Miksi ihmiset uhmaavat Koronaa koskevia toimintaohjeistuksia?
Hei sinä, joka uhmaat Koronaa koskevista toimintaohjeista, kertoisitko, miksi? Haluaisin ymmärtää, miksi olette päättäneet toimia näin?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Haluan sairastaa koronan ja mieluiten mahdollisimman pian. Erityisesti haluan välttyä sairastamasta syksyllä, jolloin mulla alkaa todella tärkeä koulutus ja muutama sairausviikko olisi katastrofi.
Eli et siis noudata ohjeistusta, sillä haluat sairastaa Koronan? Pitäisikö muiden kuitenkin noudattaa ohjeistusta?
Nyt en ymmärrä, mitä olen velkaa sinulle?
se on diktatuuri ja kommunismi jossa kuunnellaan ohjeita johtajilta. eläkää vapaassa maassa ja nauttikaa siitä, jokainen meistä maksaa veroja ja kehittää tätä yhteiskuntaa.
olen kiertänyt maailmaa ja Suomelle paljon hyvää vaikka sinä olisitkin eri mieltä. Se että minä olen täällä mökillä kaikessa rauhassa ei ole tappanut ketään. Jos minä sairastuisin ja veisin jonkun sairaspaikan, ei se ole minun syy. jos yhteiskunnalla ei ole intressiä pitää minua tai sinua hengissä, niin se olkoon sen yhteiskunnan kohtalo. Miksi vaivata itseään tällaisilla asioilla, murehditko sinä jo ensi viikon kauppalistaa? minä teen osto valintani kaupassa.
opetelkaa elämään hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä se vaan olen sellanen pelle, että minä saan tehdä niinkuin minua huvittaa ja muista viis. Jos ihmisen perusluonne on tämä, miten se tässä tilanteessa miksikään muuttuisi.
Jos ohjeet tulisi joltain toiselta hallituskokoonpanolta, tuskin sekään muuttaisi mitään. Aina löytyy peruste välittää vain itsestään.
Välität siis vain itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
se on diktatuuri ja kommunismi jossa kuunnellaan ohjeita johtajilta. eläkää vapaassa maassa ja nauttikaa siitä, jokainen meistä maksaa veroja ja kehittää tätä yhteiskuntaa.
olen kiertänyt maailmaa ja Suomelle paljon hyvää vaikka sinä olisitkin eri mieltä. Se että minä olen täällä mökillä kaikessa rauhassa ei ole tappanut ketään. Jos minä sairastuisin ja veisin jonkun sairaspaikan, ei se ole minun syy. jos yhteiskunnalla ei ole intressiä pitää minua tai sinua hengissä, niin se olkoon sen yhteiskunnan kohtalo. Miksi vaivata itseään tällaisilla asioilla, murehditko sinä jo ensi viikon kauppalistaa? minä teen osto valintani kaupassa.opetelkaa elämään hetkessä.
Et siis välitä muista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan sairastaa koronan ja mieluiten mahdollisimman pian. Erityisesti haluan välttyä sairastamasta syksyllä, jolloin mulla alkaa todella tärkeä koulutus ja muutama sairausviikko olisi katastrofi.
Eli haluat altistaa itsesi sairaudelle, johon voi kuolla?
Olen perusterve nuori aikuinen, joten riskini kuolla koronaan on häviävän pieni. Ei toki olematon, mutta entä sitten? Elämä on riskejä täynnä.
Kai tiesit, että vaikka elämä on täynnä riskejä, niitä ei aina tarvitse ottaa?
En voi välttyä koronan liittyviltä riskeiltä. Jos välttelen nyt koronaa, riskini sairastua siihen myöhemmin kasvaa.
Ja kuten sanoin, haluan sairastaa koronan. Se olisi mielenkiintoinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
No, tässä on jo jotain järkeä. Riskillä kuitenkin menet, koska et voi tietää, luinka paha tauti on juuri sinun kohdallasi ja et tiedä jälkitauteja. Mutta onnea vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perusterve nuori aikuinen, joten riskini kuolla koronaan on häviävän pieni. Ei toki olematon, mutta entä sitten? Elämä on riskejä täynnä.
Tässä on asian ydin. Sinä mietit itseäsi ja mikä sinulle on kaikkein kätevintä. Entä jos olet oireeton tartuttaja, joka rajoituksia uhmatessaan tartuttaa Koronan jollekin, jolle se on kohtalokas? Vaikka sinä itse haluaisit ottaa riskejä niin onko oikein lisätä myös niiden sairastumisriskiä, jotka pelkäävät tartuntaa ja joille tartunta voi olla kohtalokas? Kas kun rajoituksilla haetaan kaikkien etua ja ihmisten pitäisi osata laittaa omat tarpeensa sivuun ja ajatella yhteistä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä melko pian puretaan kun hommassa ei ole mitään järkeä.
Miksi tässä ei mielestäsi ole järkeä?
