Porin juoksukoulu kevät 2020
Hei, onko muita, jotka ottavat kunnonkohotuksen kuun vaihteesta alkaen? Aloitin eilen ja kävin äsken tekemässä toisen päivän ohjelman. Kokeilin tätä joskus, mutta into loppui parin viikon jälkeen. Nyt uudella asenteella.
Kommentit (141)
Jes, kiitti vinkistä! Kävin tunnin kävelyllä, ei paljon jää raportoitavaa jälkipolville. Laitan tänne kuitenkin mietteitäni, jos tosiaan auttaa muitakin löytämään juoksukoulun googlella tmv. :) Meni kivasti, kiersin sen 5 km lenkin, joka on ehkä edessä ensi viikolla (tai juoksen 30 minuuttia, mietin vielä). Hauskaa vappua! -ap
Huh, eilen tuli syötyä paljon ja myöhään illalla, mutta sepä olikin hyvä. Tänään piti juosta 15 minuuttia ja kävellä ja juosta paluumatka. Juoksin 15 minuuttia, kävelin 5 minuuttia ja juoksin 13 minuuttia (viimeiset 100 metriä on ylämäkeä). Olen niin iloinen. Hip hurraa!! -ap
Vierailija kirjoitti:
Huh, eilen tuli syötyä paljon ja myöhään illalla, mutta sepä olikin hyvä. Tänään piti juosta 15 minuuttia ja kävellä ja juosta paluumatka. Juoksin 15 minuuttia, kävelin 5 minuuttia ja juoksin 13 minuuttia (viimeiset 100 metriä on ylämäkeä). Olen niin iloinen. Hip hurraa!! -ap
Onpas hienoa, miten hyvin olet edistynyt! Vaikka lenkkeily on välillä raskasta, on kuitenkin erittäin palkitsevaa huomata oma edistyminen.
Minä olen unohtanut raportoida tänne edistymistäni, mutta olen siis käynyt lenkeillä vähän ohjelmaa soveltaen ja venyttänyt sitä niin, että aloitan maanantaina toisen viikon. Huomaan, että keho alkaa vähitellen tottua juoksuun, joten ehkä tämä alkaa vähitellen tässä rullata.
- Se uutena mukaan tullut graduntekijä
Aloitin tällä viikolla ja noi 2min juoksupätkät jo tuntuu ihan mahdottomilta, varmaan ensi viikolla kaatuu koko juttu kun pitäisi pystyä esim 4min juoksemaan putkeen :(
Vierailija kirjoitti:
Aloitin tällä viikolla ja noi 2min juoksupätkät jo tuntuu ihan mahdottomilta, varmaan ensi viikolla kaatuu koko juttu kun pitäisi pystyä esim 4min juoksemaan putkeen :(
Kunto kohoaa ja jos on ihan mahdotonta, niin jotkut ovat kerranneetkin sen ekan viikon ja muitakin viikkoja.
18 minuutin juoksulenkki ohi. Tahmeaa. -ap
30 minuutin kävely tehty lämpimässä, aurinkoisessa säässä. Paljon perhosia lenteli ympärillä. -ap
24 minuuttia juostu yhtäjaksoisesti. Alku oli helppo ja loppua kohti väsytti, olen iloinen. Tosin mulla oli liikaa vaatteita, mutta otan aikaa kännykästä ja siksi on pitkähihainen vetoketjutaskullinen takki aina päällä. Pitää investoida. -ap
Numerolle 66, joka aloitti tällä viikolla. Ethän juokse liian kovaa? Mun juoksu alkuun ei ollut juuri kävelyä nopeampaa. Eikä kyllä nytkään vauhti päätä huimaa, mutta jaksan aika hyvin.
18 minuuttinen alkuviikosta oli täälläkin aika raskas kun lähdin liian kovaa. Tämänpäiväinen 24 minuuttia oli helpompi kun osasin mennä rauhassa. Eikun vitosta kohti vaan...
-kunnonkohottaja
Mulla on mennyt konseptit vähän sekaisin, viikonloppu oltiin mökillä ja siellä juokseminen on vähän haastavaa. En halua yksin mennä metsäteille juoksemaan.
Lauantain 15 min juoksu siirtyi sunnuntai-iltaan ja oli nihkeää.
Hesarista luin lähiaikoina jutun missä mainittiin että monet juoksee liian lujaa - jotta peruskunto kohoaa pitäisi sykkeen pysyä riittävän alhaalla. Ja se sääntö, että pitää pystyä puhumaan ei välttämättä toimi. Oon siis rauhoittanut tahtia entisestään ja hiljaa hipsutellen kyllä jaksaa.
18min juoksu meni yllättävän hyvin. lähdin riittävän hiljaa ja tulin takasin päin jopa nopeammin kun mennessä.
