Voiko päästä yli siitä, että potentiaalinen kumppaniehdokas loukkasi
Voiko menneen pyyhkiä ja aloittaa puhtaalta pöydältä?
Minulla oli orastava suhteenalku. Suhde loppui syksyllä ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan, mies käyttäytyi tökerösti ja loukkasi minua (pani välit poikki, oli kuulema ahdistunut).
Nyt välimme ovat parantuneet ainakin kaveritasolle, ehkä enemmänkin. Mutta kannattaako tätä jatkaa? Kerran törppö, aina törppö?
Mies on lääkäri ammatiltaan, tietty kylmyys ja analyyttisyys puskee pintaan myös ihmissuhteiden hoidossa - tyyliin ”tämä on nyt tässä ja kerrasta poikki”. Joten kannattaako ”yrittää suhdetta” uudestaan?
Kommentit (50)
Jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Itse annoin ja nyt olen onnellinen.
Älä turhaan vaivaudu. Lääkäri kyllä löytää normaalin naisen rinnalleen.
Mun nykyisessä suhteessa oli kuvaamasi kaltainen tilanne. Vuotta myöhemmin tavattiin uudelleen ja siitä pikkuhiljaa lähennyttiin pitemmälle kuin aikaisemmin. Kaihersi tosi paljon alkuun että tekeekö uudelleen. Puhuttiin asiasta moneen kertaan koska kaihersi mieltäni kovasti. Hän oli ollut pitkään yksin.
Nyt ollaan oltu jo vuosia yhdessä ja tiedän että johtui juuri yksinäisyydestä ja panikoitui omien vaikeuksiensa edessä. Ei ole toistunut umpimielisyys näiden vuosien aikana.
Kannattaa selvittää onko mies pelkästään kaveri fiiliksillä liikenteessä. Ettet kuvittele omia ja satuta itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin opikseni kerrasta.
Mikä siinä miehessä on niin hienoa, että olet valmis joustamaan? Lääkärin ammatti?Ei, mulla on itsellänikin ihan hyvä ammatti, ;)
Vaan se, että meillä synkkaa ihan käsittämättömällä tavalla. En ole koskaan kokenut tällaista. Ajattelen häntä koko ajan, mutta enhän tiedä onko tunne molemminpuolinen...Ap
Synkkaa? Siis sun mielestä teillä synkkaa kun mies loukkaa?
Miksi edes kyselet täällä kun olet jo tehnyt päätöksesi.Sama kävi mielessä. - Meittisikö Ap tällaista asiaa myös, jos häntä kohtaan tökerösti käyttätynyt ja häntä loukannut mies olisi taustaltaan ammattikoulututkinnon suorittanut "duunari."
Eiköhän tässä haettu sitä, että lääkärinä hänen kylmyys ja analyyttisyys iskee kuvaan niinku myös ihmissuhteissa. Silleen ite tajusin.
Lääkärit, varsinkin mieslääkärit, on yleensä kylmiä.
Jos miettisin omalle kohdalle, tuskin antaisin uutta mahdollisuutta. En pystyisi luottamaan, ettei tee samaa uudestaan, kerran se on niin helppoa ollut aiemminkin. En myöskään uskoisi että miehen tunteet ovat suhdetta ajatellen tarpeeksi voimakkaat tai oikea laatua, jos on aiemmin käyttäytynyt noin.
Mies ei ollut kiinnostunut silloin eikä kaikesta päätellen ole nytkään, muuta kuin korkeintaan kaveruudesta. Jos edes siitä. Ei se ammatista johdu, hän ei vain ole kiinnostunut.
Ap mikä sun koulutus on? Lääkärit yleensä edellyttää kumppaniltaan akateemista koulutusta.
Vaikea sanoa kun ei ole kristallipalloa. Voin kertoa vain omasta kokemuksestani että jos mies oikeasti käyttäytyi todella törpösti sinua kohtaan, niin perustavanlaatuinen törppöys ei yleensä ihmisestä katoa. Tökerö ihminen on tökerö ihminen jatkossakin, ja jos oikeasti pelkäät että sinuun sattuu, voi olla hyvä että pidät mieheen etäisyyttä. Mutta sitten taas, me av:lla emme tunne miestä ja meillä on vain ap:n antama hyvin pieni mielikuva hänestä. Se mitä toinen näkee tökerönä taas saattaa toisesta olla jopa ihan normaali tapa reagoida asioihin. Sinun täytyy lopulta ap tehdä niin kuin itse parhaaksi näet, ja mikä sinusta sisimmässäsi tuntuu oikealta. Ja ole myös rehellinen itsellesi, niin hyvässä kuin pahassa.
Oliko muuten ainoa syy miksi mies ghostasi alussa se että hän pelästyi? Ei ollut toista naista kuvioissa?
Vierailija kirjoitti:
Ap mikä sun koulutus on? Lääkärit yleensä edellyttää kumppaniltaan akateemista koulutusta.
Huoh...ja miten tämä taas liittyi ap:n asiaan?