Koska ainoastaan Ruotsi toimii järkevästi. Emme voi odottaa rokotetta vuosia kotona. Amerikkalaisetkin lakkaa kotona oleskelun viikon jälkeen ellei heitä ammuta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tiesit, että vaikka elämä on täynnä riskejä, niitä ei aina tarvitse ottaa?
En voi välttyä koronan liittyviltä riskeiltä. Jos välttelen nyt koronaa, riskini sairastua siihen myöhemmin kasvaa.
Ja kuten sanoin, haluan sairastaa koronan. Se olisi mielenkiintoinen kokemus.
Millä perusteella riski sairastua Koronaan kasvaa myöhemmin? Jos taudin leviäminen saadaan nyt kuriin, se pikemminkin hidastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et siis noudata ohjeistusta, sillä haluat sairastaa Koronan? Pitäisikö muiden kuitenkin noudattaa ohjeistusta?
On jokaisen oma asia, noudattaako suosituksia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
olen kiertänyt maailmaa ja Suomelle paljon hyvää vaikka sinä olisitkin eri mieltä. Se että minä olen täällä mökillä kaikessa rauhassa ei ole tappanut ketään. Jos minä sairastuisin ja veisin jonkun sairaspaikan, ei se ole minun syy. jos yhteiskunnalla ei ole intressiä pitää minua tai sinua hengissä, niin se olkoon sen yhteiskunnan kohtalo. Miksi vaivata itseään tällaisilla asioilla, murehditko sinä jo ensi viikon kauppalistaa? minä teen osto valintani kaupassa.opetelkaa elämään hetkessä.
Voi että on ihana! THL vois ottaa tuon tunnuslauseeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jokaisen oma asia, noudattaako suosituksia vai ei.
Yhteisellä edulla ei siis ole mitään merkitystä? Jos ei, niin miksi asut yhteiskunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on asian ydin. Sinä mietit itseäsi ja mikä sinulle on kaikkein kätevintä. Entä jos olet oireeton tartuttaja, joka rajoituksia uhmatessaan tartuttaa Koronan jollekin, jolle se on kohtalokas? Vaikka sinä itse haluaisit ottaa riskejä niin onko oikein lisätä myös niiden sairastumisriskiä, jotka pelkäävät tartuntaa ja joille tartunta voi olla kohtalokas? Kas kun rajoituksilla haetaan kaikkien etua ja ihmisten pitäisi osata laittaa omat tarpeensa sivuun ja ajatella yhteistä hyvää.
Pyrin toimimaan niin, etten tartuttaisi ainakaan riskiryhmiin kuuluvia.
Täällä ilmeisesti moni aikoo olla neljän seinän sisällä rokotteen tuloon asti, kun aikovat välttyä sairastumiselta. Virus on niin laajalle levittynyt, niin ei se maailmasta katoa. Suomen tämän hetkinen linjaus ei ole epidemian tyrhedyttäminen, vaan hidastaminen sairaalan petipaikkojen riittävyyden takaamiseksi. Moni sairastuu joka tapauksessa.
ei ihme että suomalaiset naiset ovat hermoraunioita. kolme kuukautta jauhettu jostain corollasta, samaan aikaan kun normaalit ihmiset nauttii keväästä ja takatalvesta mökkeillen.
Ei nämä rajoitukset voi kestää kauaa. Jo nyt maailmalla valmistaudutaan siihen. Sen vähän aikaa luulisi kaikkien kestävän.
Vierailija kirjoitti:
ei ihme että suomalaiset naiset ovat hermoraunioita. kolme kuukautta jauhettu jostain corollasta, samaan aikaan kun normaalit ihmiset nauttii keväästä ja takatalvesta mökkeillen.
Tällä hetkellä rikkurit taitaa olla vähemmistössä. En laittaisi itsekeskeisyyden ja normaaliuden välille yhtäläisyysmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siiksi koska se ei ole terveeelle ihmiselle tappava sairaus ja ihhminen ei ymmmärrä mitä on riski tai kuolema.
Kyllä Koronaan on kuollut terveitäkin nuoria ihmisiä.
Vaikka ei itsensä puolesta pelkäisi, eikä meidän jokaisen vastuulla ole varmistaa, että emme tartuta koronaa muihin, erityisesti heihin, joiden kohdalla vakavien oireiden todennäköisyys on korkea?
Eikä ole. Miksi ihmeessä tätä samaa shaibaa pitää jauhaa joka ketjussa.
Lisäksi sairastymisen todennäköisyys on erittäin pieni.
Ovat vastarannankiiskejä. Jos niitä kiellettäisiin olemasta kotona, ne olisivat kotona.
Minä se vaan olen sellanen pelle, että minä saan tehdä niinkuin minua huvittaa ja muista viis. Jos ihmisen perusluonne on tämä, miten se tässä tilanteessa miksikään muuttuisi.
Jos ohjeet tulisi joltain toiselta hallituskokoonpanolta, tuskin sekään muuttaisi mitään. Aina löytyy peruste välittää vain itsestään.