Eilinen 24 min jäi väliin kun koko päivän särki päätä. Pitää siis tänään vetää lenkkarit jalkaan kunhan työpäivä päättyy.
Aika kiva ajatus että viikonloppuna tulisi jo 5km mittaa lenkille.
Ei kulkenut kyllä yhtään 24 km juoksu. Koko paluumatkan teki mieli luovuttaa.
Nooh, tän päivän kävelyn mä ehkä selviän.
Uusi alku kirjoitti:
Ei kulkenut kyllä yhtään 24 km juoksu. Koko paluumatkan teki mieli luovuttaa.
Nooh, tän päivän kävelyn mä ehkä selviän.
Hah. Kuitenkin 24 minuutin, ei sentään kilometrin.
-Uusi alku
Reilun puolen tunnin kävely eli minimillä läpi tämä päivä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Reilun puolen tunnin kävely eli minimillä läpi tämä päivä. -ap
Sama. Pääsin vast ysiltä lähtemään ja aika paljon mieluummin oisin jäänyt sohvalle viinilasi kourassa..
toivottavasti huomenna taas motivaatio kohdillaan.
Heh, lyhyehkö juoksulenkki huvin vuoksi oli mulla 10 minuuttia. Muuten kyllä tuli ulkoiltua kauniissa kevätsäässä. -ap
Huh, se oli siinä. Juoksin 5 km, vaikka vielä eilen olin epäuskoinen ja suunnittelin 30 minuutin lenkkiä! Itse asiassa 5 km matka tuntui kivalta, aurinko paistoi ja ihana vilvoittava tuuli auttoi, paluumatkalla se oli peräti myötäinen. Aikaa kului 57 minuuttia, joten hidasta oli, mutta ihan sama. Nyt jatkan 5 km juoksua 3-4 kertaa viikossa, joten eiköhän vauhtikin parane. :) Kiitos kaikille seurasta ja tsemppiä! Hyvää äitienpäivää! -ap
Hienoa! Mulla vielä edessä. En tiedä mihin väliin kannattaa kun tuntuu, että tämä päivä on yhtä syömistä vaan.
24 min juoksun jälkeen seuraavana päivänä mulla polvi kipeytyi ikävästi, joten se vähän mietityttää vitosella. polvi on kyllä nyt jo parempi, mutta silti.
Äläkä nyt ap kokonaan tätä ketjua hylkää. Olisi kiva kuulla miten vitoset sujuu jatkossa.
- kunnonkohottaja
Saatteko oikeasti juostua kuuden viikon kohdalla tuon 5km? Olen tosi ymmälläni. Olen noudattanut ohjelmaa ja sporttrackerin mukaan tuosta 12min +12min tulee noin kolme kilsaa matkaa, vaikka mukamas juoksin noin 8km/h vauhtia. Mittasin tuon matkan myös kuntoplussan reittisuunnittelulla. Enhän minä millään jaksa yhtäkkiä juosta 5km matkaa kun en ole päässyt kuin kolmeen? Eikö tuo 8km/h ole ihan ok tahti juosta vai mikä tässä nyt mättää?
Kiitos kunnonkohottaja! Joo, en malttanut pysyä poissa nytkään, joten varmasti päivitän lenkkejäni myös jatkossa. :) Turhan aikaiset hyvästit. Sulla on illalla energiaa, kun olet syönyt. Minäkin juoksin äitienpäiväkakun voimalla.
80/79 jos luet aiempia viestejä ketjussa, en minäkään uskonut juoksevani 5 km tänään. Silti juoksin. Vauhti oli hitaampaa kuin koskaan ennen, mikä on jo saavutus, kun muutenkin olen mennyt hitaasti, mutta sillä ei ollut merkitystä. Tietysti väsytti ja etenkin viimeiset 500 m tuntui raskaalta, mutta kun oli jo 4,5 km takana, niin kyllä se meni samaan syssyyn vähän kuin loppusuorana.
Uskomattomalta tämä tuntuu minustakin, mutta uskon, kun itse juoksin.
-ap
Muistakaa ap ja muut, että kun teillä on ohjelmassa juoksua, niin älkää hyydyttäkö itseänne liian nopeasti pukemalla liikaa päälle! Kun juostaan yli 10-15 min kerrallaan, kroppa tekee oikeasti niin paljon töitä että liika vaatetus kostautuu. Hyvä nyrkkisääntö on, että kun lähtee juoksemaan, vaatetta on siten että lähtiessä vähän palelee.
Kesällähän tämä ei ole aina mahdollista, kun on aina kuuma...
terv. lenkkeilijä, jonka sisäinen termostaatti on ihan sökö