Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porin juoksukoulu kevät 2020

Vierailija
31.03.2020 |

Hei, onko muita, jotka ottavat kunnonkohotuksen kuun vaihteesta alkaen? Aloitin eilen ja kävin äsken tekemässä toisen päivän ohjelman. Kokeilin tätä joskus, mutta into loppui parin viikon jälkeen. Nyt uudella asenteella.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea pitää kirittäjää, jos saa sellaisen! Te muut olette kyllä minua parempikuntoisia. Minä juoksen kävelyvauhtia yhä edelleen (tosin minulle tuo ei ole kävelyvauhti, se on vielä hitaampaa). Ei ole ollenkaan realismia jaksaa 5 km 2 viikon päästä juosten, kun nyt jaksan 1,5 km. :/ Onneksi on vielä aikaa miettiä, mitä teen. Joka tapauksessa homma jatkuu päivä kerrallaan. -ap

Hei, minulla ihan sama ongelma! Olen viikossa neljä ja juoksin tänään tuon 15min. Huomisen kohdalla tosiaan lukee, että jaksat juosta jo 2,5km. Mittasin kuntoplussan reittisuunnittelutyökalulla tuon juoksemani matkan ja siitä tuli 1,8km. Eli juoksin 1,8km 15 minuuttiin. Juoksin tosiaan rauhassa, kuten juoksuohjelmassa sanottiin. En tiedä, että pitääkö tosiaan alkaa lisäämään vauhtia. 

Vierailija
42/141 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mä tuun mukaan keskusteluun! Ollaan miehen kanssa aloitettu juuri tää Porin juoksukoulu muutama viikko sitten, nyt ollaan viikolla 5, huomenna "Juokse 15 min rauhallisesti, käänny, kävele ja juokse kotiin".

Ja ihan sama ajatus täälläkin, mitenkään en juokse niin nopeasti, että tulisi heidän laskelmiensa mukainen matka juostua tietyssä ajassa. Keskiviikkona kun oli jo 20 min  yhtäjaksoinen juoksu, niin se oli lähemmäs 2,5 km kuin 3 km... ja vähän yli viikon päästä pitäisi jo juosta 5 km!

Mutta totta on sekin, että hissukseen kun juoksee, niin jaksaa pitemmälle.

Oletteko ajatelleet jatkaa 10km asti?

Alussa juostiin miehen kanssa yhdessä, nyt mennään erikseen kun tosiaan olen häntä hitaampi niin on mukavampi näin. Ollaan ajateltu noi pitemmät matkat tehdä niin, että toinen juoksee tiettyy pisteeseen ja ajaa siitä kotiin, kun toinen ajaa ensin auton sinne päätepisteeseen ja juoksee sieltä sitten kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin jatkaa ohjelmaa 5 km saakka ja sitten siirtyä juoksemaan sitä 5 kilsaa 3-4 kertaa viikossa. Käytännössä varmaan 30 minuutin juoksu, 3-4 km, kun ei tuo 5 km ole lähelläkään. Miten te muut? -ap

Vierailija
44/141 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Eilinen 15 minuuttinen tuli huitaistua ja ihan kohtalaisesti meni. Matkaa kertyi 1,9km eli en tosiaan ole minäkään ohjelman mukaisessa vauhdissa, mutta ei se minua haittaa yhtään. Etenen omaa vauhtiani. Muistaakseni viimeksikin siihen ekaan vitoseen meni n. 40-45 minuuttia, mutta mitä se haittaa? Kyllä se siitä pikku hiljaa alkoi vauhti kasvaa kun tuli rutiiniksi ja kunto kasvoi. Näin ajattelin nytkin tehdä. Etenen ohjelman mukaan meni miten kauan vaan. Ja vitonen riittää minulle.

-kunnonkohottaja

Vierailija
45/141 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin tänään viikko 4 perjantain. Nyt meinaan ottaa kiinni yhden päivän, niin pääsen maanantaina maanantain ohjelmaan.

15min juoksu meni ihan ok. Tai eka 12 min sinakin. Sit aloin vilkuilla kelloa. Matkaa tuli muutama metri yli 2km eli kirimistä olisi vauhdissa jos haluisi puoleen tuntiin päästä sen 5km. Mä kyl ajattelin jatkaa siihen 10 km asti.

