Porin juoksukoulu kevät 2020
Hei, onko muita, jotka ottavat kunnonkohotuksen kuun vaihteesta alkaen? Aloitin eilen ja kävin äsken tekemässä toisen päivän ohjelman. Kokeilin tätä joskus, mutta into loppui parin viikon jälkeen. Nyt uudella asenteella.
Kommentit (141)
Minullakin on ylämäki paluumatkalla! Vie viimeiset mehut. :) Viikko 3 alkoi jo tutuksi tulleella 5 minuutin kävelyllä, 4 minuutin juoksulla ja sama paluumatkalla. Nyt loppu tuntui tosi raskaalta, mutta tehty kuitenkin. -ap
Liityin mukaan nyt sitten viikon kolme alusta. Pari viikkoa tullut muuten käveltyä/hölkättyä ennen tätä. Meni ihan mukavasti ja tuntui hyvältä, ei ongelmia -vielä. Muistaakseni viikko 4-5 oli jo hankalampia aiemmilta kerroilta.
-kunnonkohottaja
Hieno juttu! Tulin just tämänpäiväiseltä lenkiltä ja meni ihan hyvin. Sopivan viileä sääkin, minun puolestani ei tarvita vielä helteitä. :) Parempi kun en vielä tuskaile 4-5 viikkoja, kertaan sitten, jos ei kulje. -ap
Tämänpäiväinen hoidettu myös täällä. Mukavasti meni täälläkin. Turhaanpa sitä etukäteen murehtii. Ja mistäs sitä tietää, voihan se olla, että menee hyvinkin.
-kunnonkohottaja
Ihanan helppo päivä, puolen tunnin kävely! Sääkin oli raikas ja sopivan tuulinen. -ap
Aamulenkki tehty: 2 minuuttia kävelyä, 5+5 minuuttia juoksua ja 2 minuuttia kävelyä. Tuntui helpolta! -ap
Tänään on välipäivä, mutta nostelen, jos joku innostuisi mukaan. -ap
Minä kävin myös eilen huitaisemassa illalla päivän juoksut. Ihan hyvin meni täälläkin. Seuraavan viikon pätkiä odotellessa.
Ja äskeinen oli siis kunnonkohottaja.
45 minuutin kävely ohi ja samalla 3. viikko! -ap
Mä lähdin mukaan kun huomasin tämän ketjun!
Kiitos inspiraatiosta!
Aloitin keskiviikkona viikosta kolme, kärsimätön kun olen. Nyt oon lähdössä neljännelle lenkille. Pitää jossain vaiheessa koittaa kiriä pari päivää kiinni niin on helpompi pysyä kärryillä kun alkaisi viikko maanantaista.
Nyt siis matkaan vaikka puhti on pihatöistä jo ihan pois.
Mä sanon aina että harrasta säännöllisesti lenkkeilyä. Säännöllisesti joka kevät aloitan ja into aina hiipuu ennen kun pääsen siihen kuntoon että ois aidosti kiva lenkkeillä.
Kiva saada uusi kirjoittaja! Minä aloitin nyt 4. viikon. Tuntui aika tahmealta, mutta onneksi kesti yhteensä 14 minuuttia ja sen ajan seisoo vaikka päällään. Huomenna pitäisi selvitä 12 ja puolessa minuutissa. -ap
Tän päivän lenkki tehty, kun satuin heräämään jo kuudelta. Olipa tuskaa. -ap
Täällä meni ma ja ti pätkät aika kivuttomasti. Ilma oli juuri sopiva mikä helpottaa huomattavasti. Tänään oli ohjelmassa vapaa, mutta sain silti juosta pienen pyöräilijän perässä niin että hiki tuli. En tiedä oliko hyvä vai huono juttu kun lepoakin toki tarvitaan.
-kunnonkohottaja
Hyvä hyvä! Vaikea etukäteen tietää, mikä on kova päivä ja mikä ei. Kävin äsken tekemässä 1 min. kävely + 7 juoksu + 2 kävely + 7 juoksu, käännös ja sama matka kävellen takaisin. Tuntui suorastaan mukavalta lenkiltä! -ap
Se on kullä jännä milloin joskus tuntuu heti alkuun jo hankalammalta. En tiedä mistä johtuu. Onko syömisillä tai sen ajoittamisella jotain vaikutusta? En ole vielä päässyt jäljille. Eilinen sujui hyvin. Tänään olisikin jo sitten ihan kunnon matka tällaiselle sohvaperunalle. Saa nähdä kuinka käy.
-kunnonkohottaja
Minä tulin äsken tämänpäiväiseltä. Henki meinasi loppua 2 viimeisen juoksuminuutin aikana, sattui nimittäin ylämäki juuri siihen kohtaan. :D Muuten meni ok. Mutta mutta...ohjelman mukaan minun olisi pitänyt juosta 2.5 km. Ei todellakaan. Juoksin 1.5 km ja koko lenkki siis 3 km. Onkohan tässä ajatus, että 2 viikon päästä 5 km menisi puoleen tuntiin? Siinä tapauksessa en juokse 5 km vaan 30 minuuttia. Olen huonokuntoisempi kuin ohjelma olettaa. -ap
Mä menen nyt viikon 4 torstaissa. Pitää yrittää vielä kiriä päivä jossain välissä.
Nyt meni siis 1min kävellen, 7 min juosten, 2min kävellen, 7 juosten ja kävellen kotiin.
Ihan ok fiilis. Matka kertyi yhteensä 4,5km.
Just ton vauhdin takia otin edelliselle lenkille miehen kirittämään. Sillon päästiin juoksuosuuksilla siihen 10km/h vauhtiin mut olin kyl ihan puhki sen 2x5min rutistuksen jälkeen.
Kun nyt eka pystyis juosta sen 10km tai 5km niin vois sitten alkaa säätää vauhtia. vai olisikohan parempi harjotella heti kovempaa vauhtia ja vaikka uusia viikkoja jos ei pysy vauhdissa 🤔
Hyvä idea pitää kirittäjää, jos saa sellaisen! Te muut olette kyllä minua parempikuntoisia. Minä juoksen kävelyvauhtia yhä edelleen (tosin minulle tuo ei ole kävelyvauhti, se on vielä hitaampaa). Ei ole ollenkaan realismia jaksaa 5 km 2 viikon päästä juosten, kun nyt jaksan 1,5 km. :/ Onneksi on vielä aikaa miettiä, mitä teen. Joka tapauksessa homma jatkuu päivä kerrallaan. -ap
Minullakin tuo juoksukoulu menossa ja viikko kaksi. Ärsyttää kun omalla lempireitilläni takaisintullessa on iso ylämäki ja tuntuu, että kuolema koittaa kun se pitäisi juosta takaisintullessa ylös. :D Pitää ehkä vaihtaa reittiä. Mut tuo on niin kiva!