En lähtisi yrittämään toiselle kierrokselle, itsellä niin huonoja kokemuksia vastaavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys. - Epäselväksi jäi miten hän nyt onnistunut käytäyymään niin, että saattaisit harkita häntä hetkeä pidempään kumppaninasi.
Ollaan oltu tekemissä yhteisten asioiden vuoksi, meillä myös yhteisiä tuttuja. Meillä synkkaa tosi hyvin ja välit ovat lämmenneet. Mietin vain, etten taas saa takkiini tässä. Hän vaikuttaa minulle muuten todella sopivalta, mutta tuo viime syksy kaihertaa. Ja jos toisen kerran loukkaa - pelkään ettei oma itsetuntonikaan kestäisi sitä.
Ap
Sinuna sanoisin miehelle että edellinen syksy harmittaa sinua. Ihmisestä kyllä huomaa kun aidosti on ymmärtänyt toimineensa väärin ja on valmis sitoutumaan siihen, että ei toimi niin toiste. Niin kauan kun sinua epäilyttää, pidä etäisyyttä ja palaa käsittelemään (miehen kanssa) niitä asioita, jotka sinua epäilyttävät. Pahimmassa tapauksessa tuo menee muuten niin, että hän kaataa sinun hoidettavakseen tunne-elämänsä traumat kerta toisensa jälkeen, jotka sinä hoidat muiden (esim. vauvapalstalaisten ja naisystäviesi kanssa). Et ole kenenkään terapeutti. Voit toki suositella miehelle terapiaa jos hänen tunne-elämänsä vaikuttaa epätasapainoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys. - Epäselväksi jäi miten hän nyt onnistunut käytäyymään niin, että saattaisit harkita häntä hetkeä pidempään kumppaninasi.
Ollaan oltu tekemissä yhteisten asioiden vuoksi, meillä myös yhteisiä tuttuja. Meillä synkkaa tosi hyvin ja välit ovat lämmenneet. Mietin vain, etten taas saa takkiini tässä. Hän vaikuttaa minulle muuten todella sopivalta, mutta tuo viime syksy kaihertaa. Ja jos toisen kerran loukkaa - pelkään ettei oma itsetuntonikaan kestäisi sitä.
Ap
Sinuna sanoisin miehelle että edellinen syksy harmittaa sinua. Ihmisestä kyllä huomaa kun aidosti on ymmärtänyt toimineensa väärin ja on valmis sitoutumaan siihen, että ei toimi niin toiste. Niin kauan kun sinua epäilyttää, pidä etäisyyttä ja palaa käsittelemään (miehen kanssa) niitä asioita, jotka sinua epäilyttävät. Pahimmassa tapauksessa tuo menee muuten niin, että hän kaataa sinun hoidettavakseen tunne-elämänsä traumat kerta toisensa jälkeen, jotka sinä hoidat muiden (esim. vauvapalstalaisten ja naisystäviesi kanssa). Et ole kenenkään terapeutti. Voit toki suositella miehelle terapiaa jos hänen tunne-elämänsä vaikuttaa epätasapainoiselta.
Niin, onko hänellä vaikeaa ihmissuhteissaan - tai ollut aiemmin? Se olisi hyvä tietää... ja onko kenties ollut jopa varattu. Se tietysti vaikuttaa. Jos onkin ollut varattu... ja halunnut silti ap:n? Mutta onkin ”kunnon mies” ja pysynyt suhteessaan? Vaihtoehtoja on monia.
Mulla vastaavanlainen tilanne (insinööri, hehe, ei kouluksella väliä) ja nyt pistin itse välit poikki koska aiempi loukkaus ahdisti ja jotenkin uudelleenlämmityksessä alkoi pelottaa, että taasko....
Aikamoinen ihme pitäis nyt tapahtua että ottaisin hänet takaisin.
En Ole onnellinen, mutta tää on vaan elettävä täysin ilman yhteyttä. En ollu varma itsestäni. Mieti sitä, et ehkä Ole sinäkään.
Tsemppiä!
Ap ei kerro kaikkea, on muuttanut faktoja. Mies taitaa olla varattu. Jos kyse on varatusta miehestä ja mies perääntyi niin jättäisin rauhaan. Vaikka tunteet olisivat molemminpuolista. Pahimmillaan tuosta tulee miehen puolelta soutaamista ja huopaamista, ei ole valmis luopumaan suhteestaan.
Moni suhde lähtee siitä uskomattomasta yhteyden tunteesta. Siinä ei ole mitään uutta, ja näin on niillä varatuilla ollut oman kumppaninkin kanssa. 'Uskomattomalta synkkaamisella' ei kannata perustella itselleen mitään. Niin sen muutkin kokee, ihastumisen.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kerro kaikkea, on muuttanut faktoja.
? miten niin ?
Loukkaamisen laatu vaikuttaa. Ignoroiko hän tunteesi täysin, olitko hänelle ilmaa? Vai halusiko hän tukea sinua vaikeassa tilanteessa, vaikka laittoikin stopin suhteelle?