Toivon että innostus riittäisi.

Vierailija
46/141 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, tänään oli helppoa. Vapaavalintainen kävelylenkki, kiersin reilun 2 km lenkin. -ap

Vierailija
47/141 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä läysin tämän ketjun kun googlettelin. Ajattelin, että josko minäkin uskaltaisin mukaan. Koirani kanssa kävelen pitkiä lenkkejä eli peruskunto on ihan ok, mutta juoksukunto huono. Noinkohan uskaltaisin haaveilla, että heinäkuun kesäkuun lopussa juoksisim viiden kilometrin lenkkejä? Oikeastiko tämä toimii?

Vierailija
48/141 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
49/141 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pulska ja selkäkivuista kärsinyt toimistoihminen ja noudattanut tätä kuukauden. Selkäkivut ovat poissa ja ihan joka päivä olen tehnyt, mitä ohjelma käskee. Välillä on ollut helpompaa ja välillä vaikeampaa, mutta kaikki on ollut ihan tehtävissä, ei mitään ylivoimaista edes minulle. Varmasti pärjäät, jos minäkin pärjään. -ap

Vierailija
50/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäiväinen 15 minuuttia juoksua ohi. Kivasti meni. -ap

Vierailija
51/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä läysin tämän ketjun kun googlettelin. Ajattelin, että josko minäkin uskaltaisin mukaan. Koirani kanssa kävelen pitkiä lenkkejä eli peruskunto on ihan ok, mutta juoksukunto huono. Noinkohan uskaltaisin haaveilla, että heinäkuun kesäkuun lopussa juoksisim viiden kilometrin lenkkejä? Oikeastiko tämä toimii?

Mukaan vaan! Tää lähtee kyllä kivasti liikkeelle kun on alkuun tosi lyhyen juoksupätkät.

Vierailija
52/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänpäiväinen 15 minuuttia juoksua ohi. Kivasti meni. -ap

Sä oot kyllä reipas kun jo aamulla vedät päivän lenkit!

Meetkö tyhjällä vatsalla vai miten? mä en heti aamiaspöydästä pysty lähtemään, potkii liikaa takasin.

Mä niputin viikon 4 kaksi vikaa päivää yhteen eilen (vapaa ja kävele haluamasi pituinen lenkki) ja vietin päivän pihahommissa puuhastellen. Kuin varkain tuli 10 000 askelta.

Nyt vihdoin saan juoksuviikon alun maanantaille.

Tänään siis tuo sama 7,5min+ 7,5min. Mä pääsen vasta neljän viiden jälkeen liikkeelle.

Jalat on jumissa jo valmiiksi, en tiedä onko lauantain lenkistä vai vkl liuskekiviasennuksista.

Vierailija
53/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuskekiviasennus kuulostaa melkoiselta salitreeniltä! Teitkö itsellesi vai työjuttuja? Minä tykkään lähteä liikkeelle aamulla, koska saan liikunnat heti tehtyä, eikä tule jätettyä kesken. Olen siis pikemminkin laiska ja alan keksiä tekosyitä jäädä sohvalle iltapäivällä, joten parempi hoitaa homma alta pois. :) Yleensä syön aamiaisen ja sulattelen puolisen tuntia ennen kuin teen lenkin. -ap

Vierailija
54/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liuskekiviasennus kuulostaa melkoiselta salitreeniltä! Teitkö itsellesi vai työjuttuja? Minä tykkään lähteä liikkeelle aamulla, koska saan liikunnat heti tehtyä, eikä tule jätettyä kesken. Olen siis pikemminkin laiska ja alan keksiä tekosyitä jäädä sohvalle iltapäivällä, joten parempi hoitaa homma alta pois. :) Yleensä syön aamiaisen ja sulattelen puolisen tuntia ennen kuin teen lenkin. -ap

Itselle tein. Oon laiska puutarhanhoitaja ja tarkoitus on ettei tarvitsisi kitkeä kun kukkapenkkejä. Meidän pieni rivitalopiha on nyt kokonaan joko terassia, liuskekiveä tai kukkapenkkiä.

Itse olen toimistotyöläinen joten näin korona-aikaan etätöissä päivät menee ihan naurettavan vähällä liikunnalla. Pakko päästä vähän liikkeelle kun saa työpäivän päätökseen.

