoitta, kuin aivottomat apinat ;)

Vierailija
11/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli astmaatikot joutaa kuolla pois?

Vierailija
12/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei siis itselläsi ole mitään vastuuta omasta tai muiden terveydestä?

Vierailija
13/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susta tulis mahtava miinanraivaaja.

Vierailija
14/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kaikki tekevät niin kuin sinä ja vähät välittävät ohjeistuksista? Jos on oikeuksia, niin eikö myös ole velvollisuuksia?

t. "Minä saan, mutta muut eivät"

Vierailija
15/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä melko pian puretaan kun hommassa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
16/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä melko pian puretaan kun hommassa ei ole mitään järkeä.

Miksi tässä ei mielestäsi ole järkeä? 

Vierailija
17/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sairastaa koronan ja mieluiten mahdollisimman pian. Erityisesti haluan välttyä sairastamasta syksyllä, jolloin mulla alkaa todella tärkeä koulutus ja muutama sairausviikko olisi katastrofi.

Vierailija
18/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan sairastaa koronan ja mieluiten mahdollisimman pian. Erityisesti haluan välttyä sairastamasta syksyllä, jolloin mulla alkaa todella tärkeä koulutus ja muutama sairausviikko olisi katastrofi.

Eli haluat altistaa itsesi sairaudelle, johon voi kuolla?

Vierailija
19/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perusterve nuori aikuinen, joten riskini kuolla koronaan on häviävän pieni. Ei toki olematon, mutta entä sitten? Elämä on riskejä täynnä.

Vierailija
20/65 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perusterve nuori aikuinen, joten riskini kuolla koronaan on häviävän pieni. Ei toki olematon, mutta entä sitten? Elämä on riskejä täynnä.

Kai tiesit, että vaikka elämä on täynnä riskejä, niitä ei aina tarvitse ottaa?