Vierailija
55/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tässä uusi kunnonkohottaja mukaan. Löysin tämän ketjun muutama päivä sitten ja lähdin välittömästi sen inspiroimana lenkille. :D Nyt muistan vihdoin myös kommentoida. Tulin juuri viidenneltä lenkiltäni (5 min. kävelyä, 3 min. juoksua ja kotiin), joka oli kyllä tähän mennessä paras! Ilta alkoi jo tyyntyä, ilma oli täynnä mustarastaiden laulua ja reittini kulki lyhyen metsäpätkän läpi, jossa kasvoi lukemattomia valkovuokkoja. Niin kaunista. <3 Juoksukin sujui, ja olisi tehnyt mieli juosta hiukan enemmän. En ihan heti malttanut kääntyä kotiin, vaan kävelin hiukan pidempään kuin olisi tarvinnut.

Puolitoista vuotta sitten jaksoin juosta jopa viiden kilometrin lenkin, mutta sen jälkeen lenkkeily on jäänyt. Jospa nyt saisin itseäni motivoitua jatkamaan lenkkeilyä tuon merkkipaalun saavuttamisen jälkeen. Olen ainakin huomannut sen, että pakottaminen ei auta mitään, vaan enemmän minua motivoi kun ajattelen, miten paljon hyvää lenkkeily tekee. Tänäänkin olin istunut melkein koko päivän sisällä viimeistelemässä graduani ja iltaa kohden tunsin, miten oikein kaipasin liikuntaa ja ulkoilmaa.

Vierailija
56/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin tämän ohjelman mukaan muutama vuosi sitten. 5km pääsin juoksemaan joskus 12 viikon kohdalla. Tuli esteitä, lapset oli kipeitä ja ties mitä. Kertasin viikkoja, jos en ollut pysynyt ohjelmassa. Sitten kävin 1-2 kertaa viikossa juoksemassa sen 5km vuoden ajan ja sitten jatkoin ohjelmaa 10km asti.

Sitten tuli plantaarifaskiitti ja vuoteen en edes kävellyt yhtään ylimääräistä...

Nyt taas aloitan alusta toka viikko menossa =)

Vierailija
57/141 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana tsemppiketju! Näitä ei paljoa palstalta löydy. Onnea kunnonkohotukseen teille! Itsekin aikoinani aloitin juoksemisen ihan nollasta ja nyt on jo useampi maraton takana. Juoksu vie kyllä mukanaan ja on siitä mukava laji että edistymisen huomaa varsin nopeasti. 

Vierailija
58/141 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että on uusia kirjoittajia ja kokeneiden tsemppejä!

Minä kävelin tänään 30 minuuttia ja taas oli tosi vaikeaa. Ei näistä tiedä, milloin menee mitenkin. Ehkä syöminen vaikuttaa paljonkin, kuten täällä jo ehdotettiin. En tiedä. Välillä on kevyttä ja välillä rankkaa.

Huomenna pitäisi jaksaa juosta 20 minuuttia. :) Ehkä murehdin sitä sen 20 minuutin aikana, jos on tuskaa ja muuten olen hyvillä mielin. -ap

Vierailija
59/141 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua! Minä tein sen. Jaksoin juosta 20 minuuttia, eikä tuntunut pahalta kuin pari viimeistä minsaa. Muun aikaa juoksu tuntui ihanalta. Tosin vauhti oli hidas, mutta mitä siitä. Olen tosi tyytyväinen itseeni, onko tämä tottakaan. :) -ap

Vierailija
60/141 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu Ap! Minäkin edelleen menossa mukana ja eilen meni 20 min minulla myös. En vaan koskaan ehdi tänne päivittämään kuulumisia kun palsta on jo kiinni illalla kun ehdin nettiä selata.

Mutta mukavasti meni täälläkin ja hyvältä tuntui. Matkaa taisi kertyä n. 2,5km, mutta mistäpä tuota varmaksi tietää. Kävin tyttären kanssa viime viikolla lenkillä ja tyttären laskuri näytti melkein 500-600m enemmän, vaikka sama matka mitattiin. Että riippunee laitteestakin.

Nyt munkkia nassuun niin jaksaa loppuviikostakin juosta. :D

-kunnonkohottaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän